Lisäksi jos asuu paikassa jossa kuitenkin tarvitsee auton niin mielestäni ei ole enää niin kauhea väliä joutuuko sillä autolla ajamaan vaikka 30km lisää matkaa. Itse asun Helsingin kantakaupungissa ja minulla on käytännössä kaikkialle kävely/pyörämatka mihin nyt noin yleensä menenkään. Mutta jos haluaisin omakotitalon niin luulen, että ostaisin sen mieluummin jonkin verran kauempaa koska käytännössä jo helsinginkin omakotitaloalueilla tarvitsee auton. Joten käsittääkseni huomattavasti halvemmalla saisi asunnon jostain 30 km päästä.
Asunnon osto olisi helppoa, jos pitäisi miettiä vain itseä. Se tulee aika paljon hankalammaksi, kun yhtälöön tulee lasten koulut ja kummankin vanhemman työpaikat. Järkevien asuinpaikkojen alue kapenee marginaaliseksi, jotta lapset pääsee helpohkosti kouluun ja vanhemmille ei tule aivan järjetön työmatka. Esimerkkinä 30km lisää ennestään 30km työmatkaan alkaa olemaan jo aika iso lisäys hukattua aikaa joka työmatkaan päivittäin. Mieluummin siis säästän 1h aikaa joka päivä ja maksan talosta enemmän.