Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
miten tullauskuviot menee nyt, jos tilaa amazon.de kautta. Dispatched from and sold on kuitenkin yritys joka todennäköisesti eu:n ulkopuolelta.
:tdown:
Amazon.de:n policy on aina ollut se että ostajalle ei saa tulla kuluja, vaan myyjä hoitaa ne (a-to-z claimin voi tehdä jos myyjä väistelee vastuuta).

Alle 150 euron EU:n ulkopuolelta EU:hun tulevienn tilauksien ALVinkeräystapa muuttui (eli Amazon kerää sen ja myyjä välittää Amazonin IOSS-numeron kuljetusyhtiölle josta se menee tullille), mutta periaatteessa ostajan kannalta tilanne ei ole muuttunut.

Onkos tuolle löytynyt mitään syytä, että miksei Ruotsin Amazon toimita Suomeen?
Eivät varmasti ole vain nähneet vaivan arvoiseksi, tai se on matalalla prioriteetilla.
Missään muussakaan viimeisen 5 vuoden sisällä avatussa Amazonissa (esim. amazon.com.au, amazon.nl, amazon.pl) ei ole kansainvälisiä toimituksia, eli ei ole mikään poikkeustapaus.
 
Onkos tuolle löytynyt mitään syytä, että miksei Ruotsin Amazon toimita Suomeen?

Ei varmaan tarjoaisi Amazonille eikä suomalaisille asiakkaillekaan oleellisia hyötyjä verrattuna nykytilanteeseen. Myös eri valuutta, joten muunnoskulut sotkisi vähän asioita.

Varmaan lopulta Suomeen tulee oma Amazon, mutta siihen asti Saksan Amazon on oletusvalinta ilmaisposteineen.
 
Onkos tuolle löytynyt mitään syytä, että miksei Ruotsin Amazon toimita Suomeen?
Varastot pienemmät ja luultavasti Amazon saa paremmat kuljetushinnat kun muita kuijetuksia kulkee euroopassa enemmän. Myös ruotsiin osa tavararoista tulee saksasta.

--------
miten tullauskuviot menee nyt, jos tilaa amazon.de kautta. Dispatched from and sold on kuitenkin yritys joka todennäköisesti eu:n ulkopuolelta.
:tdown:

Heinäkuun alusta on pikkuhiljaa kaikki 3. osapuolen myyjät tulleet verolliseksi. Tähän asti oli vain amazonin omat tavarat ja oli halvempaa ostaa myyjältä joka möi amazonin varastosta tavarat. Nyt näitä ei enää kannata käyttää veroedun vuoksi.

Testasin ostamalla kokeeksi selvän kiinantuotteen Amazon.de:stä. Vaikuttaa että veron maksaa myyjä eikä Amazon, koska hinta ei muutu koriin lisättynä , mutta oston jälkeen tuotteen myyntihinta nousi 4€
Normaali tuotteella hinta nousee koriin lisäyksen jälkeen sen muutaman prosentin, nykyisin myös 3 osapuolen tuotteilla.
Amazonin kiinanpaketit tulee nyt näin, luultavasti sama käytäntö tulee käyttöön Aliexpressillä. Kokemustahan Aliexpressillä on, kun vastaava on ollu Australian paketeilla käytössä n.2v.
vat.png
Melkein kannattaa tarkistaa ennen tilausta että myyjällä on vat numero tai että hinta nousee ennen maksua niin ei pitäisi joutua selitysrumbaan eikä pitäisi tulla postin käsittelymaksua. Varmuus tulee vasta viikojen kuluessa.

Dispatched from and sold by LKNV
koe.png

seller.png





YANWEN logistics
Delivery By MCHT1
Tracking ID: AM000000000YP

amazon.png
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkäs onnistuu BT kuulokkeiden palautus Saksan Amazonille? Kun nuo siis sisältävät akun. Kuljettaako posti, vai pitääkö ihan jonkun kuriirin kautta lähettää?
 
Mitenkäs onnistuu BT kuulokkeiden palautus Saksan Amazonille? Kun nuo siis sisältävät akun. Kuljettaako posti, vai pitääkö ihan jonkun kuriirin kautta lähettää?
Periaatteessa pitäisi varmaan laittaa muulla kuin Postilla, kun Saksan posti ei hyväksy litium-akullisia tuotteita kansainvälisissä saapuvissa postilähetyksissä.
Käytännössä voi kyllä mennä läpi, varsinkin kun tuo tieto ei ole mitenkään kovin näkyvillä missään joten monet varmaan ovat postilla lähetelleet sellaisia enkä ole kuullut ongelmista.

Shipitistä voi ottaa vaikka GLS- tai UPS-lähetyksen ~20 euron hintaan eli jonkin verran Postia kalliimmalla, mutta vaatii tulostimen.
 
Periaatteessa pitäisi varmaan laittaa muulla kuin Postilla, kun Saksan posti ei hyväksy litium-akullisia tuotteita kansainvälisissä saapuvissa postilähetyksissä.
Käytännössä voi kyllä mennä läpi, varsinkin kun tuo tieto ei ole mitenkään kovin näkyvillä missään joten monet varmaan ovat postilla lähetelleet sellaisia enkä ole kuullut ongelmista.



Ei laita mitään siitä erityis noottia niin eipä siinä ongelmaa.


Muuten Amazon on poistanu paljon ihan tavallisia tavaroita ettei tilaus suomeen enää onnistu. Onkohan tämä merkki että Amazon ruotsi aukeaa pian suomalaisille
 
Intian pojan kanssa höpöteltiin reilu tovi Amazon.de-palautuksen kanssa. Suomen Postin kautta täytyy laittaa palautus Kiinaan vaikka maksaa tuhottomasti (74€), enemmän kuin alkuperäinen ostos) ja Amazon korvaa, kunhan laitan heille Postin kuitin palautuksesta.
 
Intian pojan kanssa höpöteltiin reilu tovi Amazon.de-palautuksen kanssa. Suomen Postin kautta täytyy laittaa palautus Kiinaan vaikka maksaa tuhottomasti (74€), enemmän kuin alkuperäinen ostos) ja Amazon korvaa, kunhan laitan heille Postin kuitin palautuksesta.
Ei pidä paikkaansa, Amazon.den policy on että pitää aina olla saksalainen palautusosoite, tai myyjän pitää antaa valmiiksi maksettu osoitekortti, tai rahat pitää palauttaa ilman tuotteen palauttamista.

If you order from a third-party seller who ships their items from a location outside of Germany, you should be aware that Amazon’s return policy requires that international Marketplace sellers either:
  • Provide a return address within Germany.
  • Provide a prepaid return label.
  • Offer a full refund without requesting the return of items.
If a seller doesn’t abide by this policy on an order you returned you can, subject to certain conditions, file an A-to-z Guarantee claim.
 
Pystyykö jostain saamaan Postin kuitista englanninkielistä jälkikäteen palautusta varten? Tai kelpaako Amazonille suomenkielinen kuitti?
 
Ei pidä paikkaansa, Amazon.den policy on että pitää aina olla saksalainen palautusosoite, tai myyjän pitää antaa valmiiksi maksettu osoitekortti, tai rahat pitää palauttaa ilman tuotteen palauttamista.

Kiinalainen myyjä palautti osan rahoista ja saksalaisen postin kautta olisi pitänyt laittaa niillä rahoilla Suomesta Kiinaan matto. Erikoista, neuvottelun jälkeen Amazon lähettää miulle sen 75€ jotta saan palautettua maton takaisin Kiinaan.
 
Amazonille täytyy lähettää kuitti Postin kautta lähetetylle palautukselle. Kertokaahan vielä mikä kaikki mahdollinen tässä voi vielä männä päin persusta, kun moneen kertaan kysyin ettei täydy sitten lähettää kirjattuna tai muutenkaan sillä tavalla, että myyjä pääsisi luistelemaan.
 
Amazonille täytyy lähettää kuitti Postin kautta lähetetylle palautukselle. Kertokaahan vielä mikä kaikki mahdollinen tässä voi vielä männä päin persusta, kun moneen kertaan kysyin ettei täydy sitten lähettää kirjattuna tai muutenkaan sillä tavalla, että myyjä pääsisi luistelemaan.
Sanoisin että suurin riski on se, että Amazonin sääntöjen mukaan (jotka laitoin yllä) sinun ei pitäisi lähettää itse maksettua palautusta minnekään muualle kuin Saksaan, joten voivat olla sillä perusteella korvaamatta palautuskuluja.
Jos kyseessä on 3. osapuolen myymä ja lähettämä tilaus, ei Amazon myöskään itse normaalisti korvaa palautuskuluja (poislukien A-to-z claimit) vaan sen tekee myyjä.

En tiedä tilannettasi, mutta yleensä toimisin itse seuraavasti:
1. Teen palautuspyynnön.
2. Jos ei automaattisesti mikään näistä tapahdu, pyydän erikseen myyjältä Amazon.de:n sääntöjen mukaisen saksalaisen palautusosoitteen, tai valmiiksi maksetun osoitekortin, tai rahojen palautuksen ilman tuotteen palautusta.
3. Jos myyjä ei 1-2 viestin jälkeen ymmärrä tai suostu 2-kohdan pyyntöön, avaan A-to-z claimin ja otan sitä kautta tilauksen rahat takaisin.
4. Jos myyjä lopulta rahojen palautuksen jälkeen lähettää valmiiksi maksetun osoitekortin, lähetän sillä tuotteen takaisin.
 
Polttimo (amazon.de:stä) pimeni, miten kannattaa ottaa yhteyttä? Jos takuu 6kk kannattaako silti? Sähköpostilla? Mikä se on?
 
Googleen taikasanat ”Amazon de support chat” ja ensimmäinen linkki…

Ja tottakai kannattaa takuuvaihto. Siksi takuu on. :)
Linkistä pääsee kyllä tilauksiin muttei mihinkään chattiin, saati johonkin tuote rikkoutui -kohtaan, mielestäni nuo yhteydenottovaihtoehdot koskee tilausta. Olen oravanpyörässä noiden linkkien suhteen.
 
Linkistä pääsee kyllä tilauksiin muttei mihinkään chattiin, saati johonkin tuote rikkoutui -kohtaan, mielestäni nuo yhteydenottovaihtoehdot koskee tilausta. Olen oravanpyörässä noiden linkkien suhteen.

Amazon.de -> skrollaa sivuston alalaitaan oikealta alhaalta Customer Service -> Contact Us -> A delivery, order or return ja valkkaat tilauksen mitä koskee ja tuotteen ja sieltä "Problem with an item tms..." niin pitäis päästä chättiin.
 
Amazon.de:n policy on aina ollut se että ostajalle ei saa tulla kuluja, vaan myyjä hoitaa ne (a-to-z claimin voi tehdä jos myyjä väistelee vastuuta).

Alle 150 euron EU:n ulkopuolelta EU:hun tulevienn tilauksien ALVinkeräystapa muuttui (eli Amazon kerää sen ja myyjä välittää Amazonin IOSS-numeron kuljetusyhtiölle josta se menee tullille), mutta periaatteessa ostajan kannalta tilanne ei ole muuttunut.
Amazon.de tilatusta alle 20€ tuotteesta tuli Postin ilmoitus: "Moi! Lähetys SPnnnnnnnFI EU:n ulkopuolelta on saapunut ja se täytyy tullata. Seuraa ohjeita [...]". En tehnyt mitään ja seuraavana päivänä tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa. Liekö sitten Posti kämmäillut jotain tai lähetyksen tiedot olleet väärin, mutta näytää nämä tullaukset olevan vielä hankalia kaikille.
 
"Nopea" kysymys, kun en oikein ymmärtänyt tuota palautuskäytäntöä Saksan Amazonissa. Tilasin vahingossa vääränlaista filamenttia tulostimeen, ihan oma vika, ja nyt pitäisi kokeilla palautusta.

Lähinnä, että koskeeko tuo saksalainen 14vrk "ilman syytä" palautusoikeus mikä Amazonin myyntiehdoissa mainitaan, myös suomalaisia asiakkaita.

Ja että saako niitä postikuluja takaisin, jos tilaus on alle 40e Saksan veroilla, mutta kun lisäsivät Suomen alvit, niin menee täpärästi yli 40 euron. Kun 40€ ilmoittavat olevan minimiarvon tuolle 14vrk ilmaiselle palautukselle. Olen lukenut niin sekavaa tekstiä aiheesta, että en suoraan sanottuna ymmärtänyt. Lähetyksen joutuu ilmeisesti maksamaan itse postissa, ja sitten karhuamaan takaisin postikuluja Amazonilta kuitin kanssa? Miksi sitten omapostissa näkyy kyseisen lähetyksen kohdalla suomalaista asiakaspalautusta vastaava "palauta lähetys" -nappi?

Tilannetta sekoittaa vielä entisestään se, että jostain syystä näkyy kahtena erillisenä tilauksena nuo filamenttirullat, vaikka tilasin 2 rullaa samalta myyjältä samassa ostoskorissa, lähetys Amazonin kautta. Mikään ei varmaan estä palauttamasta kuitenkin samassa laatikossa, kun menevät kevyesti yhteen M-koon pakettiin postissa. Lykkäänkö sitten sen toisen tilauksen palautuskupongin sinne laatikkoon sisälle vai päälle. Kummankin palautuksen joutui hyväksyttämään erikseen.

Nyt on niin monta kysymys, että varmaan pitäisi laittaa sähköpostia sinne, mutta jos osaisi joku auttaa edes alkuun, niin kiitos.
 
"Nopea" kysymys, kun en oikein ymmärtänyt tuota palautuskäytäntöä Saksan Amazonissa. Tilasin vahingossa vääränlaista filamenttia tulostimeen, ihan oma vika, ja nyt pitäisi kokeilla palautusta.

Lähinnä, että koskeeko tuo saksalainen 14vrk "ilman syytä" palautusoikeus mikä Amazonin myyntiehdoissa mainitaan, myös suomalaisia asiakkaita.
Koskee.
Ja että saako niitä postikuluja takaisin, jos tilaus on alle 40e Saksan veroilla, mutta kun lisäsivät Suomen alvit, niin menee täpärästi yli 40 euron. Kun 40€ ilmoittavat olevan minimiarvon tuolle 14vrk ilmaiselle palautukselle.
Mielestäni saa.
Olen lukenut niin sekavaa tekstiä aiheesta, että en suoraan sanottuna ymmärtänyt. Lähetyksen joutuu ilmeisesti maksamaan itse postissa, ja sitten karhuamaan takaisin postikuluja Amazonilta kuitin kanssa?
Joo.
Miksi sitten omapostissa näkyy kyseisen lähetyksen kohdalla suomalaista asiakaspalautusta vastaava "palauta lähetys" -nappi?
Kokeilin kerran huvikseen tuota Postin nappia mutta siitä tuli vain virheilmo Amazonin lähetyksissä. Jos toimii niin en näe estettä sen käytölle.
Tilannetta sekoittaa vielä entisestään se, että jostain syystä näkyy kahtena erillisenä tilauksena nuo filamenttirullat, vaikka tilasin 2 rullaa samalta myyjältä samassa ostoskorissa, lähetys Amazonin kautta. Mikään ei varmaan estä palauttamasta kuitenkin samassa laatikossa, kun menevät kevyesti yhteen M-koon pakettiin postissa. Lykkäänkö sitten sen toisen tilauksen palautuskupongin sinne laatikkoon sisälle vai päälle. Kummankin palautuksen joutui hyväksyttämään erikseen.
Amazonin ohjeissa on sanottu että ei saa yhdistää, eli on riski että toinen "katoaa".

Mutta kerran silti yhdistin useamman palautuksen tuolleen ja laitoin sekä päälle että sisään kaikki laput, teipillä toisiinsa yhdistettynä, ja toimi kyllä eli sain kaikki rahat.
 
Ok, no sama ottaa melkein riski "katoamisesta", kun aivan älytöntä postittaa 2x19,90e vrt 1x20,90e paketti, luulisi olevan parempi heillekin rahojen palautuksen kannalta. Kiitos paljon tiedoista.
 
Amazonin Psary, PL (Katovicen lähellä) varastosta lähtenyt pakettikin tulee näköjään Postilla (ennen lähes poikkeuksetta Puolasta lähteneet paketit on tulleet UPS:llä). Ilmeisesti tulee samaa Kaunas jne -reittiä Saksasta lähetettyjen kanssa.

Nopeasti kyllä hoituu tuo logistiikka tuoltakin. Perjantaina tilattu yksi tuote, lauantaina aamupäivästä lähetysilmoitus Amazonilta ja nyt jo paketit saapuneet Vantaalle ja huomenissa Posti toimittaa kotiin (ilmainen kuljetus vaihtoehto).
 
Amazonin Psary, PL (Katovicen lähellä) varastosta lähtenyt pakettikin tulee näköjään Postilla (ennen lähes poikkeuksetta Puolasta lähteneet paketit on tulleet UPS:llä). Ilmeisesti tulee samaa Kaunas jne -reittiä Saksasta lähetettyjen kanssa.

Nopeasti kyllä hoituu tuo logistiikka tuoltakin. Perjantaina tilattu yksi tuote, lauantaina aamupäivästä lähetysilmoitus Amazonilta ja nyt jo paketit saapuneet Vantaalle ja huomenissa Posti toimittaa kotiin (ilmainen kuljetus vaihtoehto).
Joo sama täällä, posti oli nopeampi paketin kuljetuksessa Helsingistä kuin UPS vaikka saapuivat samana päivänä + posti toimitti sen suoraan kotiin. UPS laittoi vaan että "Vastaanottajaa on yritetty tavoittaa, mutta epäonnistuneesti" vaikka olin kotona koko päivän ja ovikello ei soittanut.
 
Viimeksi muokattu:
On tuo kyllä erikoista kun amazonilta/postilta ei tule mitään ilmoitusta lähetyksen saapumisesta. Tänään olivat käyneet paketin kanssa soittelemassa ovikelloa (oisin ollu kotona jos olisin tiennyt).

Tuli sähköposti että on yritetty toimittaa ja että paketti on viety jonnekin postin logistiikkakeskukseen. Hmm...
 
On tuo kyllä erikoista kun amazonilta/postilta ei tule mitään ilmoitusta lähetyksen saapumisesta. Tänään olivat käyneet paketin kanssa soittelemassa ovikelloa (oisin ollu kotona jos olisin tiennyt).

Tuli sähköposti että on yritetty toimittaa ja että paketti on viety jonnekin postin logistiikkakeskukseen. Hmm...

Postin seurannasta näkee missä paketti on tulossa ja samalla voi valita haluaako toimituksen kotiin vai suoraan postiin. Jos haluaa että etukäteen kuriiri sopii toimitusajankohdasta, niin sitten pitää ostaa se kalliimpi toimitus. Ainakin ennen se kalliimpi toimitus tuli DHL:n tai UPS:n toimittamana ja sieltä oltiin yhteydessä ennen toimitusta.
 
On tuo kyllä erikoista kun amazonilta/postilta ei tule mitään ilmoitusta lähetyksen saapumisesta. Tänään olivat käyneet paketin kanssa soittelemassa ovikelloa (oisin ollu kotona jos olisin tiennyt).

Tuli sähköposti että on yritetty toimittaa ja että paketti on viety jonnekin postin logistiikkakeskukseen. Hmm...
Riippuu hieman mikä kuljetuspalvelu oli kyseessä, mutta itselle tulee Euroopan Amazonien Postin Express-paketeista ilmoitus OmaPosti-sovelluksen kautta, jota kautta voi sitten ohjata noutopisteeseen tai antaa toimitusohjeet - voisin kuvitella että ilman sovellusta tulee tekstiviesti, mutta en ole varma. Tarkkaa/paikkaansapitävää toimituspäivää ei kuitenkaan sitäkään kautta tule - Amazonin lähetyshetken arviot pitävät melko hyvin paikkaansa.

Puhelinnumero täytyy olla oikein että Postin ilmoitukset tulevat.

Jos valitset Amazonissa nopeamman kuljetusnopeuden niin UPS/DHL todennäköistyy, mutta riippuu paikkakunnasta kuinka hyvin niillä ilmoitukset toimivat. Näistä myös menee suuri osa Postille nykyään, jolloin ei toimitusvaiheessa ole eroa halvempaan.
 
Omaposti löytyy ja siellä ei ollut mitään ilmoitusta tulevasta paketista? Noh pitää seurata silmä kovana noita kuljetusten edistymisiä. Pitäisi katsoa paljonko pitää maksaa enemmän että sais tiedon toimituspäivästä/kellonajasta.
 
Onko tilauksessa yhteystiedot kohdallaan? Muistelisin, että sähköpostia ja puhelinnumeroa käytettäisiin tunnistamiseen. Sain itse juuri Saksan Amazonista paketin ja se tuli tavalliseen tapaan näkyviin OmaPostiin ja siellä sai valita toimitustavan.
 
On yhteystiedot kunnossa molemmissa sekä amazonissa että omapostissa. Pitää katsoa kun tuolta on tulossa muitakin tuotteita että miten niiden kanssa käy.
 
Onko kokemusta Subsribe & Save - tuotteista Suomeen? Tuuttasin ensi kuuksi tuollaisen ~60€ tilauksen testiin, mutta nyt järjestelmä on ampunut joka tuotteesta oman tilauksensa ja laskenut jokaiseen erikseen sen 9,49€ standard delivery toimituskulun? Eli 7€ tuotteen tilauksen total on luokkaa 17€.

Kuuluuko tuon toimia noin, ja jossain vaiheessa sitten yhdistää nuo ja luonnollisesti tulee ilmaisilla posteilla vai kusetetaanko suomipoikaa?

Riippuu hieman mikä kuljetuspalvelu oli kyseessä, mutta itselle tulee Euroopan Amazonien Postin Express-paketeista ilmoitus OmaPosti-sovelluksen kautta, jota kautta voi sitten ohjata noutopisteeseen tai antaa toimitusohjeet - voisin kuvitella että ilman sovellusta tulee tekstiviesti, mutta en ole varma. Tarkkaa/paikkaansapitävää toimituspäivää ei kuitenkaan sitäkään kautta tule - Amazonin lähetyshetken arviot pitävät melko hyvin paikkaansa.

Puhelinnumero täytyy olla oikein että Postin ilmoitukset tulevat.

Jos valitset Amazonissa nopeamman kuljetusnopeuden niin UPS/DHL todennäköistyy, mutta riippuu paikkakunnasta kuinka hyvin niillä ilmoitukset toimivat. Näistä myös menee suuri osa Postille nykyään, jolloin ei toimitusvaiheessa ole eroa halvempaan.

Juuri saapui 40,50 x 50,50 x 20,50 cm ja 14kg painava paketti Amazonista, joka kyllä tuli OmaPostiin mutta ei ollut mitään valintaa noutopisteelle. Lisäpalveluna tässä on Postilla "Suuri" - ovatko oma-alotteisesti tajunneet että nämä hieman suuremmat eivät lähes ikinä mahdu valittuun automaattiin ja täten automaatti on kotiinkuljetus? :)

Taas se tasan 2 päivää Kaunaksesta kun on paketti kätösissä.

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle. 27.7.2021 klo 08:03 TURKU KEVYT KULJETUS
Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle. 27.7.2021 klo 07:08 TURKU KEVYT KULJETUS
Lähetys on lajiteltu. 26.7.2021 klo 21:29 LIETO 21420
Lähetys on kuljetuksessa. 25.7.2021 klo 11:27 Kaunas
 
Viimeksi muokattu:
Juuri saapui 40,50 x 50,50 x 20,50 cm ja 14kg painava paketti Amazonista, joka kyllä tuli OmaPostiin mutta ei ollut mitään valintaa noutopisteelle. Lisäpalveluna tässä on Postilla "Suuri" - ovatko oma-alotteisesti tajunneet että nämä hieman suuremmat eivät lähes ikinä mahdu valittuun automaattiin ja täten automaatti on kotiinkuljetus? :)
Juu, itselle tuli myös 11kg 39,00 x 53,00 x 29,50 cm "Suuri"-lisäpalveluinen paketti ilman noutopistekyselyä pari viikkoa sitten, eli joku raja siinä noutopistekyselyssä on.

En kyllä ole ihan varma miksi näissä on Suuri-lisäpalvelu kun sen raja on 120x60x60 cm, eli menisi helposti ilmankin sitä (ja automaattiinkin mahtuisi). Ehkä Amazonin sopparissa on eri kokorajat.
 
Tilasin eilen amazon.de tabletin jonka hinta oli laskenut tänään. Onko tuolta mahdollista saada erotuksesta jotain hyvitystä? Myyjänä siis amazon itse.
 
Mikäli tilaus ei ole lähtenyt niin voi varmaan peruuttaa ja tilata uudestaan. Aikaisemmin (vuosia sitten) Amazon antoi alennuksen pyydettäessä vaikka tavara oli saapunut mutta automaattinen softa/palvelu tarkkaii hintoja ja pyysi sitä automaattisesti niin nykyään yleensä kai vaativat tuotteen palautusta.
 
Miten en saa maksettua mitään, pyydetään jotain tietoja varmistukseksi maksu kortista. Your Amazon account: response required. Your account is still temporarily on hold. Mitä pitää tehdä siis?
 
Viimeksi muokattu:
Missä tuo ilmoitus tuli? Jos tuli vain joku random email niin vaikuttaa huijaukselta. Kirjaudu suoraan Amazonin sivuille (eli älä käytä mitään emailissa ollutta linkkiä) ja katso sieltä.
 
Missä tuo ilmoitus tuli? Jos tuli vain joku random email niin vaikuttaa huijaukselta. Kirjaudu suoraan Amazonin sivuille (eli älä käytä mitään emailissa ollutta linkkiä) ja katso sieltä.
Kun kirjautuu amazoniin tulee heti teksti enkä oikein tiedä mitä pitäs tehdä:

More Information Needed
The information you supplied was reviewed by Amazon but we cannot remove the hold on your account at this time. For details, check for an email or text message from Amazon describing next steps. Please contact us for further concerns
 
Viimeksi muokattu:
Kannattanee aloittaaa tarkistamalla sähköposti ja tekstiviestit kuten tuossa sanotaan. Pikaisen haun perusteella noita on ainakin tullut jos on myynyt Amazonissa jotain ja siinä on ollut jotain epäselvyyksiä, tai jos tilillä on käytetty paljon lahjakortteja tai prepaid luottokortteja tms. Toki voi olla joku väärinkäyttö jos esim. salasana on vuotanut eikä tunnuksessa ollut 2FA käytössä ja sitten joku muu on käyttänyt tunnusta huijausten tekoon.

Itse en tuohon ole koskaan törmännyt niin en kyllä tämän paremmin osaa sanoa mitä tuossa pitää tehdä.
 
Amazon.de palautukset. Orders-sivulla lukee tuotteen perässä ”Eligible for return until 8 Aug 2021”. Kyseessä siis tuo 30 päivän palautusoikeus. Riittääkö, että käy täppäämässä palautuksen käyntiin Amazonin sivuilla tuohon 8. elokuuta mennessä, vai pitääkö siihen mennessä laittaa palautettavat tuotteet kuljetettavaksi? Paljonko saa aikaa postittaa tuotteet, siitä kun on ilmoittanut palautuksesta, jos sen tekee ihan viime tingassa? Ajattelin josko kerkeisin vielä tekemään ja vastaanottamaan uuden tilauksen Amazonilta ennen kuin tuo palautusikkuna sulkeutuu, jolloin voisin tarvittaessa palauttaa uudesta tilauksesta myös kamaa samassa lähetyksessä.
 
Tiistaina tehty päivällä tilaus kamppeista ja asia ei ole edistynyt amazon.de:ssä millään levelillä. Tilaus vastaanotettu -tilassa siis. Tämä on sinällään huolestuttavaa, sillä itselle on aina tilausta valmisteltu tai jopa lähetetty 24h sisään tilauksen sisään laittamisesta.
 
Amazon.de palautukset. Orders-sivulla lukee tuotteen perässä ”Eligible for return until 8 Aug 2021”. Kyseessä siis tuo 30 päivän palautusoikeus. Riittääkö, että käy täppäämässä palautuksen käyntiin Amazonin sivuilla tuohon 8. elokuuta mennessä, vai pitääkö siihen mennessä laittaa palautettavat tuotteet kuljetettavaksi? Paljonko saa aikaa postittaa tuotteet, siitä kun on ilmoittanut palautuksesta, jos sen tekee ihan viime tingassa? Ajattelin josko kerkeisin vielä tekemään ja vastaanottamaan uuden tilauksen Amazonilta ennen kuin tuo palautusikkuna sulkeutuu, jolloin voisin tarvittaessa palauttaa uudesta tilauksesta myös kamaa samassa lähetyksessä.
Muistaakseni 1-2 päivää tulee "lisäaikaa" jos teet palautuspyynnön viimeisenä palautuspäivänä.

Eri palautuksia ei periaatteessa saa yhdistää samaan pakettiin. Käytännössä kerran tein niin ja toimi kyllä, mutta omalla riskillä.
Tiistaina tehty päivällä tilaus kamppeista ja asia ei ole edistynyt amazon.de:ssä millään levelillä. Tilaus vastaanotettu -tilassa siis. Tämä on sinällään huolestuttavaa, sillä itselle on aina tilausta valmisteltu tai jopa lähetetty 24h sisään tilauksen sisään laittamisesta.
Ihan normaalia, jos ei arvioitu toimituspäivä ole vielä mennyt? Nopeimmillaan 1 päivässä ne tulee kun lopulta lähtevät.

Itselläkin viime vuosina suuri osa .de-tilauksista taitaa olla mennyt Preparing for shipment -tilaan aika nopeasti jos varastossa, mutta osa ei ole mennyt ja silti tullut luvatussa ajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tiistaina tehty päivällä tilaus kamppeista ja asia ei ole edistynyt amazon.de:ssä millään levelillä. Tilaus vastaanotettu -tilassa siis. Tämä on sinällään huolestuttavaa, sillä itselle on aina tilausta valmisteltu tai jopa lähetetty 24h sisään tilauksen sisään laittamisesta.
Itsellä menee välillä lähemmäs viikko että lähetetään. Ja tilaan siis ainostaan niitä amazonin omassa varastossa olevia tavaroita
 
Tilasin erään tuotteen 5 kuukautta sitten. Nyt reilu viikko sitten lähti viimein matkaan. Tai niin ainakin luulin. Ei edennyt kovin kauas, vaan nyt sakkaa Ranskan postijärjestelmässä. "Delay in delivery due to external factors "

Ei helkkari, Aliexpressistakin tuli tilaukset helpommin aikanaan.
 
Teettekö Amazon.de:lle claimin palautusten postikuluista vasta kun Amazon on vastaanottanut palautuksen? Aina aiemmin toiminut mukisematta niin, että olen laittanut claimia menemään suurinpiirtein heti kun olen nakannut palautuksen postiin, ja melkein heti Amazon on sitten kulut maksanut. Nyt viimeksi ihan soittivat (!!) Amazonin aspasta ja sanoivat, että nyt joutuu odottelemaan että he saavat palautuksen ennen kuin voivat hyvittää postituskuluni.
 
Teettekö Amazon.de:lle claimin palautusten postikuluista vasta kun Amazon on vastaanottanut palautuksen? Aina aiemmin toiminut mukisematta niin, että olen laittanut claimia menemään suurinpiirtein heti kun olen nakannut palautuksen postiin, ja melkein heti Amazon on sitten kulut maksanut. Nyt viimeksi ihan soittivat (!!) Amazonin aspasta ja sanoivat, että nyt joutuu odottelemaan että he saavat palautuksen ennen kuin voivat hyvittää postituskuluni.
Aina olen odottanut ensin palautuksen vastaanottoa joo.
 
Teettekö Amazon.de:lle claimin palautusten postikuluista vasta kun Amazon on vastaanottanut palautuksen? Aina aiemmin toiminut mukisematta niin, että olen laittanut claimia menemään suurinpiirtein heti kun olen nakannut palautuksen postiin, ja melkein heti Amazon on sitten kulut maksanut. Nyt viimeksi ihan soittivat (!!) Amazonin aspasta ja sanoivat, että nyt joutuu odottelemaan että he saavat palautuksen ennen kuin voivat hyvittää postituskuluni.

Heti kun olen vienyt paketin postiin. Ainoastaan kerran on pitänyt odotella, että ovat käsitelleet palautuksen. Tämä taisi olla keväämmällä.
 
Millaisia kokemuksia ihmisillä on Amazonin rahojen palautuksesta tilisiirtona? Italian Amazon ei pysty palauttamaan rahoja kortille, koska minulla on vaihtunut pankki tilauksen teon jälkeen. Tarjoavat vaihtoehdoksi lahjakorttia tai tilisiirtoa. Lahjakortilla en tee yhtään mitään, ja tilisiirtoa varten pitäisi antaa maksutiedot puhelimen välityksellä. Sähköpostitse eivät kuulemma suostu noita tietoja käsittelemään.

Amazonille kun jättää soittopyynnön, niin sieltä tulee italiankielinen robottipuhelu, joka katkeaa automaattisesti kun on toistanut viestinsä pari kertaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 289
Viestejä
4 508 002
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom