Eläs viitsi nyt valehdella!Niin se on kyllä varmasti kaikilla tiedossa, että RT tehoa oli. Harmi vaan, että sillä säteenjäljituksellä ei tehnyt oiken yhtään mitään vuonna 2018/2019 alkuvuodesta. Tuo ei muuta sitä faktaa, että Rasterointi perffin nousu oli umpisurkeaa. Varmaan huonopimpia ikinä.
Nvidia GeForce RTX 2080 Ti review | TechRadar
Hyvin nousi rasterointisuorituskyky! Katsoppas tuosta 4K testit, Pieksää 1080Ti:n reippaasti! Siis ihan perus, ei RT peleissä. Silloin suorituskyky nousi vain vähän, kun peli oli CPU rajoitteinen, eli joko paskasti koodattu tai resoluutio oli pieni ja/tai karkit minimissä..
Ja mitä säteenjäljitykseen tulee niin sama iänikäinen juttu: Ensin on aina oltava rautaa. Vasta sitten voidaan järkevästi tehdä softaa, joka käyttää sitä rautaa!
Kun ensimmäiset 3D kortit tuli, niin kovasti oltiin sitä mieltä että ei sillä mitään tee, ei sitä mikään tue ym ym ym. Kesti vuosia ja sinne vain siirryttiin.
Nyt RT mahdollistaa valaistuksen teon lopulta niinkuin pitääkin, eikä tarvitse ihan älyttömiä purkkavirityksiä, jotka toimii, mitensattuu milloinkin ja ovat hyvin työläitä, sekä rajoitteita asettavia pelien tekijoille.. Valitettavasti nykykonsoleiden RT suorituskyky on surkea, joten ne toimivat taas kerran pahasti kehityksen jarruna..
Tärkeintä olisi, että AMDkin saisi nostettua RT suorituskykyä mahdollisimman paljon.. Rasteroinnilla ei ole enää niinkään väliä..