Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Varmistaisin vielä ennen kuin alan palauttelemaan.
Korvaako Amazon.de KAIKKI postikulut myös siinä tapauksessa jos palautettava tuote ei ole viallinen vaan palautuksen syy on yksinkertaisesti se, että tuotteelle ei olekaan tarvetta?

Kyllä ainakin itselleni on tullut pyytäessä aina koko postituskulu takaisin huolimatta siitä mikä palautuksen syy on. En tosin muista oliko siellä joku erikoisehto, jos tuotteen arvo on todella matala (tyyliin ei hyvitetä jos alle 40€). Kaikki palauttamani tuotteet ovat olleet tuota kalliimpia.
 
Ite "palautin" n. 15€ sisustustuotteen koska näytti livenä erilaiselta kuin halusin. Chatin kautta palautti rahat eikä minun tarvinnut edes palauttaa esinettä.
 
Varmistaisin vielä ennen kuin alan palauttelemaan.
Korvaako Amazon.de KAIKKI postikulut myös siinä tapauksessa jos palautettava tuote ei ole viallinen vaan palautuksen syy on yksinkertaisesti se, että tuotteelle ei olekaan tarvetta?
Amazon.de:n ehtojen mukaan ei-viallisen tuotteen palautuskulut korvataan, jos palautus aloitettiin 14 vrk sisällä toimituksesta ja tuotteen arvo on yli 40 euroa. Lisäksi aina korvataan kenkien, käsilaukkujen, korujen ja rannekellojen palautukset:

En ole koskaan itse pyytänyt palautuskuluja takaisin siinä tapauksessa kun nuo ehdot eivät täyty, joten en tiedä menisikö silti läpi eli katsovatko oikeasti noita.
 
Kyllä siinä klappia on. Tuosta kovosta jonka palautin Amazonille oli palautusikkuna mennyt umpeen 25.2, mutta Amazon hyväksyi palautusprosessin jonka aloitin vasta tämän kuun alkuvalheilla. Palautusrahat tuli maksuun ke-to sektorilla kuluvaa viikkoa.
 
Nyt olis BF:nä tilattu polttimo puolitehoisena (selvä ero toiseen). Pitäs palauttaa ja aspa mainitsee palauttavansa ostohinnan mutta puhuu seurattavasta lähetystavasta ja paikallisesta operaattorista joka tarjoaa vakuutettua toiminta (google kääntäjällä)? Maksoin tuotteesta (sis. 2 kpl) 15e. Taitaa jäädä tekemättä vai olisiko voinut olettaa että laittavat tilalle muitta mutkitta uuden?
 
Tuo on kyllä ärsyttävää. Miksi näyttää tuotteita, joita ei voi tilata...

Eihän mitään noita amazonin alexa (esim. echo) yms. laitteita voi tilata suomeen, kun suomi ei ole tuettu kieli.

ajattelitko että personoivat hakutuloksia sen mukaan voiko tuotteita tilata vai ei?
 
Eihän mitään noita amazonin alexa (esim. echo) yms. laitteita voi tilata suomeen, kun suomi ei ole tuettu kieli.

ajattelitko että personoivat hakutuloksia sen mukaan voiko tuotteita tilata vai ei?
Amazon.com näyttäisi jossain määrin piilottelevan tuotteita sen mukaan mistä maasta käyttäjä on. Hakutuloksiin ei suoraan nouse esimerkiksi Echo Dotit, mutta muutaman klikin kautta nekin löytyy. Saksalainen versio ei näytä tuota piilottelua tekevän.

1616650603368.png
 
Amazon.com näyttäisi jossain määrin piilottelevan tuotteita sen mukaan mistä maasta käyttäjä on. Hakutuloksiin ei suoraan nouse esimerkiksi Echo Dotit, mutta muutaman klikin kautta nekin löytyy. Saksalainen versio ei näytä tuota piilottelua tekevän.

1616650603368.png
Kyllä amazon.de tekee myös tuota Suomeen ei-toimitettavien tuotteiden piilottelua, mutta se ei usein toimi erikoistapausten kanssa, esim. Amazonin omat tuotteet tai käytetyt tuotteet. Tai sitten on koko ominaisuus hajonnut, en ole hetkeen testannut...
 
ajattelitko että personoivat hakutuloksia sen mukaan voiko tuotteita tilata vai ei?

Tuo ei kyllä olisi kovin paljon vaadittu. Saman tien listauksissa voisi näkyä myös lopullinen hinta paikallisella verolla oletustoimitusosoitteen perusteella. Kumpikin olisi ilman muuta toteutettavissa ja parantaisi käytettävyyttä selvästi.
 
No pitäkööt tunkkinsa tilasin banggoodista tabletin eu varastosta

Teclast P20HD SC9863A Octa Core 4GB RAM 64GB ROM 10.1" 1920*1200 Dual 4G LTE 121€
eipä tuo ainakaan huonompi pitäis olla
 
Onko kukaan saanut tilattua invoice/lasku maksutavalla tänä vuonna? Viime vuonna toimi hyvin.
 
Onko kukaan saanut tilattua invoice/lasku maksutavalla tänä vuonna? Viime vuonna toimi hyvin.
Itse en onnistunut tilaamaan laskulla. Tuli ilmoitusta että pitäisi toinen maksutapa valita. Supporttiin otin yhteyttä mutta sieltä vaan sanottiin etteivät voi tehdä asialle mitään kun ei ole heistä kiinni.
 
Nopeasti nykyään tulee. Viikossa UPSin toimittamana ovelle. Pakkausmateriaalia ei ollut tosin nimeksikään, taaskaan.
 
Muistan lukeneeni jostain, että amazon.fr toimituksissa Suomeen oli joitain ongelmia muutama kk sitten. Liittyikö johonkin EU:n asettamiin sanktioihin Amazonille tai jotain?

Katselin että yksi tuote oli 20% halvempi .fr kuin .de. Sama 3rd party seller ja fullfilled by Amazon ja varastosaldokin näyttää samaa joten varmaan samasta varastosta lähtisi.

Eli toimiiko amazon.fr yhtä mallikkaasti kuin nahkahousujen kauppa tai onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon?
Tuli tuota amazon.fr tilausta testattua ja palautusta myös koska tuote ei vastannut tuosivulla olevaa tuotekuvaa.

Palautuskokemus:
Tilaushistoriasta aloita palautus -painikkeen jälkeen sähköpostiin tuli ranskankieliset palautusohjeet ja paketti labelit.

Jostain syystä palautusosoitteena oli:
Amazonská 4753/1
Sereď , 926 01
DE

Osoite ei vaikuttanut saksalaiselta joten pienen googlettelun jälkeen päättelin, että oikea kohdemaa on Slovakia ja sinne myös paketin lähetin omakustanteisesti. Halvin seurannalla varustettu paketti maksoi kolmisen kymppiä.

Reilu kolme viikkoa meni kaikkinensa paketin matkaan ja siihen että vastaaottamisen jäkkeen Amazon kuittasi palautuksen hyväksytyksi.

Postikuluja aloin pyytämään takaisin asiakaspalvelusta.
amazon.fr sivuston chat linkkien kautta otin yhtetyttä jossa asiakaspalvelija vastaili englanniksi, että ei voi palvella englanniksi ja ohjasi ottamaan yhteyttä english@amazon.fr sähköpostin kautta.

Laitoin sinne samat sepustukset ja kuvan kuitista sähköpostiin jonka jälkeen sain heti englannista soiton Amazonin asiakaspalvelulta. Solkotti niin käsittämättömällä ranskalaisaksentilla englantia (taisi olla pari sanaa ranskaakin joukossa), että ei meinannut mitään selvää saada. Lopulta pääsimme yhteisymmärrykseen että hän laittaa asiansa vielä sähköpostilla.

Tässä välissä alkuperäiseen chat keskusteluun viitannut kolmas asiakaspalvelija pyysi kuittia eri sähköpostiosoitteeseen jonka myös lähetin.

Seuraavaksi sähköpostiin tuli kuittaus puhelinpalvelijalta, että postikulut on korvattu.
Ja nyt tuli vielä alkuperäiseltä chat asiakaspalvelijalta sähköpostiin kuittaus että postikulut on maksettu. Eli kai ne on nyt maksettu. Ainakin vähintään kertaalleen :D

Lopulta sähköpostissa köllöttelee nyt 5-6 sähköpostia amazonilta. Suurin osa ranskaksi vaikka englanniksi palvelua pyysin

Eli kaikki hommat toimi lopulta ihan ok, mutta tuollainen häsläyksen maku hommasta jäi. Taidan asioida jatkossa vain amazon.de kaupassa.
 
Tämän voinee lisätä tännekkin vinkiksi:
 
Nyt kesti vähän yli 2 kuukautta Postin noutoajan päättymisestä siihen, että noutamatta jättämäni lähetyksen rahat palautettiin automaattisesti.
(tajusin tilauksen jälkeen että tuote ei toimi siihen mitä ajattelin)

Muutaman kerran meinasin jo ottaa yhteyttä, mutta eipä tarvinnut.

edit: amazon.de kyseessä siis
 
Viimeksi muokattu:
Huhtikuun alusta alkaen Amazonin luottokorttiveloitukset eivät ole enää menneet läpi sukkana, vaan nyt pitäisi suorittaa varmistus pankkitunnuksilla. Tämä on ihan hyvä, mutta pankkitunnuksia kysyy joku 3rd party sivusto, ei suinkaan pankki(!). Onkos muille käynyt näin ja jos on niin wtf, eihän pankkitunnuksia millekään 3rd party sivustolle syötetä, vaikka takana olisi itse Amazon.
 
Huhtikuun alusta alkaen Amazonin luottokorttiveloitukset eivät ole enää menneet läpi sukkana, vaan nyt pitäisi suorittaa varmistus pankkitunnuksilla. Tämä on ihan hyvä, mutta pankkitunnuksia kysyy joku 3rd party sivusto, ei suinkaan pankki(!). Onkos muille käynyt näin ja jos on niin wtf, eihän pankkitunnuksia millekään 3rd party sivustolle syötetä, vaikka takana olisi itse Amazon.
Vaikuttaako tähän pankki kuka kortin on myöntänyt? Itselle on tullut sms:llä koodi joka on syötetty tilausvaiheessa. En ole jaksanut edes katsoa minkä firman sivuille koodi syötetään kun sen turvallisuus on kuitenkin eri tasoa kuin pankkitunnusten.
 
Huhtikuun alusta alkaen Amazonin luottokorttiveloitukset eivät ole enää menneet läpi sukkana, vaan nyt pitäisi suorittaa varmistus pankkitunnuksilla. Tämä on ihan hyvä, mutta pankkitunnuksia kysyy joku 3rd party sivusto, ei suinkaan pankki(!). Onkos muille käynyt näin ja jos on niin wtf, eihän pankkitunnuksia millekään 3rd party sivustolle syötetä, vaikka takana olisi itse Amazon.

Eikös tämä ollut ihan joku EU-tasoinen direktiivi joka vaatii vahvempaa tunnistautumista?
 
Eikös tämä ollut ihan joku EU-tasoinen direktiivi joka vaatii vahvempaa tunnistautumista?

Samaa olen ajatellut, moni muukin ulkomaalainen sivu on alkanut vaatia luottokortti ostoksissa tuota lisätunnistautumista.
 
Tosiaan, ihan EU -direktiivi tuli voimaan vuoden alusta ja aiheuttanut monenlaista ihmetystä, kaikki pankit kun ei asiasta ole kovin hyvin informoineet. Ja toisekseen, kun käytetään näitä kolmannen osapuolen maksujärjestelmiä, joiden kautta tarkistus suoritetaan, on mielestäni vähän arvelluttavaa.


Tähän osittain liittyen, myöskin Suomalaisissa verkkokaupoissa on käytetty jo jonkin aikaan samantyylistä toimintaa, eli joutunut antamaan kolmannelle osapuolelle oikeudet mennä kaivelemaan sinun tilitietojasi, jos haluat maksaa verkkokaupassa.

Pelkään, että tämä vain lisääntyy tulevaisuudessa...
 
Huhtikuun alusta alkaen Amazonin luottokorttiveloitukset eivät ole enää menneet läpi sukkana, vaan nyt pitäisi suorittaa varmistus pankkitunnuksilla. Tämä on ihan hyvä, mutta pankkitunnuksia kysyy joku 3rd party sivusto, ei suinkaan pankki(!). Onkos muille käynyt näin ja jos on niin wtf, eihän pankkitunnuksia millekään 3rd party sivustolle syötetä, vaikka takana olisi itse Amazon.

Mille sivulle ne syötettiin? Itselläni aikoinaan tuli kerran ihan normaali vahvistus joka oli täysin sama kuin suomalaisissa kaupoissa. Ongelma vain oli, että se vahvistus oli upotettu tiukasti Amazonin sivuun niin siinä ei käyttäjällä ollut mitään mahdollisuuksia varmistua, että ne oli oikeasti Nordean jne. sivut.
 
Eikös tämä ollut ihan joku EU-tasoinen direktiivi joka vaatii vahvempaa tunnistautumista?

Kyllä varmasti joo vahvemman tunnistautumisen vaatiminen on tästä lähtöisin. Ja periaatteessa ihan hyvä vaan...

Mille sivulle ne syötettiin? Itselläni aikoinaan tuli kerran ihan normaali vahvistus joka oli täysin sama kuin suomalaisissa kaupoissa. Ongelma vain oli, että se vahvistus oli upotettu tiukasti Amazonin sivuun niin siinä ei käyttäjällä ollut mitään mahdollisuuksia varmistua, että ne oli oikeasti Nordean jne. sivut.

... mutta tosiaan pankkitunnuksien syöttö 3rd party sivuille ei ole pelkästään epäilyttävää, vaan puhtaasti yksiselitteisesti kaikki mahdollisia pankin käyttöehtoja, ohjeita ja muita rikkovaa. En enää muista mikä se Amazon käyttämä sivusto oli, mutta se ei ollut pankin sivu, ei Visan tai Mastercardin tms. sivu, ei Amazon sivu vaan joku täysin 3rd party. Varmaan sen operaattorin sivut, jota Amazon käyttää.

Viimeiset 20 vuotta on taottu ihmisten kalloon, että niitä pankkitunnuksia ei syötetä mihinkään muualle, kuin pankin sivuille. Ja nyt sitten pitäisi alkaa syöttämään. Jos tilanne jää tällaiseksi, niin sittenhhän käytännössä ei uskalla tilata mistään muualta netistä mitään, kuin absoluuttisen luotettavilta sivustoilta. Amazon lienee tällainen, mutta mistään pikkuputiikista ei.
 
Tähän osittain liittyen, myöskin Suomalaisissa verkkokaupoissa on käytetty jo jonkin aikaan samantyylistä toimintaa, eli joutunut antamaan kolmannelle osapuolelle oikeudet mennä kaivelemaan sinun tilitietojasi, jos haluat maksaa verkkokaupassa.

Pelkään, että tämä vain lisääntyy tulevaisuudessa...

Jeps varmaan tämä on oikea ketju jatkossa, jos kerta ei ole Amazonista pelkästään kyse, jatketaan siellä...
 
Maaliskuussa ei ollut Amazonissa mitään varmistuksia, eli tilanne on sitten muuttunut sen jälkeen. Tämä siis ainakin Saksan Amazonissa.
 
Maaliskuussa ei ollut Amazonissa mitään varmistuksia, eli tilanne on sitten muuttunut sen jälkeen. Tämä siis ainakin Saksan Amazonissa.

Jep minä tilaan tyypillisesti useita kertoja kuussa amazon.de:stä ja nyt huhtikuun alusta ekan kerran iski tällainen varmistus. Aiemmin ei ole ollut mitään varmistuksia.
 
Jep minä tilaan tyypillisesti useita kertoja kuussa amazon.de:stä ja nyt huhtikuun alusta ekan kerran iski tällainen varmistus. Aiemmin ei ole ollut mitään varmistuksia.
Eipä se tarkistus tulekaan jatkuvasti, vaan kyse on samanlaisesta ominaisuudesta, kuin jos käytät pankkikortin lähimaksua, että tietyt "rajat" kun ylittyy, niin pitää varmistaa, eli syöttää se PIN koodi siinä kassalla.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Hmm tulipas mieleen kun en ole tottunut mitään Kiinasta ostamaan. Yksi tuollainen pieni tarvike minkä ostin Amazonin(.de) kautta, tuleekin Kiinasta. Yksi oli pakko ottaa tuolta koska muilla "fulfilled by Amazon" oli kama loppu.

Oliko näissä nyt sitten jotain mahdollisia alveja mitä pitää maksaa vai ei, ja mahdollista tullausta? Ei tullut koko asiaa mieleen kun olen lähinnä ostanut Amazonilta itseltään. Tuolla Amazonissa ei ole erikseen yksilöity asiaa. Tai edes yksilöity että mistä se tulee. Mutta myyjä on Kiinassa. Mutta toisaalta myyjällä väitetään olevan joku VAT ID.

Onko tällä hetkellä tuo ALVittoman ostoksen raja jotain 22 euroa? Silloin joka tapauksessa tuon pitäisi olla alle.

Seuranta on vähän epäselvä. Joku YANWEN, josta löytyy vaan huonoa mainintaa tuolla toisessa ketjussa. Seuranta itsessään ei näytä mitään sijanteja, ei kaupunkeja tai maita. Mutta väittää että se olisi jo tullut "destination port". Ja sitten siinä on toinen seurantakoodi SP*****FI. Mutta ei mitään mainitaa mihin sitä voisi lykätä. Amazon ennustaa saapumista "14 April - 3 May". Mutta jos se seuranta pitää paikkaansa niin se olisi ollut jo destination port keskiviikosta.
 
"Onko tällä hetkellä tuo ALVittoman ostoksen raja jotain 22 euroa?"

Tuo yllä oleva on voimassa vielä 1.7.2021 asti, siitä lähtien alvittomus koskee kaikenarvoisia paketteja.
 
"Onko tällä hetkellä tuo ALVittoman ostoksen raja jotain 22 euroa?"

Tuo yllä oleva on voimassa vielä 1.7.2021 asti, siitä lähtien alvittomus koskee kaikenarvoisia paketteja.

Mites tuo muuten menee riittääkö, että paketti on lähtenyt ennen 1.7.2021 kohti suomea, vai pitääkö sen olla maassa ennen tuota?
 
Mites tuo muuten menee riittääkö, että paketti on lähtenyt ennen 1.7.2021 kohti suomea, vai pitääkö sen olla maassa ennen tuota?

Ainakin kun tilasi briteistä ennen vuodenvaihdetta mentiin vanhoilla määräyksillä.

Edit. Siis tavara tuli tämän vuoden puolella.
 
Mites tuo muuten menee riittääkö, että paketti on lähtenyt ennen 1.7.2021 kohti suomea, vai pitääkö sen olla maassa ennen tuota?

Tuota vähän tulkiten vaikuttaisi että jokainen paketti joka tullataan tuon päivämäärän jälkeen on tuon uuden määräyksen piirissä. Tilaatko tavaroita netistä? Tarkista tilauksesi lähetysmaa, niin voit säästää aikaa ja rahaa - Tulli

"Huomioitavaa on, että 1.7.2021 alkaen tähän tulee muutos ja kaikista tullattavista paketeista on maksettava myös arvonlisävero lähetyksen arvosta riippumatta."

Ei varmaa tietoa siis tämä, mutta näin itse tulkitsisin kun tuota Tullin -sivua lukaisin, tuon nyt toki voinee tulkita suuntaan tai toiseen.
 
Tuota vähän tulkiten vaikuttaisi että jokainen paketti joka tullataan tuon päivämäärän jälkeen on tuon uuden määräyksen piirissä. Tilaatko tavaroita netistä? Tarkista tilauksesi lähetysmaa, niin voit säästää aikaa ja rahaa - Tulli

"Huomioitavaa on, että 1.7.2021 alkaen tähän tulee muutos ja kaikista tullattavista paketeista on maksettava myös arvonlisävero lähetyksen arvosta riippumatta."

Ei varmaa tietoa siis tämä, mutta näin itse tulkitsisin kun tuota Tullin -sivua lukaisin, tuon nyt toki voinee tulkita suuntaan tai toiseen.

Tuo on melko paska ratkaisu kuluttajan kannalta, jos tosiaan tullauspäivämäärän mukaan mennään. Toivottavasti homma menisi kuten meni vuoden vaihteessa brittien kanssa, eli kunhan se oli tilattu ennen tuota niin mentiin niillä aikaisemmilla säännöillä kuten pakafi tuossa edellä jo totesi.
 
Näinhän se olisi toivottavaa ja suotavaa kuluttajan kannalta ja toivottavasti näin käykin, mutta mistäpä tuosta varmaksi tietää ennenkun ilmoittavat jotain virallisempaa kantaa asiaan.
 
Hmm tulipas mieleen kun en ole tottunut mitään Kiinasta ostamaan. Yksi tuollainen pieni tarvike minkä ostin Amazonin(.de) kautta, tuleekin Kiinasta. Yksi oli pakko ottaa tuolta koska muilla "fulfilled by Amazon" oli kama loppu.

Oliko näissä nyt sitten jotain mahdollisia alveja mitä pitää maksaa vai ei, ja mahdollista tullausta? Ei tullut koko asiaa mieleen kun olen lähinnä ostanut Amazonilta itseltään. Tuolla Amazonissa ei ole erikseen yksilöity asiaa. Tai edes yksilöity että mistä se tulee. Mutta myyjä on Kiinassa. Mutta toisaalta myyjällä väitetään olevan joku VAT ID.

Onko tällä hetkellä tuo ALVittoman ostoksen raja jotain 22 euroa? Silloin joka tapauksessa tuon pitäisi olla alle.

Seuranta on vähän epäselvä. Joku YANWEN, josta löytyy vaan huonoa mainintaa tuolla toisessa ketjussa. Seuranta itsessään ei näytä mitään sijanteja, ei kaupunkeja tai maita. Mutta väittää että se olisi jo tullut "destination port". Ja sitten siinä on toinen seurantakoodi SP*****FI. Mutta ei mitään mainitaa mihin sitä voisi lykätä. Amazon ennustaa saapumista "14 April - 3 May". Mutta jos se seuranta pitää paikkaansa niin se olisi ollut jo destination port keskiviikosta.
SP----FI seuranta: Universal Parcel Tracking - Global Package Tracking
MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK Alvi raja tällä hetkellä tuon 22€, ilman toimituskuluja. Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä - Tulli
 
Hmm tulipas mieleen kun en ole tottunut mitään Kiinasta ostamaan. Yksi tuollainen pieni tarvike minkä ostin Amazonin(.de) kautta, tuleekin Kiinasta. Yksi oli pakko ottaa tuolta koska muilla "fulfilled by Amazon" oli kama loppu.

Oliko näissä nyt sitten jotain mahdollisia alveja mitä pitää maksaa vai ei, ja mahdollista tullausta? Ei tullut koko asiaa mieleen kun olen lähinnä ostanut Amazonilta itseltään. Tuolla Amazonissa ei ole erikseen yksilöity asiaa. Tai edes yksilöity että mistä se tulee. Mutta myyjä on Kiinassa. Mutta toisaalta myyjällä väitetään olevan joku VAT ID.

Onko tällä hetkellä tuo ALVittoman ostoksen raja jotain 22 euroa? Silloin joka tapauksessa tuon pitäisi olla alle.

Seuranta on vähän epäselvä. Joku YANWEN, josta löytyy vaan huonoa mainintaa tuolla toisessa ketjussa. Seuranta itsessään ei näytä mitään sijanteja, ei kaupunkeja tai maita. Mutta väittää että se olisi jo tullut "destination port". Ja sitten siinä on toinen seurantakoodi SP*****FI. Mutta ei mitään mainitaa mihin sitä voisi lykätä. Amazon ennustaa saapumista "14 April - 3 May". Mutta jos se seuranta pitää paikkaansa niin se olisi ollut jo destination port keskiviikosta.
Huomaa, että Amazon.de:n sääntöjen mukaan myyjä vastaa kaikista veroista ja tullikuluista.

Eli jos sellaisia tulee niin myyjän tulee ne korvata, ja jos ei suostu niin sitten voi tehdä A-to-z claimin:
You meet at least one of the following conditions:
[...]
  • You were charged additional costs (e.g., customs costs for direct delivery to an EU country) in addition to the purchase price, and the seller hasn't refunded these costs.

SP***FI -seurantakoodit toimivat Postin seurannassa (kyseessä on ihan Postin oma seurantanumero, kuten muutkin XXnnnnnnnnnFI -muotoiset numerot). Jos ei toimi niin myöhemmin alkaa toimia.
 
Viimeksi muokattu:
En oo aikaisemmin jenkkien Amazonista tilannut, pistivät jollain Pitney Bowesilla tulemaan. Onko kokemusta miten hoituu Suomen puolella, postin kautta? Viimeinen merkintä viikko sitten jossain Amsterdamin tullissa, joka vähän vituttaa kun ois pelkkä piuha tulossa kuulokkeisiin.
 
En oo aikaisemmin jenkkien Amazonista tilannut, pistivät jollain Pitney Bowesilla tulemaan. Onko kokemusta miten hoituu Suomen puolella, postin kautta? Viimeinen merkintä viikko sitten jossain Amsterdamin tullissa, joka vähän vituttaa kun ois pelkkä piuha tulossa kuulokkeisiin.
Pitney Bowesin paketit voivat tulla usealla eri tavalla (sama firma kuin eBayn GSP:ssä) eli DHL/UPS/Posti/PostNord, mutta jos on Amsterdamissa merkintä niin todennäköisimmin Postin postipakettina tulee perille, jos puhnro on oikein niin näkyy OmaPostissa nimellä "SGL c/o B2C Europe" ja noudattaa omaa noutopisteasetusta (pitäisi kyllä näkyä jo tuossa vaiheessa).

Toimitusaika Amsterdamista on n. 1 viikko.
 
Kuinkahan nopiaa amazon. De ottaa tililtä rahat, kun käytin visa electronia ja hyväksyi tilauksen? Tunnissa ainakaan ei ole rahat lähtenyt, kun uuden puhelimen tilasi
 
tuli tilattua emolevy amadzon de. Olipa huonosti suojattu muovi pussi missä myynti pahvilaatikko, laatikon kansi 1.5 mm pahvia sisällä antistaattinen muovi pussi minkä sisällä emolevy, voi vittu

oliko täppä Amazonin Frustration free / frustfreie verpackung kohdassa , jolloin (käsittääkseni) pakkausmateriaalia pyritään vähentämään ja tuotteet lähetetään minimaalisesti pakattuna. ( en siis ota kantaa onko tämä hyvä asia vai ei)
 
Yleensä vasta sitten kun tavara lähetetään
Kyllä ne aikaisemmin veloittaa tiliä. Tilaus kyllä menee läpi, vaikka kate ei riitä. Laitoin joskus tilauksen vaikka tiesin, että kate ei riitä. Oli niin hyvä alennus ja tuotetta vain yksi kappale.
Seuraavana päivänä tuli sähköpostia:

We're having difficulty processing your payment for this order. No järkkäsin rahaa ja maksoin pois. Lähettivät sitten parin päivän päästä. Eli näin ainakin visa electronicilla.
 
Kyllä ne aikaisemmin veloittaa tiliä. Tilaus kyllä menee läpi, vaikka kate ei riitä. Laitoin joskus tilauksen vaikka tiesin, että kate ei riitä. Oli niin hyvä alennus ja tuotetta vain yksi kappale.
Seuraavana päivänä tuli sähköpostia:

We're having difficulty processing your payment for this order. No järkkäsin rahaa ja maksoin pois. Lähettivät sitten parin päivän päästä. Eli näin ainakin visa electronicilla.
Niin eli tuote olisi ollut valmis lähettäväksi, mutta veloitusta ei voitu tehdä koska ei ollut katetta, niin ei tavaraa luonnollisesti silloin lähteviin laiteta. Sanoinkin että yleensä ja kun tavara lähetetään (toisin sanoen odottaa että voidaan siirtää lähtevien pinoon), ei silloin kun tavara on lähetetty. Useinmiten veloitus tehdään kun tilaus on pakattu ja valmis lähettäväksi. Tässäkin käytännössä toki on eroa, että onko tuote itsensä Amazonin toimittama vai onko taustalla jokin myyjä. Yksittäiset myyjät saattavat tehdä velotuksen käytännössä heti.
 
Lieköhän tuossa taustalla jotain kuluttajalle näkymättömiä muuttujia tuon veloituksen suhteen (esim. eri varastojen varastotilanteet?). Edellinen Amazon.de tilaus maaliskuulta, koko tilauksen veloitus tapahtui pari minuuttia tilauksen tekemisen jälkeen ja ei ollut pelkkä katevaraus vaan lähti oikeasti tililtä pari päivää varauksesta. Pari tilauksen tuotetta oli tilaushetkellä out of stock, tulossa lisää tietyllä päivämäärällä. Tavara lähti liikkeelle kahtena pakettina 2 viikkoa ja 2 viikkoa 1 päivää tilauksen jälkeen ja saapui juuri tilauksen yhteydessä olleeseen aikaikkunaan. Kaikissa tuotteissa myyjänä Amazon EU S.a.r.L.

Omalta kohdalta näissä useampaan pakettiin jaetuissa tilauksissa joissa on ollut varastossa suoraan olevia ja varastoon myöhemmin saapuvia tuotteita on tehty veloitukset yleensä useammassa osassa, mutta tällä kertaa tosiaan koko tilauksen arvo ja samantien tilauksesta vaikka tilaus eteni toimitukseen vasta pari viikkoa myöhemmin.
 
Nyt oli lähtenyt tililtä rahat, eli muutama tunti menee siinä kun sen ottavat
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 586
Viestejä
4 477 884
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
topiaassss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom