Oon ensi asuntoa ostamassa tässä itselleni. Kaksiota lähinnä (Oulun) kaupunkialueelta.
Oon käynyt nyt paria katsomassa:
Ensimmäinen jäi siihen että joutuisi tekemään pintaremontit + vessat uusiksi.
Toinen oli periaatteessa mielenkiintoinen mutta muutama epäilyttävä seikka taloyhtiön puolelta: mm. haastava taloustilanne ja ylimääräisiä vessaremontteja aikaisemman kattovuodon takia.
Kertokaas ensikertalaisille hyviä vinkkejä mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ettei tule vahingossa tartuttua ns. paskaan. Kuitenkin aika iso finansiaalinen panostus kysymyksessä. Varmaankin kannattaisi tulevasta yhtiöstä ainakin kaivella/kysellä omistajapohjasta, ei liikaa vuokralaisia, eikä varsinkaan airBnB kämppiä? Mitä muuta?
Ilmeisesti myyjien kanssa kannattaa olla yhtä varuillansa kuin autokauppoja tehdessä, tuntuu koko ajan että kusetetaan pitkin naamaa kun välittäjien kanssa keskustelee.
Mitä itse varmistaisin on tulevat remontit tai nyt jo meneillään olevat. Esim. onko remontti jo hinnassa sisällä. Vai onko tiedossa isompi summa joka ei vielä ole hinnassa tai lähitulevaisuudessa kallis remontti putket, julkisivu yms. joka on jo päätetty.