Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Tänne kanssa tulossa black fridayna amazon.de:sta tilattu ssd, ja chronopost hoitaa. Kyselivät jossain vaiheessa toimituspaikkaa, ja valitsin matkahuollon lokeron tuosta likiltä, tänään ovat nyt ilmeisesti yrittäneet toimistusta, mutta ei ole onnistunut.
Unfortunately, Chronopost ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.
Jään mielenkiinnolla odottemaan. Seurantakoodi myös tuota HR.....FR mallia.

Sulla varmaan vähän järkevämmältä näyttää seurantatiedot kun tuon minun paketin?
 
Tarvis palauttaa tuollainen 11x31x41 kovalevypaketti amazon.de:hen takaisin mutta en ole moista suoritetta aiemmin totetuttanut. Palautusprosessin tein jo ja tulostin paperit. Viivakoodi vissiin paketin sisään ja pari leikeltyy palasta paketin päälle liimattuna ohjeiden mukaan? :hmm: Amazon suositteleen kirjattuna lähettämään mutta tämähän on aivan turkasen kallista täältä peräpohjolasta. :eek: Mikä mahtaa olla fiksuin vaihtoehto? Olisko vinkkejä?
 
Voiko APP10DE, Curven tarjouksen 10% cashbakin ja tuon 8e alennuskuponki -homman kaikki yhdistää, jos vaikka ostaa amazon.de lahjakortin itselleen äppin kautta? :hmm: Vai olisikohan se tuo top up vaihtoehto.

EDIT: toisessa ketjussa joku olikin tuon top upin ja app10de käyttänyt yhdessä, ja en näe syytä miksei se curvenkin promo toimisi.
EDIT2: Nvm, eihän top uppiin mitään alennuskoodia saa eikä APP10DE käynyt edes lahjakorttiin. Josko sitä vaan top uppaa sen 100 puntaa.

Tuo Curven ale toimii ostaessa mitä tahansa Amazonista ja toimii (com/co.uk/de/es/it) jne. Ostos ei tarvitse olla punnissa, kunhan käännettynä puntiin ostosten yhteissumma on yli £100. Voi siis koostua useasta ostotapahtumasta promoaikana. Maksimi on siis £10 eli markkinointermiä käyttäen "up to 10%" Eli ei kannata säästöhuuruissaan työntää toimintatonnia sinne. Kannattanee siis käyttää vaikkei heti olisikaan mitään ostettavaa, esim. Top Uppaamalla omaa tiliään - ihan kivat ekstramassit.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, omat Black Fridayn mainingeissa tehdyt tilaukset lähti liikkeelle perjantaina ja pienenä kuriositeettina tilasin esim. yhtä tuotetta 5kpl.. Näistä 2kpl tulee Postilla Saksasta, monen muun tavaran mukana kuten normaalistikin voisi odottaa, mutta 3kpl tulee UPS Express Saverilla Madridista ja saapui eilen eli siis 1 työpäivän kesti toimitus. Postin toimitus saapui ovelle 1h sitten eli nopeeta toimintaa sekin.

Hauskinta tässä on, että tuo tuote oli ~3€/kpl maksava 600ml Listerine-suuvesi. En ymmärrä miksi he varastoivat saksan/itävallan kielisellä etiketillä olevaa suuvettä Espanjassa :hmm:
 
Kaikki 5 pakettia jotka tilattu black friday viikolla / viikonloppuna (27.11 ja 30.11) ovat nyt vihdoin päässeet turvallisesti perille. 2 tuli tänään, 2 eilen ja torstaina saapui yksi.
Nuo Saksan amazonista ja toki kotiin tuotuina.
 
Tarvis palauttaa tuollainen 11x31x41 kovalevypaketti amazon.de:hen takaisin mutta en ole moista suoritetta aiemmin totetuttanut. Palautusprosessin tein jo ja tulostin paperit. Viivakoodi vissiin paketin sisään ja pari leikeltyy palasta paketin päälle liimattuna ohjeiden mukaan? :hmm: Amazon suositteleen kirjattuna lähettämään mutta tämähän on aivan turkasen kallista täältä peräpohjolasta. :eek: Mikä mahtaa olla fiksuin vaihtoehto? Olisko vinkkejä?

Amazon kyllä hyvittää kuitin mukaan todelliset palautuskulut. Eli normaali pakettia vaan menemään.
 
Kitisin chattiin amazon de, kun ei tuotteet tulleet tarjoushinnalla. Välittömästi aloittivat laittamaan uuden setin samalla tarjoushintaa (jolla ne ei ole voimassa enää).
Käsittääksin tuli jotain rahallistakin hyvitystä.
Hyvä ja luotettava firma, hoitaa kyllä hienosti nämä palautukset tms.
 
Tarvis palauttaa tuollainen 11x31x41 kovalevypaketti amazon.de:hen takaisin mutta en ole moista suoritetta aiemmin totetuttanut. Palautusprosessin tein jo ja tulostin paperit. Viivakoodi vissiin paketin sisään ja pari leikeltyy palasta paketin päälle liimattuna ohjeiden mukaan? :hmm: Amazon suositteleen kirjattuna lähettämään mutta tämähän on aivan turkasen kallista täältä peräpohjolasta. :eek: Mikä mahtaa olla fiksuin vaihtoehto? Olisko vinkkejä?
Jos on sellainen palautus johon joudut itse maksamaan postimaksut (eli tuotteessa ei vikaa, ja lisäksi yli 2vk kulunut toimituksesta tai hinta alle 40 euroa, eikä kuulu mitenkään muutenkaan free returnsien piiriin - tosin en tiedä kuinka tarkasti Amazonin päässä katsovat oikeasti), niin www.shipit.fi saa halvemmalla kuin Postilta paketit.


Vähän palautuksiin liittyen, tänään 8.12. tuli Amazon.de:n automaattinen refund noutamattomasta Postin paketista joka oli 7.11. lähtenyt takaisin amazon.de:lle. Eli siinä osviittaa kuinka kauan tuo noutamattomien rahanpalautus kestää tällä hetkellä.
 
Eilen olisi pitänyt tulla amazon.de:stä paketti ja tänään olivat näköjään sitten siirtäneet saapumiusaikaa viikolla. Johtuuko kenties joulun ajasta vai onko nykyisin yleinen käytäntö? Amazonin myymä sekä lähettämä paketti.
 
Eilen olisi pitänyt tulla amazon.de:stä paketti ja tänään olivat näköjään sitten siirtäneet saapumiusaikaa viikolla. Johtuuko kenties joulun ajasta vai onko nykyisin yleinen käytäntö? Amazonin myymä sekä lähettämä paketti.
Normaali käytäntö että jos ei saavu niin arvio siirtyy (aina näin ei ole, riippuu paketin tyypistä ym.).
 
Miten nuo Amazon.de toimitusajat on yleensä pitänyt kutinsa? Ja onko tuosta kalliimmasta toimituksesta oikeasti hyötyä?
 
Mitäköhän hittoa? :hmm:

Nyt Amazonin seurantatiedoissa lukee kahden eri paketin kohdalla näin:

"Package arrived at an Amazon facility Garbsen, Hannover DE" ja sitten heti sen perään: "Shipment returned to Amazon."

Onkohan tuolla Garbsenissa tapahtunut jotain ja siksi lähetykset palautuneet takaisin.

Ehkä nuo paketit vielä perille tulee, mutta kyllähän tämä mietityttää.

Mites muilla, näkyykö samanlaisia merkintöjä seurantatiedoissa?
Vastaavasta on ollut puhetta tässä ketjussa ennenkin ja itselle kävi vastaava tuossa pari kuukautta sitten. Eli ei todennäköisesti mitään syytä huoleen, Amazonin seuranta sekoilee tuossa handoverissa ja näyttää paketin palautettavaksi vaikka on vain siirtynyt esim. toiselle kuljetusyhtiölle.
 
Jos olisi kiinan myyjä, niin en kyselisi. Niiltä nyt voi odottaa ihan mitä tahansa. Dispatched from and sold by Amazon. Eli täysin Amazonin hoitama. Koodi on HR60549XXXXFR. Kuuririna tuolla tilauksen tiedoissa näkyy Chronopost.

Jaahas Amazon sitten laittoi refundia ennen määräaikaa tuosta yllä mainitusta tilauksesta (paketti oli kai palautunut heille). Ei siis mennyt ihan putkeen tämä. Hinta on toki nyt noussut noista blackfriday tarjouksista. :btooth:
 
7.12. tein satasen tilauksen .de eikä oo vielä gyntterit ehtiny pakata edes... tuleekohan noi edes jouluksi, olis nimittäin karkkia ja leegoa tulossa
 
7.12. tein satasen tilauksen .de eikä oo vielä gyntterit ehtiny pakata edes... tuleekohan noi edes jouluksi, olis nimittäin karkkia ja leegoa tulossa
Jos arvio on ennen joulua eikä arvio ole mennyt ohi, niin varsin suurella todennäköisyydellä tulee.
 
Eipä ole Cronopostin kovalevy paketista Amazonilta kuulunut mitään, vaikka tiedoissa lukee että perillä 2 joulukuuta!
Pistin palautetta ja pistivät uuden levyn tulemaan heti 0 veloituksella, toivottavasti edes toinen tulee perille ;)
Jos tulee niin hienosti paikattu tilanne!
 
Tänne kanssa tulossa black fridayna amazon.de:sta tilattu ssd, ja chronopost hoitaa. Kyselivät jossain vaiheessa toimituspaikkaa, ja valitsin matkahuollon lokeron tuosta likiltä, tänään ovat nyt ilmeisesti yrittäneet toimistusta, mutta ei ole onnistunut.
Unfortunately, Chronopost ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.
Jään mielenkiinnolla odottemaan. Seurantakoodi myös tuota HR.....FR mallia.
Itselle tuli samoinen viesti tänään ja tuon "chromosomipostin" mukaan pakettia skannailtu toisessa päässä suomea:hmm:

Miten kävi paketin kanssa, että saitko itselle vai lähtikö takaisin amazoniin?
 
Itselle tuli samoinen viesti tänään ja tuon "chromosomipostin" mukaan pakettia skannailtu toisessa päässä suomea:hmm:

Miten kävi paketin kanssa, että saitko itselle vai lähtikö takaisin amazoniin?
Sain paketin. Toimittivat paketin muistaakseni seuraavana päivänä niinkuin pitikin.
 
Odotteleekos kukaan .co.uk:sta pakettia? Tilasin toissapäivänä ja Expedited Deliveryllä, ajatus oli että ehtisi ennen kuin brexit-siirtymäaika menee umpeen niin mietin pitäisikö perua jossain vaiheessa vai ei...
 
Odotteleekos kukaan .co.uk:sta pakettia? Tilasin toissapäivänä ja Expedited Deliveryllä, ajatus oli että ehtisi ennen kuin brexit-siirtymäaika menee umpeen niin mietin pitäisikö perua jossain vaiheessa vai ei...

Etenkin kun kerran pikatoimituksella tilasit, niin pitäishän sen helposti ehtiä, elleivät sitten alunperin antaneet jotain tammikuulle menevää aika-arviota.
 
Odotteleekos kukaan .co.uk:sta pakettia? Tilasin toissapäivänä ja Expedited Deliveryllä, ajatus oli että ehtisi ennen kuin brexit-siirtymäaika menee umpeen niin mietin pitäisikö perua jossain vaiheessa vai ei...
Jos tilaan tavaroita Britanniasta vuoden 2020 puolella, mutta ne toimitetaan vasta vuonna 2021, joudunko tulliselvittämään tilauksen?
Jos tavaroiden kuljetus on alkanut ennen eropäivää, niitä kohdellaan Suomeen saapuessa unionitavarana eikä tulliselvitystä tarvita. Jos tavaroiden kuljetus kuitenkin alkaa vasta eropäivän jälkeen, on lähetys tulliselvitettävä ja maahantuonnin verot maksettava, vaikka tilaus olisikin tehty ennen eropäivää.

Kuljetuksen aloitus ratkaisee.

 
Jos tilaan tavaroita Britanniasta vuoden 2020 puolella, mutta ne toimitetaan vasta vuonna 2021, joudunko tulliselvittämään tilauksen?
Jos tavaroiden kuljetus on alkanut ennen eropäivää, niitä kohdellaan Suomeen saapuessa unionitavarana eikä tulliselvitystä tarvita. Jos tavaroiden kuljetus kuitenkin alkaa vasta eropäivän jälkeen, on lähetys tulliselvitettävä ja maahantuonnin verot maksettava, vaikka tilaus olisikin tehty ennen eropäivää.

Kiitos tästä! Ja joo toimitusaika-arvio oli tyyliin 2-3 päivää, ja tuote (Pixel 5 vihreä) on/oli Amazonin omassa varastossa... kunhan siis pääsisivät pakkailemaan ennen vuodenvaihdetta! Tuntuu vaan sekin olevan tiukassa. Nyt ei näytä olevan enää Amazonilla itsellään ja hinta 150 puntaa korkeampi, joten sekin mahdollisuus on vielä että eivät löydä varastosta ja saldovirhe.
 
Näköjään uusin lähetys tulee Postilla ja JJFI alkuinen lähetystunnus, onkos näitä aiemmin ollut?
Edit:
Näköjään ollut, onkohan miten nopea ollut vs UPS?

Ei varmaan jouluksi ehdi, aluksi näytti että 23-28 päivä saapuisi, mutta nyt tarkentunut tuohon 28.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään uusin lähetys tulee Postilla ja JJFI alkuinen lähetystunnus, onkos näitä aiemmin ollut?

Kyllähän noita on. Posti hoitaa monista toimituksista loppupätkän ja laittaa toimitukselle oman JJFI-lähetystunnuksensa. Itselläni alkoi viimeksi Liettuasta tuo Postin seuranta.
 
Nyt tuli yllättävä aikataulu saksan Amazonista.
Expedited 23pv
Ilmainen 21-23pv
 
Nyt tuli yllättävä aikataulu saksan Amazonista.
Expedited 23pv
Ilmainen 21-23pv
Itsekin olen nähnyt useasti tuota viime kuukausina - taitaa viimeisen vuoden aikana olla standarditoimitus nopeutunut ja/tai expedited hidastunut.

Tuossa tapauksessa ei tosiaan expeditediä kannata ottaa kun siitä ei tietääkseni hyötyä ole, eli lähtee joka tapauksessa samalla kuljetuspalvelulla liikkeelle.
 
Ennen amazonin expedited oli useimmiten lentokoneella jonkun ups/dhl toimesta siirretty paketti vauhdikkaasti. Nyt todellakin näyttää siltä, että eivät ehkä käytä näiden express-palveluita, koska korona jne?

Mitä tulee tuohon uk-tullaukseen, niin kait se riittää, että ovat ottaneet rahat kortilta? No amzon lähettäessään ottaa kortilta rahat. no niin, turha viesti.
Koska silloin olet maksanut alv:t ja muut. Ja jos tuote sisältää jotain mistä menee sitten myös tulleja, esim vaatteet, niin sekin kuittautuu.
 
Ennen amazonin expedited oli useimmiten lentokoneella jonkun ups/dhl toimesta siirretty paketti vauhdikkaasti. Nyt todellakin näyttää siltä, että eivät ehkä käytä näiden express-palveluita, koska korona jne?

Mitä tulee tuohon uk-tullaukseen, niin kait se riittää, että ovat ottaneet rahat kortilta? No amzon lähettäessään ottaa kortilta rahat. no niin, turha viesti.
Koska silloin olet maksanut alv:t ja muut. Ja jos tuote sisältää jotain mistä menee sitten myös tulleja, esim vaatteet, niin sekin kuittautuu.

Paketin liikkeellelähtöpäivä ilmeisesti määrää sen tuleeko uk lähetyksiin madollisia tulleja vai ei. Kannattaa selvittää jos sieltä suunnalta tilaa.
 
Onko Amazonilla näin joulun alla hirveät ruuhkat? Tein tilauksen nopealla toimituksella 9. päivä ja tuotetta oli ja on edelleen varastossa. En hoksannut katsoa toimitusaikaa ennen tilausta, mutta vielä ainakaan se ei ole tiedossa.
 
Onko Amazonilla näin joulun alla hirveät ruuhkat? Tein tilauksen nopealla toimituksella 9. päivä ja tuotetta oli ja on edelleen varastossa. En hoksannut katsoa toimitusaikaa ennen tilausta, mutta vielä ainakaan se ei ole tiedossa.
Kyllä mulle ihan normaalisti on tilaukset tulleet, viimeksi tällä viikolla.

Mikä sulla näkyi tilausvahvistuksessa toimituspäivänä, ja mitä näyttää tilaussivu?

Jos ei näy toimituspäivää niin sitten kyseessä on jotain erityisiä toimitusvaikeuksia (esim. tuotetta ei varastossa ja tuotteen saatavuuspäivä ei tiedossa, tai Amazonin systeemi ei täysin tiedä millä toimituspalvelulla tuotteen voisi toimittaa kohdeosoitteeseen).
Onko varastossa olevan tuotteen myyjä sama kuin miltä ostit? Ja eihän postinumerossa ole kirjaimia (maatunnusta)?
 
10. päivä tilasin tuotteita ja vieläkään kaikki osat lähteneet. (1 lähti alkuviikosta, 2 tänään, 1 odottaa).

Arriving:
Friday, 18 December -
Thursday, 14 January


oli alkuperäinen lupaus (joka näkyy ekasa viestissä) seuraavana päivänä päivittyi:


New estimated delivery date:
17. December 2020 - 30. December 2020
Previous estimated delivery date:
18. December 2020 - 14. January 2021
 
Kyllä mulle ihan normaalisti on tilaukset tulleet, viimeksi tällä viikolla.

Mikä sulla näkyi tilausvahvistuksessa toimituspäivänä, ja mitä näyttää tilaussivu?

Jos ei näy toimituspäivää niin sitten kyseessä on jotain erityisiä toimitusvaikeuksia (esim. tuotetta ei varastossa ja tuotteen saatavuuspäivä ei tiedossa, tai Amazonin systeemi ei täysin tiedä millä toimituspalvelulla tuotteen voisi toimittaa kohdeosoitteeseen).
Onko varastossa olevan tuotteen myyjä sama kuin miltä ostit? Ja eihän postinumerossa ole kirjaimia (maatunnusta)?
Toimituspäivästä sanotaan vain että se ilmoitetaan myöhemmin. Myyjä on Amazon ja tuotetta on ollut koko ajan varastossa. Postinumerossa on pelkkiä numeroita ja samalla osoitteella on aina ennen tulleet tilaukset ongelmitta perille.
 
kunhan siis pääsisivät pakkailemaan ennen vuodenvaihdetta!

Sen verran päivitystä että 19.12. tuli "dispatched"-viesti Amazon UK:sta ja UPS:n seurantanumero, mutta tuolla seurantanumerolla ei edelleenkään löydy mitään. Tämä nyt jo melko varmasti riittää siihen Tullin "kuljetus on alkanut" -vaatimukseen, mutta kuten muillakin toimittajilla niin noi seurantanumerot on usein sellasia ennakkovarauksia vaikkei noudettaisi vielä pitkiin aikoihin itse pakettia kuljetukseen. Mukavinta olisi että tulis UPS:ltäkin merkintä että on kuljetuksessa ennen vuodevaihdetta...

Toimituspäiväksi on arvioitu vasta 5.1., joten siinä on vähän varaa siihen että puoleentoista viikkoon ei kukaan lähde kärräilemään kohta lentokenttää sitä pakettia. Nyt vaan kun Amazonin puolesta on dispatched niin ei voi enää peruakaan.

Edit: 23.12. no nyt on on lähtenyt liikkeelle, no problem :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Oispa amazoniin joku addon joka osais varottaa mitkä tuotteet ovat suoraan Alibabalta, niin tietäs varoa hinnan ja laadun suhteen.
 
Oispa amazoniin joku addon joka osais varottaa mitkä tuotteet ovat suoraan Alibabalta, niin tietäs varoa hinnan ja laadun suhteen.
Ainahan siinä BUY napin alla on näkyvissä, mistä tuote ostetaan ja kuka toimittaa? Ikinä ole mitään lisäreitä tuota varten tarvinnu ainakaan itse...
 
Ainahan siinä BUY napin alla on näkyvissä, mistä tuote ostetaan ja kuka toimittaa? Ikinä ole mitään lisäreitä tuota varten tarvinnu ainakaan itse...

Mitähän siinä muka on näkyvissä? Vai meinaatko että jos myyjän osoite menee kiinaan?
 
Mitähän siinä muka on näkyvissä? Vai meinaatko että jos myyjän osoite menee kiinaan?
No jos olet ostamassa kolmannen osapuolen kauppiaalta, niin mites meinasit minkään lisärin tietävän mistä se sen tuotteen toimittaa? Oma valinta ja täytyy tiedostaa tuollaiset, kun ostamassa tuotetta joltain random kaupalta. Kannattaa ehkä tsekata kaupan "profiili" ja palautteita ensin, mutta sekään ei tietenkään anna 100% varmuutta tuollaisesta.
Itse sen takia pyrin ostamaan vain kauppiailta, joiden tilauksen Amazon prosessoi ja täten tietää mistä se paketti tulee varmasti. Tästä myöskin olen valmis maksamaan pikkasen enemmän tarvittaessa, enkä valitse sitä halvinta, mikäli myyjiä useampia.

Nämä on niitä ostajan valintoja...
 
No joo ei välttämättä automaattisesti toimis tuommonen homma, mutta jos käyttäjät vois ilmiantaa tuotteita siihen lisäosaan. Antas vielä vähä enemmän luottoa tuoteen laadun suhteen.

Pitäs vielä jotenki autentikoida sen addonin käyttäjät niin ettei mitkään myyjät pääse sinne antaan palautteita.
 
Mukavan ripeää toimintaa Amazonin aspassa ainakin näin joulun pyhinä(kin). Vastasivat viestiini ~10min päästä ja enempää kyselemättä palauttavat rahat vioittuneesta tuotteesta. Toki kyse ei ollut kuin parista kympistä, joten ei ihme ettei tuon kokoinen pulju mitään kysele perään kun asiallisesti laittaa homman vireille.
 
1608902880486.png



Nyt en ymmärrä. Miks tää on laitettu refundiin eikä koskaan toimitettu mulle asti?
 
Luultavasti paketti vaurioitunut ja palautettu amazonille. Näin kävi mun yhdelle paketille.

Tässä oon Amazonin supportin kanssa vääntänyt asiasta nyt tovin.

"Unfortunately since a refund has already been issued we cannot create a replacement order for the item. We also cannot change the price of the item if you deceit to make a new order for the same item. "

"I truly apologize, the was severely damaged. I completely agree that there if something like this happened the customer should be contacted and asked what would they prefer. Unfortunately since they have already issued a refund i cannot create a free replacement for this item not cannot I nor any of my colleagues working the customer support change the price of any item on the website. "

Eivät suostu uutta myymään samaan hintaan, VMP sanon minä.

E: Ja tämä siis sen takia että siellä the fulfillment centerissä joku saatanan apina on refundannu suoraa tuon tuotteen kysymättä multa että haluanko kenties uuden tai että voin edes supportin kanssa neuvotella asiasta. Nyt kun se apina on refundin laittanut instana, en saa uutta.
 
Eivät suostu uutta myymään samaan hintaan, VMP sanon minä.

Mulle kyllä olisivat suostuneet refundaamaan uuden ja vanhan tilauksen erotuksen jos olisin tilannut uudestaan samat tuotteet.
 
Mulle kyllä olisivat suostuneet refundaamaan uuden ja vanhan tilauksen erotuksen jos olisin tilannut uudestaan samat tuotteet.

Mulle ei millään vaikka ehdotin moista. Koska kyseessä Lightning Deal tjsp.

" I understand I have looked over in the system, i have tired to issue a promotional gift certificate several times now. Since this was a lightning deal the system is not allowing me to issue any promotional gift certificates. I truly apologize for that i have tried the system simply wont allow me to do so."

Ottaa pannuun ihan huolella.
 
Tässä oon Amazonin supportin kanssa vääntänyt asiasta nyt tovin.

"Unfortunately since a refund has already been issued we cannot create a replacement order for the item. We also cannot change the price of the item if you deceit to make a new order for the same item. "

"I truly apologize, the was severely damaged. I completely agree that there if something like this happened the customer should be contacted and asked what would they prefer. Unfortunately since they have already issued a refund i cannot create a free replacement for this item not cannot I nor any of my colleagues working the customer support change the price of any item on the website. "

Eivät suostu uutta myymään samaan hintaan, VMP sanon minä.

E: Ja tämä siis sen takia että siellä the fulfillment centerissä joku saatanan apina on refundannu suoraa tuon tuotteen kysymättä multa että haluanko kenties uuden tai että voin edes supportin kanssa neuvotella asiasta. Nyt kun se apina on refundin laittanut instana, en saa uutta.

Sama kävi mulle blackfriday dealin kanssa. Ilmeisesti kuriiri ei kädetti jotain tms. ja lähetys palautui amazonille. Tuli refundit, otin aspaan yhteyttä ja sain sovittua, että saan tilata uudelleen saman tuotteen ja saan sen samalla hinnalla (hyvittävät erotuksen kun saan paketin ja otan uudestaan aspaan yhteyttä). Paketti tuli 23 pv ja laitoin asiasta viestiä, niin laittoi erotuksen refundina takaisin luottokortille tulemaan. Tulee sitten jossain vaiheessa kun raha alkaa pyhien jälkeen liikkumaan. Voihan se olla, etteivät suostu noissa lightning dealeissa samaan.
 
Sama kävi mulle blackfriday dealin kanssa. Ilmeisesti kuriiri ei kädetti jotain tms. ja lähetys palautui amazonille. Tuli refundit, otin aspaan yhteyttä ja sain sovittua, että saan tilata uudelleen saman tuotteen ja saan sen samalla hinnalla (hyvittävät erotuksen kun saan paketin ja otan uudestaan aspaan yhteyttä). Paketti tuli 23 pv ja laitoin asiasta viestiä, niin laittoi erotuksen refundina takaisin luottokortille tulemaan. Tulee sitten jossain vaiheessa kun raha alkaa pyhien jälkeen liikkumaan. Voihan se olla, etteivät suostu noissa lightning dealeissa samaan.

Yritin tätä vielä. Vastaus oli selkeä. "Thank you for your patience. Unfortunately, since this was a lightning deal we are unable to do price matches in such circumstances. My apologies for the inconvenience. "
 
Onkos kukaan perunut palautusta?

Tilasin pojalle rubiikin kuution Amazonista ja se olikin väärä (oli kyllä siis se mikä tilattiin, mutta tilattiin väärä). No ajattelin sitten, että palautetaan ja tilataan uusi ja meninkin tekemään refund pyynnön ja pääsin siihen saakka, ettäpitää tulostaa ne laput jolla tilaus lähetetään ja sitten vasta tajusin tarkistaa mitä se maksaa mulle lähettää postilla paketti saksaan... perkele 20€ halvimmillaan, eli eihän mun kannata 35€ tuotetta palauttaa ja kärsiä siitä 20€ tappiota.

Eli mits mä perun tuon minun tuotepalautuksen?

20€ maksaa siis Suomi-Saksa paketin lähettäminen.
 
Onkos kukaan perunut palautusta?

Tilasin pojalle rubiikin kuution Amazonista ja se olikin väärä (oli kyllä siis se mikä tilattiin, mutta tilattiin väärä). No ajattelin sitten, että palautetaan ja tilataan uusi ja meninkin tekemään refund pyynnön ja pääsin siihen saakka, ettäpitää tulostaa ne laput jolla tilaus lähetetään ja sitten vasta tajusin tarkistaa mitä se maksaa mulle lähettää postilla paketti saksaan... perkele 20€ halvimmillaan, eli eihän mun kannata 35€ tuotetta palauttaa ja kärsiä siitä 20€ tappiota.

Eli mits mä perun tuon minun tuotepalautuksen?

20€ maksaa siis Suomi-Saksa paketin lähettäminen.
Veikkaan että saa paljon halvemmallakin lähetettyä Saksaan. Esim. Postin maksikirje (paketin koko p+l+k < 90 cm) on 8,50€ 250g, 13,50€ 500g. Myös tavallisen Postin paketin saa shipit.fi:stä alle 20€ hintaan.

Palautuksen perumiselle oli kyllä muistaakseni ihan nappi joko tilauksen Check return status -sivulla tai Return label -sivulla, mutta nyt ei ole aktiivista palautusta mulla että voisin tarkistaa.
 
Palautuksen perumiselle oli kyllä muistaakseni ihan nappi joko tilauksen Check return status -sivulla tai Return label -sivulla, mutta nyt ei ole aktiivista palautusta mulla että voisin tarkistaa.

Kyllä, siellä on Cancel return nappi kun menee katsomaan tuotteen palautusta Track your return & refund.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 549
Viestejä
4 476 629
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom