Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.

Ainakaan Netprisin laatikoissa ei edes lue firman nimeä ja varmaan Shippiin kautta voi tilata muutakin kuin alkoholia, joten tuntuu aikamoiselta urakalta, jos tulli meinaa käydä kaikki shippiin lähetykset läpi. (Johon en kyllä usko hetkeäkään.)

No oli miten oli. Itse laitoin eilen varmuuden vuoksi kohtuullisen ison tilauksen vetämään, vaikka oma kaljavarastoni ei ole lähelläkään loppua. Voi ainakin rauhassa olutta lipittäen seurata jännityneenä tämän uuden tapauksen käänteitä.
 
Noniin. Tulipa hätäiltyä ja tilattu AS24 olutta ja kuljetus Nordictrans.eu kautta koska halvin paras. Nämä ei ilmeisesti toimi keskenään. Eilen tein tilauksen ja tänään nordictrans sanoi palauttavansa rahat, pisteet siitä. Älä @Bahti ainakaan sieltä tilaa kuljetusta. En sitte tiedä olisiko minun jostain tämä pitänyt osata lukea.

Good day!

Thank you for choosing our company but at the moment we deliver orders only from www.alks.fi and www.alkostar.eu

A refund of 22 EUR has been issued to the credit card used to place this order. Please, note that refunds can take up to 10 working days to show in your account due to varying processing times between payment and providers.

Best regards,

Var Teenuse OÜ
 
Mistäs nyt sitten kannattaa tilata?
Sen verran noiden jaskanpauhanta pisti potuttamaan, että tilataanpa tästä ennen tuota marraskuuta kasa, vaikka ei aikaisemmin ole tullutkaan tilailtua...

Mainittujen lisäksi Alkostore24, joka on ainakin nopea.
 
Noniin. Tulipa hätäiltyä ja tilattu AS24 olutta ja kuljetus Nordictrans.eu kautta koska halvin paras. Nämä ei ilmeisesti toimi keskenään. Eilen tein tilauksen ja tänään nordictrans sanoi palauttavansa rahat, pisteet siitä. Älä @Bahti ainakaan sieltä tilaa kuljetusta. En sitte tiedä olisiko minun jostain tämä pitänyt osata lukea.
Juu eilen kysyin nordictanssista, ja fransbergista. Molemmat ei toimi AS24 kans.
Mitä muu yhtiö oisi olla?
 
Itsekin tilasin viinaksia eilen, niin myyjä kyllä otti 24% ALV tuotteista, ihan kuitissa lukee se. Vaikka noihin tulis kaikki mahdolliset lisäverot Suomessa, niin hinta jää silti alle alkon hinnan, tavara kannetaan kotiin, ja valikoima on parempi.
 
Tuo uutinen oikein vaati suorittamaan tilauksen. Ei ollut mitään tarvetta ostaa lisää alkoholia hyllyyn, mutta nyt pitää aktivoitua. Yhden valvontaa suorittavan tahon virkamiehen kanssa juttelin, niin pyöritteli päätään ja ihmetteli miksi tällaiseen taas haaskataan resursseja.
 
Ei vaan kuinka sitä lakia tulkitaan
Kyllä tulli ihan itse määrittelee etäoston ja etämyynnin erot.
Ja huippuna tulli toteaa, että sinä olet toiminut aivan oikein, mutta myyjäliike
ei heidän mielestään ole ja seurauksena me tuhoamme ostamasi tuotteet.
Olisi aika hauska nähdä samanlainen keissi jonkun autonosan tai muun tarvikkeen osalta.
Sori vietiin sun kamat romunkeräykseen.
 
Shippiiltä tuli SuperAlkon tilaukselle UPSn seuranta ja paketti tarra.
Paketti tarrassa näköjään lukee Alcohol. Onko ennen ollut shippiillä näin?
 
Shippiiltä tuli SuperAlkon tilaukselle UPSn seuranta ja paketti tarra.
Paketti tarrassa näköjään lukee Alcohol. Onko ennen ollut shippiillä näin?
Ainakin huhtikuusta asti, ehkä kauemminkin on tuo alcohol ollut mainittuna. En sitten tiedä kuka tuosta maininnasta hyötyy.
 
Pakko se oli itsekin laittaa viskilasti tulemaan Berliinipullosta kun ei tiedä mihin tämä homma tästä kehittyy
 
Kyllä tulli ihan itse määrittelee etäoston ja etämyynnin erot.
Ja huippuna tulli toteaa, että sinä olet toiminut aivan oikein, mutta myyjäliike
ei heidän mielestään ole ja seurauksena me tuhoamme ostamasi tuotteet.
Olisi aika hauska nähdä samanlainen keissi jonkun autonosan tai muun tarvikkeen osalta.
Sori vietiin sun kamat romunkeräykseen.
Eli tulkitsee
 
Anteeksi jo etukäteen oma tyhmyyteni, mutta en tiedä miten logistiikka/rajavalvonta toimii Suomen satamissa/rajoilla? Ajatuksena vain, että sieltähän tulee jo pakosti ns "rajojen ylittänyttä rekkaa", jotka ovat saaneet hyväksynnän kuormalle jo toisessa EU-maassa? Esimerkkinä vaikka joku DHL/UPS jne alainen kuorma, jonka sisältönä voi olla vaikka mitä, myös osa meidän ruskeista laatikoista.

Kuski haluaisi varmaan kovasti kohti omaa terminaalia, mutta "tulliarmeija" tutkii sun kuormaa/pahvilaatikoita, että onko viinaa ja Suomeen tilattu? Samalla seuraava rekkakuski 2/40 jonossa vaan miettii, että hei kiva olla kakkonen kerrankin.

Netprisillä esimerkiksi homma taitaa toimia niin, että Suomeen tilatut viinakset kerätään erillisiin Budbeen rekkoihin, jotka sitten ajataan Suomeen ja sitten siirretään omaan tai UPS:n jatkokuljetukseen. Tähän viittaa vahvasti se, että esimerkiksi UPS seuranta ei toimi lainkaan Saksan ja Suomen välillä. Kummoinen sherlock ei tarvi edes tullimiehen Suomessa olla, että osaa pysäyttää tuollaisen rekan ja vaikka manuaalisesti käydä paketit läpi ja pistää takavarikkoon ne 99,9 prosenttia paketeista, jotka sisältävät valmisteveron alaista lähetystä.

Sitten taas jos paketit lähetetään yksittäisinä DHL/UPS yms. kuriiripaketteina ja lähettäjän nimi on vielä joku Matti Möttönen, niin siinä onkin tullimiehellä sherlokointia kun yrittää tunnistaa ne viinaksia sisältävät paketit kymmenien tuhansien muiden pakettien kuriirirekoista.

Toivottavasti ovat hereillä muualla Euroopassa niissä kaupoissa ne myyjät ja päivittävät toimitustapansa sellaiseksi, että tilaukset kulkevat yksittäisinä paketteina muun kuriirikuljetusten joukossa ja lähettäjän tiedot vaihtelevat joka paketissa. Aivan liian helppoa tullille se, että joku tullimies vain lähetetään sinne lähetysvaraston kulmille Saksaan ottamaan ne rekka-autojen rekisterinumerot ylös ja Suomen tullissa sitten ne rekat ja perävaunut nappaavat tutkintaan. Ajaisivat vaikka ne rekat kierrokselle kymmeniin eri kuriirin toimipaikkoihin Saksassa ja naapurimaissa ja jakaisivat sinne ne paketit edelleen toimitettavaksi Suomeen asiakkaille. Siihen vielä se lähettäjän nimen vaihtuminen joka lähetyksessä, niin tullilla riittäisi hommaa Suomessa.
 
Itsekin tilasin viinaksia eilen, niin myyjä kyllä otti 24% ALV tuotteista, ihan kuitissa lukee se. Vaikka noihin tulis kaikki mahdolliset lisäverot Suomessa, niin hinta jää silti alle alkon hinnan, tavara kannetaan kotiin, ja valikoima on parempi.

Jos on peritty 24 prosentin alvi eikä myyjämaassa ole sellaista alvia käytössä kotimaan kaupalle, niin sehän on jo sillä selvä että kyseessä on etämyynti eikä etäosto ja silloin verovelvollinen Suomen valmisteveroista on myyjä.

Tällä hetkellä on erittäin isänmaallinen teko tilata jotain mahdollisimman paljon tilaa vievää alkoholijuomaa nettikaupasta Euroopasta ja odottaa suorastaan että Suomen tulli takavarikoi sen ja pistää sen jälkeen oikaisupyyntöä menemään tulliin siitä ja valittaa aikanaan hallinto-oikeuteen jos homma ei selviä oikaisupyynnöllä.

Tulli todennäköisesti tekee pian saman virheen kuin aikaisemminkin tehnyt ja alkaa hävittää ne pysäytetyt alkoholitilaukset kun eivät halua varastokapasiteettiä niille hankkia lisää. Sitten aikanaan joutuvat korvaamaan kansalaisille ne tilatut ja tullin hävittämät viinakset. Muutama kymmenen tuhatta valitustakin kun on sisässä oikaisuvaatimuksena tullissa, niin se ei riitä edes alkuunkaan se 3 miljoonan euron määräraha siihen tehoiskuun.

Ehkä siitä voisi alkaa tehdä wiki-periaatteella valmista itseoikaisuvaatimusta ja valitustamallia hallinto-oikeuteen kaikkien saataville. Tällä tempulla kymmenisen vuotta sitten autoverotuksesta tuli vireille kymmeniä tuhansia valituksia hallinto-oikeuteen ja joka arpa voitti kun vähintään ne "ei arvonlisäverot" oli kannettu virheellisesti.
 
Kertokaa tyhmälle miten tämä kuriiri palvelun käyttäminen eroaa siitä että itse haen lonkerot virosta?Jos esim.tekisin tilauksen vaikka Tulivesi.com:lle ja valitsen noudon Tallinnasta toimitustavaksi. Hinta on aivan sama noudanko itse vai tilaanko vaikka DHL:n hakemaan lastin. Tullissa minun kuljettamana lasti on O.K mutta DHL:n kuljettamana ei??? Ei vaan nyt mahdu pienen ihmisen järkeen tämä kuvio.
Tällä logiikalla kaikki viina mitä tuodaan Suomeen rajan yli on laitonta.

Aina on ollut sallittua _itse_ tuoda _itselleen_ juomia ulkomailta. Tosin määrää on rankastikin rajoitettu välillä ja edelleenkin EU:n ulkopuolisista maista tuotuna. Toisaalta koskaan ei ole ollut (Suomessa) sallittua tuoda alkoholijuomia ulkomailta muille kuin itselle. Tuossa on jonkinlainen logiikka. Tosin olen täällä ennenkin ääneen ihmetellyt, että miksi kuljetusfirmat (tark. autokuskit) saavat tuoda alkojuomia muille kuin kuskille itselleen.

Muuta pohdintaa:
Jos tilaukset syystä tai toisesta estetään, niin tapahtunee vihreä siirtymä itse henkilöautoilla hakemiseen. Just tilasin sata kiloa 80 euron postikuluilla Saksasta. (En olisi vielä tilannu, ellei Tulli noin hoputtaisi.) Jos hakisi 200 kg Latviasta, niin pääsisi lähelle samaa kilohintaa, pelkät polttoainekulut huomioiden, täältä Pohjois-Karjalasta. Toki tuossa pitää yhdistää huvi ja hyöty, eli yhdistetty ostos- ja lomareissu. Mutta jospa näillä varastoilla kuitenkin pahimpien pakkasten yli selviäisi.
 
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Eli vaikka nyt syötän shippiin sivuille lähetyksen painon ja omat tiedot Harrin tilalle niin silti shippii tarjoaa 18kg lähetykselle halvimmillaan 79,99€ ups bigbuck$ hintaa, ja lisäksi kalliimpia palletti hintoja. Ja en ole siis valinnut mitään bigbuck$ toimitusta, vaan olin jo katsonut valmiiksi että omaan osoitteeseeni toimitus pitäisi maksaa toi 18kg tilaus 17,99€ budbee kotiin toimituksella.
Mites tätä hommaa sitten koittaa korjata? Shippiin aspa on vissiin pirkuleen hidas, mitä olen lukenut. Ja siten toimitus menisi jo helposti marraskuun puolelle.
Laitoin kyllä jo superalkolle lontooksi viestiä että jos voisivat muuttaa tilausnumeroa jotta saisin sitten tilattua shippiiltä kuljetuksen oikeaan hintaan.
Sulla on ikävä tilanne. Shippii vastaa sähköpostiin viikossa-parissa, superalko ei yleensä ollenkaan. Varmaan helpoin kun tilaa vaan uudestaan, ja pyytää perumaan vanhan tilauksen. Kyllä se Superalko joskus ne rahat palauttaa. Tai sitten tarttua luuriin ja yrittää sitä kautta hoitaa.
No tämä ongelma oli helposti hoidettu. Superalkolta oli tullut tänään ensin viesti että he ottavat yhteyttä shippii firmaan asian selvittämiseksi. Hiukan myöhemmin tuli viesti missä oli uusi tilausnumero jolla sain sitten tehtyä normi hintaisen toimituksen shippiin kautta.
Nopeaa palvelua tällä kertaa superalkolta. Tai ei viime kerrallakaan mennyt kuin kaksi arkipäivää vastauksessa kunhan lontooksi kirjoitti.
 
Viimeksi muokattu:
Aina on ollut sallittua _itse_ tuoda _itselleen_ juomia ulkomailta. Tosin määrää on rankastikin rajoitettu välillä ja edelleenkin EU:n ulkopuolisista maista tuotuna. Toisaalta koskaan ei ole ollut (Suomessa) sallittua tuoda alkoholijuomia ulkomailta muille kuin itselle. Tuossa on jonkinlainen logiikka. Tosin olen täällä ennenkin ääneen ihmetellyt, että miksi kuljetusfirmat (tark. autokuskit) saavat tuoda alkojuomia muille kuin kuskille itselleen.
Tilaaja omistaa juomat, ei kuski tai kuljetusfirma. Jos tuot ulkomailta kaverille juotavaa ja kaveri antaa vastineeksi rahaa niin lain silmissä myyt juotavaa kaverillesi.
 
En ole tuolta muulla tilannutkaan pitkään aikaan, Aina Big Bucks ja mielellään vähintään 2 (eli 4 laatikkoa) että hinta per laatikko putoaa...

Edit: A24 oli merkannut eilisen tilauksen jo lähetetyksi. Shippiiltähän menee rahtikirjat tuonne automaattisesti tilausnumeron kera.

Mites tuo Big Bucs menee, eikös siihen ainakin niiden mainoksen mukaan pitäis mahtua 3 laatikkoa yhteen? eli kahteen 6 laatikkoa?
 
Mites tuo Big Bucs menee, eikös siihen ainakin niiden mainoksen mukaan pitäis mahtua 3 laatikkoa yhteen? eli kahteen 6 laatikkoa?

 
Netprisillä esimerkiksi homma taitaa toimia niin, että Suomeen tilatut viinakset kerätään erillisiin Budbeen rekkoihin, jotka sitten ajataan Suomeen ja sitten siirretään omaan tai UPS:n jatkokuljetukseen...
Ei taida Budbeellä olla rekkoja, vaan se on erikoistunut kotiinkuljetuksiin eli ketjun viimeiseen vaiheeseen.
 
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.

Nope, missä satumaassa ihmiset elävät? :) Tullille riittää kun avaa yhden/pari lähetystä ja siellä on lähetyslista sisällä myyjän ja ostajan tiedoilla. Näin saadaan etenkin sen myyjän tiedot ja sinne lähtee vaatimus avata heidän toimintaa tutkimuksen aikana. Ei Tullin tarvitse Shippiiiltä välttis kysyä mitään.
 
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
Jos haet itse se on poikkeus. Silloin vero maksetaan ostomaahan. Lukee siellä EU-säädöksessä ihan suomeksi.
 
Nope, missä satumaassa ihmiset elävät? :) Tullille riittää kun avaa yhden/pari lähetystä ja siellä on lähetyslista sisällä myyjän ja ostajan tiedoilla. Näin saadaan etenkin sen myyjän tiedot ja sinne lähtee vaatimus avata heidän toimintaa tutkimuksen aikana. Ei Tullin tarvitse Shippiiiltä välttis kysyä mitään.

Siis, jotta tulli edes pystyy tekemään työnsä, se saa kaikkien lähetysten lähettäjät ja vastaanottajat kyllä tietoonsa. Ihan avaamatta paketteja.

Sisältöä ei välttämättä ilmoiteta.

--

Mitä niissä teidän shippiissä lukee lähettäjänä? Jos se on sama kuin vastaanottaja, niin Tulli voi alkaa kiinnostumaan teidän paketeista..
 
Nope, missä satumaassa ihmiset elävät? :) Tullille riittää kun avaa yhden/pari lähetystä ja siellä on lähetyslista sisällä myyjän ja ostajan tiedoilla. Näin saadaan etenkin sen myyjän tiedot ja sinne lähtee vaatimus avata heidän toimintaa tutkimuksen aikana. Ei Tullin tarvitse Shippiiiltä välttis kysyä mitään.
Tilannut parisenkymmentä kertaa Netpris/Shippii-combolla ja missään ei ole ollut lähetyslistaa mukana. Paketissa lukee lähettäjänä "Shippii".
 
Onko olemassa sivustoja, joiden toimeksiantajat tosiasiallisesti maksavat verot Suomeen? Jos haluaa tilata ilman ongelmia niin eikö kannata alkaa käyttämään niitä, jotka varmuudella toimivat viranomaisten (kyseenalaisten) ohjeiden mukaan.
Ei tietenkään ole ainuttakaan joka maksaa verot koska STM pelotteli kaikki siitä kysyvät kauppiaat virheellisesti väittäen toimintaa laittomaksi.
 
Tilannut parisenkymmentä kertaa Netpris/Shippii-combolla ja missään ei ole ollut lähetyslistaa mukana. Paketissa lukee lähettäjänä "Shippii".

Ja kun tulli pistää verolaskua Shippiille, miten nopeasti sieltä sitten tulee oikeat tiedot ettei itse joudu maksumieheksi? Se maksajahan nyt on haussa, ei valtiota ja tullia kiinnosta kuka maksaa.
 
Siis, jotta tulli edes pystyy tekemään työnsä, se saa kaikkien lähetysten lähettäjät ja vastaanottajat kyllä tietoonsa. Ihan avaamatta paketteja.

Sisältöä ei välttämättä ilmoiteta.

Toki, mutta nähnyt myös kun joutuvat avaamaan myös mm. Alkoholilähetyksiä jotta saavat lisätietoa. Pistotarkastuksilla pyritään löytämään aina uusia toimijoita.
 
Ei taida Budbeellä olla rekkoja, vaan se on erikoistunut kotiinkuljetuksiin eli ketjun viimeiseen vaiheeseen.

Kyllä ne rekat taitaa kuskata sen Budbeen ensimmäisen mailinkin. Minä en ainakaan muuten ymmärrä miten se viinalasti jostain Netprisin varastolta kulkeutuu Budbeen Suomen jakeluun tai UPS:n jakeluun Suomesssa kun ainoa kenen kanssa teen kuljetussopimuksen on Budbee.

Eli Budbee firma sen rekan järjestää sinne Netprisin varastolle. Tässä on mielestäni se heikoin lenkki mihin tulli tulee iskemään. Eli tulli selvittää ne rekat jotka kuskaavat sitä viinaa Netprisin varastolta Suomeen jaeltavaksi ja keskittyy niiden pysäyttämiseen. Yhden rekan sijasta se rekkalastillisen kuljetus pitäisi hajauttaa vaikka sadan rekan kyytiin muiden rahtien joukkoon. Ja lähettäjän nimeksi saada joku muu siihen kuin joku Netpris tai Budbee.

Sitten kaikki rahtikirjat mitä tullille on velvollisuus toimittaa kuriirifirmojen toimittaa aina kaikki jollakin vaikealla vaihtelevalla CAPTCHA fontilla paperisina lappuina tai faksilla.
 
Enemmän ketjun aiheeseen liittyen: oma paketti olutta lähti tänään liikkeelle. Myyjä maksoi postikulut ja järjesti kuljetuksen.

Nyt on kyllä semmoinen fiilis, että en sano firman nimeä, ennenkuin olut on turvallisesti kädessäni - ettei Tulli vahingossa lue tätä ketjua. Minusta on tullut hieman paranoidi.

Siellä on siis alle 24 olutta ja hinta oli yli 120€.. Ei näiden tölkkien hinta muutu +200% Tullissa, vaikka sinne jäisi.
 
Noniin, nyt tapahtui se mitä olen odotellutkin, ja onneksi siihen kunnolla varautunutkin.

Onneksi tuli juuri vielä yksi paketti perille, mutta en enää viitsi tilata ennen marraskuuta kun varmaan ruuhkia. Nytkin kesti noin kaksi viikkoa Kroatiasta. Täytyy sitten katsoa miten asiat etenevät täällä muilla. Mutta eihän tuo hyvältä kuulosta, ja kansalaisen tilauksen tuhoaminen ilman hänen omaa syytään kuulostaa kyllä todella laittomalta. Sen voisi varmasti testata jossain oikeudessa.

No onneksi aina voi mennä Viroon, kai ne haluaa laivayhtiöille taas lisää asiakkaita.

Onhan tuossa se, että käymisteitse valmistetut siiderit ja erikoisoluet ovat silti hieman halvempia verojenkin kanssa, kuin Suomesta ostettaessa, joten tuon tullin rajatoiminnan testaaminen ei ole kovin riskialtista. Tosin pelkään itsekin pahoin että nämä firmat lopettavat toimittamisen Suomeen.

Onko nuo kunnon lonkerot etyylialkoholi-kategoriaan meneviä siinä laskurissa?
 
Enemmän ketjun aiheeseen liittyen: oma paketti olutta lähti tänään liikkeelle. Myyjä maksoi postikulut ja järjesti kuljetuksen.

Nyt on kyllä semmoinen fiilis, että en sano firman nimeä, ennenkuin olut on turvallisesti kädessäni - ettei Tulli vahingossa lue tätä ketjua. Minusta on tullut hieman paranoidi.

Siellä on siis alle 24 olutta ja hinta oli yli 120€.. Ei näiden tölkkien hinta muutu +200% Tullissa, vaikka sinne jäisi.
Joskus toivoo, että täällä olisi myös alapeukku mahdollisuus. Menee jo melkein trollista tämä sun postaus. Totta kai täällä myös puhutaan alkoholin tuomisesta ja sen ongelmista myös matkalla. Sinun "tilasin ja nyt odotan" viestisi ei palvele ketjua sen enempää, kuin eri skenaariot tulevasta.
 
Kyllä ne rekat taitaa kuskata sen Budbeen ensimmäisen mailinkin. Minä en ainakaan muuten ymmärrä miten se viinalasti jostain Netprisin varastolta kulkeutuu Budbeen Suomen jakeluun tai UPS:n jakeluun Suomesssa kun ainoa kenen kanssa teen kuljetussopimuksen on Budbee.

Eli Budbee firma sen rekan järjestää sinne Netprisin varastolle. Tässä on mielestäni se heikoin lenkki mihin tulli tulee iskemään. Eli tulli selvittää ne rekat jotka kuskaavat sitä viinaa Netprisin varastolta Suomeen jaeltavaksi ja keskittyy niiden pysäyttämiseen. Yhden rekan sijasta se rekkalastillisen kuljetus pitäisi hajauttaa vaikka sadan rekan kyytiin muiden rahtien joukkoon. Ja lähettäjän nimeksi saada joku muu siihen kuin joku Netpris tai Budbee.

Sitten kaikki rahtikirjat mitä tullille on velvollisuus toimittaa kuriirifirmojen toimittaa aina kaikki jollakin vaikealla vaihtelevalla CAPTCHA fontilla paperisina lappuina tai faksilla.

Meneekö sinulla nyt Budbee ja Shippii sekaisin? Etkö kuitenkin Shippiin kautta tee Budbee-kuljetussopimuksen, joten ei varmaan ole kaukaa haettua, että Shippiin rekka kuljettaisi myös ne ensimmaiset mailit.
 
En tunne ennakkotapauksia, mutta jos myyjä ilmoittaa lähettäneensä tavarat ja käy ilmi että ne makaa tullissa, niin en usko että Paypal tai luottokorttiyhtiö korvaansa lotkauttaa korvausvaatimuksille.

Kyllä kuluttajalla on oikeus saada rahansa takaisin, jos myyjän lähettämä tavara ei löydä tietänsä perille. Mielenkiintoisempia ovat sitten ne tapaukset, joissa myyjä on luovuttanut tuotteen ostajan valtuuttamalle kuljetusliikkeelle ja ongelmat alkavat sen jälkeen. En olisi lainkaan varma, että se hyvitysprosessi olisi silloin niin kivuton kuin mitä monet täällä haluavat uskoa.
 
Meneekö sinulla nyt Budbee ja Shippii sekaisin? Etkö kuitenkin Shippiin kautta tee Budbee-kuljetussopimuksen, joten ei varmaan ole kaukaa haettua, että Shippiin rekka kuljettaisi myös ne ensimmaiset mailit.

Niin taisi mennä sekaisin iloisesti ne. Sama kuitekin silti, että sama rekka ne Netprisin varastolta rahtaa ajaa Suomeen jaettavaksi.
 
Jahas tässähän ois nyt hyvä aika tekaista tilaukset jouluakin kohti. Alksilta olutta + punkkua ja Berlinbottlesta sitten viskit. Tuleepa täydettennettyä varastot ja voi sitten siemaillen seurata mitä alkaa marraskuun puolella tapahtumaan vai alkaako merkittävästi mitään.
 
En tunne ennakkotapauksia, mutta jos myyjä ilmoittaa lähettäneensä tavarat ja käy ilmi että ne makaa tullissa, niin en usko että Paypal tai luottokorttiyhtiö korvaansa lotkauttaa korvausvaatimuksille.
Itelle on käynyt niin että tilattu kama tuli n. 5km päähän noutopisteeseen vaikka n.500m päässä on kolme pakettiautomaattia. En koskaan saanut ilmoitusta tuosta kamasta ja se oli lähetetty takaisin myyjälle. Kyse ei ollut alkoholista. Sain rahat takaisin.
 
Myyjät levittelevät käsiään siinä vaiheessa kun tuote on tullin hallussa. Tilanne ei ole millään tavalla verrattavissa kadonneeseen lähetykseen. Myyjät ovat omissa ehdoissaan tyypillisesti listanneet viranomaiset, tullin ym. oman vastuunsa ulkopuolelle. Kun lähtee pelaamaan epäselvillä korteilla niin kannattaa ainakin varautua siihen, ettei kukaan ole heti korvaamassa mitään.
Mutta kun ostajalle ei mitään ilmoitella tullista niin ostaja ei tiedä missä paketti on?
 
Onko kukaan käynyt hakemassa itse lastia esimerkiksi Netprisin varastolta? Miten se onnistuu käytännössä vai onnistuuko mitenkään?
 
Onko kukaan käynyt hakemassa itse lastia esimerkiksi Netprisin varastolta? Miten se onnistuu käytännössä vai onnistuuko mitenkään?

Ainakin vaihtoehtona on nouto, joten luulisi onnistuvan. Mitään järkeä siinä ei tosin ole, kun halpaa alkoholia saa lähempääkin.
 
Täytyy myöntää etten ole siinä mielessä veteraanein viinan tilaaja mitä tältäkin foorumilta löytyy mutta ei kyllä ikinä ole tarjottu noin yksityiskohtaista seurantaa mun alkoholitilauksille minkään kuljetusliikkeen puolesta.

Näinpä. Esimerkiksi Budbeen kautta tilatessa ei pahemmin seurantaa saa, joten paketit voi hyvin "hukkua" tulliin.
 
Mites tuo nyt menee, jos olisi tiedossa yksityishenkilö vaikka Virossa joka voisi lähettää juomat Suomeen. Koskeeko valmisteveron kanto siinä vaiheessa ketä? Jos minä ostan juomat ja annan toimitusosoitteeksi virolaisen välikäden, hän lähettää paketin eteenpäin Suomeen, niin miten tulli tämän käsittelee?
 
Aina on ollut sallittua _itse_ tuoda _itselleen_ juomia ulkomailta. Tosin määrää on rankastikin rajoitettu välillä ja edelleenkin EU:n ulkopuolisista maista tuotuna. Toisaalta koskaan ei ole ollut (Suomessa) sallittua tuoda alkoholijuomia ulkomailta muille kuin itselle. Tuossa on jonkinlainen logiikka. Tosin olen täällä ennenkin ääneen ihmetellyt, että miksi kuljetusfirmat (tark. autokuskit) saavat tuoda alkojuomia muille kuin kuskille itselleen.

Muuta pohdintaa:
Jos tilaukset syystä tai toisesta estetään, niin tapahtunee vihreä siirtymä itse henkilöautoilla hakemiseen. Just tilasin sata kiloa 80 euron postikuluilla Saksasta. (En olisi vielä tilannu, ellei Tulli noin hoputtaisi.) Jos hakisi 200 kg Latviasta, niin pääsisi lähelle samaa kilohintaa, pelkät polttoainekulut huomioiden, täältä Pohjois-Karjalasta. Toki tuossa pitää yhdistää huvi ja hyöty, eli yhdistetty ostos- ja lomareissu. Mutta jospa näillä varastoilla kuitenkin pahimpien pakkasten yli selviäisi.
2016 alkaen ollut ohjeelliset tuontimäärät omaan käyttöön. Länsisatamassa näitä toteuttavat. Verotukseen lähtee suht helposti, ja pienillä määrillä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 944
Viestejä
4 783 252
Jäsenet
77 698
Uusin jäsen
jyle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom