Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko tilaushistoria eroteltu amazon.com ja amazon.de kesken? Ekaa kertaa tuolta de stä tilasin niin ei näy comin tilaukset historiassa.
Meinasin tulla kyselemään mites tuo Amzon.co.uk tilaaminen nykyään kannattaa, mutta muistinkin erinomaisen Tullilaskurin, ja totesin että turahtanuthan tuo on... Eipä kannata enää, ellei ole valmis maksamaan 24% preemiota päälle.
Juu en usko että kannattaa uk:sta tilata yhtään mitään enää. Itse olen kokonaan siirtynyt käyttämään Amazon.de palvelua. Ennen tilasin paljon Ebay.co.uk palvelusta, mutta se on nyt loppunut kokonaan.
Amazon.co.uk kyllä veloittaa Sold by Amazon - ja Fulfilled by Amazon -tuotteista ihan Suomen ALVin (Import Fees Deposit) ja Britti-ALVia ei veloiteta, eikä tule Suomen päässä enää mitään tullikuluja tai ALVeja päälle, eli paketti tulee valmiiksi tullattuna.Siis veloittaako amazon.co.uk ulkomaantoimituksistakin UK ALV:n, vai mistä tämä +24% oikein tulee? Normaalistihan EU:n ulkopuolelta tilattaessa tuotteen myyjä ei veloita paikallista (arvonlisä)veroa, jonka paikalliset joutuu maksamaan ja sitten vastaavasti suomen päässä maksetaan suomen ALV. Koska UK:n ALV on 20%, niin käytännössä päälle tulee 4% preemio?
Ei sillä, että helpointa vaan tilata saksasta.
Ei mistään.Mistä tuon saman löytää Tullin sivuilta?
Meinasin tulla kyselemään mites tuo Amzon.co.uk tilaaminen nykyään kannattaa, mutta muistinkin erinomaisen Tullilaskurin, ja totesin että turahtanuthan tuo on... Eipä kannata enää, ellei ole valmis maksamaan 24% preemiota päälle.
Valitse riittävän monta kertaa Help, Contact Us, ja Need More Help? niin pääset kyllä yhteydenottolomakkeelle jossa voit valita ongelmallisen tilauksen ja kirjoittaa viestin (edit: tai chat/puhelu - chat varmaan paras jos haluat esim. vaikuttaa siihen haluatko uuden tuotteen vai rahat takaisin tjsp.).Mitä kautta pitäisi saksan Amazonia reklamoida jos tilauksesta kertakaikkiaan puuttuu toinen tuote, eli paketti jossa piti olla kaksi tuotetta, sisälsi vain toisen? Amazon ei tunnu tunnistavan moista mahdollisuutta?
Sama juttu kävi Aliexpressissä. Laitoin disputeen kuvan tuotteesta ja paketista. Pakettiin ei olisi edes kahta tuotetta mahtunut.Mitä kautta pitäisi saksan Amazonia reklamoida jos tilauksesta kertakaikkiaan puuttuu toinen tuote, eli paketti jossa piti olla kaksi tuotetta, sisälsi vain toisen? Amazon ei tunnu tunnistavan moista mahdollisuutta?
Itse itselleni vastaten, perille tuli kaksi identtistä patjaa, joten asia ok.Tilasin viime viikolla amazon.de:sta kaksi samanlaista sijauspatjaa, jotka ovat lähettäneet kahtena eri lähetyksenä. Omapostissa toisen painoksi on ilmoitettu 4,75 kg ja toisen 6,78 kg. Saas nähdä, mitä sieltä tulee!
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?
Just kun valitti niin tulee ilmoitus että lähetetty UPS toimittaa eikä Posti? Tilasin nettikaapeleita piruna ja kytkimiä, lähettää pelkät kytkimet ja kaapelit myöhemmin vaikka kaikkia varastossa?Joku mättää tiistaina tehty tilaus ja molemmat rojut varastossa mutta edelleen tilattu-tilassa. Aiemmin lähtenyt muistaakseni viimeistään seuraavana päivänä.
Just kun valitti niin tulee ilmoitus että lähetetty UPS toimittaa eikä Posti? Tilasin nettikaapeleita piruna ja kytkimiä, lähettää pelkät kytkimet ja kaapelit myöhemmin vaikka kaikkia varastossa?
Tuurista ja tuotteista kiinni, ei minulla yleensä lähde samana päivänä (n. 100 tilausta amazon.de:stä parin vuoden sisällä). En ole huomannut mitään heikennystä.Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?
Tuurista ja tuotteista kiinni, ei minulla yleensä lähde samana päivänä (n. 100 tilausta amazon.de:stä parin vuoden sisällä). En ole huomannut mitään heikennystä.
Usean päivän odotus on ihan normaalia, kyl sen silti pitäisi tulla toimitusaika-arvioon mennessä jos tuotteet varastossa.
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?
Mistä lähtien Posti on hoitanut Amazonin kuljetuksia?, ja jopa nopeammin kuin joku UPS.
Mistä lähtien Posti on hoitanut Amazonin kuljetuksia?, ja jopa nopeammin kuin joku UPS.
UPS ei anna mitään tietoa että missä maassa tai kaupungissa lähetys on tulossa. Posti taas kertoo että paketti on tällä hetkellä Liettuassa Kaunaksen kaupungissa. Saapa nähdä tosiaan että pitääkö postin arviot paikkansa vai ei. Jos eivät pidä niin silloin eivät myöskään Amazonin lupaukset pidä paikkaansa.
Saattaa olla että saat tuotteen, saattaa olla että etOsaako joku vastata mitähän käy jos tilauksesta tuote ollaan delistattu ja ei olla lähetetty vielä?
UPS:n verkkosivujen seurantasivulta on nykyään piilotettu tarkat tapahtumat, mutta esim. UPS:n mobiilisovelluksessa tai 3. osapuolen seurantasivustoilla/sovelluksissa tapahtumat näkyvät yhä normaalisti. Myös Amazon.de:n seuranta näyttää suurimman osan tapahtumista.UPS ei anna mitään tietoa että missä maassa tai kaupungissa lähetys on tulossa. Posti taas kertoo että paketti on tällä hetkellä Liettuassa Kaunaksen kaupungissa. Saapa nähdä tosiaan että pitääkö postin arviot paikkansa vai ei. Jos eivät pidä niin silloin eivät myöskään Amazonin lupaukset pidä paikkaansa.
Tosiaan, tästä nyt puuttuu se asia, että maksoitko siis dollareina, ja pankkisi sitten otti välistä muunnos kurssin mukaan ja sama juttu toisinpäin palautuksessa (oletan että suoraan luottokortilla)? Siinä äkkiä häviää melkoisesti rahaa, ku useita välikäsiä ja muunnoksia.Pystyisikö joku viisaampi valistamaan minua.
Eli tilasin Amazon.com kaksi Wyze v3 -kameraa.
Sivulla lukee: $29.98 + $25.30 Shipping & Import Fees Deposit to Finland
Yhteishinta kameroille: 84,04e
Kuitenkin toimituksen aikana sain ilmoituksen: Delay at the Global Shipping Center - SYSTEM_RESTRICTION
Kentien pattereiden takia? Sinänsä mielenkiintoinen ansa, että Amazonin sivuilla ilmoitetaan, että toimitus onnistuu Eurooppaan mutta..
Ja lopulta: Unfortunately, a problem occurred during shipping and we had to cancel your delivery. The package is being returned, and we will issue a refund within 3 - 5 business days after the return is processed. We’re very sorry for the inconvenience.
Tämän jälkeen Amazon ilmoittaa:
We're writing to let you know we processed your refund of EUR64.71 for your Order.
Reason for refund: Unable to deliver
Item Refund: EUR50.95
Shipping Refund: EUR13.76
Missä siis luuraa tuo puuttuva osuus 19,33e? Tuontiverojen (Import Fees Deposit) palautus uupuu?
verot jos EU ulkopuolelta ja yli 22egee + plus mahdollinen postin käsittelymaksu 2,90e
Ei tule mitään lisää, myyjän pitää kattaa kaikki tullauskulut yms. Jos tulee tullikuluja eikä myyjä anna niihin vastaavaa refundia niin sitten A-to-z guarantee claimin kautta saa.Minkäslainen homma noissa tavaroissa on muuten mitkä postitetaaan suoraan Kiinasta? Eli tuleekko noihin vielä jotkut suomi alvit ja tulli lisät päälle? Vai selviääkö tuolla hinnalla mikä checkout vaiheessa näkyy?
Tavara siis itsessään myynnissä amazon.de:n sivuilla, mutta ilmeisesti myyjänä "amazon marketplace" myyjä.
Kyllä tuo sääntö on aina ollut EU:n Amazoneissa (tai ainakin ~2011 lähtien), mutta monet kiinamyyjät luottavat siihen ettei ostaja tiedä (tai sitten eivät itsekään tiedä, kun esim. eBayssa tai USAn Amazonissa nuo on ostajan vastuulla).näköjää sisältääkin alvit. enne tilannu senzheneaudion kamaa amazonin kautta ni ollu alvit. nykyää näköjää lukeeki et alvit sisältyy jo.
Mulla ei toimi UPS My Choice ollenkaan.Ei taida olla mahdollista käytää UPS MyChoicea Amazonin tilauksissa? En saa itse ainakaan toimimaan.
Tilasin Saksan Amazonista kelloon uuden rannekkeen. Kiireessä kun tuli tilattua niin nyt vasta huomasin, että myyjänä olikin joku kiinalainen eikä amazon
Onkohan mitään mahdollisuutta saada tuota tilausta peruttua ja jos ei, niin tuleeko tuohon vielä tullimaksut päälle? Alle 20€ oli kokonaiskustannukset. Ja tilausta ei ole vielä lähetetty
Kyllä sen voi yrittää perua (request cancellation), mutta ei ole taattua.Onkohan mitään mahdollisuutta saada tuota tilausta peruttua ja jos ei, niin tuleeko tuohon vielä tullimaksut päälle? Alle 20€ oli kokonaiskustannukset. Ja tilausta ei ole vielä lähetetty
En vielä yhdestä lähetyksestä paljoa päättelisi, kyllä noita UPS Express Saver -lähetyksiä mulle Amazonista on tullut koko ajan, tosin aika harvaan.Vihdoinkin koronavuoden jälkeen Amazon.de:n Expedited on oikeasti taas expedited.
Maksoin Expedited-shippingistä ja se lähetettiin UPS Express Saverinä eilen, ja saapui tänään perille.
Monien kuukausien ajan Expedited ei ollut oikeasti Expedited ja joskus jopa hitaampi kuin ilmainen.