Ärsyttävät muotisanat, -sanonnat ja -hokemat

ketterä_logo.jpg

Vähän sama kuin nettikeskusteluissa, kun joku kirjoittaa jonkun ennakkoluuloja/ideologiaa myötäilevän viestin vastaus alkaa sanoilla "hyvää pohdintaa". Parhaiten näkyy intohimoja herättävissä aiheissa kuten Ukraina/Venäjä, maahanmuutto tai Trump.

Örläri (Early Access)
Fapsit (FPS)

En ole näitä nähnyt missään muualla kuin Pelit-lehden sivuilla.
Örlärin bongasin foorumilta - mahdollisesti juuri tästä ketjusta - ehkä noin vuosi sitten. Olen niin mulkku, että otin sanan kiusallani välittömästi käyttöön.

Nyt kun muistutit, piti tehdä edes jokin pintapuolinen hakukoneselvitys. Sana on ollut kirjoitettu postaukseen tällä foorumilla jo ainakin 2018 ja Niko Nirvi on jossain Pelit -lehden kolumnissa ehdottanut sanaa jo 2014, enkä edes välttämättä usko että hän keksi sen. Olisin äkkiseltään arvellut ehkä pandemian aikaiseksi ilmiöksi.

Myös ärläristä olen joskus AFK kuullut puhuttavan, ehkä lukenutkin sanan jossain tuolla kirjoitusasulla. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että olen selvästi örlärimiehiä. Enkä siis tarkoita nyt sitä, että lopetin Minecraftin pelaamisen ennen julkaisua. Tarkoitan, että käytän sitä sanaa. Nykyään tahattomasti, luonnostaan ja osin jopa epäironisesti.

Statistiikka

Viestiketjuista
272 442
Jäsenet
76 886
Uusin jäsen
Kraude

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom