Viime kerrasta olikin sitten vain 6 kuukautta. Eli OP:lta soitettiin
OP: "Sinulla oli asuntolainaa täällä meillä. Korothan ovat olleet alhaalla jo historiallisen kauan ja nyt haluaisimmekin puhua kanssanne korkosuojauksesta mm. korkokatosta. Milloin teille sopisi tulla keskustelemaan asiasta?"
Minä: "Minua ei tällä hetkellä korkokatot juurikaan kiinnosta." Säästän kuukausittan vähintään korkosuojauksen hinnan ja sijoitan sen mm. Nordnetin superrahastoihin
OP: "Mutta et ole suojautunut mitenkään mahdollisia koron nousuja varten?"
Minä: "Säästän koko ajan ainakin vastaavan summan kuukaudessa kuin korkokattonne olisi Nordnetin superrahastoihin."
OP: "Hei, varataan aika ja tulet juttelemaan korkosuojauksesta MEIDÄN kanssamme."
Minä: "Näen pankkien korkokatot vain ja ainoastaan pankkien keinona rahastaa ihmisiä, koska korot ovat niin matalalla. Vastahan EKP:n keskuspankin johtaja kertoi, että taloustilanne EU:ssa on taantumassa ja korot pysynevät matalalla vielä pitkään."
OP: "Kiitos ajastanne, hei hei"
On kyllä uskomatona, että melkein heti, kun EKP maalailee seuraaviksi vuosiksikin matalaa korkotasoa, niin silloin soitetaan ahkerasti ja tarjotaan korkokattoa ::sarkasmia