Tässä vähän asia sisältöä en tiedä kuuluuko tänne mutta laitoin ny kumminki
Kaverin videoissa on ylensä aina asiaa joka kiinnostaa, plussana ne on tehty rehellisesti just nyt niin kuin mene eikä mitään studio viilauksia (sen lisäksi videot täytyy vilkaista väihintään siksi että näkee päivän hiusmuodin ;-p )
Sampsa, tähän liittyen videoita tehdessä riittää kun luottaa siihen omaan amattiosaamiseensa eikä välitä esiintymisestä eikä siitä miltä näytää.
En nyt ihan pysynyt kärryillä mitä tarkoitat. Ensisijaisesti pyritään ohjeistamaan käyttäjiä eikä jakamaan varoituksia tai banneja. Tässä tapauksessa ei edes suoraan rikottu sääntöjä vaikka monella muulla foorumilla jo tuplapostaukset ovat kielletty. Päätin huomauttaa tästä ihan julkisesti koska täällä moni muukin harrastaa näitä tupla-, tripla- ja quadro-postauksia.
Jos tuntuu siltä, että tässä on toimittu väärin niin palautetta ja kehitysehdotuksia voi jakaa täällä:
Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista
Minulta tuli useita postauksia peräkkäin kyllä.
Mutta useat niistä ole vastauksia eri postaajien viesteihinn joten niiden yhdistäminen olisi tehny vastakommentien antamisesta vaikeampaa koska sitä yhteen läjään läsähtävää quatea olisi joutunut leikkelemään että näkyy mihin osaan vastaa (eli ajattelin sitä henkilö joka mahdollisesti kommentoi viestejäni).
Sitten niihin useisiin vastauksiin yhdelle tietylle henkilölle, en tule todennäköisesti niitä tulevaisuudessakaan yhdistelemään vaan vältän vastaamista koska niistä syntyvä keskustelu tuppaa oleman arvoltaan 0.
Miksi syntyy noita yksin ripulointeja, minulla ei ole aina mahdollisuutta seurata foorumia päivällä vaan luen viestiketjunläpi siloin kun on aikaa joka sattuu monesti olemaan yöllä kun kun muita ei ole linjoilla.
Kaikki ovat varman havainneet etä minulla on ongelmia kieliopin ja oikeinkirjoituksen kanssa, valitettavasti niistä täysin eroonpääsy ei ole mahdollista yritystä kyllä on (katso milloin tämäkin postaus on viimeksi editoitu).
Itsellä myös 4790K, 4.4GHz eli boost-kellot kaikilla ytimillä. En ole edes testannut mitä kulkee maksimissaan. Vaihtelun vuoksi pistin heti kun ennakkotilattua sai niin 1700X:n ja Asus:n X370 Primen tilaukseen. Harmi vaan kun nuo tänne tulevat X370-emolevyt jäivät taas jonnekin lojumaan, Saksassa ja Ruotsissa on jo tuota X370 Prime:a.
Eihän tuo pelailun kannalta ehkä se järkevin ratkaisu ole, mutta tekee mieli tehdä taas jotain koneelle. X99-alusta ei vaikuta olevan kauhean järkevä päivitys tällä hetkellä. X299 on niin lähellä mutta myös niin kaukana.
Ja 4790K menee kakkoskoneeksi niin saa sitäkin tarvittaessa vielä käyttää. Pitää tuo nykyinen kakkoskone(2600K) varmaan viedä kaverille.
Kaikki tämä vaan harrastuksen vuoksi.
Juu Ryzen on kaikenlaiseen säätämiseen kohtuuhintainen ratkaisu toisin kuin Intel E sarja, se on yksi syy sille miksi minullekin todennäköisesti tulee Ryzen vaikka on jo 4790K.
Toimitusaikoihin en ota kantaa, mutta sama paketti Jimmsiltä on vain 9e kalliimpi. Sen verran olen kotiinpäin, että maksan mielelläni tuon 9e, jotta takuut on Suomeen. Tietty jos pitää saada HETI ja NYT, niin mikä jottei. Itse ajattelin odotella toista tai kolmatta aaltoa, eli ei niin kiire.
Juu näin toimin minäkin jos on suomalainen kauppa joka myy hintaan sisältää postikulut ja on vain hiukan kallimpi niin siltä suomalaiselta ostetaan, tällaisia suomalaisia kauppoja löytyy ioBBS:n yritysalueela useampia
Niin sen voi toki jokainen miettiä, haluaako tuotteet nyt toimitukseen Saksasta 9e halvemmalla vai odotellakko vielä 2/3/4 viikkoa että tuotteita kulkeutuu Suomeen saakka
Omat takuukokemukset mindfactoryyn ja UPS toimitukseen on pelkästään positiivisia. Toki asun pk-seudulla, joten toimituksen on voinut neuvotella aina omiin aikatauluihin sopiviksi. Takuukeissit on joutunut nopeasti ja mulle on korvattu lähetyskulut ym.
Itse suosin suomalaista ihan itsekkäistä syistä, sillätavoin rahat pysyy hyödyntämässä suomen taloutta ja minua ja jokaikistä muutakin suomalaista.
Mitä nyt arvosteluja jne lukenut tässä niin ei noilla FPS ole ainakaan itselle merkitystä kun käytössä on G-Sync. Varmaan sama asia Freesync-käyttäjillä, se onko FPS 100, 110, 130 tai 140 ei ole periaatteessa mitään väliä, kaikki pyörii sulavasti
Tärkeämmäksi tulee juuri se, ettei ole paljoa vaihtelua. Toki tietysti tämä sillä ehdolla ettei FPS ole 40 ja Intelillä 100 ja tällaista tilannettahan ei ole.
...
Juu enempi kuin just riittävästi ytimiä näyttää auttavan pelissä kuin pelissä siihen että frametimet on vakaita tämä pätee sekä Intel että AMD prosessorilla AMD versiona vain saa yli 4 ydintä huomattavasti edullisemmin.
... tältä varmaan tuntuu naisista juhliin pukeutuessa (n+1 vaihtoehtoa) kun miehet vetäneet sen puvun päälle?
AMD asua käyttäen ei tarvitse pukeutua paljastavasti kun sitä lämmönlevittäjää ei tarvitse korkata