Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Todellakin näin. Tämän vuoden alussa tilasin Saksan Amazonilta 50 euron arvoisen tavaran, jonka toimittajan ilmoitettiin olevan Kiinassa. Silloin tarkistin ja totesin, että firmalla oli Saksan VAT-tunnus. Tämä lähetys tuli ihan sujuvasti 10 päivässä Suomeen Postin noutopisteeseen, eikä mitään tullimuodollisuuksia tarvinnut hoidella.
Ehkä tiesitkin jo, mutta Amazon.de:ssä myyjän pitää korvata mahdolliset ylimääräiset tullikulut, ja jos ei korvaa niin ostaja voi A-to-z Guarantee claimin kautta hakea korvauksen: Amazon.de Help: About A-to-z Guarantee kohta 4.4.

Eli vaikka ei olisi mitään ALV-numeroita näkyvillä niin se ei päästä myyjää tuosta vaatimuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Ootteko saanut noita 20e palautus postikuluja takaisin? Sivuilla kun oli että hyvittävät 8,90e saakka kulut. Takuupalautus vajaasta tuotteesta niin pitäisi korvata kaikki kulut. Amazon lähetti käytetyn emon uutena ja palautan sen. Muuten olis just just ehkä kelvannut mutta puuttuu m.2 ruuvit eikä ole sopivia itsellä niin ei saa käyttöön. Ohjekirja revitty ja takapelti klommolla, selkeesti kokeiltu ja käytössä ollut emo. Voi olla piilevästi viallinenkin sitten. Ja tarkistin vielä etten ole ottanut niitä palautustuotteita mitä välillä tilannut.
 
Ootteko saanut noita 20e palautus postikuluja takaisin? Sivuilla kun oli että hyvittävät 8,90e saakka kulut. Takuupalautus vajaasta tuotteesta niin pitäisi korvata kaikki kulut. Amazon lähetti käytetyn emon uutena ja palautan sen. Muuten olis just just ehkä kelvannut mutta puuttuu m.2 ruuvit eikä ole sopivia itsellä niin ei saa käyttöön. Ohjekirja revitty ja takapelti klommolla, selkeesti kokeiltu ja käytössä ollut emo. Voi olla piilevästi viallinenkin sitten. Ja tarkistin vielä etten ole ottanut niitä palautustuotteita mitä välillä tilannut.
Joo, chattiin vaan yhteyttä postin kuitin kanssa niin saa kulut takaisin kunhan paketti on heille saakka päässyt.
 
Amazonin palautuspolitiikka on reilu. Palautin rikkinäisenä saapuneen tuotteen. Palautus katosi Saksassa saapumatta koskaan perille. Amazon kuitenkin hyvitti tuotteen hinnan ja postikulut ilman minkäänlaista rutinaa.

Nyt olen tehnyt postille pari selvityspyyntöä, johin ensimmäiseen tuli tuttavallinen hevonpaskavastaus. On kuulemma normaalia, että paketti seisoo yhdessä paikassa kuukauden (koska korona). Toisesta ei ole vielä kuulunut mitään.
 
Täytyy kehua Amazonia, torstaina tilattu tuote ja tänään oli perillä kotiin toimitettuna.:thumbsup: Eli viiden päivän toimitusaika suoraan Saksasta. Ilmainen kuljetus vielä.:cool:
 
Täytyy kehua Amazonia, torstaina tilattu tuote ja tänään oli perillä kotiin toimitettuna.:thumbsup: Eli viiden päivän toimitusaika suoraan Saksasta. Ilmainen kuljetus vielä.:cool:
Riippuu aina mistä roikkuu. Viime tiistaina tilattu, sunnuntaina postitettu, ja ilmeisesti loppuviikosta tai ensi viikolla toimitus.
Onneksi ei kiirus ole, muutoinhan olisin ne Suomesta ostanut.

Mutta se mitä tässä koitin hakea, niin vähän tuntuu venyvän omalla kohdalla nuo toimitukset. Ilmeisesti eivät sitten tilatut tuotteet ole samalla varastolla.
 
Riippuu aina mistä roikkuu. Viime tiistaina tilattu, sunnuntaina postitettu, ja ilmeisesti loppuviikosta tai ensi viikolla toimitus.
Onneksi ei kiirus ole, muutoinhan olisin ne Suomesta ostanut.
Saksassa ainakin oli vielä viime viikolla jotain lumimyräköitä jotka vaikeuttivat etenkin paikallisten toimijoiden kuljetuksia ja näkyivät myös ulkomaille lähtevissä paketeissa.
 
Amazon UK:sta tilattu lähti seurantakoodin kanssa. Seurannassa viimeisin tapahtuma 26.1. ja Amazonin sivut tarjoaa rahojen palautusta kun ei tullut odotettuun päivään mennessä. Juuri hain paketin postista, tuli maksikirjeenä :D
 
Nyt tuli perille ensimmäinen Brexit-siirtymäkauden jälkeinen Briteistä lähetetty Amazon.de-paketti, jossa kuljettajana Posti JJFI-koodilla.

Paketti tuli perille viikossa lähetyksestä, 2 arkipäivää ennen Amazonin arviota, Amazonin seurannan mukaan tullaus tapahtui Belgiassa, laskulla näkyi Suomen ALV suomalaisella ALV-numerolla ihan normaalisti.
OmaPostissa lähettäjänä näkyi tavallisesta poikkeavasti "Amazon/Finland - Vantaa Logistics C", vaikka paketti tuli ihan Saksan BER8-varaston ja Kaunaan kautta jolloin lähettäjänä näkyy yleensä "Amazon/BER8". BER8 oli viimeisenä kauttakulkuvarastona myös osoitekortin varastolistassa.
Postin osoitekortissa lähettäjänä oli Amazonin brittiosoite, eikä muita erityisiä merkintöjä tai tarroja ollut.
 
Olen pikkuhiljaa luopumassa amazon.com ja co.uk tilauksista lähinnä bluray, dvd ja 4k levyjä tilannut tähän mennessä, mutta nyt menee hankalaksi. Amazon.com puolella tilauksia roikotetaan viikkoja ja nyt kun tilasin varastossa olevan ja tulevan niin tuli ilmoitus että ei voida lähettää varastossa olevaa tuotetta haluatko jatkaa tilausta ja tällä välillä postikulut nousseet puolella jos perun lähetyksen. No peruin molemmat. Amazon.cossa tuo tullien maksu etukäteen ei nappaa, sekä hetun lähetys kuriirille ei kiinnosta. Amazon.de on vielä ihan hyvä siellä saa postit yli 39,00 euron tilaukselle ilmaiseksi. Eli nyt uk tilaukset zavvista ja us. tilaukset wow-hd:lta.
 
Muistan lukeneeni jostain, että amazon.fr toimituksissa Suomeen oli joitain ongelmia muutama kk sitten. Liittyikö johonkin EU:n asettamiin sanktioihin Amazonille tai jotain?

Katselin että yksi tuote oli 20% halvempi .fr kuin .de. Sama 3rd party seller ja fullfilled by Amazon ja varastosaldokin näyttää samaa joten varmaan samasta varastosta lähtisi.

Eli toimiiko amazon.fr yhtä mallikkaasti kuin nahkahousujen kauppa tai onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?
 
Muistan lukeneeni jostain, että amazon.fr toimituksissa Suomeen oli joitain ongelmia muutama kk sitten. Liittyikö johonkin EU:n asettamiin sanktioihin Amazonille tai jotain?

Katselin että yksi tuote oli 20% halvempi .fr kuin .de. Sama 3rd party seller ja fullfilled by Amazon ja varastosaldokin näyttää samaa joten varmaan samasta varastosta lähtisi.

Eli toimiiko amazon.fr yhtä mallikkaasti kuin nahkahousujen kauppa tai onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?

Aika vastaava oli vuoden vaihteessa eli jumitetaan siihen päivään halvemilla posteilla että paketti juuri ehtii perille. Ei tuossa korjasivat itse matkalla hajonneen paketin ja saapuminen tuntuu olevan samaa posti express paketti touhua.

Kannattaa tosin muistaa postikulujen vertailu tuossa. Elik .fr ei niitä saa ilmaiseksi.
 
Muistan lukeneeni jostain, että amazon.fr toimituksissa Suomeen oli joitain ongelmia muutama kk sitten. Liittyikö johonkin EU:n asettamiin sanktioihin Amazonille tai jotain?

Katselin että yksi tuote oli 20% halvempi .fr kuin .de. Sama 3rd party seller ja fullfilled by Amazon ja varastosaldokin näyttää samaa joten varmaan samasta varastosta lähtisi.

Eli toimiiko amazon.fr yhtä mallikkaasti kuin nahkahousujen kauppa tai onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?
Ei pitäisi olla isoa eroa Suomeen toimitettaessa, kun tosiaan samoja varastoja käyttävät. Kassalla kuitenkin näkyy jos toimitusaika-arviossa on eroa.

En kyllä muista amazon.fr Suomen toimituksissa olleen ongelmaa missään vaiheessa... Ranskan varastothan olivat kyllä kiinni viime vuonna yhdessä kohtaa, mutta onhan Amazonilla varastoja muuallakin.
 
Kylläpäs Amazon.de tilattu paketti liikkui nopeasti. Tein tilauksen viikonloppuna, 23. päivä se toimitettiin Amazonin Espanjan varastolta, nyt se on jo Tampereella odottelemassa ja huomenna pitäisi tulla kuriirilla pihalla. Ja siis ihan normaali ilmainen toimitus kyseessä.
 
Palauttaako Saksan Amazon todelliset lähetyskulut? Palautussivulla lukee "We'll refund up to €8.40 in return postage costs once we receive the item. " mutta ei tuolla hintaa kyllä tuota pakettia lähettäisi edes Suomen sisällä, sen verran iso laatikko.

Tuleeko palautus muuten tehdä alkuperäisessä pahvilaatikossa, jossa tavarat saapuivat? En palauta kaikkia tavaroita, joten palautettavat mahtuisivat kyllä kertaluokkaa pienempäänkin laatikkoon.
 
Palauttaako Saksan Amazon todelliset lähetyskulut? Palautussivulla lukee "We'll refund up to €8.40 in return postage costs once we receive the item. " mutta ei tuolla hintaa kyllä tuota pakettia lähettäisi edes Suomen sisällä, sen verran iso laatikko.
Joo, mutta pyyntö pitää tehdä asiakaspalvelun kautta lähetyskuittia vastaan.
Tuleeko palautus muuten tehdä alkuperäisessä pahvilaatikossa, jossa tavarat saapuivat? En palauta kaikkia tavaroita, joten palautettavat mahtuisivat kyllä kertaluokkaa pienempäänkin laatikkoon.
Ei tarvitse.
 
Onko kellään kokemusta Amazon.de tuotepalautusten kanssa kun tilauksen palautusikkuna on mennyt umpeen? Lukaisin Redditistä miten ADATA SX8200 Pro NVME levyjä ollaan vaivihkaa hidastettu valmistajan toimesta varsin merkittävästi, ja itseltä löytyy tuo kyseinen levy odottamassa asennusta uuteen kokoonpanoon, jota en ole päässyt toteuttamaan ja täten testaamaan levyäkään uusien muistikampojen puutteen takia. Mikäli paljastuu että oma levy on myös tuota kusetettua viimeaikaista hitainta mallia en tahdo tukea tuollaista toimintaa varsinkaan tuohon hintaan mitä levystä maksoin ja täten palauttaisin levyn Amazonille, mutta ko. tilauksen palautusikkuna meni umpeen 25. päivä. Saisiko vaikka tukichatin tai muun väylän kautta suhmuroitua itselleen rahat takaisin tuosta, vai iskeekö vain suoraan torille myyntiin?
 
Nyt äsken ei sitten tullut tuotteisiin Suomiverolisää eikä vaatinut kaksivaiheista tunnistautumista....?
 
Nyt äsken ei sitten tullut tuotteisiin Suomiverolisää eikä vaatinut kaksivaiheista tunnistautumista....?
Suomiverolisää ei tule, jos ostat 3. osapuolen myyjältä joka ei ole ALV-rekisteröitynyt Suomessa tai joka ei käytä Amazonin VAT Calculation Service -palvelua.

Itsellä ei ole vielä kertaakaan tullut korttimaksun pankkitunnistusta.
Jos taas tarkoitit Amazonin kirjautumisen kaksivaiheista tunnistusta, sen voi checkboxilla disabloida selainkohtaisesti kirjauduttaessa. Autentikaatioasetuksista saa muistaakseni takaisin päälle.
 
Onko kellään kokemusta Amazon.de tuotepalautusten kanssa kun tilauksen palautusikkuna on mennyt umpeen? Lukaisin Redditistä miten ADATA SX8200 Pro NVME levyjä ollaan vaivihkaa hidastettu valmistajan toimesta varsin merkittävästi, ja itseltä löytyy tuo kyseinen levy odottamassa asennusta uuteen kokoonpanoon, jota en ole päässyt toteuttamaan ja täten testaamaan levyäkään uusien muistikampojen puutteen takia. Mikäli paljastuu että oma levy on myös tuota kusetettua viimeaikaista hitainta mallia en tahdo tukea tuollaista toimintaa varsinkaan tuohon hintaan mitä levystä maksoin ja täten palauttaisin levyn Amazonille, mutta ko. tilauksen palautusikkuna meni umpeen 25. päivä. Saisiko vaikka tukichatin tai muun väylän kautta suhmuroitua itselleen rahat takaisin tuosta, vai iskeekö vain suoraan torille myyntiin?
Pistät vain auki tapauksen että ei toimi. Eli valitset sivun ala reunasta "Customer Service" -> "Contact us" -> tuote valinta ja problem with an order or item, defective item ja pyydät että voit palauttaa tuotteen etkä halua uutta.

Jos haluat jotenki asian hoitaa, muuten ei taida onnistua. Tuskin tuo kuitenkaa mikään merkittävä ongelma on ssd levyn kanssa muuten., eli aika turha palautus.
 
Viimeksi muokattu:
Pistät vain auki tapauksen että ei toimi. Eli valitset sivun ala reunasta "Customer Service" -> "Contact us" -> tuote valinta ja problem with an order or item, defective item ja pyydät että voit palauttaa tuotteen etkä halua uutta.

Jos haluat jotenki asian hoitaa, muuten ei taida onnistua. Tuskin tuo kuitenkaa mikään merkittävä ongelma on ssd levyn kanssa muuten., eli aika turha palautus.

Tuota voisi kokeilla. Tämä on lähinnä periaatekysymys sillä onhan tuo nyt jo lähtökohtasesti väärin että huononnetaan levyn kontrolleria, sekä ihan käytännön puolesta jos yli 1000 megabittiä uupuu vauhtia.
 
Tilattu Saksan kaupasta ja lähetetty Italiasta. Paketointi kahden viime paketin kohdalla aivan surkeaa. Tuli perille siten että päälyteippi oli vielä joten kuten kiinni, ja kaikki laatikon nurkat aivan rikki. Sisällä ei myös mitään pehmusteita. Hyvä että kovot kuitenkin toimii tuollaisen hyökytyksen jälkeen.
 
Tilattu Saksan kaupasta ja lähetetty Italiasta. Paketointi kahden viime paketin kohdalla aivan surkeaa. Tuli perille siten että päälyteippi oli vielä joten kuten kiinni, ja kaikki laatikon nurkat aivan rikki. Sisällä ei myös mitään pehmusteita. Hyvä että kovot kuitenkin toimii tuollaisen hyökytyksen jälkeen.

Sama kokemus Amazonin Italian varastoilta(?) lähteneestä tavarasta. Ei fyllinkiä, heppoinen paketointi.
 
Onko kellään kokemusta Amazon.de tuotepalautusten kanssa kun tilauksen palautusikkuna on mennyt umpeen? Lukaisin Redditistä miten ADATA SX8200 Pro NVME levyjä ollaan vaivihkaa hidastettu valmistajan toimesta varsin merkittävästi, ja itseltä löytyy tuo kyseinen levy odottamassa asennusta uuteen kokoonpanoon, jota en ole päässyt toteuttamaan ja täten testaamaan levyäkään uusien muistikampojen puutteen takia. Mikäli paljastuu että oma levy on myös tuota kusetettua viimeaikaista hitainta mallia en tahdo tukea tuollaista toimintaa varsinkaan tuohon hintaan mitä levystä maksoin ja täten palauttaisin levyn Amazonille, mutta ko. tilauksen palautusikkuna meni umpeen 25. päivä. Saisiko vaikka tukichatin tai muun väylän kautta suhmuroitua itselleen rahat takaisin tuosta, vai iskeekö vain suoraan torille myyntiin?

Tähän päivitystä, että ottivat levyn ihan mukisematta takaisin ja palauttavat rahat sekä maksavat postikulut todistetta vastaan. Toimivaa asiakaspalvelua.
 
Amazon.de:n lähetykset tuntuvat liikkuvan nyt aika vilkkaasti: Perjantaina lähetetty paketti tuotiin postin toimesta tänään ovelle, ja torstaina lähetetty tulee UPS:n mukana huomenna. Molemmat tilattu ilmaisilla postikuluilla viime keskiviikkona.
Samaan aikaan suomalaiset kaupat eivät saa tuotetta postitettua edes viikossa.
 
Onko porukka kokeillut laskulla tilata saksan amazonista? Itse päätin kokeilla kun tuollaisen huomasin sivuilla ja laitoin tietoni siihen. Jostain syystä sivu ilmoittaa "Payment revision needed". Luottotiedot ja osoitetiedot ovat kunnossa. Muutama kymmentä kertaa on tullut tilattua vuosien aikana joten hiukan itseä mietityttää miksi tälläistä tulee.
 
Onko porukka kokeillut laskulla tilata saksan amazonista? Itse päätin kokeilla kun tuollaisen huomasin sivuilla ja laitoin tietoni siihen. Jostain syystä sivu ilmoittaa "Payment revision needed". Luottotiedot ja osoitetiedot ovat kunnossa. Muutama kymmentä kertaa on tullut tilattua vuosien aikana joten hiukan itseä mietityttää miksi tälläistä tulee.
Tuo on uuden EU-pykälän takia mikä vaatii vahvempaa tunnistautumista. Mulla Säästöpankin kortilla teki samaa. Säästöpankista sanottiin, että on amazonin päässä ongelma.

Viimeisimmän tilauksen kohdalla laitoin amazonille viestiä, kun maksu ei mennyt läpi ja amazon korjasi maksutavan ilman minkään näköistä lisätunnistautumista. Ota tosta nyt sit selvää.
On mulla tekstiviestivahvistus sentään amazoniin kirjautumisessa käytössä, että ehkä se oli syy vahvemmalle tunnistautumiselle.
 
Ei nyt ravintolisätilaus mennyt ihan putkeen. Tilasin siis amazon.de Bulk Supplements 500g Acetyl-L-Cysteine -pussukan, jonka sain tänään ja pakettia lukiessa huomasin, että kyseessä onkin Acetyl-L-TYROSINE joka on ihan eri aine. Menin tuotteen sivuille ja siellä zoomatuissa kuvissa ja tuotteen kuvauksessakin mainitaan tyrosine, vaikka pääotsikossa mainitaan selvästi cysteine. En nyt kehtaa takaisinkaan lähettää, kun olin tyrosiiniakin vailla ja vajaa parikymppiä tuosta aineesta on oikeasti halpa hinta.

Tuosta voi tarkistaa:
 
Ei nyt ravintolisätilaus mennyt ihan putkeen. Tilasin siis amazon.de Bulk Supplements 500g Acetyl-L-Cysteine -pussukan, jonka sain tänään ja pakettia lukiessa huomasin, että kyseessä onkin Acetyl-L-TYROSINE joka on ihan eri aine. Menin tuotteen sivuille ja siellä zoomatuissa kuvissa ja tuotteen kuvauksessakin mainitaan tyrosine, vaikka pääotsikossa mainitaan selvästi cysteine. En nyt kehtaa takaisinkaan lähettää, kun olin tyrosiiniakin vailla ja vajaa parikymppiä tuosta aineesta on oikeasti halpa hinta.

Tuosta voi tarkistaa:
Saksankielinen nimi on oikein, eli käännetty väärin. Tuo on valitettavan yleistä Amazon.de:ssä että englanninkielisiin tuotenimiin ei voi luottaa.
 
No perskules, ilman enkkukäännöstä tuon olisi näköjään huomannut. Onneksi ei ollut sen suurempi moka, mutta parempi tilata oikeat aineet toisesta paikasta.
 
Tuo on uuden EU-pykälän takia mikä vaatii vahvempaa tunnistautumista. Mulla Säästöpankin kortilla teki samaa. Säästöpankista sanottiin, että on amazonin päässä ongelma.

Viimeisimmän tilauksen kohdalla laitoin amazonille viestiä, kun maksu ei mennyt läpi ja amazon korjasi maksutavan ilman minkään näköistä lisätunnistautumista. Ota tosta nyt sit selvää.
On mulla tekstiviestivahvistus sentään amazoniin kirjautumisessa käytössä, että ehkä se oli syy vahvemmalle tunnistautumiselle.
Puhut nyt eri asiasta. Käyttäjä kysyy onko amazonista kukaan onnistunut laskulla tilaamaan ja amazon ei ole kelpuuttanut laskua maksutavaksi.
 
Onko porukka kokeillut laskulla tilata saksan amazonista? Itse päätin kokeilla kun tuollaisen huomasin sivuilla ja laitoin tietoni siihen. Jostain syystä sivu ilmoittaa "Payment revision needed". Luottotiedot ja osoitetiedot ovat kunnossa. Muutama kymmentä kertaa on tullut tilattua vuosien aikana joten hiukan itseä mietityttää miksi tälläistä tulee.
Joo viimevuoden aikana useasti tilasin tuolla laskulla ja joulukuussa viimeksi. Nyt yritin tämän vuoden puolella niin ei hyväksynyt maksutavaksi laskua vaikka kaikki on hoidettu mallikaasti heidän päähän. Pitää varmaan aspasta kysyä onko joku uusi säädös tullut.
 
Kauanko teillä on mennyt palautusten käsittelyssä Saksan Amazonissa?
 
Onpas erikoista.

Amazon.es tilattu puhelin business-tilin kautta, johon tuli kohtuullisen pieni vika (Samsung lopetti lataamisen).

Aspan mukaan ainoa vaihtoehto on joko refund tai uusi puhelin ja rikkinäisen lähettäminen heille (korvaavat kulut kuittia vastaan), joten uusi puhelin lähti tulemaan ja rikkinäine lähtee postilla takaisin.

Ei sinällään harmita, mutta ihmetyttää ettei puhelinta voida korjata Samsung Centerissä. Toisaalta, taitaa tulla näin käyttäjän näkökulmasta nopeammin uusi puhelin kuin käyttää rikkinäistä huollossa.
 
Onpas erikoista.

Amazon.es tilattu puhelin business-tilin kautta, johon tuli kohtuullisen pieni vika (Samsung lopetti lataamisen).

Aspan mukaan ainoa vaihtoehto on joko refund tai uusi puhelin ja rikkinäisen lähettäminen heille (korvaavat kulut kuittia vastaan), joten uusi puhelin lähti tulemaan ja rikkinäine lähtee postilla takaisin.

Ei sinällään harmita, mutta ihmetyttää ettei puhelinta voida korjata Samsung Centerissä. Toisaalta, taitaa tulla näin käyttäjän näkökulmasta nopeammin uusi puhelin kuin käyttää rikkinäistä huollossa.
Luulen että halutessasi olisit suoraan Samsungin kauttakin saanut takuukorjattua puhelimen. Itse olen ainakin saanut Samsungilta takuukorjauksen ilman myyjäliikkeen kanssa asiointia (kyseessä ei tosin ollut puhelin).
 
Luulen että halutessasi olisit suoraan Samsungin kauttakin saanut takuukorjattua puhelimen. Itse olen ainakin saanut Samsungilta takuukorjauksen ilman myyjäliikkeen kanssa asiointia (kyseessä ei tosin ollut puhelin).

Näin ajattelin itsekin, mutta ainakin Samsungin asiakaspalveluchatissa sanottiin, että kaikki yrityksille ostetut laitteet käsitellään myyjän päästä, joka on toki ihan luonnollista, sillä myyjillä saattaa olla erilaisia melko poikkeaviakin järjestelyitä kuluttajapuolelta.
 
Tuotteiden palautuksesta. Koitin lueskella ketjua, mutta ei ihan selvinnyt. Sain aspasta luvan palauttaa tuotteen, ja nyt tuolta sivulta saa tulostaa erilaisia lappusia. Riittävätkö nuo laput, jos vain printtaan ne, teippaan ja vien paketin postiin. Vai pitääkö tuohon lisäksi sitten maksaa toimitukset?

Tuli siis tuollainen Commercial Invoice -lappu, jossa on lähettäjä, vastaanottaja ja maksaja. Ja jokin Saksalainen(?) seurantakoodikin, Return Mailing Label.
 
Tuotteiden palautuksesta. Koitin lueskella ketjua, mutta ei ihan selvinnyt. Sain aspasta luvan palauttaa tuotteen, ja nyt tuolta sivulta saa tulostaa erilaisia lappusia. Riittävätkö nuo laput, jos vain printtaan ne, teippaan ja vien paketin postiin. Vai pitääkö tuohon lisäksi sitten maksaa toimitukset?

Tuli siis tuollainen Commercial Invoice -lappu, jossa on lähettäjä, vastaanottaja ja maksaja. Ja jokin Saksalainen(?) seurantakoodikin, Return Mailing Label.


Tuolla on aika hyvät ohjeet palautuksen suhteen: Amazon tilaaminen -opas | Amazon DE ja UK kokemuksia

Tuo mainitsemasi "lappusivu" on sivu, jossa on noita postituskuponkeja jokaisella paketti/kirjetyypille. Noista pitää valita se sopivin, eli tyypillisesti se pakettiin sopiva pakettilappu. Toimii niin, että maksat ja järjestät itse palautuksen esim. Postin kautta ja pyydät sitten Amazonin aspasta palautuskulujen hyvitystä myöhemmin.

Voin olla väärässä, mutta noin itse toimin palautuksen suhteen vajaa kaksi viikkoa sitten.
 
Tuotteiden palautuksesta. Koitin lueskella ketjua, mutta ei ihan selvinnyt. Sain aspasta luvan palauttaa tuotteen, ja nyt tuolta sivulta saa tulostaa erilaisia lappusia. Riittävätkö nuo laput, jos vain printtaan ne, teippaan ja vien paketin postiin. Vai pitääkö tuohon lisäksi sitten maksaa toimitukset?

Tuli siis tuollainen Commercial Invoice -lappu, jossa on lähettäjä, vastaanottaja ja maksaja. Ja jokin Saksalainen(?) seurantakoodikin, Return Mailing Label.

Itse juuri tein palautuksen kuten ketjusta voi ylempää lukea. Printtasin ne laput joita palautusohjeissa oli ja menin postiin jossa esitin asiani, tehtiin sitten niin että toinen niistä osoitelapuista läntättiin pakettiin + postin oma tyypillinen pakettilappu ja se toinen kopio Amazonin osoitelapusta, joka siis Amazonin ohjeiden mukaan piti antaa kuljettajelle, jäikin minulle. Ilmeisesti Posti ei sillä mitään tee.

Toimitus pitää tosiaan maksaa itse, Amazon sitten hyvittää kulut kun otat kuitista kuvan ja laitat heille aspaan kun palautus on saapunut Amazonille ja ovat sen hyväksyneet. Pienemmät paketit, kuten vaikka kovalevyt tai muistikammat, menee halvimillaan kirjattuina kirjeinä.
 
Onko normaalikäytäntö, että (Saksan) Amazon lähettää tilaukset useammassa erässä? Tilasin kaksi tuotetta, joista toista oli varastossa, toista ei ja sen status tilauksessa "Delivery date pending". Nyt tuo varastossa ollut tavara on jo postitettu.
 
Onko normaalikäytäntö, että (Saksan) Amazon lähettää tilaukset useammassa erässä? Tilasin kaksi tuotetta, joista toista oli varastossa, toista ei ja sen status tilauksessa "Delivery date pending". Nyt tuo varastossa ollut tavara on jo postitettu.

Sivulla missä näkee kaikki tilaukset voi käydä valitsemassa ko. tilauksen kohdalla että lähetetäänkö useemmassa erässä vai odotetaanko että kaikki on saatavilla.
 
Onko normaalikäytäntö, että (Saksan) Amazon lähettää tilaukset useammassa erässä? Tilasin kaksi tuotetta, joista toista oli varastossa, toista ei ja sen status tilauksessa "Delivery date pending". Nyt tuo varastossa ollut tavara on jo postitettu.
Kyllä on normaalia, riippuu ihan siitä mitä systeemi päättää (mistä varastosta löytyy tuotteet, sopivatko samaan pakettiin, tuleeko postitus halvemmaksi erikseen, jne.). Ja näin on vaikka on valittuna tuo tuskiksen mainitsema "as few shipments as possible", joka onkin oletusarvo kaikille uusille tilauksille.

Ja jos jokin tuote on loppu varastosta eikä ihan lähiaikoina ole tulossa, muut tuotteet eivät yleensä jää sitä odottamaan.
 
Amazonin pikatoimitus on joskus todella nopea (1-2 päivää), mutta sitä tulee kustannusten vuoksi harvemmin käytettyä. Joskus kuitenkin näkee tällaisia tilanteita, että pikatoimitus on arvion mukaan jopa hitaampi kuin ilmainen toimitus.

1615643379103.png


Tuo tuli siis vastaan, kun tilasin MSI X570 Tomahawk WiFi -emolevyn sieltä juuri hetki sitten. En sitten valinnut pikatoimitusta 14 eurolla. :D
 
MIkä on suorin yhteydenotto/sähköposti Amazon.de asiakaspalveluun, orderin kautta ei vie mihinkään. Tilatusta tuotteesta kysyttävää kun ei näytä toimivan kuten pitäisi.
 
MIkä on suorin yhteydenotto/sähköposti Amazon.de asiakaspalveluun, orderin kautta ei vie mihinkään. Tilatusta tuotteesta kysyttävää kun ei näytä toimivan kuten pitäisi.
Chat toimii 24/7 mutta en tiedä saisiko sieltä suoraa vastausta kysymykseesi.
 
MIkä on suorin yhteydenotto/sähköposti Amazon.de asiakaspalveluun, orderin kautta ei vie mihinkään. Tilatusta tuotteesta kysyttävää kun ei näytä toimivan kuten pitäisi.
En tiedä onko suorin mutta alhaalta tai ylhäältä Help tai Customer Service, sitten muutamaan kertaan "Contact Us"- ja "Need more help?"-linkkejä (layout ja tarkka polku riippuu laitteesta).

Tai spoilerina suoraan Amazon Anmelden
 
Joo, mutta pyyntö pitää tehdä asiakaspalvelun kautta lähetyskuittia vastaan.

Varmistaisin vielä ennen kuin alan palauttelemaan.
Korvaako Amazon.de KAIKKI postikulut myös siinä tapauksessa jos palautettava tuote ei ole viallinen vaan palautuksen syy on yksinkertaisesti se, että tuotteelle ei olekaan tarvetta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 770
Viestejä
4 498 539
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom