Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Tuohon kun laskee mitä yhden pahvilaatikon tiedot selvittää alusta loppuun niin ei siitä taida montaa osumaa sanomassasi ajassa tule. Eikös se ole että syytön kunnes toisin todistetaanoikeusvaltiossa vai olenko väärässä...
Eiköhän ne ota kohteeksi tietyt kuljetusyhtiöt ja sitä kautta massalla noita hoida.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 249
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Vitun Harri. Aina sotkemassa hommat. :tdown:
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
598
Jos niissä on joku toinen firma, eikä ennakkoilmoitusta ole tehty, niin tulli takavarikoi kaiken, kiristää myyjältä veroja ja tuhoaa ne 6kk jälkeen, jos ei tule rahoja. Tulli ei ole yhteydessä vastaanottajaan.
Mites tuossa tapauksessa Klarna/Paypal/luottoyhtiö reakoi?
Tarvitseeko maksaa/ saako rahoja takaisin, kun ei tilattu tavara saavu ostajalle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Mites tuossa tapauksessa Klarna/Paypal/luottoyhtiö reakoi?
Tarvitseeko maksaa/ saako rahoja takaisin, kun ei tilattu tavara saavu ostajalle?
Kaiken järjen mukaan luottoyhtiö tai PayPal maksaa takaisin. Mutta onhan noissakin porsaanreikänsä..
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Täällä on myös näitä etäostajia.. Itsekin voisin vaikka heti näyttää, miten Tankerilta saa joulukalenterin järjestämällä itse Postin pakettikuljetuksen.. Tulee parissa päivässä ja ei niitä Suomesta saa.

Etämyynnin kanssa on ehkä ongelmia luvassa ja toivotaan, että etäostoihin tarttuvat ekana. Olen tilausansassa, kun tilasin 6kk jäsenyyden olutkerhoon, josta tulee olutboxeja postilla.

--

Lisäksi täytyy katsoa, onko myyjä verovelvollinen Suomeen, jos myynti on vähäistä. Sitten se menee siihen, että täällä on porukalla omia pieniä tilausputiikkeja, joista ei kerrota muille, ettei tilausrajat pauku. Se oli ainakin tietotekniikassa 50k€/vuosi luokkaa (muistaakseni), ja sen alle saa myydä ilman verovelvoitetta. En tiedä, päteekö myös alkoholiin.
Jos kyse on etäostosta, niin silloinhan se lähetys tulee entiseen tapaan perille, eikä Luottokunnalle ole mistään motkottaminen. Se jos verottaja ahdistelee ostajaa, ei taas liity myyjään mitenkään.

Nuo viittaamasi alv-säännöt muuttuivat viime, toissa tms. vuonna. Lähtökohta on nyt se, että myyjän tulisi aina tilittää alvit ostomaahan, eikä siinä ole enää entisen kaltaisia eurorajoja.
 
Liittynyt
21.03.2022
Viestejä
19
Ajattelin tilata ensimmäistä kertaa Berlin Bottlesta Shippiitä käyttäen. Shippiin sivuilla sanotaan, että painoraja on 20kg/laatikko, mutta en saanut selville Berlin Bottlen sivuilta, että kuinka monta pulloa mahtuu laatikkoon. Tuskin kuitenkaan 20/1,2kg = n.16kpl mahtuu? Varmaan 12 kpl kuitenkin uskaltaa tilata?
Painon mukaan menee shippiillä. Eli voit tilata 16 kpl jos yhteensä 20kg
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Jossain oli laskelma että jos tilaa jollain 14€/24can keskiarvolla kamaa niin se veroineen oli jotain 30€.

Joten jos tilailee miten tilailee siidereitä niin ei niissä jäisi häviölle kuitenkaan, paskalla tuurilla jos jäisi niin melkein Suomen hinnan joutuisi maksamaan. Todennäköisesti (kun ei tilaile hirveää määrää) homma toimii kuten ennen.
 
Liittynyt
04.07.2021
Viestejä
15

Tuossa tuo uutinen suoraan lähteestä.

Kyllä minä tulkitsen tuota niin, että:
Tulli katsoo lähettäjän tiedot.
Jos niissä on sinun tietosi, tulli päästää lähetyksen läpi ja lasku tulee perässä.
Jos niissä on joku toinen firma, eikä ennakkoilmoitusta ole tehty, niin tulli takavarikoi kaiken, kiristää myyjältä veroja ja tuhoaa ne 6kk jälkeen, jos ei tule rahoja. Tulli ei ole yhteydessä vastaanottajaan.
Jos niissä on joku toinen firma ja ennakkoilmoitus on tehty, kaikki ok, mutta oikeasti, tietääkö kukaan tällaisia firmoja?

En ole tullin kätyri, mutta sukulaisia on verokarhuina.
Tästä just kyselin vähän aikaa sitten?? Jos minun laskuun on jo merkitty ostomaan, tässä tapauksessa Viron alkoholijuomaverot sekä juomapakkausverot. Nin mitä oikein Suomen verokarhu vielä voi mukamas vaatia?? Johan tässä sokea Rettakin ymmärtää että aika helvetin kevein perustein verottaja on liikkeellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Mites tuossa tapauksessa Klarna/Paypal/luottoyhtiö reakoi?
Tarvitseeko maksaa/ saako rahoja takaisin, kun ei tilattu tavara saavu ostajalle?
Kaiken järjen mukaan luottoyhtiö tai PayPal maksaa takaisin. Mutta onhan noissakin porsaanreikänsä..
Tässä on se v-mäisyys, että tulli ei ilmoita ostajalle mitään. Myyjä on rahat jo saanut. Voi olla, että epärehellinen myyjä ei sitten tee mitään, ja pitää jo saamansa rahat. Sitten tulli hävittää juomat 6kk päästä.

Lähtökohtaisesti se on myyjän vastuulla maksaa nuo verot. Jos myyjä ei maksele, eikä mitään viestiä tule kotia, että verot on maksamatta, niin varmaan 90% täällä vaan itse reklamoi luottoyhtiölle ja ottaa rahat takaisin. Tässä tapauksessa en kutsu ketään kusipääksi ja myyjä ei ole vaan hoitanut velvoitteitaan, niin se jää sitten siihen.. Tämä on se tapaus, että on ostettu etämyyntinä, mutta ei saatu tuotetta - eikä itse voi tehdä asialle yhtään mitään.

Etäostoista olen yhä sitä mieltä, että siinä otetaan riski ja jos se napsahtaa itselle - sitten maksetaan.

--

Itse kyllä haluan tilaamani tuotteet niin käyn sitten myyjän kanssa pitkän keskustelun, mitä tehdään. Kai minä voin jotain lisää maksella, mutta myyjän kyllä pitää tulla ainakin vähän vastaan. Ja jos myyjä v*ttuilee jättämättä kertomatta, että lähetykseni on tullissa, niin saattaa olla , että myyjä maksaa kiltisti kaikki verot tai tulli hävittää ne juomat ja otan rahani täysmääräisenä takaisin luottoyhtiöltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Tästä just kyselin vähän aikaa sitten?? Jos minun laskuun on jo merkitty ostomaan, tässä tapauksessa Viron alkoholijuomaverot sekä juomapakkausverot. Nin mitä oikein Suomen verokarhu vielä voi mukamas vaatia?? Johan tässä sokea Rettakin ymmärtää että aika helvetin kevein perustein verottaja on liikkeellä.
Olutpiireissä sanottiin, että tuosta tehovalvonnasta on jo tehty EU-kantelu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Tässä on se v-mäisyys, että tulli ei ilmoita ostajalle mitään. Myyjä on rahat jo saanut. Voi olla, että epärehellinen myyjä ei sitten tee mitään, ja pitää jo saamansa rahat. Sitten tulli hävittää juomat 6kk päästä.

Lähtökohtaisesti se on myyjän vastuulla maksaa nuo verot. Jos myyjä ei maksele, eikä mitään viestiä tule kotia, että verot on maksamatta, niin varmaan 90% täällä vaan itse reklamoi luottoyhtiölle ja ottaa rahat takaisin. Tässä tapauksessa en kutsu ketään kusipääksi ja myyjä ei ole vaan hoitanut velvoitteitaan, niin se jää sitten siihen.. Tämä on se tapaus, että on ostettu etämyyntinä, mutta ei saatu tuotetta - eikä itse voi tehdä asialle yhtään mitään.

Etäostoista olen yhä sitä mieltä, että siinä otetaan riski ja jos se napsahtaa itselle - sitten maksetaan.

--

Itse kyllä haluan tilaamani tuotteet niin käyn sitten myyjän kanssa pitkän keskustelun, mitä tehdään. Kai minä voin jotain lisää maksella, mutta myyjän kyllä pitää tulla ainakin vähän vastaan. Ja jos myyjä v*ttuilee jättämättä kertomatta, että lähetykseni on tullissa, niin saattaa olla , että myyjä maksaa kiltisti kaikki verot tai tulli hävittää ne juomat ja otan rahani täysmääräisenä takaisin luottoyhtiöltä.
Kysymys olikin siitä että jos juomat jää tulliin koska myyjä on katsottu verovelvollisesksi eikä maksa veroja niin asiakas ei saa lastia mutta maksu on jo tehty niin onko silloin disputen mahdollisuus?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Kysymys olikin siitä että jos juomat jää tulliin koska myyjä on katsottu verovelvollisesksi eikä maksa veroja niin asiakas ei saa lastia mutta maksu on jo tehty niin onko silloin disputen mahdollisuus?
Ehdottomasti. Se kannattaa tehdä. Saa rahansa takaisin.

..mutta jos haluaa juomansa, sitten joutuu vääntämään myyjän kanssa.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Älä sekoita maalaisjärkeä verottajan logiikoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Mikään ei ole näin yksinkertaista.

Ensinnäkin, etäostossa olet velvollinen maksamaan ne verot. Sinä. Ja sinulle tuleekin siitä lasku perästä.

Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei. Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.

Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Ehdottomasti. Se kannattaa tehdä. Saa rahansa takaisin.

..mutta jos haluaa juomansa, sitten joutuu vääntämään myyjän kanssa.
Mutta voiko luottoyhtiö evätä disputen sillä perusteella että nekin väittää sua verovelvolliseks ja olet tehnyt itse huonon kaupan?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
Onko joku oikeasti koeponnistanut tuon, että reklamoimalla luottokorttiyhtiö palauttaa rahat jos tavara on tullissa jumissa? Hieman epäilen, että olisi läpihuutojuttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Mutta voiko luottoyhtiö evätä disputen sillä perusteella että nekin väittää sua verovelvolliseks ja olet tehnyt itse huonon kaupan?
Etämyynnissä sillä kireämmällä määritelmällä (postikulut oli samassa laskussa ja myyjä postitti) voi sanoa, että "en saanut tuotetta" - sillä olen saanut aiemmin rahoja takaisin.

Sitten jos itse on kuitenkin järjestelty kuljetusta (vaikka linkistä myyjän sivuilta) , niin menee vaikeaksi ja en voi mitenkään edes arvailla, mitä siellä sanotaan. Jonkun pitäisi viedä tämä pidemmälle ja kertoa muille. Ollaan ns. harmaalla alueella ja tarvitaan se ennakkopäätös.

--

Tuleekin mielenkiintoinen syksy. Mitkä firmat ovat etämyyntiä ja mitkä etäostoa? Kenelle tulee vaan lasku kotia? Kenen lähetys takavarikoidaan? Miten firmat reagoivat? Loppuuko myynti Suomeen vai katoavatko kuljetusohjeet sivuilta?
 
Liittynyt
04.07.2021
Viestejä
15
Mikään ei ole näin yksinkertaista.

Ensinnäkin, etäostossa olet velvollinen maksamaan ne verot. Sinä. Ja sinulle tuleekin siitä lasku perästä.

Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei. Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.

Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa. Mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.
Kyllä Suomen valtio aina kusettaa ja kurittaa kansalaisiaan jos vain pystyy.
Jumankekka, pitää olla sadistinen ihmisvihaaja jos on hakeutunut verottajalle töihin!!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
729
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
kyllä tulli voi blokata tilauksen jos näkee tilauksessa jotain puutteita. senhän takia tulli on olemassa. varmimmin pääsee yllätyksiltä kuin itse selvittelee vaikka tuntuisikin siltä ettei se kuuluisi sinun hommaksesi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Onko kukaan ikinä joutunut tullissa selvittämään itse tuodun viinalastin verovelvollisuutta?? Eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä! Kuriirin tuoma viinalähetys on tullin mielestä heti mahdollista veronkiertoa mutta jos meikäläinen kuskaa saman lastin auton takaboxissa niin tullijäbä laittaa vaan kättä lippaan!! Ihan oikein että valittavat EU:lle tästä kuluttajan ilmiselvästä kiusaamisesta.
Kyllä Suomen valtio aina kusettaa ja kurittaa kansalaisiaan jos vain pystyy.
Jumankekka, pitää olla sadisti ihmisvihaaja jos on hakeutunut verottajalle töihin!!
Näin se täällä menee.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Toisekseen, etämyynnissäkin pitää selvittää , maksaako myyjä ne verot vai ei.
Silkkaa paskapuhetta.

Jos et selvitä ja paketti jää tulliin, niin odottelulla vaan maksat juomat, jotka tulli hävittää.
Jos kyse on täysin kiistattomasta etämyynnistä, jossa myyjä on järjestänyt kuljetuksen, niin asiakkaana tuohon voi suhtautua ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin perille tulemattomaan tilaukseen. Myyjä vastaa siitä, että tuote saapuu asiakkaalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Silkkaa paskapuhetta.
..tai luit viestini väärin.. Ja seuraavassa lainauksessa on viestini pihvi.
Jos ei selvitä, ja myyjä ei maksa, sitten menettää rahansa. Sitäkö haluat? Epärehellinen myyjä voittaa.

Jos kyse on täysin kiistattomasta etämyynnistä, jossa myyjä on järjestänyt kuljetuksen, niin asiakkaana tuohon voi suhtautua ihan samalla tavalla kuin mihinkä tahansa muuhunkin perille tulemattomaan tilaukseen. Myyjä vastaa siitä, että tuote saapuu asiakkaalle.
Sitä yritin sanoa. Se selvittely oli sitä varten, että tuote on myyjän takia tullissa. Ehkä tässä on joku väärinymmärrys, mutta mielestäni sanoin aika selvästi tämän.

Tässä ei vaan saa jäädä passiiviseksi, tilata hyvässä uskossa ja sitten istua sormet ristissä odottamassa tilausta kuitenkin asian eteen mitään tekemättä. Ei ole niin helppoa. Viestissä, johon vastasin, yritettiin yksinkertaistaa asioita ja miettiä skenaariota, jossa vaan Muut hoitaisi kaiken ja itsellä ei olisi mitään vastuuta mistään.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328
. nollapostaus. en lukenut tarpeeksi pitkälle ketjua taaksepäin asian tietämättömyyden tilasta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
17
Ajattelin tilata ensimmäistä kertaa Berlin Bottlesta Shippiitä käyttäen. Shippiin sivuilla sanotaan, että painoraja on 20kg/laatikko, mutta en saanut selville Berlin Bottlen sivuilta, että kuinka monta pulloa mahtuu laatikkoon. Tuskin kuitenkaan 20/1,2kg = n.16kpl mahtuu? Varmaan 12 kpl kuitenkin uskaltaa tilata?
For calculating the order weight in advance, you can always count as following:

0,7l bottle = 1,2kg

1,0l bottle = 1,8kg


Kind regards
Thekla
BerlinBottle
 
Liittynyt
09.06.2021
Viestejä
40
Mietin et rupeaako verottaja vinkuu suomi tuotteiden valmisteverosta vaan, vai ulkomaisten ölppien osalta myös.. Hmmm.

Edit. Tilasin tietämättä muuta kuin soomi olut.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 414
Olisikohan oman oikeusturvan kannalta hyvä ottaa netprisin tilauksen jälkeinen sivu talteen? Tilasin itse 10.10, enkä silloin tietenkään ymmärtänyt ajatella että tälläinen tulee. Netprishän tarjoaa suoraa linkkiä Shippii -palveluun, mistä voi hoitaa kuljetuksen, jolloin ymmärtääkseni vastuut veron maksamisesta siirtyvät myyjälle. Ainakin uutisjutussa olleen haastateltavan mukaan.

Jos joku tilaa netprisistä, niin olisiko mahdollista saada kyseisen sivun tiedostot jakoon? Muuten pitänee tehdä sinne tilaus minkä perun välittömästi, jotta pääsen tuohon tilauksen jälkeiseen sivuun käsiksi ja saan sen tallennettua.
 
Liittynyt
18.12.2021
Viestejä
22
Jos laskin edes sinnepäin oikein, niin Suomeen tilataan joka päivä 17 000 olutlaatikon verran alkoholia nettikaupoista. Ei taida hoitua oman toimen ohessa tullilta pakkausten availu...

Laskelma perustuu THL:n arvioon, jonka mukaan 2021 netistä tilattiin 2,5milj. litraa 100%ksi muutettua alkoholia.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
729
Jos laskin edes sinnepäin oikein, niin Suomeen tilataan joka päivä 17 000 olutlaatikon verran alkoholia nettikaupoista. Ei taida hoitua oman toimen ohessa tullilta pakkausten availu...

Laskelma perustuu THL:n arvioon, jonka mukaan 2021 netistä tilattiin 2,5milj. litraa 100%ksi muutettua alkoholia.
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaan
 
Liittynyt
18.12.2021
Viestejä
22
Mut kuvitellaan et noi 17 000 laatikkoa tulee 3kappaleen tilauksissa niin kyl ne nyt siel uskois 5000 pakettia kerkeävän vuoden aikana tarkistaa. Jos ei ni mä voin tolla 3miljoonan liwärahoituksella tulla noi kaikki tarkistaan
Huomaa: Päivässä!! Vaikka olisi 10 lootan tilaus, niin 1700 pakettia päivässä. Se on ihan helvetisti. Eli voi jatkaa tilaamista entiseen malliin. Tullilla ei ole tuollaisia resursseja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12
Huomaa: Päivässä!!
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 984
No joo, pitää avata lähetykset, yrittää selvittää lähettäjä, tutkia onko etämyyntiä vai -ostoa, luetteloida lähetyksen sisältö (koska lähetyslistaa ei ole), tutkia alkoholiprosentit ja lopulta niiden perusteella päättää veroseuraamuksista, pakata lähetykset uudestaan. Kaiken tämän aikaa tavarat seisovat ja toisesta päästä tulee koko ajan lisää. Ehkä homma ei ole kummoinen, mutta melkoinen kuitenkin.
Se riittää kun näkevät lähettäjän, kysely sinne per erä, ei per lähetys ja saavat sisällöt kaikkinensa. Ei tarvitse edes avata lähetystä. Suurin ongelma on logistiikkafirnoilla säilöä noita lähetyksiä jos ja kun niihin tulee Tullin pysäytetty status ja teipit kylkeen. Kun lähettäjä tiedossa, Tulli asioikin suoraan myyjätahon kanssa ja myyjällä ei ole haluja kusettaa siinä kohtaa kun ostaja on maksuvelvollinen ettei se rooli valahda itselle.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Juuh, saman tyyppisiin lukemiin päädyin itsekin muuntelemalla tuota 2.5 miljoonaa litraa puhdasta alkoholia olut-tölkeiksi (5.9%) 24kpl lootissa. Eli joko THL on vetänyt tuon luvun hatusta tai tulivat tuossa paljastaneeksi että ruljanssi Tullille olisi aivan helvetinmoinen jos noita kaikkia lähetyksiä alettaisiin perkaamaan läpi.
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Tästä just kyselin vähän aikaa sitten?? Jos minun laskuun on jo merkitty ostomaan, tässä tapauksessa Viron alkoholijuomaverot sekä juomapakkausverot. Nin mitä oikein Suomen verokarhu vielä voi mukamas vaatia?? Johan tässä sokea Rettakin ymmärtää että aika helvetin kevein perustein verottaja on liikkeellä.
Valmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
Jos myyjä vetoaa siihen, että kyseessä on etäosto, niin eihän myyjällä silloin ole mitään velvollisuutta edes maksaa mitään veroja Suomeen. Ei sen enempää alveja kuin valmisteveroja.

Suomen tullin kannalta nuo etäostot ovat painajainen kun ei niitä käytännössä kukaan bulkki viinaa ostava maksa, koska sehän viina on niiden maksamisen ja ostohinnan ja rahtikulujen kanssa kalliimpaa mitä Suomessa viinakaupassa ja muissa kaupoissa.
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
43
Jos tilaan hyvässä uskossa että firma hoitaa velvollisuutensa niin en usko tilaukseni verot olisi minun vastuulla ja selvittää maksaako jos ei maksa. Ei voi? Onko että minä joudun selvittämään onko maksanut vai ei. Samoin ei voi tulli blokata tilaustani tuosta syysta. Minähän en ole ostajana mitään väärää tehnyt, mielestäni. Näin maalaisjärkeni sanoo. Mitä mieltä ootte?
Mihin hyvä uskosi perustuu :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
736
Onko joku oikeasti koeponnistanut tuon, että reklamoimalla luottokorttiyhtiö palauttaa rahat jos tavara on tullissa jumissa? Hieman epäilen, että olisi läpihuutojuttu.
Ostaja tai maksaja reklamoi, että ei ole saanut ostamiaan tuotteita.
Miksi mitään tullista pitää edes tietää tai kertoa?
Myyjä ja maksupalveluntarjoaja varmaan jatkavat sen jälkeen asian selvittelyä keskenään.
Ostaja ei maksa laskua lainkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Ei kai näissä mihinkään 100 %:n tavoitettavuuteen pyritäkään. Kun etämyyjän muutama paketti jää tulliin ja lisäksi verottajalta tulee kyselyä, että mikäs on, kun teidän firmasta ei ole lainkaan tilitetty alveja Suomeen, loppuu monen myynti-innot tänne maailmankolkkaan siihen paikkaan.
Tämä voi valitettavasti olla se, mitä tällä tehovalvonnalla haetaan. Ollaan perisuomalaiseen tapaan kateellisia ulkomailta tilaaville ja ratkaisuna suljetaan ne kaupat - tai ainakin yritetään.

Mitäköhän EU:n hallintoistuimessa sanottaisiin, jos tullin "data-analyysi" on vaan tietyn mustan listan läpikäyntiä, jonne on laitettu suuret, halvalla alkoholia myyvät verkkokaupat. Ja vaikka Kroatia lähtömaana, kun halvat lonkerot siirtyi sinne. Toivottavasti se kantelu käsitellään pian ja tämä homma loppuu - ja ne rahat käytetään järkevämmin, vaikka venäläisten väärennettyjen viisumien tutkimiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.07.2021
Viestejä
15
Valmistevero tulisi maksaa kulutusmaahan, ei valmistus- tai lähetysmaahan. Tuo tulee jo EU-lainsäädännöstä.
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
”Jos valmisteveron alaisia tuotteita myydään verkkokaupassa tai etämyynnissä toisessa EU-maassa asuvalle kuluttajalle, valmistevero maksetaan siinä maassa, jossa tuotteet on ostettu (tuotteiden määrämaassa).

Myyjä vastaa valmisteverojen maksamisesta. Tämä tarkoittaa, että vaikka myydyistä tuotteista on jo maksettu valmistevero myyjän kotimaassa, myyjän on maksettava valmistevero myös tuotteiden määrämaassa.”

 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
169
Saattaa olla melkoinen ihmetys (vaikka itse uutinen onkin varmaan jo uinut juomakauppoihin), kun yhtäkkiä pienessä Suomessa tuhannet ihmiset ALKOivat rämpyttämään tilaus-nappia - just ennen marraskuuta. Toiset pitää kyseistä nappia jopa pohjassa :cool:

On tää melkoinen show!

ps. BEERDOME.CZ on toiminut monta kertaa hienosti (kerran saanut yllätyksenä toimituksen maksutta): toimitus maksetaan suoraan heille ja tulee lähipostiin noudettavaksi. Jos et ole tsekki-olutta maistanut, niin lähes poikkeuksetta kaikki hyvää (jopa noi edullisimmat 1,5L pet-pullot).

Selvä etämyyjä siis ja sen myötä verottajaltakin janoinen suositus!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
312
Anteeksi jo etukäteen oma tyhmyyteni, mutta en tiedä miten logistiikka/rajavalvonta toimii Suomen satamissa/rajoilla? Ajatuksena vain, että sieltähän tulee jo pakosti ns "rajojen ylittänyttä rekkaa", jotka ovat saaneet hyväksynnän kuormalle jo toisessa EU-maassa? Esimerkkinä vaikka joku DHL/UPS jne alainen kuorma, jonka sisältönä voi olla vaikka mitä, myös osa meidän ruskeista laatikoista.

Kuski haluaisi varmaan kovasti kohti omaa terminaalia, mutta "tulliarmeija" tutkii sun kuormaa/pahvilaatikoita, että onko viinaa ja Suomeen tilattu? Samalla seuraava rekkakuski 2/40 jonossa vaan miettii, että hei kiva olla kakkonen kerrankin.
 
Liittynyt
25.06.2020
Viestejä
42
Eikös myyjän pie maksaa verot jos tilaa tuolta drinksut.com kun aineskii kun menee maksamaan tilausta niin suosittelevat sitä aapen kuljetusta? Ja siitä kun valitsee sen niin ohjaa suoraan sinne sivulle ettei tarvii muuta kun maksat vaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Eikös myyjän pie maksaa verot jos tilaa tuolta drinksut.com kun aineskii kun menee maksamaan tilausta niin suosittelevat sitä aapen kuljetusta? Ja siitä kun valitsee sen niin ohjaa suoraan sinne sivulle ettei tarvii muuta kun maksat vaan
Riippuu miten tulli ja verottaja asiaa kulloinkin tulkitsevat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 430
Viestejä
4 312 011
Jäsenet
71 825
Uusin jäsen
Piggy

Hinta.fi

Ylös Bottom