Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tilaushistoria eroteltu amazon.com ja amazon.de kesken? Ekaa kertaa tuolta de stä tilasin niin ei näy comin tilaukset historiassa.
 
Meinasin tulla kyselemään mites tuo Amzon.co.uk tilaaminen nykyään kannattaa, mutta muistinkin erinomaisen Tullilaskurin, ja totesin että turahtanuthan tuo on... Eipä kannata enää, ellei ole valmis maksamaan 24% preemiota päälle.
 
Juu en usko että kannattaa uk:sta tilata yhtään mitään enää. Itse olen kokonaan siirtynyt käyttämään Amazon.de palvelua. Ennen tilasin paljon Ebay.co.uk palvelusta, mutta se on nyt loppunut kokonaan.
 
Siis veloittaako amazon.co.uk ulkomaantoimituksistakin UK ALV:n, vai mistä tämä +24% oikein tulee? Normaalistihan EU:n ulkopuolelta tilattaessa tuotteen myyjä ei veloita paikallista (arvonlisä)veroa, jonka paikalliset joutuu maksamaan ja sitten vastaavasti suomen päässä maksetaan suomen ALV. Koska UK:n ALV on 20%, niin käytännössä päälle tulee 4% preemio?

Ei sillä, että helpointa vaan tilata saksasta.

Edit: itseasiassa Amazon UK lienee ennen Brexitiäkin veloittanut suomen ALV:n koska myynti Suomeen on ollut niin isoa. Eli mikään ei ole muuttunut, hinnat ovat samat ellei tavarasta täydy maksaa tullia.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin tulla kyselemään mites tuo Amzon.co.uk tilaaminen nykyään kannattaa, mutta muistinkin erinomaisen Tullilaskurin, ja totesin että turahtanuthan tuo on... Eipä kannata enää, ellei ole valmis maksamaan 24% preemiota päälle.
Juu en usko että kannattaa uk:sta tilata yhtään mitään enää. Itse olen kokonaan siirtynyt käyttämään Amazon.de palvelua. Ennen tilasin paljon Ebay.co.uk palvelusta, mutta se on nyt loppunut kokonaan.
Siis veloittaako amazon.co.uk ulkomaantoimituksistakin UK ALV:n, vai mistä tämä +24% oikein tulee? Normaalistihan EU:n ulkopuolelta tilattaessa tuotteen myyjä ei veloita paikallista (arvonlisä)veroa, jonka paikalliset joutuu maksamaan ja sitten vastaavasti suomen päässä maksetaan suomen ALV. Koska UK:n ALV on 20%, niin käytännössä päälle tulee 4% preemio?

Ei sillä, että helpointa vaan tilata saksasta.
Amazon.co.uk kyllä veloittaa Sold by Amazon - ja Fulfilled by Amazon -tuotteista ihan Suomen ALVin (Import Fees Deposit) ja Britti-ALVia ei veloiteta, eikä tule Suomen päässä enää mitään tullikuluja tai ALVeja päälle, eli paketti tulee valmiiksi tullattuna.
Eli ei pitäisi olla kalliimpaa kuin ennen, paitsi mahdollisesti postikulujen osalta kun lähetetään tuollaisella delivered-duty-paid-tavalla.

Jos tuote on alle 22 euroa ja sold by Amazon, ei kummankaan maan ALVia veloiteta kun se on ALV-rajan alle.

Eli siis noilta osin toimii samoin kun Amazon US.


Toisin kuin Amazon US:ssa, 3. osapuolen myyjien osalta Amazon.co.uk:n A-to-Z guaranteen mukaan saat yhä tullikulut myyjältä takaisin, jos sellaisia oli: Amazon.co.uk Help: A-to-z Guarantee
"You were charged additional costs (e.g. by customs authorities for a delivery to EU) in addition to the purchase price and delivery, and the seller hasn't refunded these costs."
En ole kuitenkaan käytännössä kokeillut näitä 3. osapuolen lähettäjiä tammikuun jälkeen.
 
Mistä tuon saman löytää Tullin sivuilta?
Ei mistään.

Nuo paketit joko (a) tullataan jossain muussa EU-maassa jolloin Suomen tullia ei kiinnosta enää koska kyseessä on EU:n sisäinen lähetys, tai sitten kuljetusyhtiö (esim. DHL/UPS) tullaa Suomessa ja laskuttaa ALVit lähettäjältä jälkikäteen (jolloin Tulli saa osansa).

Eli joka tapauksessa tullit/verot on maksettu, mutta vastaanottaja ei itse tee tullausta vaan verot maksettu jo Amazonille joka välittää ne kuljetusyhtiölle joka on maksanut ALVit jonkin maan tullille.

Amazonin ohjesivu AmazonGlobalista: Amazon.co.uk Help: About Import Fees Deposit
 
Meinasin tulla kyselemään mites tuo Amzon.co.uk tilaaminen nykyään kannattaa, mutta muistinkin erinomaisen Tullilaskurin, ja totesin että turahtanuthan tuo on... Eipä kannata enää, ellei ole valmis maksamaan 24% preemiota päälle.

Ei Briteistä tilaamisessa ole muuttunut olennaisesti mikään muu kuin se minkä maan alv maksetaan ja missä vaiheessa se maksetaan. Eli mitään 24 % lisähintaa vanhaan verrattuna ei tosiaankaan ole tullut.
 
Mulla on moneen tuotteeseen ilmestynyt, että eivät enää toimita, jos .uk on ollut lähetyspiste. Amazon.de on ollut pelkästään käytössä, mutta tavara on monesti tullut briteistä. Hinnatkin uk-tuotteille .de sivustolla näyttää olevan poskettomat aiempaan nähden.
 
Tilasin viime viikolla amazon.de:sta kaksi samanlaista sijauspatjaa, jotka ovat lähettäneet kahtena eri lähetyksenä. Omapostissa toisen painoksi on ilmoitettu 4,75 kg ja toisen 6,78 kg. Saas nähdä, mitä sieltä tulee!
 
Mitä kautta pitäisi saksan Amazonia reklamoida jos tilauksesta kertakaikkiaan puuttuu toinen tuote, eli paketti jossa piti olla kaksi tuotetta, sisälsi vain toisen? Amazon ei tunnu tunnistavan moista mahdollisuutta?
 
Mitä kautta pitäisi saksan Amazonia reklamoida jos tilauksesta kertakaikkiaan puuttuu toinen tuote, eli paketti jossa piti olla kaksi tuotetta, sisälsi vain toisen? Amazon ei tunnu tunnistavan moista mahdollisuutta?
Valitse riittävän monta kertaa Help, Contact Us, ja Need More Help? niin pääset kyllä yhteydenottolomakkeelle jossa voit valita ongelmallisen tilauksen ja kirjoittaa viestin (edit: tai chat/puhelu - chat varmaan paras jos haluat esim. vaikuttaa siihen haluatko uuden tuotteen vai rahat takaisin tjsp.).

Tai sitten tästä: Amazon Anmelden

Valitse "Problem with order or item" ja sitten "Item, parts, or accessories missing".
 
Viimeksi muokattu:
Mitä kautta pitäisi saksan Amazonia reklamoida jos tilauksesta kertakaikkiaan puuttuu toinen tuote, eli paketti jossa piti olla kaksi tuotetta, sisälsi vain toisen? Amazon ei tunnu tunnistavan moista mahdollisuutta?
Sama juttu kävi Aliexpressissä. Laitoin disputeen kuvan tuotteesta ja paketista. Pakettiin ei olisi edes kahta tuotetta mahtunut.
 
Tilasin viime viikolla amazon.de:sta kaksi samanlaista sijauspatjaa, jotka ovat lähettäneet kahtena eri lähetyksenä. Omapostissa toisen painoksi on ilmoitettu 4,75 kg ja toisen 6,78 kg. Saas nähdä, mitä sieltä tulee!
Itse itselleni vastaten, perille tuli kaksi identtistä patjaa, joten asia ok.
 
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?
 
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?

Joku mättää tiistaina tehty tilaus ja molemmat rojut varastossa mutta edelleen tilattu-tilassa. Aiemmin lähtenyt muistaakseni viimeistään seuraavana päivänä.
 
Joku mättää tiistaina tehty tilaus ja molemmat rojut varastossa mutta edelleen tilattu-tilassa. Aiemmin lähtenyt muistaakseni viimeistään seuraavana päivänä.
Just kun valitti niin tulee ilmoitus että lähetetty :lol: UPS toimittaa eikä Posti? Tilasin nettikaapeleita piruna ja kytkimiä, lähettää pelkät kytkimet ja kaapelit myöhemmin vaikka kaikkia varastossa? :hmm:
 
Just kun valitti niin tulee ilmoitus että lähetetty :lol:UPS toimittaa eikä Posti? Tilasin nettikaapeleita piruna ja kytkimiä, lähettää pelkät kytkimet ja kaapelit myöhemmin vaikka kaikkia varastossa? :hmm:

Vaihtelee posti tuo luultavasti vikan pätkän kuitenkin suurimmassa osassa suomea.

Tai vie postiin vaikka kyselee ensin että milloin voi toimittaa.
 
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?
Tuurista ja tuotteista kiinni, ei minulla yleensä lähde samana päivänä (n. 100 tilausta amazon.de:stä parin vuoden sisällä). En ole huomannut mitään heikennystä.

Usean päivän odotus on ihan normaalia, kyl sen silti pitäisi tulla toimitusaika-arvioon mennessä jos tuotteet varastossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: M_M
Tuurista ja tuotteista kiinni, ei minulla yleensä lähde samana päivänä (n. 100 tilausta amazon.de:stä parin vuoden sisällä). En ole huomannut mitään heikennystä.

Usean päivän odotus on ihan normaalia, kyl sen silti pitäisi tulla toimitusaika-arvioon mennessä jos tuotteet varastossa.

Jeps sama homma, satoja tilauksia takana ja heti-7pv on se aika, milloin tavara lähtee liikkeelle, yleensä varmaan joku 1-2 pv. Lisäksi voi käydä niin, että tilaat 5 tuotetta ja ne lähtee 5 eri pakettina, osa UPS:lla ja osa Postilla, kaikki eri päivinä ja eri varastoista ja eri maiden varastoista.

Amazonin varastot lienevät niin mielipuolisen suuret ja niitä on ympäri eurooppaa, että heidän logistiikkansa on täysin oma tieteen laji...
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Onkohan saksan amazonin ilmaisen toimituksen dispatch aikaa pidennetty? Ennen on lähtenyt samana päivänä aina, nyt toista päivää odotan dispatchia. Huono tuuri vai onko hidastunut yleisesti?

Vasta kyselin tästä aspasta. Omat .de rojuni lähtivät sillä kertaa Puolan varastolta ja aspa totes heidän keräävänsä/stäkkäävänsä Suomen tilauksia isompiin eriin, omien sanojensa mukaan logististen syiden vuoksi ja tavaroiden ehjän perillemenon varmistamiseksi.

Ei sillä, kun lopulta liikahtivat niin saapuivat parissa päivässä kotiovelle ja aivan luvatussa aikataulussa.
 
Itsekkin kysyin ja sanoivat että tuotteet tulevat eri varastoilta, ensin lähettävät tuotteet yhdelle varastolle josta sitten lähtivät tänne Suomeen. Myös näköjään nosti tilaukseni prioriteettia vaikka ihan ilmaisella toimituksella tilasin.

Mutta tulee silti halvemmin ja nopeammin kuin Gigantilta tilaisi :)

Myös UPS näköjään viikonloppuna kuljettaa?
1620466043931.png
 
Mistä lähtien Posti on hoitanut Amazonin kuljetuksia?, ja jopa nopeammin kuin joku UPS.
Screenshot_2021-05-09 Track Package.jpg
Screenshot_2021-05-09 Track Package(1).jpg
 
Mistä lähtien Posti on hoitanut Amazonin kuljetuksia?, ja jopa nopeammin kuin joku UPS.
Screenshot_2021-05-09 Track Package.jpg
Screenshot_2021-05-09 Track Package(1).jpg


Omat kuljetuksini on melkein aina tullut postilla, pikatoimitukset UPSilla.


Osaako joku vastata mitähän käy jos tilauksesta tuote ollaan delistattu ja ei olla lähetetty vielä? :hmm: Kysyin amazonin aspasta mutta ei taida olla äitien päivänä ketään töissä.Olen huomannut myös että sähköposti on paljon parempi tapa saada fiksumpia aspoja, livechatissa tuntuu olevan jotka eivät osaa englantia edes kunnolla kirjoittaa.

1620567195358.png

1620567208468.png
 
UPS ei anna mitään tietoa että missä maassa tai kaupungissa lähetys on tulossa. Posti taas kertoo että paketti on tällä hetkellä Liettuassa Kaunaksen kaupungissa. Saapa nähdä tosiaan että pitääkö postin arviot paikkansa vai ei. Jos eivät pidä niin silloin eivät myöskään Amazonin lupaukset pidä paikkaansa.
 
UPS ei anna mitään tietoa että missä maassa tai kaupungissa lähetys on tulossa. Posti taas kertoo että paketti on tällä hetkellä Liettuassa Kaunaksen kaupungissa. Saapa nähdä tosiaan että pitääkö postin arviot paikkansa vai ei. Jos eivät pidä niin silloin eivät myöskään Amazonin lupaukset pidä paikkaansa.

Omalla kohdalla hyvin pitäneet postin arviot paikkansa Amazonista tilatessa, ja olleet yleensä 1-3 päivää Amazonin arviota nopeammin perillä.
 
tuli kans paripäivää nopemmin paketti upsilla kuin amatzonin seuranta ilmoitti
 
Osaako joku vastata mitähän käy jos tilauksesta tuote ollaan delistattu ja ei olla lähetetty vielä? :hmm:
Saattaa olla että saat tuotteen, saattaa olla että et :)

Viimeistään kun alkuperäinen arvioitu toimitusaika umpeutuu, käy jokin näistä:
(a) Sait tuotteen normaalisti.
(b) Toimitusaika päivittyy (jos uusi toimitusaika on tuntematon niin se on huono enne).
(c) Amazon peruu tilauksen.

Ja jos käy (b), niin lopulta myöhemmin tilaus joko toimitetaan tai perutaan, mutta tässä voi kulua joskus pitkäkin aika.
 
UPS ei anna mitään tietoa että missä maassa tai kaupungissa lähetys on tulossa. Posti taas kertoo että paketti on tällä hetkellä Liettuassa Kaunaksen kaupungissa. Saapa nähdä tosiaan että pitääkö postin arviot paikkansa vai ei. Jos eivät pidä niin silloin eivät myöskään Amazonin lupaukset pidä paikkaansa.
UPS:n verkkosivujen seurantasivulta on nykyään piilotettu tarkat tapahtumat, mutta esim. UPS:n mobiilisovelluksessa tai 3. osapuolen seurantasivustoilla/sovelluksissa tapahtumat näkyvät yhä normaalisti. Myös Amazon.de:n seuranta näyttää suurimman osan tapahtumista.

Postin paketti saapunee Amazonin arvioimassa ajassa, ellet ole ihan kaukana pohjoisessa tjsp. Kaunaksesta menee yleensä 1 päivä Suomeen ja siitä 1-2 arkipäivää perille sijainnista riippuen.

Itselläni Amazonin arviot UPS Standard -paketeissa ovat osuneet aika hyvin oikeaan - kuitenkin esim. jos paketti tulee Puolasta Baltian kautta niin välillä tulee 1 pv arvioitua nopeammin. UPS Express Saver -paketeissa Amazonin arviot ovat itselläni usein pessimistisiä (arvio usein 2-3 arkipäivää lähetyksestä kun oikeasti 1 arkipäivä Tampereelle ~kaikista Amazonin EU-varastosta).
 
Aika monta kertaa on Amazon.de:stä tullut tilattua tavaraa ja aina on saapunut perille ilman ongelmia. Toimittajia on kyllä ollut useita ja välillä kotiovelle ja välillä postiin, mutta mitään ongelmia ei ole ollut. Ennätys on 19h toimitusaika, DHL taisi olla kyseessä ja joskus on mennyt viikonkin verran.
 
Pystyisikö joku viisaampi valistamaan minua.

Eli tilasin Amazon.com kaksi Wyze v3 -kameraa.

Sivulla lukee: $29.98 + $25.30 Shipping & Import Fees Deposit to Finland
Yhteishinta kameroille: 84,04e

Kuitenkin toimituksen aikana sain ilmoituksen: Delay at the Global Shipping Center - SYSTEM_RESTRICTION
Kentien pattereiden takia? Sinänsä mielenkiintoinen ansa, että Amazonin sivuilla ilmoitetaan, että toimitus onnistuu Eurooppaan mutta..

Ja lopulta: Unfortunately, a problem occurred during shipping and we had to cancel your delivery. The package is being returned, and we will issue a refund within 3 - 5 business days after the return is processed. We’re very sorry for the inconvenience.

Tämän jälkeen Amazon ilmoittaa:

We're writing to let you know we processed your refund of EUR64.71 for your Order.
Reason for refund: Unable to deliver

Item Refund: EUR50.95
Shipping Refund: EUR13.76

Missä siis luuraa tuo puuttuva osuus 19,33e? Tuontiverojen (Import Fees Deposit) palautus uupuu?
 
Paljonko Amazon veloitti sitten kortilta alunperin (siis oikeasti tapahtunut veloitus)? Veloittivatko ne 84,04 € vai vähemmän? Tuossa on niin iloisesti dollareita ja euroja sekaisin, että hankala hahmottaa kokonaisuutta.
 
Pystyisikö joku viisaampi valistamaan minua.

Eli tilasin Amazon.com kaksi Wyze v3 -kameraa.

Sivulla lukee: $29.98 + $25.30 Shipping & Import Fees Deposit to Finland
Yhteishinta kameroille: 84,04e

Kuitenkin toimituksen aikana sain ilmoituksen: Delay at the Global Shipping Center - SYSTEM_RESTRICTION
Kentien pattereiden takia? Sinänsä mielenkiintoinen ansa, että Amazonin sivuilla ilmoitetaan, että toimitus onnistuu Eurooppaan mutta..

Ja lopulta: Unfortunately, a problem occurred during shipping and we had to cancel your delivery. The package is being returned, and we will issue a refund within 3 - 5 business days after the return is processed. We’re very sorry for the inconvenience.

Tämän jälkeen Amazon ilmoittaa:

We're writing to let you know we processed your refund of EUR64.71 for your Order.
Reason for refund: Unable to deliver

Item Refund: EUR50.95
Shipping Refund: EUR13.76

Missä siis luuraa tuo puuttuva osuus 19,33e? Tuontiverojen (Import Fees Deposit) palautus uupuu?
Tosiaan, tästä nyt puuttuu se asia, että maksoitko siis dollareina, ja pankkisi sitten otti välistä muunnos kurssin mukaan ja sama juttu toisinpäin palautuksessa (oletan että suoraan luottokortilla)? Siinä äkkiä häviää melkoisesti rahaa, ku useita välikäsiä ja muunnoksia.
 
Minkäslainen homma noissa tavaroissa on muuten mitkä postitetaaan suoraan Kiinasta? Eli tuleekko noihin vielä jotkut suomi alvit ja tulli lisät päälle? Vai selviääkö tuolla hinnalla mikä checkout vaiheessa näkyy?
Tavara siis itsessään myynnissä amazon.de:n sivuilla, mutta ilmeisesti myyjänä "amazon marketplace" myyjä.
 
verot jos EU ulkopuolelta ja yli 22egee + plus mahdollinen postin käsittelymaksu 2,90e
 
verot jos EU ulkopuolelta ja yli 22egee + plus mahdollinen postin käsittelymaksu 2,90e

Ok. Eli siis noissakin tulee alvit päälle jos ylittää tuon 22€? Samaa tuotetta näkyy olevan myös aliexpresissä myynnissä, mutta hinta reilusti halvempi. Ja hinta siis ylittää tuon 22€.
 
Minkäslainen homma noissa tavaroissa on muuten mitkä postitetaaan suoraan Kiinasta? Eli tuleekko noihin vielä jotkut suomi alvit ja tulli lisät päälle? Vai selviääkö tuolla hinnalla mikä checkout vaiheessa näkyy?
Tavara siis itsessään myynnissä amazon.de:n sivuilla, mutta ilmeisesti myyjänä "amazon marketplace" myyjä.
Ei tule mitään lisää, myyjän pitää kattaa kaikki tullauskulut yms. Jos tulee tullikuluja eikä myyjä anna niihin vastaavaa refundia niin sitten A-to-z guarantee claimin kautta saa.

"You were charged additional costs (e.g., customs costs for direct delivery to an EU country) in addition to the purchase price, and the seller hasn't refunded these costs."
 
näköjää sisältääkin alvit. enne tilannu senzheneaudion kamaa amazonin kautta ni ollu alvit. nykyää näköjää lukeeki et alvit sisältyy jo.
 
Ei taida olla mahdollista käytää UPS MyChoicea Amazonin tilauksissa? En saa itse ainakaan toimimaan.
 
näköjää sisältääkin alvit. enne tilannu senzheneaudion kamaa amazonin kautta ni ollu alvit. nykyää näköjää lukeeki et alvit sisältyy jo.
Kyllä tuo sääntö on aina ollut EU:n Amazoneissa (tai ainakin ~2011 lähtien), mutta monet kiinamyyjät luottavat siihen ettei ostaja tiedä (tai sitten eivät itsekään tiedä, kun esim. eBayssa tai USAn Amazonissa nuo on ostajan vastuulla).

Ei taida olla mahdollista käytää UPS MyChoicea Amazonin tilauksissa? En saa itse ainakaan toimimaan.
Mulla ei toimi UPS My Choice ollenkaan.
Mutta silloin kun se vielä toimi (eli näkyi mun puhelinnumero My Choicen asetuksissa) niin Amazonin paketteihinkin se toimi - tästä nyt on jo yli vuosi kun hajosi.
 
Tilasin Saksan Amazonista kelloon uuden rannekkeen. Kiireessä kun tuli tilattua niin nyt vasta huomasin, että myyjänä olikin joku kiinalainen eikä amazon :facepalm:

Onkohan mitään mahdollisuutta saada tuota tilausta peruttua ja jos ei, niin tuleeko tuohon vielä tullimaksut päälle? Alle 20€ oli kokonaiskustannukset. Ja tilausta ei ole vielä lähetetty
 
Tilasin Saksan Amazonista kelloon uuden rannekkeen. Kiireessä kun tuli tilattua niin nyt vasta huomasin, että myyjänä olikin joku kiinalainen eikä amazon :facepalm:

Onkohan mitään mahdollisuutta saada tuota tilausta peruttua ja jos ei, niin tuleeko tuohon vielä tullimaksut päälle? Alle 20€ oli kokonaiskustannukset. Ja tilausta ei ole vielä lähetetty

Tossa on kirjaimellisesti 5 viestiä ylempänä selitetty tämä asia. :)
 
Onkohan mitään mahdollisuutta saada tuota tilausta peruttua ja jos ei, niin tuleeko tuohon vielä tullimaksut päälle? Alle 20€ oli kokonaiskustannukset. Ja tilausta ei ole vielä lähetetty
Kyllä sen voi yrittää perua (request cancellation), mutta ei ole taattua.

Tullikuluista oli tosiaan aiemmin juttua, mutta tldr: Jos tulee tullikuluja niin myyjän pitää refundata ne, jos ei refundaa niin sit teet A-to-z claimin.
 
Vihdoinkin koronavuoden jälkeen Amazon.de:n Expedited on oikeasti taas expedited.

Maksoin Expedited-shippingistä ja se lähetettiin UPS Express Saverinä eilen, ja saapui tänään perille.

Monien kuukausien ajan Expedited ei ollut oikeasti Expedited ja joskus jopa hitaampi kuin ilmainen.
 
Vihdoinkin koronavuoden jälkeen Amazon.de:n Expedited on oikeasti taas expedited.

Maksoin Expedited-shippingistä ja se lähetettiin UPS Express Saverinä eilen, ja saapui tänään perille.

Monien kuukausien ajan Expedited ei ollut oikeasti Expedited ja joskus jopa hitaampi kuin ilmainen.
En vielä yhdestä lähetyksestä paljoa päättelisi, kyllä noita UPS Express Saver -lähetyksiä mulle Amazonista on tullut koko ajan, tosin aika harvaan.

Aiemmin tässä kuussa mulle tuli SSD-muisti nopeasti luvatussa ajassa (viikonloppuna tilaus, tiistaina toimitus, UPS Express Saver). Mutta nyt jos laitan uudestaan koriin
niin nopein toimitus olisi vasta ensi tiistaiksi.

Mutta tilanne voi toki kyllä olla menossa parempaan suuntaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 929
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom