- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 2 422
Kanssa tuli (saksan) Amazonin paketti hyvin postilla, hieman yllättävästi briteistä.
Pitäisi palauttaa kaksi tuotetta Amazonille (Saksa). Palautusprosessissa mainitaan, että he korvaavat 8 euroa. Postitus maksaa merkittävästi enemmän. Saako rahat takaisin jos löytyy kuitti ja jaksaa ottaa yhteyttä asiakastukeen? Mikä olisi halvin tapa palauttaa?
26.3. tilasin ilmaisilla posteilla tavaraa, jotka kaikki suoraan Amazonin varastosta. Tänään tuli 2/3 artikkeleista by Posti ja 1/3 olisi vielä tulossa tänään DHL:llä. Ennustettu toimitus tilatessa oli 9.4.Kuinka Saksan Amazonista tilatut paketit tällä hetkellä kulkevat? Olisi yksi muistikitti kiikarissa, mutta arvioidut toimitusajat ovat vähän turhan pitkiä..
Jos Euroopan Amazon niin tarkista ettei toimitusosoitteen postinumerokentässä ole "FI-" -alkua. Amazon aloitti jokin aika sitten tarkistamaan noita postinumeroita tarkemmin. FI on maakoodi jonka voi laittaa osoitetta kirjoitettaessa postinumeron vasemmalle puolelle, mutta se ei itse ole osa postinumeroa.En tiiä, mutta omalla kohdalla moni artikkeli sanoo, että ei toimiteta suomeen? Ja sellaiset jotka vielä tovi sitten kulki kyllä normaalisesti
Tässä omat kokemukset viikon takaa, vaikka tilatessa ne arvioidut ajat näytti ihan häränpyllyä:Kuinka Saksan Amazonista tilatut paketit tällä hetkellä kulkevat? Olisi yksi muistikitti kiikarissa, mutta arvioidut toimitusajat ovat vähän turhan pitkiä..
Täytyy kehua kyllä tätä Amazon/Posti yhteistyötä.
1. tilaus lähti ma 23.3. ja saapui ovelle pe 27.3.
2. tilaus lähti pe 27.3. ja saapui ovelle ti 31.3.
Kummastakin tuli noin päivä lähetyksen jälkeen OmaPostiin viesti, että haluaako toimituksen Postiin/automaattiin vai tuoko lähetti kotiin. Ja näin etätyöläisenä otin tietysti kummatkin kotiin ja tulivat sovitusti. Seurantakoodi toimii koko ketjun läpi jne.
Saanko kysyä mitä tilasit, kun voi olla myös hieman tuoteriippuvainen asia? Ja mihin asti arvioidut ajat heittivät? Otitko myös tuon normaalin postituksen etkä pikavauhtia?Tässä omat kokemukset viikon takaa, vaikka tilatessa ne arvioidut ajat näytti ihan häränpyllyä:
Se normaali ilmaispostitus.. tilauksesta kesti noin 2-3pvä että lähti liikenteeseen ja siihen nuo kuljetusajat päälle.Saanko kysyä mitä tilasit, kun voi olla myös hieman tuoteriippuvainen asia? Ja mihin asti arvioidut ajat heittivät? Otitko myös tuon normaalin postituksen etkä pikavauhtia?
Kiitoksia vastauksista! Pitääpä noilla tiedoilla katsoa näitä muisteja uudemman kerran, kun Suomessa kyseiselle kitille on varastot tyhjillään eli pitäisi ensiksi odotella tavaran saapumista omaan varastoon, että voi laittaa uudelleen postiin, sillä aikaa kun Amazonissa on varastot väärällään.Se normaali ilmaispostitus.. tilauksesta kesti noin 2-3pvä että lähti liikenteeseen ja siihen nuo kuljetusajat päälle.
Toisessa paketissa oli kotitaloustavaraa ja toisessa ATK:ta, kumpikin tuli Saksan HAJ8-varastosta.
Menee vähän chättäilyksi, mutta tarkoitus olisi tilata yksi tuote ja tällä hetkellä näyttää näin:Kiitoksia vastauksista! Pitääpä noilla tiedoilla katsoa näitä muisteja uudemman kerran, kun Suomessa kyseiselle kitille on varastot tyhjillään eli pitäisi ensiksi odotella tavaran saapumista omaan varastoon, että voi laittaa uudelleen postiin, sillä aikaa kun Amazonissa on varastot väärällään.
Voi hyvinkin olla näin, itselläni antoi myös alustavia ensimmäisiä saapumisaikoja 21.4 tienoille. Enpä muistanut sitten pääsiäistä huomioida.Menee vähän chättäilyksi, mutta tarkoitus olisi tilata yksi tuote ja tällä hetkellä näyttää näin:
Get it Wed, April 22 jos tilaa tänään - varmaan laskevat tuosta pääsiäisestä pari ekstrapäivää vielä mukaan
Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?Awaiting bank response
We are waiting for an authorisation response from your bank. Please check again soon.
Onko rahat jämähtäneet katevarauksiin istumaan? Jos ei niin sitten olisin varmaankin suoraan aspaan yhteydessä.Itse tilasin isomman tilauksen. Ja yksi artikkeli lähti tulemaan erillisenä DHL:n kautta ja arvioitu päivä on 15.4.
Mutta tuo isompi läjä on ollut jo kolme päivää tässä statuksessa.
Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?
Joskus kestää viikonkin että tavara liikkuu Amazonilta, mutta tulee silti luvatussa aikataulussa perille. Näin ainakin yleensä.Itse tilasin isomman tilauksen. Ja yksi artikkeli lähti tulemaan erillisenä DHL:n kautta ja arvioitu päivä on 15.4.
Mutta tuo isompi läjä on ollut jo kolme päivää tässä statuksessa.
Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?
Oliha nuo katevarauksessa, mutta oman muistikuvan mukaan se lähtee pois silloin ku tuotteet lähtee. Nyt yksi tuote on lähetetty ja muut vielä istuu, ja rahulit on vieläkin katevarauksena. Joskus ennen on käynyt noin niin se erikseen lähteneen tuotteen katevaraus on lähtenyt pois.Onko rahat jämähtäneet katevarauksiin istumaan? Jos ei niin sitten olisin varmaankin suoraan aspaan yhteydessä.
Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.Onko Postin kotiinkuljetuksella (Oulu) tapana soittaa ennen toimitusta?
Kyseessä Posti Express -paketti Amazonista eikä ole aikasempaa kokemusta Postin kotiinkuljetuksesta. Hieman mietityttää kun talo jossa alaovi lukossa.
Näin vähän arvelinkin. Lähetyksestä toinen pienempi artikkeli meni DHL:n kontille ja kuriiri soitti asianmukaisesti ennen toimitusta.Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.
Amazonin Postin Express-paketteihin kuuluu yleensä SMS / OmaPosti -toimitustavan valinta jolla voi vaihtaa menemään esimerkiksi automaattiin.
Jos toimitus ei onnistu niin menee noudettavaksi postiin samana päivänä, nouto seurantanumerolla (noutoilmoitus tulee myös paperisena parin päivän sisällä).
Oulun alueesta en tieidä, riippuu kuskista/jakajasta. Jos ei ole soittopyyntöä niin ei ole pakko soittaa, mutta itse omalla alueella ohjeistan soittamaan jos on puhelinnumero tiedoissa.Onko Postin kotiinkuljetuksella (Oulu) tapana soittaa ennen toimitusta?
Kyseessä Posti Express -paketti Amazonista eikä ole aikasempaa kokemusta Postin kotiinkuljetuksesta. Hieman mietityttää kun talo jossa alaovi lukossa.
Aika monta vuotta seurasin aikaisemmalla kämpällä kun postin auto kävi päivittäin kiertämässä kerrostaloja lähistöltä. Jakaja kävi aina lukitun oven edessä kääntymässä ja takaisin autolle. Kaikki ovet siis aina lukossa, ei ovikoodeja eikä ovisummereita/ovikelloja. Sama homma tietty lähes kaikilla kuriireilla, harva soittelee ja posti ei koskaan.Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.
Menet omiin tilauksiisi ja klikkaat sieltä "Get support" tms. sen tuotteen kohdalla.Kerta se on ensimmäinenkin, mistä Amazon.de löytyy yhteydenotto takuuhuoltoa/vaihtoa varten?
Ulkoinen WD oli DOA. Tilattu kuitenkin vajaa vuosi sitten.
Eli ilmeisesti hoidetaan Chatin tai puhelun kautta? Ainoat vaihtoehdot.Menet omiin tilauksiisi ja klikkaat sieltä "Get support" tms. sen tuotteen kohdalla.
Sivusto jatkaa toimintaansa, varastot ei. Eli Amazonin toimittamat Amazon.fr -tilaukset lähtevät muilta varastoilta toistaiseksi.Ranskan Amazon kiinni toistaiseksi. (voi vaikuttaa tilauksiin sieltä)
Muhkea uhkasakko pakotti reagoimaan – Amazon laittaa toimintansa jäihin Ranskassa
Amazonin kuusi ranskalaista lähetyskeskusta pysyy kiinni ainakin 20. huhtikuuta asti.www.marmai.fi
Nyt näköjään saa taas tilattua, ei toistaiseksi tullut esteitä vastaan.Jaahas, näköjään kaikki kemikaalit näyttää olevan Amazon.de:ssä nyt "This item does not ship to Finland."
Eihän ole postinumerokentässä kirjaimia tmv.? Nykyään Amazon tarkistaa toimituksen postinumeroa vasten.Tänään en saanut mitään Amazon.de tuotteita tilattua Suomeen. Kaikissa ao. tuotteissa tilatessa "This item does not ship to Finland."
Oli elektroniikka, vähän suklaata, partavaahtoa, grillaustarvikkeita. Kaikissa tuotteissa oli kuitenkin kuvauksissa, että kansainvälinen toimitus ok ja samoja/vastaavia tuotteita olen aiemminkin tilannut.
Valitin näistä tukeen ja sain vastauksen:
Dear customer,
As I have checked, at present, guarantee restrictions and legal import/export provisions mean that we are unable to deliver all products to countries outside Germany. There may also be technical or licensing reasons why we're unable to deliver a product to a particular country. However our delivery department trying continuously to improve our services, you'll get it delivered in your county very soon.
Once the items can be delivered in Finland, you'll get a confirmation Email by system.
If you have any other concern please contact us we will surely help you further.
Your convenience and satisfaction is of utmost importance for us.
Thanks for contacting Amazon.deI wish you a great day and good health.
Noh, olihan siinä postinumerossa FI- alku... Ollut jo vuosikausia tuo sama osoite, näköjään oli tuosta kiinni.Eihän ole postinumerokentässä kirjaimia tmv.? Nykyään Amazon tarkistaa toimituksen postinumeroa vasten.
Kertoo myös (ensimmäisen tason) asiakaspalvelun laadusta kun eivät vieläkään osaa sanoa miten kuukausia ja kuukausia jatkunut vika voidaan ohittaa helposti, vaan todetaan vain että ei me nyt toimiteta.Noh, olihan siinä postinumerossa FI- alku... Ollut jo vuosikausia tuo sama osoite, näköjään oli tuosta kiinni.
Kiitos vinkistä, nyt sai tuotteet tilattua.
Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.
Täällä sama. Neljä tavaraa lähti kiltisti tulemaan Amazon.co.uk:sta ja .de:stä. UK tilaus siis jo postissa.Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.
Semmoisen huomasin Amazon.de kautta kun tilasin elokuvia alkuviikosta, että Amazonin haulla ei löydy monia tuotteita ollenkaan tai jos löytyy, niin ei näytä että Amazon edes myisi tuotetta (ainakaan Suomeen). Sitten jos vaikkapa blu-ray.comin kautta meni suoralla linkillä samaan tuotteeseen/elokuvaan niin sai lisättyä ihan normaalisti Amazonin myymänä ostoskoriin ja ostettua. En tiedä onko samaa vikaa/ominaisuutta muutenkin kuin elokuvien kohdalla ja mahtaako tuommoinen linkitys toimia sitten muidenkin tuotteiden kohdalla, mutta ehkä tutkimisen arvoinen.Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.
Nyt tuli postilta ilmoitukset ja appista valitsin automaatista noudon. Arvioitu toimitusaika maanantaina.Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.
Ainakin .de:stä on tullut Return Complete kuittaus maililla.Onko tietoa tuleeko amazonilta joku kuittaus palautuksesta?
Tämä tuote mitä olisin tilaamassa on myynnissä vain jenkkisivullaTäällä sama. Neljä tavaraa lähti kiltisti tulemaan Amazon.co.uk:sta ja .de:stä. UK tilaus siis jo postissa.
Voi laittaa.Selvitin Amazonista tilaamista firmalle. Sinne voisi laittaa ALV-numeron ja lisäksi täytyisi lähettää todistus, jonka saa tilattua verohallinnolta. Tuntuu aika hankalalta. Voiko vain tilata normaalisti, ja laittaa kuitin verotukseen niinkuin Suomesta tilatessa?