- Liittynyt
- 21.06.2017
- Viestejä
- 7 537
Tuli tällainen vastaan:
Huvitti toi yks kommentti
Idk ask their marketing team, they be busy shilling real_frames™ now.
Itte miettiny että mitenköhän AMD vastaa tuohon frame generation härveliin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuli tällainen vastaan:
Idk ask their marketing team, they be busy shilling real_frames™ now.
Huhuja on ollut kaikkea 2x-4x säteenjäljitys suorituskyvystä.
Sinulla on enemmän ymmärrystä tästä, onkohan mahdollista että AMD olisi saanut parannettua suorituskykyä 2x/shader-yksikkö ja sen lisäksi kun yksiköiden määrä on myös 2x niin periaatteessa molemmat huhut voisi pitää paikkaansa?
Vai onko tuo 2x /yksikkö turhan optimistinen?
Tuli tällainen vastaan:
![]()
AMD: RDNA 3 Speculation, Rumours and Discussion
So, maybe NVidia's unlaunching happened because RDNA 3 arrived at AIBs...forum.beyond3d.com
Eli jotain parannusta lienee luvassa myös säteenjäljityksen BVH-puun läpikäyntiin. Todennäköisintä lienee, että se tehdään edelleen softalla (toisin kuin nVidialla jolla se tehdään raudalla), mutta tuon uuden käskyn avulla sen softatoteutus on tehokkaampi, kuormittaa shader-yksiköitä vähemmän ja on energiatehokkaampi.
No teoriassa, kun meillä ei ole mitään oikeaa tietoa missä se pullonkaula milloinkin on, BVH-puun läpikäynti nopeutuisi x% jolloin pystyisi enemmän säteitä ampumaan samaan aikaikkunaan. Se että mikä se prosentuaalinen vaikutus on jää kysymysmerkiksi, ja se että onko joku muu asia pullonkaula sen jälkeen.Millainen vaikutus tuollaisella voisi teoriassa olla jos ajateltaisiin sen BVH puun läpikäynnin olevan jonkinlainen pullonkaula?
Ongelma vaan on siinä että ne ns. pirkka kortit alkaa olla melko kalliita nykyisin myös. Esim. ittellä jos kipuraja on siinä 500€ niin ei sillä yksinkertaisesti saa oikein mitään järkevää muuta kuin käytettynä. Kun Vega 56 hankin niin silloin tuli jo ns. tuplattua budjetti. Aiemmin näyttikset joita olen hankkinut ovat pyörineet siellä 200€ hujakoilla. En todellakaan ole valmis tuplaamaan budjettia joka kerta kun näyttistä päivitän. Saa jäädä minun puolesta hankkimatta.
Nyt tuntuu että tuolla 200-300€ budjetilla ei saa edes pirkkakorttia kun vielä taannoin sillä sai lähes top of the line kortti kuten HD7870XT.
RTX3060 sillä saisi, mutta se olisi vain 31% parannus nykyiseen Vega 56. AMD puolelta saisi 6650XT jolla tulisi 50% lisää joka alkaisi jo olla sellainen että voisi harkita, mutta en oikein tiedä onko enää järkeä alkaa ostaa moista kun uutta on kohta tulossa, tosin voi mennä vielä puolikin vuotta että niitä uusia pirkkatason kortteja tulee. Käytettynä saisi huomattavasti suuremman loikan.
Vaikka täällä kaikki inhoaakin AdoredTV tuotoksia niin tässä yksi mielenkiintoinen:
Tuossa videolla on selitetty aika hyvin miten tämä GPU chiplet järjestelmä oikein kannattaa. Kyse ei tällä kertaa olekaan rahallisesta kannattavuudesta vaan aivan muusta. Nyt AMD voi tehdä yhden ison GPU chipletin ja sen logiikka tulee skaalautumaan hyvin nykyisillä ja uusilla prosesseilla. Samaan aikaan on merkkejä siitä että cache ja varsinkin IO ei enää juuri skaalaudu, vaikka mitä yrittää.
