Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mites kokemuksia Ranskan Amazonista? Ovatko tähän aikaan lomalla vai muuten vain hitaita? Sunnuntaina laitoin tilauksen sisään ja vielä odottaa käsitettelyä... Jotenkin tuntuu kumalliselta että .de:stä saa parissa päivässä kaiken pakettiin ja vielä useammasta eri varastosta vieläpä ilmaiseksi, mutta tässä tapauksessa normi kuluilla ei mikään liikahtanut vielä...
 
Mites kokemuksia Ranskan Amazonista? Ovatko tähän aikaan lomalla vai muuten vain hitaita? Sunnuntaina laitoin tilauksen sisään ja vielä odottaa käsitettelyä... Jotenkin tuntuu kumalliselta että .de:stä saa parissa päivässä kaiken pakettiin ja vielä useammasta eri varastosta vieläpä ilmaiseksi, mutta tässä tapauksessa normi kuluilla ei mikään liikahtanut vielä...

Ainut asia jolla on väliä, on arvioitu toimituspäivä. Ja tämä riippuu siitä mitä tilaat ja milloin. Joulu takana, UV edessä, korona menossa. Jos toimituspäiväksi sanotaan 5.1. niin paketti voi lähteä vasta edeltävänä päivänä ja olla perillä sovitusti. Jos toimituspäivä on 17.1. niin paketti voi lähteä kahta viikkoa aikaisemmin tai vasta 16.1.

Samalla lailla sitä on pitänyt odottaa Saksan Amazonin tilauksen lähetystä, joskus kymmenenkin päivää.
 
Mites kokemuksia Ranskan Amazonista? Ovatko tähän aikaan lomalla vai muuten vain hitaita? Sunnuntaina laitoin tilauksen sisään ja vielä odottaa käsitettelyä... Jotenkin tuntuu kumalliselta että .de:stä saa parissa päivässä kaiken pakettiin ja vielä useammasta eri varastosta vieläpä ilmaiseksi, mutta tässä tapauksessa normi kuluilla ei mikään liikahtanut vielä...
En ole kyllä itse koskaan huomannut eroa Ranskan ja Saksan Amazonien välillä tämän suhteen, yhtälailla joskus Saksankin Amazonissa saa viikon odotella postitusta vaikka tuotteet varastossa.

Mutta kuten sanottiinkin jo, vain toimituspäiväarvio merkitsee Amazonista tilattaessa.
 
Amazon UK:ssa näemmä nyt Brexitin siirtymäkauden loputtua on Amazonin myymissä/lähettämissä tuotteissa kassalla Import Fees Deposit kaikilla toimitusnopeusvaihtoehdoilla, eli tullin kanssa ei tarvitse asioida jatkossakaan.

Eli kassalla brittien 20% ALV otetaan pois ja lisätään 24% suomialvi Import Fees Depositin muodossa, lopputuloksena hinnat ovat samat kuin ennenkin.


3. osapuolen lähettämien tuotteiden osalta tilanne on vielä vähän epäselvä, eli vaatiiko Amazon UK myyjien hoitavan ALVit EU:hun tehdyissä tilauksissa. Esim. A-to-z guaranteen sivulla on yhä mainittuna että EU-tilaajille ei saa tulla tullikuluja, mutta voi olla toki päivittämättä.
Itse luulen että Amazon tulee tämän vaatimaan, mutta Amazon UK:n ohjeistus myyjille on tämän osalta tosiaan epäselvä => suuri osa myyjistä varmasti ainakin aluksi ei hoida alveja, ne voi sitten ehkä saada jälkikäteen refundattua myyjältä tai A-to-z:n kautta, riippuen mikä Amazon UK:n politiikka tulee olemaan.
Edit: Irlannin osalta löytyikin Amazon UK:n ohjesivu Brexit and Deliveries to Republic of Ireland jossa selvästi sanotaan että ALVit pitää olla hoidettuna myyjän puolesta - tämäkin viittaa siihen että Suomeenkin on sama tilanne.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon UK:ssa näemmä nyt Brexitin siirtymäkauden loputtua on Amazonin myymissä/lähettämissä tuotteissa kassalla Import Fees Deposit kaikilla toimitusnopeusvaihtoehdoilla, eli tullin kanssa ei tarvitse asioida jatkossakaan.

Eli kassalla brittien 20% ALV otetaan pois ja lisätään 24% suomialvi Import Fees Depositin muodossa, lopputuloksena hinnat ovat samat kuin ennenkin.


3. osapuolen lähettämien tuotteiden osalta tilanne on vielä vähän epäselvä, eli vaatiiko Amazon UK myyjien hoitavan ALVit EU:hun tehdyissä tilauksissa. Esim. A-to-z guaranteen sivulla on yhä mainittuna että EU-tilaajille ei saa tulla tullikuluja, mutta voi olla toki päivittämättä.
Itse luulen että Amazon tulee tämän vaatimaan, mutta Amazon UK:n ohjeistus myyjille on tämän osalta tosiaan epäselvä => suuri osa myyjistä varmasti ainakin aluksi ei hoida alveja, ne voi sitten ehkä saada jälkikäteen refundattua myyjältä tai A-to-z:n kautta, riippuen mikä Amazon UK:n politiikka tulee olemaan.
Edit: Irlannin osalta löytyikin Amazon UK:n ohjesivu Brexit and Deliveries to Republic of Ireland jossa selvästi sanotaan että ALVit pitää olla hoidettuna myyjän puolesta - tämäkin viittaa siihen että Suomeenkin on sama tilanne.
Tuli huomattua tuossa että jos tavaroiden veroton hinta on alle 22€, niin kassalla lähtee silti brittien ALV pois, eikä tule tuota Import Fees Deposittia. Eli halvempien tuotteiden hinta jopa laski totutusta ja näistähän ei tule suomessakaan veroa.
Toki tätä pystyy hyödyntämään vain tuohon 1.7. asti jolloin tuo 22€ veroraja poistuu.
 
Yritin tilata eilen aika lailla tähän aikaan. Sähköpostissa olikin sitten ilmoitus että Payment declined. Menin tilauksiiin ja päivitin korttitiedon ->
Payment information has been updated ->
Grand Total:

EUR 80,24
tästä summasta myös katevaraus by Amazon EU SARL. Myyjänä oli eilen ja on nytkin "Dispatched from and sold by Amazon. "

Vähän epäselvää tuleeko tuo varaus takaisin ja pitääkö tilaus siis tehdä uusiksi? Toisaalta Track package keltaisen laatikon painaminen näyttää että
Arriving 8 January
 
Yritin tilata eilen aika lailla tähän aikaan. Sähköpostissa olikin sitten ilmoitus että Payment declined. Menin tilauksiiin ja päivitin korttitiedon ->
Payment information has been updated ->
Grand Total:

EUR 80,24
tästä summasta myös katevaraus by Amazon EU SARL. Vähän epäselvää tuleeko tuo varaus takaisin ja pitääkö tilaus siis tehdä uusiksi?

Noi amazonin maksut näkyy katevarauksena siihen asti kun ne on käsitelty tms.
Mullakin pari kertaa unohtunu nettimaksut laittaa päälle nettipankista ja tullu tota payment declinedia.
 
Noi amazonin maksut näkyy katevarauksena siihen asti kun ne on käsitelty tms.
Mullakin pari kertaa unohtunu nettimaksut laittaa päälle nettipankista ja tullu tota payment declinedia.
Tässä ei ollut kyse siitä vaan ilmeisesti joku varmistus vaadittiin tänään eka kerran? Tosin tilauksen tein kyllä eilisen puolella. Hassua hintakin on 2 euroa halvempi mitä oli eilen tilauksessa. Kyllä tämä sitten meni kai läpi kun näyttää saapumispäivän siis joka siirtyi hiukan eteenpäin. Tosin verkkopankissa ei ole koskaan minulla lukenut amazon tilauksissa saajana Amazon EU SARL .
 
Tässä ei ollut kyse siitä vaan ilmeisesti joku varmistus vaadittiin tänään eka kerran? Tosin tilauksen tein kyllä eilisen puolella. Hassua hintakin on 2 euroa halvempi mitä oli eilen tilauksessa. Kyllä tämä sitten meni kai läpi kun näyttää saapumispäivän siis joka siirtyi hiukan eteenpäin. Tosin verkkopankissa ei ole koskaan minulla lukenut amazon tilauksissa saajana Amazon EU SARL .

Tää on ihan mutu arvalla heitettynä mutta voisko toi liittyä siihen tän vuoden alusta tulleeseen pankin tunnistussettiin?Ensi vuonna pankkitunnukset on pidettävä mukana – pienikin ostos voi edellyttää vahvaa tunnistusta
 
Tilasin sen tarjous-M.2:n ja ei minulta kysytty mitään tunnistautumista. Samalla lailla meni loppuun asti ihan parilla klikkauksella. Mastercard/Nordea.
 
Tässä ei ollut kyse siitä vaan ilmeisesti joku varmistus vaadittiin tänään eka kerran? Tosin tilauksen tein kyllä eilisen puolella. Hassua hintakin on 2 euroa halvempi mitä oli eilen tilauksessa. Kyllä tämä sitten meni kai läpi kun näyttää saapumispäivän siis joka siirtyi hiukan eteenpäin. Tosin verkkopankissa ei ole koskaan minulla lukenut amazon tilauksissa saajana Amazon EU SARL .
Siis tuossa on nyt vaan käynyt niin että jostain syystä se alkuperäinen veloitusyritys (tai siis katevaraus) ei ole onnistunut -> lähtenyt ilmoitus, että veloitus ei onnistu ja päivitä maksutiedot.
 
Moi.

Pakko oli tulla kirjoittaan kuinka helppoa amazon.de tuotteen palautus prosessi oli vaikka itse olin se hidastelija. Mutta nytten kun se on tehty niin menee ensi kerralla varmaan aika nopeaan. Eipä sillä että niitä pitäisi erityisemmin palautella mutta joskus on pakko kun tuote ei tyydytä tai on viallinen, tulee liian hitaasti perille, yms.


1. Eli homma meni niin että tuotteet oli tilattu 11.11.20 ja kun olin vihdoin aloittanut palautusken 30.11.20 näiden ohjeiden mukaisesti: Amazon tilaaminen -opas | Amazon DE ja UK kokemuksia

2. Palautus prosessissa tuli 3 paperia printattavaksi, joista leikellään sitten neliöt ja viivakoodillinen osio. Yksi meni paketin sisään ja yksi liimattiin paketin päälle. (nämä 2 on sitten identtisiä joista toinen antaa ohjeiden mukaan kuriirille mutta meidän tapauksessa ei sillä mitään tee kun posti liimaa oman lappusen ja saat seurantanumeron)

Koska postin hinnastot on niin mehukkaita verrattuna shipit:in hinnastoon niin päätin lähettää shipit:illä jolla 30x40x11cm 2kg paketin lähetys saksaan oli 16,99€.

Lähetystietoihin laitoin:
- Osoitteen jonka amazon palautusprosessi oli sinulle pritanttaviin lappuihin luonut
- Puh. +49 66219560
- email: impressum@amazon.de

Sit liimaat shipitiltä tulleen viivakoodillisen lappusen paketin kylkeen ja paketti postiin.

3. Odottelin ja seurasin paketin palautusta ja se oli 29.12.2020 perillä kun olin saanut vasta 20.12.20 aikaiseksi vietyy sen postiin.

4. Kun paketti oli perillä niin menin amazon.de -> sieltä oikeasta ylälaidasta oma tili -> Help nappula -> Contact us nappula

5. Klikkaat tuotteet mitkä olet palauttanut -> valitset drop down menusta check status of ruturn or refund, jonka jälkeen alle ilmestyy napit email, phone ja chat. Valitsin chatin ja annoin tilausnumeron, linkin postin seurantakoodille ja kyselin että milloin rahat tulee ja että miten lähettää kuitti postikuluista. Siitä homma sitten suoraviivaisesti ohjeiden mukaan ja aikaa meni joku 15min.

Koska liitteitä chattiin ei voi laittaa eikä siihen amazon email nappulan alla olevaan kenttään niin chatista neuvottiin laittaan liitteet impressum@amazon.de


Nyt vain odottelen rahoja. Menee kai muutama päivä mut ulkomailta tulleiden tuotteiden hyvityksessä voi kai mennä viikkoja.
 
Vähän heikkoa tämä amazonin viestitys välillä. Eli ilmeisesti paketti vahingoittunut jossain Saksa-Suomi välillä ennen Postille siirtymistä. Nyt vanha tilaus näkyy palautettuna sivuilla ja uusi tilaus 0.00€ arvoilla sisällä... Tietysti uudella saapumispäivällä. Yhtään mailia en tästä ole saanut tosiaan... Noh eiköhän sieltä tule tavarat tai rahat...
 
Amazon UK:ssa näemmä nyt Brexitin siirtymäkauden loputtua on Amazonin myymissä/lähettämissä tuotteissa kassalla Import Fees Deposit kaikilla toimitusnopeusvaihtoehdoilla, eli tullin kanssa ei tarvitse asioida jatkossakaan.

Eli kassalla brittien 20% ALV otetaan pois ja lisätään 24% suomialvi Import Fees Depositin muodossa, lopputuloksena hinnat ovat samat kuin ennenkin.


3. osapuolen lähettämien tuotteiden osalta tilanne on vielä vähän epäselvä, eli vaatiiko Amazon UK myyjien hoitavan ALVit EU:hun tehdyissä tilauksissa. Esim. A-to-z guaranteen sivulla on yhä mainittuna että EU-tilaajille ei saa tulla tullikuluja, mutta voi olla toki päivittämättä.
Itse luulen että Amazon tulee tämän vaatimaan, mutta Amazon UK:n ohjeistus myyjille on tämän osalta tosiaan epäselvä => suuri osa myyjistä varmasti ainakin aluksi ei hoida alveja, ne voi sitten ehkä saada jälkikäteen refundattua myyjältä tai A-to-z:n kautta, riippuen mikä Amazon UK:n politiikka tulee olemaan.
Edit: Irlannin osalta löytyikin Amazon UK:n ohjesivu Brexit and Deliveries to Republic of Ireland jossa selvästi sanotaan että ALVit pitää olla hoidettuna myyjän puolesta - tämäkin viittaa siihen että Suomeenkin on sama tilanne.
Hmm, tein tilauksen ja Import Fees Deposit oli mukana, mutta se kyllä lähti silti ihan Royal Maililla brittiläisellä seurantanumerolla, ja Royal Maililla ei tietääkseni ole DDP-palveluita - toki Amazonilla voi olla jokin spesiaalisopimus.
Eli tässä saattaa olla kuitenkin Amazonin päässä vielä jotain vikaa - katsotaan miten tuon paketin kanssa käy.

Hieman kummallisesti tilattaessa näkyi 2 erihintaista Standard -vaihtoehtoa (ja Express), mikä myös viittaisi vähän siihen että jotain saattoi vielä olla solmussa toimitustapojen osalta. Valitsin halvimman - ehkä keskimmäinen olisi toiminut oikein.

edit 7.1.2021: Näin toisaalla postauksen että Royal Maililta olisi tulossa lähiaikoina DDP-palvelu (eli toimitus verot maksettuna), eli kyseessä voi olla se ja Amazonilla on se vain etuajassa käytössä. Päivittelen kun selviää miten käy.

edit 22.1.2021: Päivitys uudessa kommentissa: Amazon tilaaminen
 
Viimeksi muokattu:
Mites toi prime tilaus esim saksasta ni joutui postit maksamaan. Ennen oli ilmaset
 
Mites toi prime tilaus esim saksasta ni joutui postit maksamaan. Ennen oli ilmaset

Kyllä siellä edelleen on ilmaiset standard toimitukset. Kysytään siis perinteiset, olihan Amazonin tai Amazon fullfilled myyjän toimittama ja tilauksen arvo yli 40€? Katsoihan myös että postimaksua ei hyvitetty erikseen loppusummassa? Joskus posteiksi kirjataan suoraan 0€ ja välillä taas se veloitetaan kassan postage&packing hinnan kohdalla mutta hyvitetään heti perään promotions kohdassa.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Mites toi prime tilaus esim saksasta ni joutui postit maksamaan. Ennen oli ilmaset

Prime-jäsenyys ei ole ennenkään vaikuttanut toimituskuluihin Suomeen.

Mutta Saksan Amazonissa saa aina ilmaisen toimituksen hitaimmalla tavalla, jos tuotteiden arvo on vähintään 39 € ja ne toimittaa Amazon.
 
Noin 1,5 viikkoa sitten tuli tilattua tuote Amazon.es ja muutaman minuutin kuluttua peruin tilauksen löydettyäni Suomesta vastaavan tuotteen nopeammin saatavaksi. Amazonhan veloittaa heti kortilta kyseisen summan. Rahat luvattiin palauttaa muistaakseni 3-7 päivän kuluessa, mutta nyt ihmetyttää, kun oman pankin tilitapahtumissa ei näy palautusta eikä enää myöskään veloitusta. Veloitus näkyi mielestäni useaman päivän, mutta nyt tuokin tapahtuma hävinnyt. Voiko tästä nyt päätellä, että rahat on palautunu tilille? En muista tilini saldoa ennen tilausta tai tilauksen jälkeen, joten siitä ei voi päätellä.

Aikaisemmin ei ole tilitapahtumia hävinnyt :confused:.
 
Amazon oli luultavasti tehnyt vain katevarauksen ja sitten peruuttanut sen. Siitä ei yleensä jää merkintää. Voimassa olevan katevarauksen kyllä pitäisi erottaa.
 
Noin 1,5 viikkoa sitten tuli tilattua tuote Amazon.es ja muutaman minuutin kuluttua peruin tilauksen löydettyäni Suomesta vastaavan tuotteen nopeammin saatavaksi. Amazonhan veloittaa heti kortilta kyseisen summan. Rahat luvattiin palauttaa muistaakseni 3-7 päivän kuluessa, mutta nyt ihmetyttää, kun oman pankin tilitapahtumissa ei näy palautusta eikä enää myöskään veloitusta. Veloitus näkyi mielestäni useaman päivän, mutta nyt tuokin tapahtuma hävinnyt. Voiko tästä nyt päätellä, että rahat on palautunu tilille? En muista tilini saldoa ennen tilausta tai tilauksen jälkeen, joten siitä ei voi päätellä.

Aikaisemmin ei ole tilitapahtumia hävinnyt :confused:.

Amazon veloittaa vasta kun lähettävät. Tilaushetkellä toki tehdään katevaraus, joka katoaa itsestään sitten jossain vaiheessa.
 
Onko joku lähiviikkoina tilannut Amazonista? Itselle tulossa oletettavasti huomenna (eilen skannaus Kaunauksessa) ja näistä ei ole tullut Postin kautta mitään ennakkoilmoitusta kuten yleensä (eli siis sitä kyselyä haluaako kotitoimituksen vai automattiin/postitoimipaikkaan).
 
Onko joku lähiviikkoina tilannut Amazonista? Itselle tulossa oletettavasti huomenna (eilen skannaus Kaunauksessa) ja näistä ei ole tullut Postin kautta mitään ennakkoilmoitusta kuten yleensä (eli siis sitä kyselyä haluaako kotitoimituksen vai automattiin/postitoimipaikkaan).
Itselläni toiminut ihan hyvin.
27.12. Tilattu Amazon.de
2.1. Lähetetty saksasta ja silloin tuli OmaPostissa kysely, että miten toimitetaan.
5.1. Toimitettiin kotiin.
 
Kirja ostettu amazon.de ja sen lähettää amazon.de ja myy amazon.de ja se on lähetetty briteistä paikallisella kuninkaalisella postilla.
Jännityksellä odotan, miten kirja saapuu ja mitä toimenpiteitä sille tehdään eu-rajalla ja tai suomessa. Vai tehdäänkö yhtään mitään.
Ja joudunko maksamaan jotain ylimääräistä, jota en tietenkään suostu maksamaan, vaan huudan ja valitan heti kaikkialle :-) Eiköhän se joskus sitten selviä.
 
Kirja ostettu amazon.de ja sen lähettää amazon.de ja myy amazon.de ja se on lähetetty briteistä paikallisella kuninkaalisella postilla.
Jännityksellä odotan, miten kirja saapuu ja mitä toimenpiteitä sille tehdään eu-rajalla ja tai suomessa. Vai tehdäänkö yhtään mitään.
Ja joudunko maksamaan jotain ylimääräistä, jota en tietenkään suostu maksamaan, vaan huudan ja valitan heti kaikkialle :) Eiköhän se joskus sitten selviä.
Jaaha, hieman sama tilanne kuin mulla mutta mun oli Briteistä tilattukin (mutta Import Fees Deposit eli verot oli maksettu jo tilatessa). Itsekin vielä odottelen miten käy - voihan olla että se ei kuitenkaan tule tullattavana kirjeenä kuitenkaan Suomeen asti.

Oliko verorajan yli? Kirjoillahan se on 50 euroa sis. postikulut (kun alle 5 euron alvia ei kanneta ja alv on 10%).
 
Tilasin Amazonista (DE) ssk aluminium m.2 nvme ssd SHE-C325 "lukijan"
1. Nyt menen hakemaan ko. tuotetta Amazonista niin ei enää löydy "Currently unavailable". , mistä johtuu? Miten just nyt loppu kun joku tyyppi Suomesta tilasi. Ja myyjäkö vaihtuu taas seuraavaan. Jotenkin tuntuu tulleensa narratuksi.
2. Tuote näyttää käytetylle: hankaumia, vihreä kynän jälki,
3. Mikä on amazonin asiakaspalvelu sähköpostiosoite jonne voi ottaa yhteyttä tilauksen jälkeen kysyäkseen tilauksesta. En enää löytänyt, eikä edes sitä nappia ole joka tilauksen perässä. Get Product Support tms...
..
4. Uskaltaako tuota lukijaa käyttää ilman lämpöpadia`? Ei mahtane tarrapadi kiinnittyä myöhemmin useampaan kertaan.
5. Alustetaanko SSD MBR:ksi koska siihen kloonataan vanhalta C asema jossa käyttis, vai alustetaanko ensin GPt (GUID PARTION TABLE) :ksi?
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Amazonista (DE) ssk aluminium m.2 nvme ssd SHE-C325 "lukijan"
1. Nyt menen hakemaan ko. tuotetta Amazonista niin ei enää löydy, mistä johtuu? Jotenkin tuntuu tulleensa narratuksi. Ei edes myyjän sivuilla ole enää.
2. Tuote näyttää käytetylle: hankaumia, vihreä kynän jälki, pohjalevy kummasti irti.
3. Mikä on amazonin asiakaspalvelu sähköpostiosoite jonne voi ottaa yhteyttä tilauksen jälkeen kysyäkseen tilauksesta. En enää löytänyt, eikä edes sitä nappia ole joka tilauksen perässä. Get Product Support tms...
Oliko tuote Amazonin toimittama vai jonkun kolmannen osapuolen? Koska silloin sun pitäisi ottaa suoraan yhteyttä myyjään, jos Amazon on ollut ainoastaan markkina paikkana. Eikö se myyjä ja sun muut tiedot löydy kuitista taikka Amazonin kauppa historiasta?
 
Oliko tuote Amazonin toimittama vai jonkun kolmannen osapuolen? Koska silloin sun pitäisi ottaa suoraan yhteyttä myyjään, jos Amazon on ollut ainoastaan markkina paikkana. Eikö se myyjä ja sun muut tiedot löydy kuitista taikka Amazonin kauppa historiasta?
löytyy muttei tuohon ole yhteystietoja suoraan kun en halua palauttaa ja asiakapalvelusta ei pääse eteenpäin missä voisi mailin lähettää:
SSK Aluminum M.2 NVME SSD Enclosure Adapter USB 3.1 Gen 2 (10Gbps) to NVME PCI-E M-Key Solid State Drive External Enclosure (Only for NVMe PCIe 2242/2260/2280)

Sold by SSK Corporation Direct


ps. mistä tässä foorumissa löytyy tililtlä omat kirjoittamat viestit?
 
dd
löytyy muttei tuohon ole yhteystietoja suoraan kun en halua palauttaa ja asiakapalvelusta ei pääse eteenpäin missä voisi mailin lähettää:
SSK Aluminum M.2 NVME SSD Enclosure Adapter USB 3.1 Gen 2 (10Gbps) to NVME PCI-E M-Key Solid State Drive External Enclosure (Only for NVMe PCIe 2242/2260/2280)

Sold by SSK Corporation Direct


ps. mistä tässä foorumissa löytyy tililtlä omat kirjoittamat viestit?
Ainakin itsellä näkyy tuolla sivulla, jonka linkitit suoraan nappi "Ask a question" ja sieltä pääsi lähettämään myyjälle viestiä kyllä. Samaten tuon sivun kautta löytyy tuon myyjän tälläkin hetkellä olevat tuotteet myynnissä.
Joku Kiinalainen (Shenzhen, China) pikku pulju (Business Type: Privately-owned business) tuo näyttäisi olevan...

Ja tällä foorumilla omat viestit näkee vaikka omaa nimimerkkiä klikkaamalla tuosta ketjussa vasemmalta ja sitten sieltä valikosta "Viestejä" klikkaamalla, taikka sitten oikea yläkulmasta omaa nimimerkkiä klikkaamalla aukeaa valikko ja sieltä "Sisältösi".
 
Kirja ostettu amazon.de ja sen lähettää amazon.de ja myy amazon.de ja se on lähetetty briteistä paikallisella kuninkaalisella postilla.
Jännityksellä odotan, miten kirja saapuu ja mitä toimenpiteitä sille tehdään eu-rajalla ja tai suomessa. Vai tehdäänkö yhtään mitään.
Ja joudunko maksamaan jotain ylimääräistä, jota en tietenkään suostu maksamaan, vaan huudan ja valitan heti kaikkialle :) Eiköhän se joskus sitten selviä.

Jos ALV on maksettu kuten Saksan Amazonista maksettaessa pitäisi kaiken järjen mukaan olla, niin ei kai tuossa sen ihmeempää pitäisi olla.
 
Amazon.de (ja muut Amazon-sivut) ovat lopettaneet erillisen Prime Pantry -palvelun, ja siinä olleet tuotteet on nyt saatavilla "normaalisti".

Eli parin euron elintarvikkeet näyttäisivät nyt olevan tilattavissa Suomeenkin normaalisti (39 euron ilmaisposteilla) ilman mitään jäsenyyksiä.

 
En ainakaan itse ole ennen törmännyt tähän, mutta jos jotakuta kiinnostaa etsiä tuotteita alennusten (voucher) kautta, niin näköjään tälläinenkin sivu olemassa:
Sieltä sitten voi vaikka kategorian mukaan tarvittaessa tarkentaa hakua jne...
 
Mikä tossa amazonissa (.de) on? Ei vain missään tuotteessa onnistu postitus suomeen..

Viimeksi 7.1 tilattu tuotteita ja eilen toimitti jo ensimmäisen paketin perille, loput tulevat postin mukaan keskiviikkona/tänään.

Eli itse ainakin uskallan väittää että vieläkin onnistuu saksan amazonista paitsi tilaus myös toimitus.
 
Aivan sama mitä yrittää tilata, niin ilmoittaa, ettei voida toimittaa tähän osoitteeseen.

Voisitteko laittaa esimerkin tuotteesta, minkä voi tilata suomeen?
 
Poistin kaikki osoitteet ja tein uuden. Tuon nikaleen saa tilattua, mutta ei paljoa muuta. Todella perse systeemi, kun ei mistään näe ennen ostokoria, että voiko tuotteen edes tilata.

Kyllä siellä tuotesivulla pitäisi lukea.

"This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location." tms. (amazon logon vieressä voi valita tarkistettavan osoitteen).
 
Poistin kaikki osoitteet ja tein uuden. Tuon nikaleen saa tilattua, mutta ei paljoa muuta. Todella perse systeemi, kun ei mistään näe ennen ostokoria, että voiko tuotteen edes tilata.

Veikkaan että satut nyt vaan selaamaan sen tyyppisiä tuotekategorioita joita ei yleisemmin toimiteta, esim akut/varavirtalähteet. Tai sitten tuotteita joita sattuu toimittamaan vain semmoset 3rd party -myyjät, jotka ei jaksa lähettää Suomeen.

Saitin vasemmassa ylälaidassa näkyy "Deliver to"/"Lieferung an" -juttu, jonka pitäisi näyttää sijaintisi (Suomi tai ihan paikkakunta). Katso onko siinä oikea sijaintisi, ja jos on, silloin pitäisi näkyä jo tuotesivulla jos tuotetta ei voi toimittaa Suomeen.
 
Filteröi hakutulokset valitsemalla "Free shipping by Amazon" tms. niin se poistaa kolmannen osapuolen kaupat jotka ei käytä Amazonin lähetyspalveluita.
 
Filteröi hakutulokset valitsemalla "Free shipping by Amazon" tms. niin se poistaa kolmannen osapuolen kaupat jotka ei käytä Amazonin lähetyspalveluita.

Amazonin lähetyspalveluiden käyttäminen ei vaan tarkoita, että tuote olisi toimitettavissa Suomeen, eli ei se ongelmaan auta. Paitsi niiden myyjien osalta, joita ei ylipäänsä huvita lähettää Suomeen.
 
Juu, ei varmaan kaikkia filteröi mutta suurimman osan ainakin omien kokemusten mukaan. Itse en myöskään halua tilata Amazonin kautta tuotteita jotka ei ole niiden varastossa.
 
Ei kyllä yhtään ihmettele miten paketti oli jo Amazonin varastojen välillä hajalla. Kasa irtonaista säilykeruokaa niin eihän sitä tosiaan kuin teipit enään pitäneet kasassa... Noh heidän prosessinsa toimivat.
 
Onkos jollain muulla vaikeuksia saada maksua lävitse Amazon.de? Hylkää luottokorttia ja tiliäkään ei hyväksynyt. Säästöpankki.
En viitti siirtää rahaa Amazon tilille maksua varten jos nekin jää sinne nalkkiin. Parin kympin tilaus meni läpi, mutta parin sadan ei, vaikka kortilla on katetta vielä melkein täydet.
 
Onkos jollain muulla vaikeuksia saada maksua lävitse Amazon.de? Hylkää luottokorttia ja tiliäkään ei hyväksynyt. Säästöpankki.
En viitti siirtää rahaa Amazon tilille maksua varten jos nekin jää sinne nalkkiin. Parin kympin tilaus meni läpi, mutta parin sadan ei, vaikka kortilla on katetta vielä melkein täydet.
Ainakin täytyi suorittaa (luottokortilla maksaessa) tunnistautuminen verkkopankkitunnuksilla, kun viimeksi tein tilauksen.

Tilauksen jälkeen tuli siis viestiä Amazonilta, että maksu on evätty. Sitten kävin Amazonissa ko. tilauksella klikkailemassa maksutietojen päivitystä läpi (valiten saman vanhan maksutavan) ja tässä vaiheessa sitten ohjautui verkkopankkiin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 551
Viestejä
4 476 676
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom