AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 848
Onkos näissä 6000-sarjan korteissa nyt jotain tekoälykiihdytykseen omistettua rautaa vai pelkästään rasterointiin ja säteenseurantaan?
Ei mitään omistettua rautaa. Saattaa tukea kuitenkin 4xINT8 ja 8xINT4 kuten mm. Xbox Series S/X:n versio RDNA2:sta tukee, mutta ne ajetaan tietenkin samoilla laskentayksiköillä kuin muutkin tarkkuudet. Tästä ei ole varmuutta kuitenkaan vielä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 989
Onkos näissä 6000-sarjan korteissa nyt jotain tekoälykiihdytykseen omistettua rautaa vai pelkästään rasterointiin ja säteenseurantaan?
Näissähän tulee nyt tämä erotus kuluttaja ja ammattipiirien välillä, RDNA2 ja CDNA. CDNA piireissä pitäisi sitten olla ainakin AI kiihdytystä ilmeisesti.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Milloin tuonne ~300€ hintaluokkaan on tulossa uutta rautaa? 5000-sarja ei houkuta ajuriongelmien takia, mutta en myöskään pelaa mitään, missä hyötyisin kalliimmasta raudasta. Milloin 6500/6600-sarjalaiset ovat viimeisimpien huhujen mukaan tulossa?
Minkä ajuriongelmien? Onko tää vaan joku papukaijakommentti vai mistä nää massiiviset ajuriongelmat on peräisin? Muistaakseni "ajuriongelma" oli itseasiassa hardis ongelma piirissä.
Itse en ole kuulut saatavuudesta tarkempia huhuja, q1/21. Toisaalta ei kok kortit kiinnosta niin ei ole tullut tarkasti seurattuakaan.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Minkä ajuriongelmien? Onko tää vaan joku papukaijakommentti vai mistä nää massiiviset ajuriongelmat on peräisin? Muistaakseni "ajuriongelma" oli itseasiassa hardis ongelma piirissä.
Itse en ole kuulut saatavuudesta tarkempia huhuja, q1/21. Toisaalta ei kok kortit kiinnosta niin ei ole tullut tarkasti seurattuakaan.
Mulla on ikuiset traumat amd ajureille rx480/580 ajoista, jolloin ehdin takuuvaihtaa 3 korttia turhaan, koska syy oli lopulta, että ajurit vaan heittää joskus ruudun valkoiseksi sillai, että pitää power napista sulkea kone. Näin kävi aina välillä ja touhussa meni niin pahasti hermot, että ei huvita uusiks.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
729
Minkä ajuriongelmien? Onko tää vaan joku papukaijakommentti vai mistä nää massiiviset ajuriongelmat on peräisin? Muistaakseni "ajuriongelma" oli itseasiassa hardis ongelma piirissä.
Itse en ole kuulut saatavuudesta tarkempia huhuja, q1/21. Toisaalta ei kok kortit kiinnosta niin ei ole tullut tarkasti seurattuakaan.
Radeon VII käyttäjänä voin todeta ajuriongelmien olleen todellisia viime talvena. Kesän päivitysten aikana ongelmat katosivat.

Tämä tietenkin vain omakohtainen kokemus, mutta AMD:n redditissä valitus on myös vähentunut suuresti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Minkä ajuriongelmien? Onko tää vaan joku papukaijakommentti vai mistä nää massiiviset ajuriongelmat on peräisin? Muistaakseni "ajuriongelma" oli itseasiassa hardis ongelma piirissä.
Itse en ole kuulut saatavuudesta tarkempia huhuja, q1/21. Toisaalta ei kok kortit kiinnosta niin ei ole tullut tarkasti seurattuakaan.
Kyllähän 5600 XT julkaisussa oli ongelmia ajureissa.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 288
Kyllähän 5600 XT julkaisussa oli ongelmia ajureissa.
5600XT:n julkaisu oli kyllä ongelma jo ihan itsessään kaikkien firmware päivitysten takia.

Ajuriongelmat eivät tuulesta ole olleet temmattuja, mutta kovasti siihen on ainakin keväästä lähtien lyöty paukkuja ja tuntunut ainakin määrältään auttaneen kovasti.

Itsellä (vanhempia näyttiksiä) on ollut ongelmia lähinnä 1060 6GB, vahvari ja 4k telkkari yhdistelmällä ja r9 290x on toiminut hyvin tuossakin käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Kyllähän 5600 XT julkaisussa oli ongelmia ajureissa.
Mitä ongelmia? Ehkä oma 5700XT kortti tuli sitten hommattua sen verran myöhään (2½kk julkaisusta) ettei ole selkeästi ajureista johtuvia ongelmia tullut eteen. 5600 sarjan ongelmia ei tullut seurattua.
Ylipäätään omakohtaiset ongelmakokemukset on ikäviä, mutta suht harvoin niitä voi nykyään yleistää koskemaan kaikkia. Jonkun toisen ongelma ei tarkoita että sinulla olisi sama ongelma, sinun ongelma ei tarkoita että muilla olisi sama ongelma. Päällisin puolin samanlainen ongelma voi johtua eri asiasta jne.
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
343
Kevät talvesta ollu rx5700 tuffi koneessa ei ole lämpöjen kans ollu mitään ongelmaa samoin ei ole ollu ajureidenkaan kanssa mitään ongelmaa toki ei kyllä ole kauheasti kelloteltu eikäali voltiteltu eikä muutakaan hömppää. Pelaa kuin kuuluisa junan vessa
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 314
Myös kevään tienoilla hommattu refu 5700 toiminut ongelmitta ja potkuakin enemmän kuin vakio 5700XT.
Jos tulevien korttien ajurit samalla tasolla, niin ei tarvitse murehtia mistään pikaisista ajuripäivityksistä heti julkaisun jälkeen.

Myös kakkoskoneen rx580 ollut ongelmaton tämän n. puolen vuoden ajan. Hyvin toiminut freesync Sampan teeveen kanssa hdmi:llä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mitä ongelmia? Ehkä oma 5700XT kortti tuli sitten hommattua sen verran myöhään (2½kk julkaisusta) ettei ole selkeästi ajureista johtuvia ongelmia tullut eteen. 5600 sarjan ongelmia ei tullut seurattua.
Ylipäätään omakohtaiset ongelmakokemukset on ikäviä, mutta suht harvoin niitä voi nykyään yleistää koskemaan kaikkia. Jonkun toisen ongelma ei tarkoita että sinulla olisi sama ongelma, sinun ongelma ei tarkoita että muilla olisi sama ongelma. Päällisin puolin samanlainen ongelma voi johtua eri asiasta jne.
Amd ajuri ongelmistakin on jauhettu täällä ja muilla foorumeilla sen tuhannen kertaa joten ei jaksa palata tähän samaan asiaan eikä varsinkaan alkaa vääntämään yhtään sen enempää koska ongelmia oli ja se on 100%fakta, mutta nyt ei ainakaan siihen malliin ole enään ongelmia ollut.

"AMD is aware of user complaints regarding black screen driver crashes on Radeon GPUs and general instability and is investigating these concerns. That’s the word from company representatives, after ET reached out to discuss the situation."
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
32
Mikä AMD:N kortti tulee kiinni ps5?
Meneekö homma nyt niin, että kun ostan uuden 6800xt:n, kun oletettavasti sitä saa, että saa vihdoin heittää hyvästit puurolle ja hankkia 4k näytön? (4K näyttö)
Mahtuuko uusi kortti: BitFenix Comrade, ATX-miditornikotelo, musta (Jimms esimerkki)
Riittääkö power: Seasonic 620W (Seasonic tuotteen kotisivu)
Viimeksi en ostanut 2080ti, koska silloin oli tyttöystävä. Nyt on taivas auki! PS. Naurattaa vääntö hinnasta täällä. Jos toinen on 50€ hintaerolla ja teet sen mukaan sijoituksen seuraavaksi vuodeksi, niin jätä Wolttaamatta kolmesti ja nauti paremmasta kortista vuoden. (50e/730h= 7 SENTTIÄ päivässä)
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
45
Kun vaan tavaraa sitten olisi saatavilla kohtuullisessa ajassa. Varmasti on paljon porukkaa jotka havittelevat 6000-sarjalaista mutta eivät uskalla luopua nvidia jonotus sijastakaan. 6800 xt:llä on paikka iskeä, mutta mieluummin ottaisin 3080 marraskuussa kun määrittämätömän pituisen odotuksen radeonin kanssa, sitä odottelua on saanut tässä jo tarpeeksi kokea
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 549
Amd ajuri ongelmistakin on jauhettu täällä ja muilla foorumeilla sen tuhannen kertaa joten ei jaksa palata tähän samaan asiaan eikä varsinkaan alkaa vääntämään yhtään sen enempää koska ongelmia oli ja se on 100%fakta, mutta nyt ei ainakaan siihen malliin ole enään ongelmia ollut.

"AMD is aware of user complaints regarding black screen driver crashes on Radeon GPUs and general instability and is investigating these concerns. That’s the word from company representatives, after ET reached out to discuss the situation."
En ymmärrä miksi näistä pitää jauhaa. Jos on ongelmia ollut aikoinaan niin ei se tarkoita, että ne samat ongelmat vain jatkuu ja jatkuu sekä varsinkin kokonaan uudessa mallissa. Siellä on mahdollisesti uudet ongelmat tai sitten ei ole ongelmia ollenkaan.

Ei se kauheen nätisti mennyt Nvidiallakaan 3000-sarjan launchissa, mutta asiat kuitattiin fanboyden kannalta sillä, että 'kuuluu asiaan'. Eli saisko nyt samanlaista suhtautumista tähän AMD launchiin vai ottaako niin koville, ettei mitään muuta syytä mollata enää löydy?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
729
En ymmärrä miksi näistä pitää jauhaa. Jos on ongelmia ollut aikoinaan niin ei se tarkoita, että ne samat ongelmat vain jatkuu ja jatkuu sekä varsinkin kokonaan uudessa mallissa. Siellä on mahdollisesti uudet ongelmat tai sitten ei ole ongelmia ollenkaan.

Ei se kauheen nätisti mennyt Nvidiallakaan 3000-sarjan launchissa, mutta asiat kuitattiin fanboyden kannalta sillä, että 'kuuluu asiaan'. Eli saisko nyt samanlaista suhtautumista tähän AMD launchiin vai ottaako niin koville, ettei mitään muuta syytä mollata enää löydy?
Eipä noista ongelmista taida tällä hetkellä jauhaa kuin pitkäaikaiset Nvidian omistajat jotka pohdiskelevat AMD:n leiriin tulemista. AMD:n omistajille tuo ajuriongelma on ollut ollutta ja mennyttä jo 5kk+
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 999
Edit: Laajennan tätä vielä hiukan. Kun mä olen tekemässä ostospäätöstä näytönohjaimesta, niin mä haluan tietää mitä mikäkin näytönohjain mulle tuo. Mua EI kiinnosta se, mitä mä saan jos vaihdan näytönohjaimen lisäksi myös prosessorin. Tai prosessorin ja emolevyn. Tai prosessorin, emolevyn ja vaikka muistit.

Jos joku ei tätä suvaitse, niin mun mielestä hän elää maailmassa, joka ei ole fakta- ja kuluttajatietoisuusorientoitunut.
Et taida olla ihan tosissasi?

Eli jos henkilöllä on seuraava kokoonpano:

* Emo: Asrock Z77 Extreme4
* Power: EVGA 550W G2
* Prosessori: Intel Core i5 2500K 3.40GHz (5005MHz, 50x 100.1MHz Bus Speed, CPU V-Core ~1V-1.42V)
* Cooleri: Thermalright Macho Rev. B
* Näytönohjain: Asus AMD R9 Nano 4Gb.GPU 1040/545, -36mV (1000/500), (R9NANO-4G) ASIC Quality 60.1%
* Muisti: 2X Kingston Hyper X CL9 4GB 1600MHz DDR3 1.5V

Olet ihan sitä mieltä että ihan sama mitkä muut osat, ei kiinnosta. Ostaa vaan RTX 3090 tai 6900XT?

Testissä pitäisi siis olla täsmälleen tuo kokoonpano ja ainoa ero olla näytönohjaimessa, mikä vaihdettaisiin ja testaajat toteaisivat "musta ruutu, ei toimi".

Sitten kun joku testaisi hieman tehokkaammalla virtalähteellä tai isommalla määrällä eri muistia tai jopa tehokkaammalla prosessorilla olisit vaan "mua EI kiinnosta se mitä mä saan jos vaihdan osia, haluan vaan uuden näyttiksen ei kiinnosta mikään muu".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 210
Kyllähän se on erittäin mahdollista, että nuo AMD:n kin kortit myydään loppuun ja sitten hinnat nousevat selkeästi.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Et taida olla ihan tosissasi?

Eli jos henkilöllä on seuraava kokoonpano:

* Emo: Asrock Z77 Extreme4
* Power: EVGA 550W G2
* Prosessori: Intel Core i5 2500K 3.40GHz (5005MHz, 50x 100.1MHz Bus Speed, CPU V-Core ~1V-1.42V)
* Cooleri: Thermalright Macho Rev. B
* Näytönohjain: Asus AMD R9 Nano 4Gb.GPU 1040/545, -36mV (1000/500), (R9NANO-4G) ASIC Quality 60.1%
* Muisti: 2X Kingston Hyper X CL9 4GB 1600MHz DDR3 1.5V

Olet ihan sitä mieltä että ihan sama mitkä muut osat, ei kiinnosta. Ostaa vaan RTX 3090 tai 6900XT?

Testissä pitäisi siis olla täsmälleen tuo kokoonpano ja ainoa ero olla näytönohjaimessa, mikä vaihdettaisiin ja testaajat toteaisivat "musta ruutu, ei toimi".

Sitten kun joku testaisi hieman tehokkaammalla virtalähteellä tai isommalla määrällä eri muistia tai jopa tehokkaammalla prosessorilla olisit vaan "mua EI kiinnosta se mitä mä saan jos vaihdan osia, haluan vaan uuden näyttiksen ei kiinnosta mikään muu".
En ymmärrä pätkääkään, mistä helvetistä tässä avautumisessa oli kyse.

Lainaamasi viesti ei sisältänyt mitään, millä näkisin mitään yhteyttä sun vuodatuksessa rakennettuun olkinukketarinaan.

Mä haluan vertailun ennen kaikkea 3080:n ja 6800XT:n välillä ilman mitään muita muuttujia kuin ko. näytönohjaimet. Mä teen valintaa niiden välillä, enkä mitään system buildia. Mun system build on riittävän tuore, 3700X vaihtunee jossain vaiheessa 5000-sarjan ryzeniin, mutta tässä vaiheessa haluan pitää valintani näytönohjaimissa, ja näin ollen mua ei palvele AMD:n "osta koko kone meiltä" -graafit. Haluan tietää, mikä on 6800XT:n suorituskyky. Problem?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
En ymmärrä miksi näistä pitää jauhaa. Jos on ongelmia ollut aikoinaan niin ei se tarkoita, että ne samat ongelmat vain jatkuu ja jatkuu sekä varsinkin kokonaan uudessa mallissa. Siellä on mahdollisesti uudet ongelmat tai sitten ei ole ongelmia ollenkaan.

Ei se kauheen nätisti mennyt Nvidiallakaan 3000-sarjan launchissa, mutta asiat kuitattiin fanboyden kannalta sillä, että 'kuuluu asiaan'. Eli saisko nyt samanlaista suhtautumista tähän AMD launchiin vai ottaako niin koville, ettei mitään muuta syytä mollata enää löydy?
Miksi mulle valitat mollaamisista? Minä sanoin kuten asia on eli Amd.lla on ollut ajurien kanssa ongelmia ja tämä on täysi fakta.(Tuossa kyn asiaa joku kyseenalaista niin vastasin siihen en sulle)
Ei pidä heti lähteä Defende moodit päällä hyökkäileen.

Eikä Amd uusia ohjaimia ole vielä edes markkinoilla joten ehkä sieltä voi kohta löytyä mitä mollata, mutta se ei nyt liittynyt tähän ajuri asiaan johon vastasin.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 470
Haluan tietää, mikä on 6800XT:n suorituskyky. Problem?
Haluat tietää mikä on sen suorituskyky sinun prosessorillasi, mutta ei kiinnosta mikä sen suorituskyky on nopeammalla prosessorilla?
Joo mutta eiköhän niitä testejä kohta saada Intelillä ja AMD:llä... Voi tosin olla harvassa sitten nuo Zen2 prosessorilla ajetut testit kun kaikki päivittää Zen3 prosessoreihin.

Itselläkin on i9-9900k niin toki kiinnostaa nekin Intelillä ajetut testit. Mutta tietenkin kiinnostaa vielä enemmän ne nopeimmalla prosessorilla ajetut testit (näyttäisi olevan nyt sitten Zen3)
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 470
Miksi mulle valitat mollaamisista? Minä sanoin kuten asia on eli Amd.lla on ollut ajurien kanssa ongelmia ja tämä on täysi fakta.(Tuossa kyn asiaa joku kyseenalaista niin vastasin siihen en sulle)
Ei pidä heti lähteä Defende moodit päällä hyökkäileen.

Eikä Amd uusia ohjaimia ole vielä edes markkinoilla joten ehkä sieltä voi kohta löytyä mitä mollata, mutta se ei nyt liittynyt tähän ajuri asiaan johon vastasin.
Molemmilla on ollut ajuriongelmia ja onhan se fakta että AMD:llä niitä oli keskimääräistä enemmän RDNA1 korteilla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 999
Mä haluan vertailun ennen kaikkea 3080:n ja 6800XT:n välillä ilman mitään muita muuttujia kuin ko. näytönohjaimet.
Eli kun tulee testi missä on AMD: 5900X + X570 emo + 32GB 4000MHz RAM + 1200W virtalähde ja 100% samat asetukset nopealla PCI-E 4 levyllä ainoana erona näytönohjain mikä on 3080 ja 6800XT (joiden eroa verrataan) olet tyytyväinen?

Vai onko kuitenkin niin että et ole tyytyväinen jos testiä ei tehdä jollain vanhemmalla emolla, muisteilla ja prosessorilla? :confused:

Jolloin joku muu ei ehkä taas ole tyytyväinen jos sitä testiä ei tehdä vielä vanhemmalla emolla, prosessorilla jne.. Eli kaikkia ei voida mielyttää mutta onhan se järkevää että testit tehdään mahdollisimman uudella ja nopealla raudalla. Minusta se on hyvä että aiemmin on käytetty Intelin nopeinta peliprosessoria testaamaan uusinta AMD:n näyttistä (esim. Vega 64 testejä miettien). Jos nyt käykin niin että 5900X on se nopein pelaamiseen tarkoitettu prosessori olisi vain loogista että ne testit tehdään sillä, molemmille näytönohjaimille.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Eli kun tulee testi missä on AMD: 5900X + X570 emo + 32GB 4000MHz RAM + 1200W virtalähde ja 100% samat asetukset nopealla PCI-E 4 levyllä ainoana erona näytönohjain mikä on 3080 ja 6800XT (joiden eroa verrataan) olet tyytyväinen?

Vai onko kuitenkin niin että et ole tyytyväinen jos testiä ei tehdä jollain vanhemmalla emolla, muisteilla ja prosessorilla? :confused:

Jolloin joku muu ei ehkä taas ole tyytyväinen jos sitä testiä ei tehdä vielä vanhemmalla emolla, prosessorilla jne.. Eli kaikkia ei voida mielyttää mutta onhan se järkevää että testit tehdään mahdollisimman uudella ja nopealla raudalla. Minusta se on hyvä että aiemmin on käytetty Intelin nopeinta peliprosessoria testaamaan uusinta AMD:n näyttistä (esim. Vega 64 testejä miettien). Jos nyt käykin niin että 5900X on se nopein pelaamiseen tarkoitettu prosessori olisi vain loogista että ne testit tehdään sillä, molemmille näytönohjaimille.
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 070
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
Mitä ihmettä sinä höpiset? Eihän testit koskaan palvele kaikkia. Intel testit ei palvele AMD pcie4 käyttäjiä. 10900k testit ei palvele ryzen 3600 tai 9600k käyttäjiä. Silti intellistä ei laiteta 4 corea pimeäksi.

Kaikki suorituskyky on oikeaa suorituskykyä.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Eli kun tulee testi missä on AMD: 5900X + X570 emo + 32GB 4000MHz RAM + 1200W virtalähde ja 100% samat asetukset nopealla PCI-E 4 levyllä ainoana erona näytönohjain mikä on 3080 ja 6800XT (joiden eroa verrataan) olet tyytyväinen?
Tossahan on se mielenkiintoinen asia, että paljonko se vaikuttaa, että uusissa ryzeneissä toimii smart access memory. Mielenkiinnolla odotellaan intel alustatestejä noista rx6000 ohjaimista, jotta saadaan erot nvidia ja amd välillä kunnolla näkyviin.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 549
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
Luulisi, että noi erot on yhdentekevät niille henkilöille, jotka eivät tule ostamaan AMD-rautaa. Me muut osatan katsoa sitten sopivat komponentit tilanteen mukaan merkistä riippumatta.

Ehkä kannattaisi toi AMD-dissaus säätää hieman pienemmälle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Amd ajuri ongelmistakin on jauhettu täällä ja muilla foorumeilla sen tuhannen kertaa joten ei jaksa palata tähän samaan asiaan eikä varsinkaan alkaa vääntämään yhtään sen enempää koska ongelmia oli ja se on 100%fakta, mutta nyt ei ainakaan siihen malliin ole enään ongelmia ollut.
Kiinnosti lähinnä se että mitä ongelmia alkuperäisellä kirjoittajalla oli ollut, miten todennäköisesti sitten samoja ongelmia tulossa toisen kortin kanssa, vai onko kyseessä joku yksittäinen konekohtainen ongelma mitä ei ole saatu ratkottua.

Ja kun netistä lukee viestejä tuntemattomilta henkilöiltä ei ne motiivit kirjoitella ole aina miltä näyttää tai asia X aina välttämättä pidä paikkaansa. Jos hänellä oli ollut ongelmia niin onko niitä vielä, jos ei niin miksi on huolissaan, jos on niin miksi ei ole vaihtanut korttia toimivaan tms?

"AMD is aware of user complaints regarding black screen driver crashes on Radeon GPUs and general instability and is investigating these concerns. That’s the word from company representatives, after ET reached out to discuss the situation."
Mitä olen nyt kautta rantain ymmärtänyt niin noi ongelmat oli rautapohjaisia. Oliko 5600 sarjalla sitten jotain muitakin ongelmia kuin mustia ruutuja?
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Luulisi, että noi erot on yhdentekevät niille henkilöille, jotka eivät tule ostamaan AMD-rautaa. Me muut osatan katsoa sitten sopivat komponentit tilanteen mukaan merkistä riippumatta.

Ehkä kannattaisi toi AMD-dissaus säätää hieman pienemmälle?
Joo on varmaan yhdentekevää... Mutta väittäisin kuitenkin että löytyy aika paljon porukkaa jotka on päivittämässä tällä kertaa sitä näytönohjainta. Ja jos alustana on vaikkapa joku intel i9-9900k(tai10900k tai 8700k ym. ei edes tarvitse olla intel alusta vaan vaikka se ryzen 3000-sarja vai meinaatko että kaikki tulee päivittämään nämä 5000 sarjaan?) ja kun tällaiselle heittää rtx 3080 vai rx6800xt niin kumpi tarjoaa enemmän tehoa?

Onhan tuo mahdollisesti sellainen nvidian 8k scam v2.0, että jos sulla EI ole ryzen 5000 prossua, niin sitten tehot on vaikkapa sellasen 10% vähemmän kun amd markkinointi graafeissa ja jos näin, niin kyllä tämä sitä henkilöä joka miettii nvidia ja amd välillä, mutta ei halua pistää koko konetta uusiksi kiinnostaa.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 549
Joo on varmaan yhdentekevää... Mutta väittäisin kuitenkin että löytyy aika paljon porukkaa jotka on päivittämässä tällä kertaa sitä näytönohjainta. Ja jos alustana on vaikkapa joku intel i9-9900k(tai10900k tai 8700k ym. ei edes tarvitse olla intel alusta vaan vaikka se ryzen 3000-sarja vai meinaatko että kaikki tulee päivittämään nämä 5000 sarjaan?) ja kun tällaiselle heittää rtx 3080 vai rx6800xt niin kumpi tarjoaa enemmän tehoa?

Onhan tuo mahdollisesti sellainen nvidian 8k scam v2.0, että jos sulla EI ole ryzen 5000 prossua, niin sitten tehot on vaikkapa sellasen 10% vähemmän kun amd markkinointi graafeissa ja jos näin, niin kyllä tämä sitä henkilöä joka miettii nvidia ja amd välillä, mutta ei halua pistää koko konetta uusiksi kiinnostaa.
Jeps, eli katotaan revikat ensin. Tosin en pidä mahdottomana, etteikö kilpapelaajien gaming benchmark kone siirtyykin Intelistä AMD:hen myös näiden synergiaetujen takia. Ellei sitten sponssit toisin sano. Striimikäyttöön ei sitten vissiin ratukoilla ole mitään NVENC vastinetta, ja pitäisin tuota aika isona pisteytyksenä suuntaan tai toiseen.

Hieman tuota mietin, että lupasikohan AMD tuon 6900XT hieman liian halvalla? Aika moni on nyt kattonut noi propaganda-slidet ja niiden perustella hintaero 6800XT on vähintääkin 'kannattava' maksaa, jos vain kortteja on saatavilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
Onko niin että ihmiset on niin kädettömiä että pitää kaikki antaa valmiiksi pureskeltuina lukuina. Ainahan testien tuloksia pitää jollain tavalla soveltaa niin että se suorituskyky jotenkin heijastelisi niitä pelejä mitä itse pelaa, niitä ohjelmia mitä käyttää ja sitä omaa todennäköisesti testilaitteistosta poikkeavaa laitteistoa. Tosin jos testit tehdään 5000 sarjan prosessorilla ja otetaan tuo muistiasetus pois päältä, mitä se auttaa tuloksen tulkinnassa? Se on kuitenkin tulos ainoastaan kyseisen 5000 sarjan prosessorilla tehtynä, niitä tuloksia joudutaan tulkitsemaan kuitenkin. Samalla testattu 3080 saisi samalla tavalla eri lukuja Intelin prossulla tehdyssä testissä.

Osa testien tekijöistäkin tekee testit eri tavoin saaden hieman eri tuloksia, jonkun pelin uusi versio voi olla paremmin optimoitu kuin saman pelin edellinen versio jne. Joten miten yhtäkkiä tulosten tulkinnasta on tullut jotain ylivoimaista.

Parempi tieto on se että parhaassa tapauksessa tulee näillä näkymin 10% lisää, joissain peleissä ehkä myöhemmin enemmänkin. Sen perusteella voi tuloksista laskea sen "oikean" suorituskyvyn vaikka googlelta kysymällä "127 minus 10%".

AMD testit on ilmeisesti tehty 3200MHz:n muisteilla, kaiken järjen mukaan sieltä voisi irrota vielä vähän enemmän jos muistin nopeus vedetään vaikka siihen uuteen 4000MHz maksimiin. Mutta sittenhän vasta onkin vaikea verrata lukuja ja tuloksia.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
38
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
Kaksi firmaa kehittelee kilpureita.
Molemmat identtisille radoille, jotka ovat asfalttia, jonka päällä kerros soraa.
Molemmat kehittävät ralli ohjukset, toinen firma parempi.
Toinen firma alkaa kehittää asfaltti ohjusta. Ei pärjää sorapinnalla, mutta keksivät lakasin-lakasinkoneen.
Lakasinkone pyyhkii sorat, asfaltti ohjus voittaa.

Kumpi on "oikeaa" suorituskykyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Striimikäyttöön ei sitten vissiin ratukoilla ole mitään NVENC vastinetta
En ole mikään striimaaja, mutta AMD:llä on vastaava VCE, mikä tosin ei ole aivan samalla tasolla nvencin kanssa (ehkä sekin päivittyy Navin kanssa). Tosin testeissä laatuerot tasoittuivat isommilla bittivirroilla, ja pienemmillä bittivirroilla voi sitten käyttää cpu:ta eikä se paljon vaikuta koko koneen suorituskykyyn. Mutta kuten sanoin en ole striimaaja ja striimaajat varmaan korjaavat jos olen mennyt analyysissä metsään.

Monille voi olla enemmän merkitystä NVidian tekoälyominaisuuksilla millä voi striimeissä olla käyttöä (green screen ilman green screeniä jne.)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 627
Jeps, eli katotaan revikat ensin. Tosin en pidä mahdottomana, etteikö kilpapelaajien gaming benchmark kone siirtyykin Intelistä AMD:hen myös näiden synergiaetujen takia. Ellei sitten sponssit toisin sano. Striimikäyttöön ei sitten vissiin ratukoilla ole mitään NVENC vastinetta, ja pitäisin tuota aika isona pisteytyksenä suuntaan tai toiseen.

Hieman tuota mietin, että lupasikohan AMD tuon 6900XT hieman liian halvalla? Aika moni on nyt kattonut noi propaganda-slidet ja niiden perustella hintaero 6800XT on vähintääkin 'kannattava' maksaa, jos vain kortteja on saatavilla.
Buildsoid on sitä mieltä että jos 6800 xt näytönohjaimesa laittaa rage moden ja SMA:n päälle olisi tulos varsin lähellä 6900 xt:n tulosta, joka oli esillä markkinointikalvossa.

 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 848
Kyllähän se on erittäin mahdollista, että nuo AMD:n kin kortit myydään loppuun ja sitten hinnat nousevat selkeästi.
On se tietenkin mahdollista, mutta onko niin käynyt niissä AMD:n viime aikojen julkaisuissa missä on myyty loppuun, poislukien louhintaboomi?
Ei RTX 30 -sarjan hinnat ole nousseet sen takia että kysyntä ylittää tarjonnan, vaan koska NVIDIAn subventoima alkupyrähdys loppui.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Luulisi, että noi erot on yhdentekevät niille henkilöille, jotka eivät tule ostamaan AMD-rautaa. Me muut osatan katsoa sitten sopivat komponentit tilanteen mukaan merkistä riippumatta.

Ehkä kannattaisi toi AMD-dissaus säätää hieman pienemmälle?
Kyllä on herkässä faneilla taas kun näkee dissausta jokaisessa lauseessa..
Ehkä kannnattaisi herkkyyttä säätää hieman pienemmälle eikä ottaa kaikkea dissauksena.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Kaksi firmaa kehittelee kilpureita.
Molemmat identtisille radoille, jotka ovat asfalttia, jonka päällä kerros soraa.
Molemmat kehittävät ralli ohjukset, toinen firma parempi.
Toinen firma alkaa kehittää asfaltti ohjusta. Ei pärjää sorapinnalla, mutta keksivät lakasin-lakasinkoneen.
Lakasinkone pyyhkii sorat, asfaltti ohjus voittaa.

Kumpi on "oikeaa" suorituskykyä?
"Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla"

Kysy tai kerro asiasi @specops koska ei mua kiinnosta se mikä on oikein tai väärin testattu.

Onko niin että ihmiset on niin kädettömiä että pitää kaikki antaa valmiiksi pureskeltuina lukuina. Ainahan testien tuloksia pitää jollain tavalla soveltaa niin että se suorituskyky jotenkin heijastelisi niitä pelejä mitä itse pelaa, niitä ohjelmia mitä käyttää ja sitä omaa todennäköisesti testilaitteistosta poikkeavaa laitteistoa. Tosin jos testit tehdään 5000 sarjan prosessorilla ja otetaan tuo muistiasetus pois päältä, mitä se auttaa tuloksen tulkinnassa? Se on kuitenkin tulos ainoastaan kyseisen 5000 sarjan prosessorilla tehtynä, niitä tuloksia joudutaan tulkitsemaan kuitenkin. Samalla testattu 3080 saisi samalla tavalla eri lukuja Intelin prossulla tehdyssä testissä.

Osa testien tekijöistäkin tekee testit eri tavoin saaden hieman eri tuloksia, jonkun pelin uusi versio voi olla paremmin optimoitu kuin saman pelin edellinen versio jne. Joten miten yhtäkkiä tulosten tulkinnasta on tullut jotain ylivoimaista.

Parempi tieto on se että parhaassa tapauksessa tulee näillä näkymin 10% lisää, joissain peleissä ehkä myöhemmin enemmänkin. Sen perusteella voi tuloksista laskea sen "oikean" suorituskyvyn vaikka googlelta kysymällä "127 minus 10%".

AMD testit on ilmeisesti tehty 3200MHz:n muisteilla, kaiken järjen mukaan sieltä voisi irrota vielä vähän enemmän jos muistin nopeus vedetään vaikka siihen uuteen 4000MHz maksimiin. Mutta sittenhän vasta onkin vaikea verrata lukuja ja tuloksia.
"Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla"

Kysy tai kerro asiasi @specops koska ei mua kiinnosta se mikä on oikein tai väärin testattu.

Kyse on edelleenkin tästä alemmasta.. joten jatkakaa keskenänne vänkäilyänne mua ei kiinnosta mitä mieltä olette mikä on oikeatapa testata.
Faktat kuitenkin tulee testeissä esille koska testaajia on useampi kuin vain yksi.
En ymmärrä pätkääkään, mistä helvetistä tässä avautumisessa oli kyse.

Lainaamasi viesti ei sisältänyt mitään, millä näkisin mitään yhteyttä sun vuodatuksessa rakennettuun olkinukketarinaan.

Mä haluan vertailun ennen kaikkea 3080:n ja 6800XT:n välillä ilman mitään muita muuttujia kuin ko. näytönohjaimet. Mä teen valintaa niiden välillä, enkä mitään system buildia. Mun system build on riittävän tuore, 3700X vaihtunee jossain vaiheessa 5000-sarjan ryzeniin, mutta tässä vaiheessa haluan pitää valintani näytönohjaimissa, ja näin ollen mua ei palvele AMD:n "osta koko kone meiltä" -graafit. Haluan tietää, mikä on 6800XT:n suorituskyky. Problem?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
En nyt ihan ymmärrä tätä prossukitinää aiheessa, kaikille on kelvannut että testit ajetaan 10900k:lla mutta auta armias kun AMD julkaiseekin paremman prossun niin alkaa itku kun ominaisuuksia pitäisi ottaa pois päältä että saadaan tasaiset testitulokset. Eikö samalla logiikalla 10900K:ta pitäisi ajaa stocki 3,7ghz kellotetun 5ghz sijasta. Uskon että rdna2 testikokoonpanoja ajellaan monenlaisella raudalla ja sieltä jokainen voi tsekata ne tulokset jotka vastaa omaa rautaa.
Ketään ei ole pakotettu ostamaan uutta Ryzeniä, uskon että kortin suorituskyky on riittävä myös vanhemmilla ryzeneillä tai intelin prossuilla. Ero luultavasti on joitain prosentteja mikäli ominaisuutta ylipäänsä voi käyttää ilman pelioptimointeja. Kaikki rauta ei ole identtistä, on mahdollista että toinen gpu on parempi intelin prossulla ja toinen vastaavasti AMD:lla. Toiset toimii paremmin huonolla ilmanvaihdolla kuin toiset. Jos ne käytännön erot on joitain prosenttiyksiköitä niin mitä helvetin väliä? Näytönohjaimen absoluuttinen performance on todella hankala mitattava, voidaan hakea pisteitä 3dmarkeista, äänitasosta, kellotaajuuksista, hinnasta jnejne. Ei ole olemassa yhtä absoluuttista totuutta, eikä asioita pidä sellaisina ottaa, jos haluaa jatkaa pelaamista intelin prossulla ja nvidian näyttiksellä niin sitten jatkaa. Jokainen valitsee itse minkä kortin lopulta prossunsa kaveriksi haluaa ja mitkä on ne itselle tärkeät ominaisuudet.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 303
On se tietenkin mahdollista, mutta onko niin käynyt niissä AMD:n viime aikojen julkaisuissa missä on myyty loppuun, poislukien louhintaboomi?
Ei RTX 30 -sarjan hinnat ole nousseet sen takia että kysyntä ylittää tarjonnan, vaan koska NVIDIAn subventoima alkupyrähdys loppui.
Kysyntä on ilman louhintabuumiakin nyt erittäin korkealla tasolla, ja Nvidian kortteihin patoutunutta kiinnostusta tulee siirtymään 6000-sarjaan isommin kuin koko viime vuosikymmenellä.

Aikanaan Vegan hankkimiseen Euroopan-laajuisella haulla oli muutamia päiviä ennen kuin tarjonta ehtyi ja pakotettu ohjehinta murtui. Sitten ei ollut pitkään aikaan mitään ja aiempi hintataso palasi muistaakseni noin vuotta myöhemmin.

Tässä tilanteessa optimistisin arvio saatavuudesta mitataan tunneissa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Onhan tuo mahdollisesti sellainen nvidian 8k scam v2.0, että jos sulla EI ole ryzen 5000 prossua, niin sitten tehot on vaikkapa sellasen 10% vähemmän kun amd markkinointi graafeissa ja jos näin, niin kyllä tämä sitä henkilöä joka miettii nvidia ja amd välillä, mutta ei halua pistää koko konetta uusiksi kiinnostaa.
Mitenniin scam? Johan se on avoimesti etukäteen esitetty graafeilla, että boosti on luokkaa 5-10% paritettuna 5000 ryzenin kanssa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 113
Mitenniin scam? Johan se on avoimesti etukäteen esitetty graafeilla, että boosti on luokkaa 5-10% paritettuna 5000 ryzenin kanssa.
Scam joka tulee olemaan ihan default kamaa intelillä ja nvidialla myös viimeistään seuraavassa genissä. :D

Sen takia tää on aika huvittavaa jupinaa. Kyse kun ei ole mistään muusta että AMD ottaa nyt käyttöön PCI-e väyläspeksissä olevan ominaisuuden joka on ollut olemassa jo yli vuosikymmenen, jota ei aiemmin ole nähty tarpeellisena ilmeisesti koska siitä ei ole ollut juuriikaan hyötyä suhteessa vaivaan, eli validointiin nähden.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Hieman tuota mietin, että lupasikohan AMD tuon 6900XT hieman liian halvalla? Aika moni on nyt kattonut noi propaganda-slidet ja niiden perustella hintaero 6800XT on vähintääkin 'kannattava' maksaa, jos vain kortteja on saatavilla.
Jaa? 6800XT:llä oli paras fps/€ ratio 10/10 testatuista peleistä. Siis niissä AMD:n omissa slaideissa.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Raytracingissa Radeon todennäköisesti häviää, sitten taas sillä on bonuksena tuollainen feature kuin SAM joka ei toimi kaikilla alustoilla mutta josta voi olla jollekin lisäarvoa. Se että 1080p:ssä olisi sanonut intelin prossuja scammiksi koska niillä saatiin paremmat fps:t on abt sama asia.

Jos käytössä on vaikkapa 250w poweri niin sekä Radeon ja Geforce antavat todennäköisesti identtisen suorituskyvyn
Kyllähän tuo 6800xt on $/perf varsin houkutteleva paketti varsinkin jos ei anna lähtökohtaisesti raytracing perffille painoarvoa, mutta voihan sekin toki yllättää positiivisesti.
Itsellä kaksi tärkeää asiaa, melutaso ja tähän johdannaisena oikeastaan AIB-mallien saatavuus/julkaisu. Mites nuo Radeonin jäähyt on perinteisesti pärjännyt? Asuksen tuf ja strix vaikuttaa ainakin paperilla mukavan hiljaisilta, tuffissa sama cooleri kuin 3080:ssa joka pärjäs suhteellisen hyvin, strixillä taas saattais aiolla saada kivasti kulkujakin. Ei tietty pakko olla asusta, sapphirekin kaiketi pärjännyt aiemmin. Kun vaan AMD ei tekisi Nvidian virheitä ja sallisi revikat jo ennen myyntihetkeä ettei tarvi summassa heittää arpaa tuotteisiin joiden saldoista tai saatavuudesta ei ole mitään tietoa .Aib myyntiintuloajankohdasta ei taida olla mitään vahvistettua, mutta kaipa tässä pitää olla f5-kisassa mukana kun Amd:kin ilmoitti mahdollisesta rajoitetusta saatavuudesta. Jospa ne hätäisimmät ois jo saaneet sen RTX:n.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Just tällä hetkellä suurin syy, miksi en välttämättä halua Radeonia koneeseeni, on tässä ketjussa asuva väärinymmärtäjien ja mielensäpahoittajien lauma.

Sanon tämän kaikki suututtaneen asian vielä kerran. Lukekaa se ihan oikeasti läpi, ja miettikää sitten keskenänne, että oliko tämä katkeran Nvidia+Intel -fanin hyökkäys AMD:tä vastaan. Olen hankkimassa uutta näytönohjainta. Vaihtoehdot ovat RTX 3080 ja 6800XT. Haluan tietää, kumpi näistä on nopeampi, jos pulttaan sen koneeseeni. AMD on ainut pätevä lähde suorituskyvylle tällä hetkellä, ja kaikissa heidän tuloksissaan 6800XT:llä on päällä ominaisuus, jota oma 3700X-järjestelmäni ei (ainakaan toistaiseksi) tue. Olen harmistunut. Mainitsen asiasta keskusteluketjussa, jossa spekuloidaan ko. tuloksia. Olenko ansainnut ainakin kymmenen mainintaa siitä, kuinka clueless olen ja kuinka Intel-fanit on heti pöksyt vaossa valittamassa kun AMD:llä menee hyvin?

Menen harrastamaan ATK:ta jonnekin muualle nyt. Kuten todettua, harmistus SAM-pakotuksesta ennakkotuloksissa oli pientä verrattuna vallitsevaan harmistukseen kanssaharrastajien liipasinherkkyydelle. Pahoittelut, että suunnattomalla röyhkeydelläni häiritsin rinkiwänkkäysttänne.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 999
Varmaan tarkoittaa mikä on oikea suorituskyky eikä mikään BestCase Scenaario jollain Amd buildilla jota Amd oli markkinoinut koska ne testit eivät esim palvele 3700X käyttäjiä tms. henkilöitä jotka eivät ole päivittämässä/ostamassa uusinta AMD rautaa.

Eli mitkä ovat todelliset erot Amd buildissa jota markkinoidaan ja ilman Amd buildia.
Mutta eiköhän nämä selviä kun ohjaimet ilmestyy.
Eiköhän se sillä hitaammalla Intelin 10900K prosessorillakin sitten tulla testaamaan. Mutta epäilen raskaasti sitä että jokainen sivusto oikeasti testaisi esim. 1700X + X370 + 2017 nopein SSD & 1600X +B350 + 2017 nopea HD, 3900X + X470 + 2018/19 nopein SSD & 3700X & B450 +2018/19 HD, 5900X +X570 + 2020 nopein SSD & 3800X & B550 +2020 HD ja sitten vielä Intelin eri alustoilla 3 vuoden ajalta pelkästään nähdäkseen erot SSD / HD / PCI-E 2, 3, 4 / ydinmäärä 4-ydin/8-säie / 8-ydin-16-säie / 12-ydin 34-säie väleillä jne jne.

Koska kyllähän noita eri skenaarioita aina aletaan kysellä, miten vaikuttaa nopeuteen jos ei ole SSD, jos ei ole PCI-E 4 käytössä, jos ei ole Intelin nopea prosessori käytössä, jos muistia onkin 16 eikä 32Gb, jos muistin nopeus onkin 4000 eikä 3200 jne jne.

Siksi täytyy vaan luottaa siihen että vaikka itsellä ei "ihan heti" tule olemaan lähellekään se testikokoonpanon setti käytössä niin (jos esim. sattuu olemaan se 7700K eikä 10900K tai 1700X eikä 5900X ja 16Gb RAM eikä 3200 ja eri kotelo ja cooleri jne) ostamalla esim. sen GTX 3090 tai 6900XT:n pikkuveljen saa silti tarpeeksi tehoja eikä toivottavasti muut osat täysin sitä nopeuseroa blockkaa. VAIKKA ei tulekaan sillä omalla 1440p tai 1080p monitorilla näkemään samoja FPS kuin testissä näki 4K monitorilla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 999
Sanon tämän kaikki suututtaneen asian vielä kerran. Lukekaa se ihan oikeasti läpi, ja miettikää sitten keskenänne, että oliko tämä katkeran Nvidia+Intel -fanin hyökkäys AMD:tä vastaan. Olen hankkimassa uutta näytönohjainta. Vaihtoehdot ovat RTX 3080 ja 6800XT. Haluan tietää, kumpi näistä on nopeampi, jos pulttaan sen koneeseeni. AMD on ainut pätevä lähde suorituskyvylle tällä hetkellä, ja kaikissa heidän tuloksissaan 6800XT:llä on päällä ominaisuus, jota oma 3700X-järjestelmäni ei (ainakaan toistaiseksi) tue. Olen harmistunut. Mainitsen asiasta keskusteluketjussa, jossa spekuloidaan ko. tuloksia. Olenko ansainnut ainakin kymmenen mainintaa siitä, kuinka clueless olen ja kuinka Intel-fanit on heti pöksyt vaossa valittamassa kun AMD:llä menee hyvin?
Tietysti olet oikeassa. Ainoastaan idiootti (anteeksi nyt jos täältä löytyy joku joka tilasi ennakkoon Nvidian / AMD:n tai Intelin tuotteita) luottaa kenenkään valmistajan omaan dataan ja tilaa sen kortin näkemättä kolmannen osapuolen testejä tai kolmannen osapuolen korttien testejä. Puhutaan sitten Nvidian, AMD:n tai Intelin tuotteista. Eli kenenkään ei pitäisi tilata uutta näytönohjainta tai prosessoria pelkästään Nvidian, AMD:n tai Intelin oman esittelyn perusteella.

Toki aina löytyy niitä jotka tilaavat tuotteen heti tai jopa ennakkotilaavat sen. Mutta sitten täytyy pystyä katsomaan peiliin ja myöntää se oma virhe sekä elämään sen kanssa kun (ei jos vaan kun) tajuaa että Nahkatakkimies tai Lisa kertoi vain osatotuuden ja testeissä saattaakin tulla myös lisää infoa ja ehkä joskus tekee tai pelaa koneella jotain muutakin kuin yhtä niistä noin viidestä testistä/pelistä mitä jossain julkaisutilaisuudessa näytettiin.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
47
Just tällä hetkellä suurin syy, miksi en välttämättä halua Radeonia koneeseeni, on tässä ketjussa asuva väärinymmärtäjien ja mielensäpahoittajien lauma.

Sanon tämän kaikki suututtaneen asian vielä kerran. Lukekaa se ihan oikeasti läpi, ja miettikää sitten keskenänne, että oliko tämä katkeran Nvidia+Intel -fanin hyökkäys AMD:tä vastaan. Olen hankkimassa uutta näytönohjainta. Vaihtoehdot ovat RTX 3080 ja 6800XT. Haluan tietää, kumpi näistä on nopeampi, jos pulttaan sen koneeseeni. AMD on ainut pätevä lähde suorituskyvylle tällä hetkellä, ja kaikissa heidän tuloksissaan 6800XT:llä on päällä ominaisuus, jota oma 3700X-järjestelmäni ei (ainakaan toistaiseksi) tue. Olen harmistunut. Mainitsen asiasta keskusteluketjussa, jossa spekuloidaan ko. tuloksia. Olenko ansainnut ainakin kymmenen mainintaa siitä, kuinka clueless olen ja kuinka Intel-fanit on heti pöksyt vaossa valittamassa kun AMD:llä menee hyvin?

Menen harrastamaan ATK:ta jonnekin muualle nyt. Kuten todettua, harmistus SAM-pakotuksesta ennakkotuloksissa oli pientä verrattuna vallitsevaan harmistukseen kanssaharrastajien liipasinherkkyydelle. Pahoittelut, että suunnattomalla röyhkeydelläni häiritsin rinkiwänkkäysttänne.
itse asiassa yhdessäkään 6800XT testissä ei nimen omaan ollut SAM käytössä joten tulokset ovat ihan suoraan verrannolisia 3080 vs 6800XT
ja erojen pitäisi olla aika lailla samat 3700x prossulla ehkä molempien tulos laskee vähän kun noissa 5000 sarjan prossuissa IPC on niinpaljon parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 187
Viestejä
4 302 129
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom