Itse luin lehdestä sellaista komenttia että tässä lakossa on taustalla sitä että liitot eivät halua profiloitua ajamaan vain töissä olevien asioita vaan nyt otetaan huomioon myös työttömät.
Mun mielestä tämän on vähän kummallista, eikö liitttoje koko tarkoitus ole nimenomaan ajaa töissä olevien etuja? Miksi pitää lähteä politisoimaan? Mikä oikeutus on liitolla lähteä vastustamaan kansan demokraattisesti valitsemaa hallitusta? Tuntuu enemmän jonkinlaiselta voimannäytöltä koko touhu...
Mun mielestä tämän on vähän kummallista, eikö liitttoje koko tarkoitus ole nimenomaan ajaa töissä olevien etuja? Miksi pitää lähteä politisoimaan? Mikä oikeutus on liitolla lähteä vastustamaan kansan demokraattisesti valitsemaa hallitusta? Tuntuu enemmän jonkinlaiselta voimannäytöltä koko touhu...

Vika on aina jossain muualla kuin siinä firmassa, joka tarjoaa surkeaa palkkaa. Täälläkin pienehkössä pitäjässä jotku yrittäjät kehtaavat julkisesti ihmetellä kuinka työttömiä ei työt kiinnosta. Sitten kun vähän isompi firma laittaa 50 työpaikkaa auki niin hakemuksia saattaa tulla tuhat. Onkohan ne joitain lumehakemuksia vai mistä johtuu, että työttömät eivät olekaan enää laiskoja ja työt kiinnostavat? Ehkäpä voidaan pääätellä, että työt kiinnostaa, mutta ei mitkä tahansa paskat sopimukset. Jos ei saa palkattua tällaisena aikana työläisiä perushommiin niin vika on jossain ihan muualla kuin järjestelmässä ja työttömissä.