Muistan lukeneeni jostain, että amazon.fr toimituksissa Suomeen oli joitain ongelmia muutama kk sitten. Liittyikö johonkin EU:n asettamiin sanktioihin Amazonille tai jotain?
Katselin että yksi tuote oli 20% halvempi .fr kuin .de. Sama 3rd party seller ja fullfilled by Amazon ja varastosaldokin näyttää samaa joten varmaan samasta varastosta lähtisi.
Eli toimiiko amazon.fr yhtä mallikkaasti kuin nahkahousujen kauppa tai onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?
Tuli tuota amazon.fr tilausta testattua ja palautusta myös koska tuote ei vastannut tuosivulla olevaa tuotekuvaa.
Palautuskokemus:
Tilaushistoriasta aloita palautus -painikkeen jälkeen sähköpostiin tuli ranskankieliset palautusohjeet ja paketti labelit.
Jostain syystä palautusosoitteena oli:
Amazonská 4753/1
Sereď , 926 01
DE
Osoite ei vaikuttanut saksalaiselta joten pienen googlettelun jälkeen päättelin, että oikea kohdemaa on Slovakia ja sinne myös paketin lähetin omakustanteisesti. Halvin seurannalla varustettu paketti maksoi kolmisen kymppiä.
Reilu kolme viikkoa meni kaikkinensa paketin matkaan ja siihen että vastaaottamisen jäkkeen Amazon kuittasi palautuksen hyväksytyksi.
Postikuluja aloin pyytämään takaisin asiakaspalvelusta.
amazon.fr sivuston chat linkkien kautta otin yhtetyttä jossa asiakaspalvelija vastaili englanniksi, että ei voi palvella englanniksi ja ohjasi ottamaan yhteyttä
english@amazon.fr sähköpostin kautta.
Laitoin sinne samat sepustukset ja kuvan kuitista sähköpostiin jonka jälkeen sain heti englannista soiton Amazonin asiakaspalvelulta. Solkotti niin käsittämättömällä ranskalaisaksentilla englantia (taisi olla pari sanaa ranskaakin joukossa), että ei meinannut mitään selvää saada. Lopulta pääsimme yhteisymmärrykseen että hän laittaa asiansa vielä sähköpostilla.
Tässä välissä alkuperäiseen chat keskusteluun viitannut kolmas asiakaspalvelija pyysi kuittia eri sähköpostiosoitteeseen jonka myös lähetin.
Seuraavaksi sähköpostiin tuli kuittaus puhelinpalvelijalta, että postikulut on korvattu.
Ja nyt tuli vielä alkuperäiseltä chat asiakaspalvelijalta sähköpostiin kuittaus että postikulut on maksettu. Eli kai ne on nyt maksettu. Ainakin vähintään kertaalleen
Lopulta sähköpostissa köllöttelee nyt 5-6 sähköpostia amazonilta. Suurin osa ranskaksi vaikka englanniksi palvelua pyysin
Eli kaikki hommat toimi lopulta ihan ok, mutta tuollainen häsläyksen maku hommasta jäi. Taidan asioida jatkossa vain amazon.de kaupassa.