Ostettiin tuossa rivitalo osake jossa nyt muutama yö keretty asumaan. Alkanut löytymään muutama pikku vika joka vaatii korjausta joita ei huomattu kun käytiin asunto läpi. Esim. nyt huomattu että koripohja venttiili ei painu pohjaan tulpaksi kuten kuuluu keittiön altaassa ja yksi sälekaihtimen mekanismi rikki, jotain muuta pientä mitä itse saanut/saan korjattua. Viestin vaihdon perusteella myyjä oli tietoinen näistä, mutta ei missään mainnut asiasta ja eipä tullut itsellä mieleen käydä jokaista sälekaihdinta pyörttiämssä ja jokaista lavuaaria käydä tökkimissä. Onko nuo nyt sellaisa vikoja että "olisi pitäny huomata itse" ja menee omaan piikkiin, vai onko myyjä velvollinen korjaamaan/korvaamaan nuiden korjaukset, varsinkin kun itse tiesi vioista osaketta myydessä? Eipä nuo varmaan hirveitä kustanna, mutta tympäsis tuo itse rueta maksamaan, on tässä jo melko pitkä penni laitettu asuntoon valmiiksi.
Nämä on vähän tällaisia asioita jotka pitää kyllä vaan hyväksyä. Ei noita kaikkea muista edes myyntihetkellä sanoa ja ovat ihan normaalia kulumista. Mekin ostettiin "uusi" (v. 2006) asunto ja heti pääsi vaihtelemaan poresuuttimia, vesilukkoa, keskuspölynimurin ulospuhallusventtiiliä ja rukata etuoven aukaisumekanismia. ILP suodatin oli 2cm pölyn peitossa ja lamppuja sammuneena melkein 10 kpl. Kaikki tämä menee samaan konkurssiin eikä meillä ostajana ole mitään mukisemista asiaan. Jos jokin asia menee nelinumeroiseksi eikä mainintaa kuntotarkastuksessa niin sitten alkaisin lähestyä jo myyjää.