Nvidia puolestaan joutuu käyttämään joka generaatiossa xxx mm² tilan cachelle. Isompi cache on tarpeen tehokkaammilla piireillä, joten nvidia joutuu uhraamaan piiriä entistä enemmän sille huonosti skaalautuvalle cachelle. AMD puolestaan voi pinota cache lastuja päällekäin. Eka generaatio 1 tasoisia, ensi kerralla 2 tasoisia, sitten jos tarvii niin 3 tasoisia. Ne eivät edes maksa niin paljoa per mm² koska voidaan tehdä vanhemmalla nodella.
Hienous tulee siitä että nyt AMD voi RDNA3 kanssa/jälkeen tehdä ~300 mm² laskentapiirin, mutta se ei ole lähelläkään maksimia mitä "5nm" nodella voi tehdä. Mikään ei estä AMD:tä tuplaamasta sitäkin 600 mm² kokoon, mikä on silti pienempi kuin nvidian AD102 piiri. Lähes kaikki mitä tuossa laskentapiirissä on, skaalautuu erittäin hyvin nodelta nodelle. Eli seuraavat pari kolme vuotta AMD "chiplet" GPU tulee lyömään pöytään sellaisia nopeushyötyjä että nvidian ainoa vastaus on tekoälyllä generoidut framet. Siihenhän nuo "real_frames" viittauksetkin varmaan viittaa. Eli parin vuoden päästä nvidia on aivan kusessa kun AMD voi skaalata tehoja todella paljon ja nvidia jumittaa monoliittipiirien ~maksimikoossa. Tässä generaatiossa AMD siis heivaa skaalautumaatomat osat pois tieltä ja käyttää tilan laskennalle.
Millainen vaikutus tuollaisella voisi teoriassa olla jos ajateltaisiin sen BVH puun läpikäynnin olevan jonkinlainen pullonkaula?
Vaikka täällä kaikki inhoaakin AdoredTV tuotoksia niin tässä yksi mielenkiintoinen:
Tuossa videolla on selitetty aika hyvin miten tämä GPU chiplet järjestelmä oikein kannattaa. Kyse ei tällä kertaa olekaan rahallisesta kannattavuudesta vaan aivan muusta. Nyt AMD voi tehdä yhden ison GPU chipletin ja sen logiikka tulee skaalautumaan hyvin nykyisillä ja uusilla prosesseilla. Samaan aikaan on merkkejä siitä että cache ja varsinkin IO ei enää juuri skaalaudu, vaikka mitä yrittää.
Nvidia puolestaan joutuu käyttämään joka generaatiossa xxx mm² tilan cachelle. Isompi cache on tarpeen tehokkaammilla piireillä, joten nvidia joutuu uhraamaan piiriä entistä enemmän sille huonosti skaalautuvalle cachelle. AMD puolestaan voi pinota cache lastuja päällekäin. Eka generaatio 1 tasoisia, ensi kerralla 2 tasoisia, sitten jos tarvii niin 3 tasoisia. Ne eivät edes maksa niin paljoa per mm² koska voidaan tehdä vanhemmalla nodella.
Hienous tulee siitä että nyt AMD voi RDNA3 kanssa/jälkeen tehdä ~300 mm² laskentapiirin, mutta se ei ole lähelläkään maksimia mitä "5nm" nodella voi tehdä. Mikään ei estä AMD:tä tuplaamasta sitäkin 600 mm² kokoon, mikä on silti pienempi kuin nvidian AD102 piiri. Lähes kaikki mitä tuossa laskentapiirissä on, skaalautuu erittäin hyvin nodelta nodelle. Eli seuraavat pari kolme vuotta AMD "chiplet" GPU tulee lyömään pöytään sellaisia nopeushyötyjä että nvidian ainoa vastaus on tekoälyllä generoidut framet. Siihenhän nuo "real_frames" viittauksetkin varmaan viittaa. Eli parin vuoden päästä nvidia on aivan kusessa kun AMD voi skaalata tehoja todella paljon ja nvidia jumittaa monoliittipiirien ~maksimikoossa. Tässä generaatiossa AMD siis heivaa skaalautumaatomat osat pois tieltä ja käyttää tilan laskennalle.
Ei se BVH-puun läpikäyminen varsinaisesti yksin ole suuri pullonkaula vaan pikemminkin sen kautta, että kun se kuormittaa shader-ytimiä, niin sitten shader-ytimille jää vähemmän aikaa tehdä kaikkea muuta, esim
* Ajaa sitä koodia, mikä suoritetaan kun törmäyskohta on löytänyt (toisiosäteiden laukaisu, valojen summan laskeminen eri lähteistä jne)
* Seuraavan framen BVH-puun rakennus
* Mahdolliset fysiikka- tai NPC-hahmojen tekoälylaskutoimitukset
* (edellisen framen) kuvan jälkikäsittely kuten kohinanvaimennus tai skaalaus
Mikäli vaan pyöritetään jotain hyvin yksinkertaista staattista sceneä eikä tehdä mitään muuta, RDNA2 ei välttämättä ole pahasti nVidian 3000-sarjaa jäljessä. Mutta sitten kun pyöritetään monimutkaista peliä jossa on paljon dynaamista geometriaa (BVH-puusta suuri osa tarvii rakentaa uusiksi joka framella), ja lisäksi käytetään näyttistä muuhunkin kuin graffan laskemiseen, nykyinen shader-kuormitus tuntuu selvästi hidastavasti.
Se, että tuo puun läpikäynti saadaan hiukan tehokkaammaksi vähentää sitä paljonko tätä hidastusta tosimaailman monimutkaisemmissa tilanteissa tulee.
En lähde sanomaan mitään prosenttilukemia koska kyse on niin tilannekohtaisesta asiasta.
Tuonkin julkaisuhinta suomessa oli ~1500€? Vuosia myöhemmin tehokkaamman kortin sama julkaisuhinta onkin kallis, kai se on uskottava.
Niin ja kuka tervejärkinen ei pitänyt 2080ti julkaisussa kalliina? Ehkä ne jotka selvästi keskiansion yläpuolella, jolloin käsite kallis on jotain muuta. Noin muuten 2080ti launchissa kyllä pöyristeltiin hintaa ihan kuten tehdään nytkin näiden high end -korttien kohdalla. Mutta eipä näitä tavallisille pelaajille ole tarkoituskaan myydä, vaan lippulaivat ovat QHD / 4k high endiä niille, jotka haluaa ultra-asetuksia ja/tai korkeampaa FPS.
2080Ti ja oikeastaan koko 2000 sarjan hinta tehosuhde oli aivan hemmetin surkea. Ei olisi tullut mieleenkään ostaa 2080Ti korttia yli tonnilla, kun parannusta 1080Ti:n oli se maks 30%
Mutta tosiaan ylipäätään nVidian kalliimpien ti-korttien ostamisessa ei ole normaalikuluttajalle pelikäyttöön mitään järkeä, koska peleistä voi nauttia paljon halvemmallakin raudalla. Tyhmä ei kuitenkaan ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Ihmisiltä on täysin kadonnut suhteellisuudentaju sen suhteen, paljonko tehoa oikeasti tarvitaan siihen että peleistä voi nauttia ja paljonko porukkaa maksaa siitä että saa FPS-mittarin näyttämään hiukan suurempia lukemia tai voi käyttää hiukan suurempaa AA-moodia, hiukan tarkempia tekstuureita tai pelata peliä suuremmalla natiiviresoluutiolla. Ja nVidia vaan käyttää hyväkseen tätä ihmisten suhteellisuudentajun puutetta tehdessään ylijäreitä näyttispiirejä joissa pelikäytössä ei ole mitään järkeä.
Joo, olen ihmetellyt samaa. Ainakin mulla on muutakin tekemistä kuin pelaaminen, niin ei huvita käyttää siihen tolkuttomia summia... jos tyytyy kultasilmähifistelyn sijaan 60fps tienoille, esim. 3060 ti riittää ihan hyvin pelaamiseen 1440p-resolla.
Asiassa ei ole mitään kummalista missään mielessä. Asia ei poikkea mistään harrastamisesta tai oikeastaan mistään elämän osa-alueesta yhtään mitenkään. Voisi asua ja pärjäisi 700 neliön tontilla 80 neliön omakotitalossa, mutta hehtaarin tontti ja 200 neliön talo on kivempi joillekin. Pilkille pääsisi papan vuonna 82 ostamalla lynx 5900:lla ihan hyvin, mutta silti alla on lynx shredder 850 e-tec turbo joillakin.Mutta tosiaan ylipäätään nVidian kalliimpien ti-korttien ostamisessa ei ole normaalikuluttajalle pelikäyttöön mitään järkeä, koska peleistä voi nauttia paljon halvemmallakin raudalla. Tyhmä ei kuitenkaan ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Ihmisiltä on täysin kadonnut suhteellisuudentaju sen suhteen, paljonko tehoa oikeasti tarvitaan siihen että peleistä voi nauttia ja paljonko porukkaa maksaa siitä että saa FPS-mittarin näyttämään hiukan suurempia lukemia tai voi käyttää hiukan suurempaa AA-moodia, hiukan tarkempia tekstuureita tai pelata peliä suuremmalla natiiviresoluutiolla. Ja nVidia vaan käyttää hyväkseen tätä ihmisten suhteellisuudentajun puutetta tehdessään ylijäreitä näyttispiirejä joissa pelikäytössä ei ole mitään järkeä.
Asiassa ei ole mitään kummalista missään mielessä. Asia ei poikkea mistään harrastamisesta tai oikeastaan mistään elämän osa-alueesta yhtään mitenkään. Voisi asua ja pärjäisi 700 neliön tontilla 80 neliön omakotitalossa, mutta hehtaarin tontti ja 200 neliön talo on kivempi joillekin. Pilkille pääsisi papan vuonna 82 ostamalla lynx 5900:lla ihan hyvin, mutta silti alla on lynx shredder 850 e-tec turbo joillakin.
Konkreettinen hyöty on ehkä kovin kaukana että pilkille voi ajella keulat pystyssä. Mutta itseä hymyilyttää.
Aivan täysin turha itkeä tai edes kommentoida tuollasista asioista.
Joo, olen ihmetellyt samaa. Ainakin mulla on muutakin tekemistä kuin pelaaminen, niin ei huvita käyttää siihen tolkuttomia summia... jos tyytyy kultasilmähifistelyn sijaan 60fps tienoille, esim. 3060 ti riittää ihan hyvin pelaamiseen 1440p-resolla.
Täysin samaa mieltä! Ihmiset saavat käyttää rahojaan juuri niin kuin haluavat, eikä heitä tarvitse kutsua tyhmiksi (kun maksavat näistä tuotteista) tai sanoa, ettei heillä ole suhteellisuuden tajua. Jokainen tehköön rahoillaan, mitä haluaa ja markkinoiden high-end tuotteet ei ole suunnattu kaikille.
Hinnat ovat nousseet ihan yleisesti erinäisissä laitteissa..On olemassa erilaisia pelaajia ja eri tarpeita.
Tällä hetkellä esimerkiksi VR -simulaattoripelaajilla kuten itselläni, vastaava tyytyminen voi tarkoittaa tarvetta RTX 3080 peleissä AC ja RBR. Ja RTX 4090 peleissä ACC ja DR2.0.
Sitten kun halutaan kultasilmähifistellä, aikaisemmin mainituissa peleissä tarvitaan se RTX 4090, ja jälkimmäisissä peleissä odotellaan vielä RTX 5090.
Toivotaan että RDNA3 myötä, tai muusta syystä, hinnat pikkuhiljaa laskisi ettei tarvisi käyttää tolkuttomia summia näihin huippuluokan kortteihin.
Hinnat ovat nousseet ihan yleisesti erinäisissä laitteissa..
Esim siten, että:
Ennen (2020) sisäänostohinta laitteessa X 630e
Nyt 890e
Ennen (2020) sisäänostohinta laitteessa Y 2700e
Nyt 4300e (tämä eräänlainen erikoistietokone, tiettyyn hommaan)
Tuota rataa on kehitystä tapahtunut.
LISÄKSI saatavuus on tyyliin: Odota 6-12kk, niin sitten saa (ehkä tai sitten ei),
En usko, että pula erinäisistä näytistenkään komponenteistä helpottaa. Siellä on kaikenlaista muutakin osia, kuin GPU (joiden hinta on myös noussut reippaasti, koska valmistuskapasiteetti on huipputekniikalla kohtuu rajallinen ja GPU:t on isoja).
Tuskin AMD.lläkään on varaa myydä kovinkaan halvalla tai jos myy, niin menee "ei ooksi" ja väliportaat nostavat hinnat kattoon..
www.forbes.com
Unohdat kokonaan saatavuus- ja hinta-arviossasi, että ostajia on nyt huomattavasti vähemmän, kuin aikaisemmissa sukupolvissa, johtuen cryptomainauksen kannattamattomuudesta.Hinnat ovat nousseet ihan yleisesti erinäisissä laitteissa..
Esim siten, että:
Ennen (2020) sisäänostohinta laitteessa X 630e
Nyt 890e
Ennen (2020) sisäänostohinta laitteessa Y 2700e
Nyt 4300e (tämä eräänlainen erikoistietokone, tiettyyn hommaan)
Tuota rataa on kehitystä tapahtunut.
LISÄKSI saatavuus on tyyliin: Odota 6-12kk, niin sitten saa (ehkä tai sitten ei),
En usko, että pula erinäisistä näytistenkään komponenteistä helpottaa. Siellä on kaikenlaista muutakin osia, kuin GPU (joiden hinta on myös noussut reippaasti, koska valmistuskapasiteetti on huipputekniikalla kohtuu rajallinen ja GPU:t on isoja).
Tuskin AMD.lläkään on varaa myydä kovinkaan halvalla tai jos myy, niin menee "ei ooksi" ja väliportaat nostavat hinnat kattoon..
Vaikka täällä kaikki inhoaakin AdoredTV tuotoksia niin tässä yksi mielenkiintoinen:
Tuossa videolla on selitetty aika hyvin miten tämä GPU chiplet järjestelmä oikein kannattaa. Kyse ei tällä kertaa olekaan rahallisesta kannattavuudesta vaan aivan muusta. Nyt AMD voi tehdä yhden ison GPU chipletin ja sen logiikka tulee skaalautumaan hyvin nykyisillä ja uusilla prosesseilla. Samaan aikaan on merkkejä siitä että cache ja varsinkin IO ei enää juuri skaalaudu, vaikka mitä yrittää.
Nvidia puolestaan joutuu käyttämään joka generaatiossa xxx mm² tilan cachelle. Isompi cache on tarpeen tehokkaammilla piireillä, joten nvidia joutuu uhraamaan piiriä entistä enemmän sille huonosti skaalautuvalle cachelle. AMD puolestaan voi pinota cache lastuja päällekäin. Eka generaatio 1 tasoisia, ensi kerralla 2 tasoisia, sitten jos tarvii niin 3 tasoisia. Ne eivät edes maksa niin paljoa per mm² koska voidaan tehdä vanhemmalla nodella.
Hienous tulee siitä että nyt AMD voi RDNA3 kanssa/jälkeen tehdä ~300 mm² laskentapiirin, mutta se ei ole lähelläkään maksimia mitä "5nm" nodella voi tehdä. Mikään ei estä AMD:tä tuplaamasta sitäkin 600 mm² kokoon, mikä on silti pienempi kuin nvidian AD102 piiri. Lähes kaikki mitä tuossa laskentapiirissä on, skaalautuu erittäin hyvin nodelta nodelle. Eli seuraavat pari kolme vuotta AMD "chiplet" GPU tulee lyömään pöytään sellaisia nopeushyötyjä että nvidian ainoa vastaus on tekoälyllä generoidut framet. Siihenhän nuo "real_frames" viittauksetkin varmaan viittaa. Eli parin vuoden päästä nvidia on aivan kusessa kun AMD voi skaalata tehoja todella paljon ja nvidia jumittaa monoliittipiirien ~maksimikoossa. Tässä generaatiossa AMD siis heivaa skaalautumaatomat osat pois tieltä ja käyttää tilan laskennalle.
Ainiin, yksi kohta videosta jäi referoimatta: FP64 tuen tiputtaminen (tai siis natiivin 1:1 nopeuden tiputtaminen -> puoleen). En tiedä meneekö tämän päivän esittely vielä niin teknisiin yksityiskohtiin.
Hinnat ovat nousseet ihan yleisesti erinäisissä laitteissa..
Esim siten, että:
Ennen (2020) sisäänostohinta laitteessa X 630e
Nyt 890e
En ihan 100% allekirjoittaisi tuota, esim:
Tuote Seagate Expansion Portable 1TB kiintolevy
Hinta 1.4.2014:
85,90€ - 94€
Hinta 1.10.2022:
51,29€ - 62€
Linkki: Seagate Expansion Portable 1TB - Hintaseuranta | Hinta.fi
Totta, välillä hinta on noussut (kallein) jopa 344€ mutta tuo oli 2015 minkä jälkeen se on tasaisesti laskenut!
Samaa voi sanoa monista muistakin tuotteista, tosin niistä ei helposti saa yhtä pitkää dataa mutta otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa:
32Gb DDR4 3200 muistit
Hinta 1.7.2016:
208,40€ - 208,90€
Hinta 1.11.2022:
121,95€ - 216€
Linkki: G.Skill 32GB DDR4-3200 - Hintaseuranta | Hinta.fi
Eli jos hinnat ovat yleisesti nousseet miten nyt vuosien jälkeen ne ovatkin halvempia, vaikka tuote on 100% sama? Vai voisiko syynä olla pikemminkin se että vain jotkut tuotteet (mitä ihmiset ostavat ja ovat valmiita maksamaan enemmän) brändätään uusiksi ja niiden hinnat nousevat? Eli lisätää RGB valaistusta, katsotaan että tulee ongelmia toimituksen suhteen ja ihmiset ovat valmiita maksamaan joten pyydetään enemmän?
Esim tuotteen painolla & koolla (tietokoneen kotelo) ei tunnu vaikuttavan hintaan, minkä luulisi olevan looginen syy (suuremmat rahtauskustannukset)
Tuote Fractal Design Meshify C
Hinta 1.7.2017
105,90 - 115,90€
Hinta 1.11.2022
99,82€ - 136€
Linkki: Fractal Design Meshify C - Hintaseuranta | Hinta.fi
2000-sarjan hinta-tehosuhde säteenjäljitystä käyttäessä oli 5-10 kertaa mitään aiempia näyttiksiä parempi, koska aiemmilla korteilla kaikki tehtiin softalla.
Tästä on "aivan hemmetin surkea" todella kaukana.
Eläs viitsi nyt valehdella!Niin se on kyllä varmasti kaikilla tiedossa, että RT tehoa oli. Harmi vaan, että sillä säteenjäljituksellä ei tehnyt oiken yhtään mitään vuonna 2018/2019 alkuvuodesta. Tuo ei muuta sitä faktaa, että Rasterointi perffin nousu oli umpisurkeaa. Varmaan huonopimpia ikinä.
Eläs viitsi nyt valehdella!
Nvidia GeForce RTX 2080 Ti review | TechRadar
Hyvin nousi rasterointisuorituskyky! Katsoppas tuosta 4K testit, Pieksää 1080Ti:n reippaasti! Siis ihan perus, ei RT peleissä. Silloin suorituskyky nousi vain vähän, kun peli oli CPU rajoitteinen, eli joko paskasti koodattu tai resoluutio oli pieni ja/tai karkit minimissä..
Ja mitä säteenjäljitykseen tulee niin sama iänikäinen juttu: Ensin on aina oltava rautaa. Vasta sitten voidaan järkevästi tehdä softaa, joka käyttää sitä rautaa!
Kun ensimmäiset 3D kortit tuli, niin kovasti oltiin sitä mieltä että ei sillä mitään tee, ei sitä mikään tue ym ym ym. Kesti vuosia ja sinne vain siirryttiin.
Nyt RT mahdollistaa valaistuksen teon lopulta niinkuin pitääkin, eikä tarvitse ihan älyttömiä purkkavirityksiä, jotka toimii, mitensattuu milloinkin ja ovat hyvin työläitä, sekä rajoitteita asettavia pelien tekijoille.. Valitettavasti nykykonsoleiden RT suorituskyky on surkea, joten ne toimivat taas kerran pahasti kehityksen jarruna..
Tärkeintä olisi, että AMDkin saisi nostettua RT suorituskykyä mahdollisimman paljon.. Rasteroinnilla ei ole enää niinkään väliä..
RT teholla ei julkkarissa tehnyt mitään.
Miten sen nyt ottaa, onhan noita pelejä:RT teholla ei suuri osaa pelaajista tee vieläkään mitään.
Nyt RT mahdollistaa valaistuksen teon lopulta niinkuin pitääkin, eikä tarvitse ihan älyttömiä purkkavirityksiä, jotka toimii, mitensattuu milloinkin ja ovat hyvin työläitä, sekä rajoitteita asettavia pelien tekijoille.. Valitettavasti nykykonsoleiden RT suorituskyky on surkea, joten ne toimivat taas kerran pahasti kehityksen jarruna..
Valtaosaan niistä PC koneista voi helposti päivittää kortin, joka tukee RT:tä ja on nopeampi, kuin konsolien vastaavat. Tosin jos AMD:kin julkaisee nyt ensin suorituskykyisemmät kortit, niin päivitys on sitten käytetty, joko 2060 tai suorituskykyisempi kortti.. (konsolien GPUt vastaavat RT:n suhteen noin2060:aa ja muun suhteen n 2080:aa).Niissä konsoleissa on silti enemmän RT vääntöä, kuin valtaosalla pc masterracesta. Tämän foorumin harrastama highend kama on vain maailmanmittakaavassa harvinaista. Puhutaan sitten noiden purkkaviritysten katoamisesta, kun joku RT:tä jaksava kortti syrjäyttää 1060:n aseman pelikoneissa.
Valtaosaan niistä PC koneista voi helposti päivittää kortin, joka tukee RT:tä ja on nopeampi, kuin konsolien vastaavat. Tosin jos AMD:kin julkaisee nyt ensin suorituskykyisemmät kortit, niin päivitys on sitten käytetty, joko 2060 tai suorituskykyisempi kortti.. (konsolien GPUt vastaavat RT:n suhteen noin2060:aa ja muun suhteen n 2080:aa).
Niissä konsoleissa on silti enemmän RT vääntöä, kuin valtaosalla pc masterracesta. Tämän foorumin harrastama highend kama on vain maailmanmittakaavassa harvinaista. Puhutaan sitten noiden purkkaviritysten katoamisesta, kun joku RT:tä jaksava kortti syrjäyttää 1060:n aseman pelikoneissa.
Valtaosaan niistä PC koneista voi helposti päivittää kortin, joka tukee RT:tä ja on nopeampi, kuin konsolien vastaavat. Tosin jos AMD:kin julkaisee nyt ensin suorituskykyisemmät kortit, niin päivitys on sitten käytetty, joko 2060 tai suorituskykyisempi kortti.. (konsolien GPUt vastaavat RT:n suhteen noin2060:aa ja muun suhteen n 2080:aa).
Ehkä masterracen kannattaa päivittää sitten, kun tulee AMD:n (tai Nvidian) joku halppis RT:tä tukeva kortti, jos eivät ole rikki, kuten Intelin ratkaisu, joka vaatii emolta ominaisuuksia, joita vanhoissa emoissa ei ole (toimiakseen järkevästi)..
1060:n voi kipata ihan suosiolla SER asemalle, jos aikoo uusia pelejä pelata.
Jos konsolit haluavat pysyä suorituskykykisassa mukana, niin myös niiden hinta tulee nousemaan tulevissa sukupolvissa.. Merkittävät niistä ovat kuitenkin vain perus X86 PC koneita modattuna, tällä hetkellä.. Tällähetkellä ne ovat suorituskyvyltään lähinnä kehityksen riippakiviä..Joo. Tällä foorumilla monilla tuntuu kadonneen suhteellisuudentaju siinä mielessä, ettei tajuta että isompien massojen keskuudessa aika harva on valmis maksamaan noista premiumkorteista. Sikäli näyttisten hintakehitys kyllä tulee syömään PC-pelaamisen suosiota.
GTX 1060 on silti ollut Höyryn listojen kärkessä. Ilmeisesti iso osa ihmisistä on vaan jättänyt uudet pelit pelaamatta.
Lisäksi 2060 on vähän tuhnu RT-hommiin. Jos sitä haluaa käyttää, olis melkein hyvä olla 3060 ti -tasoinen kortti.
RT-valaistus löytyy quake2:sta ja portalista? Kaikissa muissa käsittääkseni vaan vähän efektiä lyöty perinteisen päälle, että näyttäisi paremmalta.Joko joutuu luopumaan pelaamisesta tai pelaamaan vain vanhoja pre RT pelejä, jos ei aio RT kortteihin investoida. Varmasti pikkuhiljaa alkaa ei RT valaistus kadota peleistä, kun se vaatii hankalaa suunnittelua ja ohjelmointia. Muuttuu pelit aika rumaksi RT off..
RT-valaistus löytyy quake2:sta ja portalista? Kaikissa muissa käsittääkseni vaan vähän efektiä lyöty perinteisen päälle, että näyttäisi paremmalta.
Quake 2 näyttää vain paremmalle alkuperäisenä.RT-valaistus löytyy quake2:sta ja portalista? Kaikissa muissa käsittääkseni vaan vähän efektiä lyöty perinteisen päälle, että näyttäisi paremmalta.
Jos konsolit haluavat pysyä suorituskykykisassa mukana, niin myös niiden hinta tulee nousemaan tulevissa sukupolvissa.. Merkittävät niistä ovat kuitenkin vain perus X86 PC koneita modattuna, tällä hetkellä.. Tällähetkellä ne ovat suorituskyvyltään lähinnä kehityksen riippakiviä..
------------------------------------------------------------------------------
Joko joutuu luopumaan pelaamisesta tai pelaamaan vain vanhoja pre RT pelejä, jos ei aio RT kortteihin investoida. Varmasti pikkuhiljaa alkaa ei RT valaistus kadota peleistä, kun se vaatii hankalaa suunnittelua ja ohjelmointia. Muuttuu pelit aika rumaksi RT off..

Niin se on kyllä varmasti kaikilla tiedossa, että RT tehoa oli. Harmi vaan, että sillä säteenjäljituksellä ei tehnyt oiken yhtään mitään vuonna 2018/2019 alkuvuodesta. Tuo ei muuta sitä faktaa, että Rasterointi perffin nousu oli umpisurkeaa. Varmaan huonopimpia ikinä.
Sanoisin, että tässä vaiheessa ei enää kannata maksaa paljon mitään kortista, joka ei tue RT:tä..
Sanoisin, että tässä vaiheessa ei enää kannata maksaa paljon mitään kortista, joka ei tue RT:tä..
No, onneksi ei tarvitse maksaa edes puolta tuosta, jotta saa rt on tyydyttävästi..Oli pelejä tai ei, en pelaa tällä hetkellä enkä tulevaisuudesa yhtään sellaista peliä minkä parantuneesta graafisesta ilmeestä olisin valmis maksamaan 2000€.
Toisaalta myös tässä vaiheessa kuluttajahintaisista korteista ei sillä RT:llä paljoa tee. Toki joku 3050 tai 6500XT teoriassa voi tukea sitä mutta uskoisin että moni ei silti sen takia em. kortteja hanki.
No, onneksi ei tarvitse maksaa edes puolta tuosta, jotta saa rt on tyydyttävästi..
Muna/Kana ongelma. Jos ei olisi RT rautaa niin ei olisi RT softaa ja kun ei ole RT softaa niin ei ole RT rautaa. Jonkun on vedettävä rautapuolella liipaisimesta, että asioita tapahtuu. Tähän päälle se, että ei riitä, että RT tuki on uudessa raudassa vaan sitä pitää olla isolla osalla käyttäjistä.
Aletaan pikkuhiljaa olemaan siinä kohtaa adaptaatiota, että RT tuki uusissa engineissä ja isommissa peleissä on vakiojuttu. Sama homma kuin DLSS/FSR yms. temporaalisten kuvanparannusalgoritmienkin kanssa.
imho. tässä rdna3/ada generaatiossa hyvä RT tuki on FineWine,rasteri ei enää niinkään. Esimerkiksi se nvidian micromesh ja SER tuki on fine wine kamaa, kunhan niitä aletaan integroimaan engineihin ja peleihin.
Perusasioiden, kuten energia ja polttoaine hinnat ovat raketoineet, joten nykään tuo näyttisten "kuluttaja hinta" on varmasti vähintään 2x se, mikä se oli joskus 2020. Kaikki hinnat ovat kiihtyvässä nousussa..

Niin, mikä sitten olisi kuluttajahintainen kortti? 3060 ti on varmasti ihan tyydyttävä RT-pelaamiseen, mutta lasketaanko 500e korttia enää kuluttajahintaiseksi?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.