Amazon tilaaminen

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Ainakin täytyi suorittaa (luottokortilla maksaessa) tunnistautuminen verkkopankkitunnuksilla, kun viimeksi tein tilauksen.

Tilauksen jälkeen tuli siis viestiä Amazonilta, että maksu on evätty. Sitten kävin Amazonissa ko. tilauksella klikkailemassa maksutietojen päivitystä läpi (valiten saman vanhan maksutavan) ja tässä vaiheessa sitten ohjautui verkkopankkiin.
Okei kiitti. Mulle ei tule verkkopankkin kirjautumista ollenkaan, eikä kysytty edes taustapuolen varmistuskoodia luottokortille. Varmaan Säästöpankki ei ole ajan tasalla.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Onko Saksan Amazonilla muuttunut joku kun en löydä mistään miten tilaus maksetaan? Mielestäni aina ovat etukäteen ottaneet rahat normaalisti, mutta nyt en löydä mitään maksuvaihtoehtoa eikä tilausprosessi tarjonnut sitä. Maksuna olen aina käyttänyt Visa Electronia.

Tilauksessa tosin on yksi tuote mitä ei Amazonilla ole varastossa juuri nyt, johtuneeko siitä? Lähetysvalinnaksi laitoin että mahdollisimman pienissä erissä lähettävät tilauksen, mikä varmaan tarkoittaa että puuttuva tuote tulee jälkitoimituksena, vaikka olisi sopinut minulle että tilaus odottaa puuttuvaa ja kaikki sitten kerralla, mutta eipä ole mahdollista valita tälläistä saattikka liittää viestiä missä voisi mainita asiasta. Kaikkien tilauksen tuotteiden myyjänä on Amazon itse.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Onko Saksan Amazonilla muuttunut joku kun en löydä mistään miten tilaus maksetaan? Mielestäni aina ovat etukäteen ottaneet rahat normaalisti, mutta nyt en löydä mitään maksuvaihtoehtoa eikä tilausprosessi tarjonnut sitä. Maksuna olen aina käyttänyt Visa Electronia.

Tilauksessa tosin on yksi tuote mitä ei Amazonilla ole varastossa juuri nyt, johtuneeko siitä? Lähetysvalinnaksi laitoin että mahdollisimman pienissä erissä lähettävät tilauksen, mikä varmaan tarkoittaa että puuttuva tuote tulee jälkitoimituksena, vaikka olisi sopinut minulle että tilaus odottaa puuttuvaa ja kaikki sitten kerralla, mutta eipä ole mahdollista valita tälläistä saattikka liittää viestiä missä voisi mainita asiasta. Kaikkien tilauksen tuotteiden myyjänä on Amazon itse.
Amazon on aina tehnyt veloituksen vasta lähetyshetkellä.

Katevarauksia taas voivat tehdä aikaisemmin joko tilaushetkellä tai lähetystä valmistellessa, mutta tämä tosiaan vaihtelee.

Lähetysvaihtehdot on (order details -sivulta vaihdettavissa tilauksen jälkeen):

- Group my items into as few deliveries as possible (oletus): Tuotteet ryhmitellään siten että paketteja on mahdollisimman vähän, ja tuotteet voivat odottaa toisiaan. Amazon voi silti splitata tilauksen useampiin lähetyksiin mutta tästä ei tule lisämaksua.
- Dispatch my items as they become available: Tuotteet lähetetään mahdollisimman nopeasti eivätkä odota toisiaan, paketteja tulee enemmän.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Okei kiitti. Mulle ei tule verkkopankkin kirjautumista ollenkaan, eikä kysytty edes taustapuolen varmistuskoodia luottokortille. Varmaan Säästöpankki ei ole ajan tasalla.
Onko vielä selvinnyt asia? Mullakaan ei Säästöpankilla meinaa homma skulaa...
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Mullekkin oli tänään tullut viesti että tilauksen payment declined. Pankkikortti kyseessä. Pyysi päivittämään korttiedot jotka teinkin vaan hyväksymällä ennestään siellä olevan saman kortin. Missään kohassa ei kysynyt kortin turvalukua saattikka tarvinnut käydä pankin kautta tai mitään.

Sinänsä mielenkiintoista, että jos rahat on tarkoitus lähteä vasta kun tilaus lähtee tulemaan, kun osa tilauksen kamoista ei edelleenkään ole varastossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Mullekkin oli tänään tullut viesti että tilauksen payment declined. Pankkikortti kyseessä. Pyysi päivittämään korttiedot jotka teinkin vaan hyväksymällä ennestään siellä olevan saman kortin. Missään kohassa ei kysynyt kortin turvalukua saattikka tarvinnut käydä pankin kautta tai mitään.

Sinänsä mielenkiintoista, että jos rahat on tarkoitus lähteä vasta kun tilaus lähtee tulemaan, kun osa tilauksen kamoista ei edelleenkään ole varastossa.
Ne veloittaa nykyään heti kun teet tilauksen.
 

M_M

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
96
Ne veloittaa nykyään heti kun teet tilauksen.
Ei veloita. Viimeisimmän tilauksen tein 5.1.2021 ja katevaraus luottokortille tuli tavalliseen tapaan heti. Veloitus tapahtui kuitenkin vasta 7.1.2021, kun tuote lähetettiin.

Tilatessani käytin Danske Bankin uutta luottokorttia, jonka tiedot syötin Amazonin maksutietoihin juuri ennen tilausta. Maksu meni läpi ilman pankin sivuilla tehtävää varmennusta.

Eli oman kokemukseni perusteella ainakin Danske Bankin luottokortilla maksu toimii samalla tavalla kuin aiemminkin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Eli oman kokemukseni perusteella ainakin Danske Bankin luottokortilla maksu toimii samalla tavalla kuin aiemminkin.
Sama täällä, tilaus tehty 7.1, tuotteet saapuivat perille 11 ja 12.1
OP:n tili ja kortti. Tiedot syötetty joskus aikoja sitten. Varausta ensin ja kun tavara lähtee liikkeelle tapahtuu veloitus. Ei mitään erityisiä varmennuksia tai kyselyitä tosin en myöskään vaihtanut osoitetta, nimeä tai kortin tietoja.

Lisäyksenä vielä että kyseessä Saksan Amazon jos sillä on jotain merkitystä. Eli EU:n sisältä ja fyysistä tavaraa (toki myös välistä tilailee jotain jenkki amazonista kindleen mutta asia eri kait)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Onko kukaan käyttänyt mailboxde:tä tai mygermanya hiljattain, toimivatko ne? Vanha tili mailboxde:ssä, niin käyttäisin sitä ja selvästi halvempi. Eivät ota uusia asiakkaita, mutta ilmeisesti vanhan pitäisi toimia?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Yksi Amazonin paketti pitäisi palauttaa, joten tuossahan ei tarvitse muuta kuin iskeä palautus-osiosta tulostettava osoitelappu paketin kylkeen + toinen lappu palautettavista tavaroista paketin sisään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Onko kukaan käyttänyt mailboxde:tä tai mygermanya hiljattain, toimivatko ne? Vanha tili mailboxde:ssä, niin käyttäisin sitä ja selvästi halvempi. Eivät ota uusia asiakkaita, mutta ilmeisesti vanhan pitäisi toimia?
Tänään pitäisi olla yksi paketti saapumassa postiin mailboxde:stä. Eli hyvin näyttäisi toimivan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Yksi Amazonin paketti pitäisi palauttaa, joten tuossahan ei tarvitse muuta kuin iskeä palautus-osiosta tulostettava osoitelappu paketin kylkeen + toinen lappu palautettavista tavaroista paketin sisään?
Amazonille sinun pitää lähettää ja maksaa palautus itse valitsemallasi tavalla. Todelliset palautuskulut voi sitten pyytää takaisin aspan kautta.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Olis tarvetta laittaa lisää ram-muistia läppäriin. Mun läppäriin pystyy foorumikeskustelujen mukaan laittaan esim. 16gb muistikamman, mutta 100% varmuutta ei yhteensopivuudelle anneta. Voiko Amazoniin palauttaa muistit, jos on kokeillut koneessa, mutta se muisti ei olekaan yhteensopiva siihen koneeseen? Kotimaisissa verkkokaupoissa kaikissa taitaa olla palautusehtona, että tuotteen pitää olla tyyliin avaamaton eikä saa olla otettu käyttöön.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Olis tarvetta laittaa lisää ram-muistia läppäriin. Mun läppäriin pystyy foorumikeskustelujen mukaan laittaan esim. 16gb muistikamman, mutta 100% varmuutta ei yhteensopivuudelle anneta. Voiko Amazoniin palauttaa muistit, jos on kokeillut koneessa, mutta se muisti ei olekaan yhteensopiva siihen koneeseen? Kotimaisissa verkkokaupoissa kaikissa taitaa olla palautusehtona, että tuotteen pitää olla tyyliin avaamaton eikä saa olla otettu käyttöön.
Katso valmistajan sivuilta mitä se läppäri tukee, niin ei tarvitse arpoa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Olis tarvetta laittaa lisää ram-muistia läppäriin. Mun läppäriin pystyy foorumikeskustelujen mukaan laittaan esim. 16gb muistikamman, mutta 100% varmuutta ei yhteensopivuudelle anneta. Voiko Amazoniin palauttaa muistit, jos on kokeillut koneessa, mutta se muisti ei olekaan yhteensopiva siihen koneeseen? Kotimaisissa verkkokaupoissa kaikissa taitaa olla palautusehtona, että tuotteen pitää olla tyyliin avaamaton eikä saa olla otettu käyttöön.
Juu, itsellä on aina palautettu kaikki rahat vaikka on kokeiltu tuote - rammia en ole palauttanut mutta esim. cpu:n kyllä.

Toki heillä on ehdoissa sanottu että et välttämättä saa jos tuote ei ole myyntikuntoinen, eli 100% varma juttu ei ole.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Hmm, tein tilauksen ja Import Fees Deposit oli mukana, mutta se kyllä lähti silti ihan Royal Maililla brittiläisellä seurantanumerolla, ja Royal Maililla ei tietääkseni ole DDP-palveluita - toki Amazonilla voi olla jokin spesiaalisopimus.
Eli tässä saattaa olla kuitenkin Amazonin päässä vielä jotain vikaa - katsotaan miten tuon paketin kanssa käy.

Hieman kummallisesti tilattaessa näkyi 2 erihintaista Standard -vaihtoehtoa (ja Express), mikä myös viittaisi vähän siihen että jotain saattoi vielä olla solmussa toimitustapojen osalta. Valitsin halvimman - ehkä keskimmäinen olisi toiminut oikein.

edit 7.1.2021: Näin toisaalla postauksen että Royal Maililta olisi tulossa lähiaikoina DDP-palvelu (eli toimitus verot maksettuna), eli kyseessä voi olla se ja Amazonilla on se vain etuajassa käytössä. Päivittelen kun selviää miten käy.
Tämä tuli perille 3 päivää myöhässä, ja oli se kyllä ihan tavallisena Royal Mail International Priority -kirjeenä lähetetty. CN22-tulliluettelossa oli mielenkiintoisesti tuotekuvauksina vain "Unknown - Count 1", ja arvojen yhteissumma oli yli 22 euroa. Ei kuitenkaan jäänyt tulliin.
Sanoisin että väärin meni Amazonin puolesta, veloitettiin Import Fees Deposit mutta ei silti ilmeisesti lähetettykään verot maksettuna. Import Fees Deposit varmaan palautetaan automaattisesti N kuukauden kuluttua jos näin oli.

Eli ilmeisesti pientä säätöä on/oli vielä tässä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
Olis tarvetta laittaa lisää ram-muistia läppäriin. Mun läppäriin pystyy foorumikeskustelujen mukaan laittaan esim. 16gb muistikamman, mutta 100% varmuutta ei yhteensopivuudelle anneta. Voiko Amazoniin palauttaa muistit, jos on kokeillut koneessa, mutta se muisti ei olekaan yhteensopiva siihen koneeseen? Kotimaisissa verkkokaupoissa kaikissa taitaa olla palautusehtona, että tuotteen pitää olla tyyliin avaamaton eikä saa olla otettu käyttöön.
Voi, kuten varmaan huomaat palautettuja on paljon myynnissä amazonissa. Läppärissä toimii kun on oikealla nopeudella, helposti ostaa liian nopeaa kun se voi olla halvempaa.
Uudet koneet ei taida olla enää niin nirsoja kuin ennen. Mutta palautus helppouden takia ostaa saksasta,
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Samaan tapaan kuin liikkeessä on mahdollisuus. Kuinka usein pääset komponentteja kaupassa sovittamaan omaan koteloon?
Etämyynnissä tavaran saa ottaa jopa käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Tällöin ostaja kuitenkin vastaa käyttöönottamisesta johtuneesta arvonalennuksesta. Ostaja ei kuitenkaan vastaa sellaisesta arvonalennuksesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tutkimisesta tai sen ominaisuuksien ja toimivuuden kokeilemisesta. Pakkaus voi helpostikin vahingoittua avaamisen yhteydessä. Itse tavaran arvoon se ei vaikuta. Asiakkaalla oli oikeus saada tuotteen hinta takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Etämyynnissä tavaran saa ottaa jopa käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Tällöin ostaja kuitenkin vastaa käyttöönottamisesta johtuneesta arvonalennuksesta. Ostaja ei kuitenkaan vastaa sellaisesta arvonalennuksesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tutkimisesta tai sen ominaisuuksien ja toimivuuden kokeilemisesta. Pakkaus voi helpostikin vahingoittua avaamisen yhteydessä. Itse tavaran arvoon se ei vaikuta. Asiakkaalla oli oikeus saada tuotteen hinta takaisin.
Suosittelen tutustumaan kuluttajasuojaan: Vastuu vastaanotetusta tavarasta ja tavaraan tutustuminen Tässä ketjussa turha sen enempää
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, yrityksellä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa.
Toki jos asiakas alkaa naarmuttamaan yms. tuotetta, jolloin on syy arvonalennukselle. Itse ainakanin oletan, että ihmiset eivät lähtökohtaisesti tee niin.

Etämyynnissä tuotetta (ei koske hygieniatuotteita ja muutaa muuta) saa testata toimivaksi ilman, että hinta tippuisi.

Asiakas tilasi etämyynnistä sykemittarin. Hän ei ollut tyytyväinen siihen, sillä se näytti hänen mielestään liian pientä sykettä. Tämän hän oli testannut toisella mittarilla. Hän palautti mittarin myyjälle etämyynnin palautusoikeuden perusteella. Myyjä ei palauttanut mittarin hintaa, koska tuotepakkaus oli vääntynyt ja siitä puuttui kansi. Mittaria ei olisi voinut myydä enää uutena verkkokaupassa pakkauksen vahingoittumisen vuoksi.

Etämyynnissä tavaran saa ottaa jopa käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Tällöin ostaja kuitenkin vastaa käyttöönottamisesta johtuneesta arvonalennuksesta. Ostaja ei kuitenkaan vastaa sellaisesta arvonalennuksesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tutkimisesta tai sen ominaisuuksien ja toimivuuden kokeilemisesta. Pakkaus voi helpostikin vahingoittua avaamisen yhteydessä. Itse tavaran arvoon se ei vaikuta. Asiakkaalla oli oikeus saada tuotteen hinta takaisin.

linkki
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 239
Tuli yksi aika halpa työkalu tilattua (y-tunnuksella eli alv 0) Saksan Amazonista reilu viikko sitten. Amazon lähetti tuotteen UK:sta (nehän on lähteneet milloin mistäkin) ja nyt UPS kyselee tietoja tullaukseen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tuli yksi aika halpa työkalu tilattua (y-tunnuksella eli alv 0) Saksan Amazonista reilu viikko sitten. Amazon lähetti tuotteen UK:sta (nehän on lähteneet milloin mistäkin) ja nyt UPS kyselee tietoja tullaukseen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
Mitä ne kyselee? Onko varma ettei Amazon ole jo kuluja hoitanut ja UPS vaan kyselee hetua tulliasiakirjoihin tms.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Olenko käsittänyt oikein että amazonista (us) tilanteessa jos lukee että: Shipping & Import Fees Deposit to Finland Details ja hinta sille niin Amazon hoitaa nuo tullit yms maksut?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
603
Jaahas, Amazon.de:ssä oli tehty mun nimissä tilaus joulukuun 28. päivä. 18 kpl:tta 0.02€ tuotteita, jotka "kuitattu" gift cardilla.

Ihmettelin vaan, kun viime yönä oli tullut sähköpostiin kasa ilmoituksia 5 tähden arvosteluista, jotka olin mukamas tehnyt. :wtf:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
840
tuskin rahojen takia tehty, 36snt on aika vähän. Mutta oisko pointtina ollut saada jollekin tuotteellee "verified purchaser" arvosteluja, jotta voidaan myydä myöhemmin roskaa kalliilla kun on paljon 5 arvosteluja?
Kannattaa vaarmaan ilmoittaa Amazonille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Mitä kautta olette pyytäneet noita todellisia palautuksen lähetyskuluja? Ei vaan osu silmään s-posti osoitetta tai jotain lomakelinkkiä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Olenko käsittänyt oikein että amazonista (us) tilanteessa jos lukee että: Shipping & Import Fees Deposit to Finland Details ja hinta sille niin Amazon hoitaa nuo tullit yms maksut?
Jos checkoutissa on Import Fees Deposit niin joo. Ja pitäisi olla jos tuotesivullakin näkyi jo.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mitä tämä tarkoittaa olen yrittänyt tehtdä kaikkeni että vanhan toimitusosoitteen saa pois - uusi on oletuksna mutta silti vanhaa ei voi poistaa
"This address is used as your residential address for digital purchases. To delete this address, first set a different residential address for your digital purchases"
Sinun pitää ensin luoda uusi osoite asetuksista, jonka asetat oletukseksi ja sen jälkeen voit poistaa vanhan osoitteen.

Nimimerkillä. Tein saman juuri äsken, kun muutin.

edit. Eikun jaa onkin eri asiasta kyse. Oletusosoitteen voi kyllä vaihtaa, mutta jos yrittää poistaa vanhan, niin sitten valittaa tuota mainitsemaasi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Pari kertaa kokeilin linkkiäsi, aukesi erilailla. Lopulta pääsin country kohtaan ja päivitin sen jonka jälkeen vanhan osoitteen poisto onnistui..
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
On se kumma kun Amazoniin kirjauduttu niin ylävasemmalla lukee deliver to vanhaan osoitetteseen vaikka mistään sitä ei yo. ohjeiden mukaan tehtynä asetuksista enää löydy.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
On se kumma kun Amazoniin kirjauduttu niin ylävasemmalla lukee deliver to vanhaan osoitetteseen vaikka mistään sitä ei yo. ohjeiden mukaan tehtynä asetuksista enää löydy.
Vaihtuuko se siis aina kirjautuessa takaisin vaikka korjaat sen välillä oikeaksi klikkaamalla sitä?

Siihenhän voi laittaa myös muita kohdesijainteja kuin mitä omista osoitteista löytyy, eli sinänsä ei ole kummallista että siinä on jokin muu sijainti, mutta sitten on kyllä jokin bugi jos et saa sitä pysymään oikeassa kun kerran on laitettu.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Kovasti Säästöpankilta sanoivat että vika on Amazonin päässä ja he voivat tekniseen tukeen laittaa viestiä että millä laitteella ja selaimella en saanut toimimaan...
Ollaan samalla linjalla asiasta. Nyt tuli kaksi kertaa hylättyä Amazon.de:n kautta tehdyt tilaukset. Omasäästöpankin mukaan tilanne johtuu EU:n uudesta maksupalvelu direktiivista ( PSD2, eli Payment Services Directive 2 on EU:n toinen maksupalveludirektiivi. Direktiivin tavoitteena on yhtenäistää maksujen välityksen toimintamalleja EU-alueella ja saattaa maksujen välitystä koskeva lainsäädäntö vastaamaan muuttuneen markkinan vaatimuksia. ) Eli, amazon.de ei tunnista eikä tue minkäänlaista maksunvahvistus viestiä tehdessä tilauksia. Eivät vielä voi antaa täsmällisen aikataulun milloin tämä psd2 systeemi integroituu EU-alueen verkkopankkeihin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Mielenkiintoinen todennäköinen bugi, tällä hetkellä kaikissa EU-Amazonien tilauksissa Amazonin myymissä tuotteissa lukee Order Details -sivulla ja Order Summaryssä "Sold by: Mila AG" sen tavallisen Amazon EU SARL sijaan.
1612895666798.png
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Mitä ne kyselee? Onko varma ettei Amazon ole jo kuluja hoitanut ja UPS vaan kyselee hetua tulliasiakirjoihin tms.
Minäkin törmäsin tähän ongelmaan, kun tilasin Saksan Amazonilta komponentteja ja työkaluja sähköpyörääni. Eilen huomasin Amazonin sivuilta, että Delayed at Customs, lähetys Lyon France ja pitäisi ottaa yhteyttä tavaran kuljettajaan Chronopostiin. Kuitenkaan mitään yhteystietoja ei annettu. No olin kahteen kertaan yhteensä yli tunnin yhteydessä Amazonin chattiin ja ilmoitin, että ei minulla ole mitään velvollisuutta alkaa EU-alueella tehtyjen tilausten tullauksia selvitellä - ja miksi yleensäkään tässä tapauksessa olisi jotain tullimuodollisuuksia. Asiakaspalvelu antoi Ranskan Chronopostin puhelinnumeron ja sanoi, että minun pitää sinne soittaa. Ilmoitin, etten mitään kalliita ulkomaanpuheluita ala soittaa, ja jos Amazon ei asiaa saa hoidettua, niin perun tilauksen - ja näin sovittiin tehtäväksi.

Nyt aamulla vielä rupesin selvittämään tilaustani, ja laskusta selvisi, että monenttiavaimen toimittajanimen Pro Bike Tool takaa löytyi UK-taustainen yritys, jolla kuitenkin oli saksalainen VAT-tunnus. Kun näiden tullausasioiden kanssa olen ennenkin sähläillyt, niin tuli mieleen uudenlainen kuvio. Momenttiavaimet ovat olleet lopussa EU-varastolta, ja kun tilaukseni oli jo muutenkin pahasti myöhässä, niin taiwanperäistä tavaraa on tilattu UK-varastolta, eikä Pro Bike Tool tai Amazon ole sitä asianmukaisesti tullannut, vaan siirtänyt tullausongelmat asiakkaalleen.

Tänä aamuna olin uudestaan yhteydessä Amazonin chattiin, ja kerroin edellämainitut epäilyni. Ilmoitin, että tilaukseni voi edelleen lähettää, jos amazon.de selvittää nämä aiheuttamansa sotkut. Ja yllätys-yllätys, asiakaspalvelun Garima lupasi Amazonin hoitavan tullausongelmat, ja tavarat lähetetään minulle! Kiittelin kovasti Garimaa ja palauteosiossakin kerron hänen ratkaisseen ongelmani, kun kaksi aikaisempaa asiakaspalvelijaa vain pallottelivat tullausongelmia minun vastuulleni.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Minäkin törmäsin tähän ongelmaan, kun tilasin Saksan Amazonilta komponentteja ja työkaluja sähköpyörääni. Eilen huomasin Amazonin sivuilta, että Delayed at Customs, lähetys Lyon France ja pitäisi ottaa yhteyttä tavaran kuljettajaan Chronopostiin. Kuitenkaan mitään yhteystietoja ei annettu. No olin kahteen kertaan yhteensä yli tunnin yhteydessä Amazonin chattiin ja ilmoitin, että ei minulla ole mitään velvollisuutta alkaa EU-alueella tehtyjen tilausten tullauksia selvitellä - ja miksi yleensäkään tässä tapauksessa olisi jotain tullimuodollisuuksia. Asiakaspalvelu antoi Ranskan Chronopostin puhelinnumeron ja sanoi, että minun pitää sinne soittaa. Ilmoitin, etten mitään kalliita ulkomaanpuheluita ala soittaa, ja jos Amazon ei asiaa saa hoidettua, niin perun tilauksen - ja näin sovittiin tehtäväksi.

Nyt aamulla vielä rupesin selvittämään tilaustani, ja laskusta selvisi, että monenttiavaimen toimittajanimen Pro Bike Tool takaa löytyi UK-taustainen yritys, jolla kuitenkin oli saksalainen VAT-tunnus. Kun näiden tullausasioiden kanssa olen ennenkin sähläillyt, niin tuli mieleen uudenlainen kuvio. Momenttiavaimet ovat olleet lopussa EU-varastolta, ja kun tilaukseni oli jo muutenkin pahasti myöhässä, niin taiwanperäistä tavaraa on tilattu UK-varastolta, eikä Pro Bike Tool tai Amazon ole sitä asianmukaisesti tullannut, vaan siirtänyt tullausongelmat asiakkaalleen.

Tänä aamuna olin uudestaan yhteydessä Amazonin chattiin, ja kerroin edellämainitut epäilyni. Ilmoitin, että tilaukseni voi edelleen lähettää, jos amazon.de selvittää nämä aiheuttamansa sotkut. Ja yllätys-yllätys, asiakaspalvelun Garima lupasi Amazonin hoitavan tullausongelmat, ja tavarat lähetetään minulle! Kiittelin kovasti Garimaa ja palauteosiossakin kerron hänen ratkaisseen ongelmani, kun kaksi aikaisempaa asiakaspalvelijaa vain pallottelivat tullausongelmia minun vastuulleni.
Mulla oli kerran vähän vastaava. Tosin tälllin kamat lähetettiinkin jenkeistä eikä Amazonin sivuilla asiasta mitään mainintaa.

Aspan kanssa sai kyllä tuolloin vääntää kun aspa väitti että kamat voivat lähteä mistä tahansa. Yleensähän noissa on selkeästi maininta .de sivuilla jos kamat lähtee esim jenkeistä.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Mielenkiintoinen todennäköinen bugi, tällä hetkellä kaikissa EU-Amazonien tilauksissa Amazonin myymissä tuotteissa lukee Order Details -sivulla ja Order Summaryssä "Sold by: Mila AG" sen tavallisen Amazon EU SARL sijaan.
Samaa itsekin ihmettelin, joku sveitsiläinen IT-yritys, mutta alkuperäisessä tilausvahvistuksessa toimittajana oli Amazon EU Sarl.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Mulla oli kerran vähän vastaava. Tosin tälllin kamat lähetettiinkin jenkeistä eikä Amazonin sivuilla asiasta mitään mainintaa.

Aspan kanssa sai kyllä tuolloin vääntää kun aspa väitti että kamat voivat lähteä mistä tahansa. Yleensähän noissa on selkeästi maininta .de sivuilla jos kamat lähtee esim jenkeistä.
Todellakin näin. Tämän vuoden alussa tilasin Saksan Amazonilta 50 euron arvoisen tavaran, jonka toimittajan ilmoitettiin olevan Kiinassa. Silloin tarkistin ja totesin, että firmalla oli Saksan VAT-tunnus. Tämä lähetys tuli ihan sujuvasti 10 päivässä Suomeen Postin noutopisteeseen, eikä mitään tullimuodollisuuksia tarvinnut hoidella.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
55
Yhtäkkiä amazon.de vaatii ostoksia 90€ edestä, että tulisi ilmaiset postikulut. Vaikka kaikki tuotteet on amazonin itsensä myymiä ja tuotteiden kohdalla lukee, että jos ostaa 39€ edestä, niin saa ilmaiset postikulut.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Yhtäkkiä amazon.de vaatii ostoksia 90€ edestä, että tulisi ilmaiset postikulut. Vaikka kaikki tuotteet on amazonin itsensä myymiä ja tuotteiden kohdalla lukee, että jos ostaa 39€ edestä, niin saa ilmaiset postikulut.
Edelleen tulee ilmaiset toimitukset kuten ennenkin 39€ tilauksiin (kokeilin juuri). Tarkista nyt, että kaikki on amazonin myymiä.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
Edelleen tulee ilmaiset toimitukset kuten ennenkin 39€ tilauksiin (kokeilin juuri). Tarkista nyt, että kaikki on amazonin myymiä.
Tilasin myös toissapäivänä reilulla neljälläkympilla ja minulle ainakin tulee postikuluitta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 143
Viestejä
4 192 855
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom