- Liittynyt
- 19.02.2017
- Viestejä
- 916
Hirveät kinastelut yksinkertaisesta asiasta.
Vuonna 2005 ei *yksikään* peli pyörinyt nopeammin tuplaydinprosessorilla. Silloin hyöty oli lähinnä sitä, että monet ammattilaisten ohjelmat saivat huomattavan nopeusedun ylimääräisestä ytimestä. Nykyään pelit säikeistyvät hyvin kahdelle ja ainakin jotenkuten neljälle ytimelle. Pelaajien haaliessa 8-ytimisiä prosessoreita, tulevat pelintekijät myös tekemään pelejä, jotka hyötyvät näistä ylimääräisistä ytimistä.
Juupas-eipäs-miesten kannattaisi miettiä milloin Inteliltä olisi tullut myyntiin huokeasti hinnoiteltu 8-ytiminen, mikäli AMD ei olisi julkaissut Ryzenia. Kyllä tämän prosessorin merkittävyys nähdään/tajutaan pikemminkin vuosien päästä, kuin tänään.
Vuonna 2005 ei *yksikään* peli pyörinyt nopeammin tuplaydinprosessorilla. Silloin hyöty oli lähinnä sitä, että monet ammattilaisten ohjelmat saivat huomattavan nopeusedun ylimääräisestä ytimestä. Nykyään pelit säikeistyvät hyvin kahdelle ja ainakin jotenkuten neljälle ytimelle. Pelaajien haaliessa 8-ytimisiä prosessoreita, tulevat pelintekijät myös tekemään pelejä, jotka hyötyvät näistä ylimääräisistä ytimistä.
Juupas-eipäs-miesten kannattaisi miettiä milloin Inteliltä olisi tullut myyntiin huokeasti hinnoiteltu 8-ytiminen, mikäli AMD ei olisi julkaissut Ryzenia. Kyllä tämän prosessorin merkittävyys nähdään/tajutaan pikemminkin vuosien päästä, kuin tänään.