Amazon.de:n policy on aina ollut se että ostajalle ei saa tulla kuluja, vaan myyjä hoitaa ne (a-to-z claimin voi tehdä jos myyjä väistelee vastuuta).miten tullauskuviot menee nyt, jos tilaa amazon.de kautta. Dispatched from and sold on kuitenkin yritys joka todennäköisesti eu:n ulkopuolelta.
Alle 150 euron EU:n ulkopuolelta EU:hun tulevienn tilauksien ALVinkeräystapa muuttui (eli Amazon kerää sen ja myyjä välittää Amazonin IOSS-numeron kuljetusyhtiölle josta se menee tullille), mutta periaatteessa ostajan kannalta tilanne ei ole muuttunut.
Eivät varmasti ole vain nähneet vaivan arvoiseksi, tai se on matalalla prioriteetilla.Onkos tuolle löytynyt mitään syytä, että miksei Ruotsin Amazon toimita Suomeen?
Missään muussakaan viimeisen 5 vuoden sisällä avatussa Amazonissa (esim. amazon.com.au, amazon.nl, amazon.pl) ei ole kansainvälisiä toimituksia, eli ei ole mikään poikkeustapaus.