Tunnin nopeammin kuin kaveri? jos tuotteet myydään loppuun nopeampaa kun webbisivu ehtii latautua ja itse lueskelet revikoita ekan tunnin ja odottelet sitten tuotetta seuraavaan juhannukseen? Eihän nyt ole mistään tuntia ennen tilaamisesta kyse vaan siitä että tiedot tuotteesta ois kiva olla saatavissa sillä hetkellä kun f5-ralli alkaa.
Suosittelen harjoittelemaan luetunymmärtämistä, revikan julkaisulla ja myynnin alkamisella ei ole mitään tekemistä keskenään.
Osa kirjoittaa arvostelujen julkaisusta suhteessa tuotteen julkaisuun. Eli onko niitä tarjolla ennen kuin tekee ostopäätöksen. Jos ne arvostelut on luettavissa ennen julkaisua, ja kova hoppu, niin uskoisin että he myö lukevat niitä sitä mukaan kun niitä on saatavilla. Eikä panttaa lukemista myynninaloitukseen.
He jotka haluaa tuotteen mahdollisimman pian, niin ostavat sen heti kuin mahdollista, sillä tiedolla mikä silloin on. Siinä jotkin arvostelut paljoa paina (ellei jotain tosi yllättävää niissä paljastu), todennäköisesti ne ikävimmät yllätykset paljastuu vasta ajanmyötä.
He jotka haluavat miettiä tarkkaan onko rahan arvoinen sijoitus, niin ottavat rauhallisemmin. Jos nyt sattuu olemaan tilanne että näytönohjain puuttuu, ja heti pitää saada, niin ostavat sitä mitä hyllystä löytyy, sen hetkisen parhaan tiedon mukaan.
Jos nyt ihan mahdoton polte on, niin netinaikana toimii myös jälkimarkkinat, eli kyse on siitä paljonko oikeasti on valmismaksamaan.
Arvosteluista vielä, niissä isolle yleisölle on tärkeitä että ne olisi mahdollisimman hyviä.
Edit:
Nyt toivotaan jo arvosteluja joka ikisestä mallista, no se menee jo vähän pitkäksi. Jos se nousee kynnyskysymykseksi, niin ehkä sitten kannattaa odotella pidempään. Tai sitten tilaa kaikki mahdollisest ja testaa itse. Ja malleja putkahtelee sukupolvien välilläkin, joita ei edes ole valmiina silloin kun muut jo julkaisee.
Keskusteluhan lähti siitä kun kritisoitiin tapaa, jossa arvostelu ja laitteiden osto avautuvat samalla sekunnilla.
Okei, kelasin sen keskutelun mikä alkoi siitä huhusta että arvostelut ehkä julkaistaan edellisenä päivänä.
Minä ainakin otan mieluummin 80% valmiin arvostelun 24h ennen kauppojen aukeamista, kuin 99% valmiin myyntiintulon aukeamishetkellä. Ehkä olen vähemmistöä tässä asiassa.
Jos julkaisusta ostaa, niin osittain sumussa se tehdään, valmistajan kertomat tiedossa, ja sitten muut tiedonjyväset, jotka voi sisältää testejä jotka tuurista riippuen antavat oikean suuntaista, tai ei. Mutta summussa jokatapauksena tuossa vaiheessa on. Ei ne ensimmäiset "virallisetkaan" testit välttämättä kuvaa tarkkaan sitä millainen tuote siitä kypsyy, miten se toimii pitkässä juoksussa jne.
Jos on epävarma ketjun korteista, niin en suosittele kiirellä ostamaan, ostaa sitten kun on vakuuttunut tuotteesta.