Todistuksista en tiedä ja nyt esitit vaikean kysymyksen nimittäin eri pankeilla ja konttoreilla voi olla hieman eri säännöt. Vastaus todistuksesta en tiedä.Vaatiiko pankki jonkinlaista todistusta, että puolison palkka on siirretty? Ja ennen kaikkea, minkä vuoksi moinen vaatimus edes asetetaan (että puolison palkka tulee samaan pankkiin mistä on otettu asuntolaina)?
Mikä siinä sitten käytännön ongelma on? Kyllähän pankki sitten huomaa käytännössä jos puolison palkka tulee kahden kuukauden sisällä.
Minä olen hieman VIP asemassa pankissa... haluavat minut mutta eivät tarjoa noita satumarginaaleja mitä muut kertovat oman käytöönsä pankkilainan mutta en niistä välitä ja tiedän kuka saa eniten verovähennystä sijoittaja tai omaan käyttöön asuntolaina.
Annas kun selitän minun tapauksen. Minun palkkatuloni siirrään 1-2 kuukkauden sisällä uteen pankkin. Minun vuokratulot ne 3 kpl jota minulla on niin sen nyt vähän riippuu tapauksesta yksi niistä 1 kk sisällä ja joku muu paljon myöhemmin kun KELA asiakas niin siinä kilpikonna hitaassa järjestyksessä kun mahdollista.
Kyllä minä siirään pääomatulot+palkkatulot ja yksi pariskunta ja 2 muuta vuokralaista saa riesaksi kun vuokranantaja ilmoittaa maksaa tälle tilille.
En ole tietysti idiootti. Tietysti tiedän että säilytän vanhan tilini jos vuokralaiselta kestää se ymmärtäminen että tili on muuttunut.
Sinun puolisosi ei kannata lopettaa nykyistä tiliä vasta sitten jos rahat alkavat tulla uuten pankkiin.
Mistä ihmeen todistuksesta nyt on ongelma? Puolison palkka on pieni vaiva verattuna minun vaivaan minusta jos sitten ei puolisolla ole hankala asenne.