Ei ole väliä onko sopimusta kuljetusliikkeen ja myyjän välillä, jos myyjäliike mainitsee sivuillaan useamman kuljetusyrityksen. Kyse on erillisistä vaihtoehdoista, joita sovelletaan tarpeen mukaan ja toinen ei sulje toista pois yhtälöistä. Valitettavasti laki menee niin, että laki pitää tuntea, vaikka se ei aina niin helppoa olekaan ja jos jotain tekee lain vastaisesti siitä pitää kärsiä seuraamukset, vaikka ei tilanteen tasalla ollutkaan.
Olet kovin varma asiasta. Vallitsevan oikeuskäytännön mukaan esimerkiksi se, että liike itse sanoo että olet etäOSTAMASSA, niin vallitsevan lain mukaan kyse siltikin voi olla etäMYYNNISTÄ.
Myönnän että en tunne lakia syvällisesti, mutta se onetämyynnin ja etäoston kohdalta hyvin tulkinnanvarainen ja epäselvä, eikä tullin tai verohallinon tulkinta mitenkään tarkoita sitä, että se olisi oikeudellisesti kestävää. Ylipappi Tuominenkin on ollut pitkään sillä sotajalalla, että pitää saada oikeus tuomitsemaan, että siihen asti tehtaillaan virkamiesvoimin mitä itse keksitään.
Se että tulli ottaa yhteismarkkina-alueelta ihmisen tilaamat tuotteet haltuun ja tuhoaa ne ilman että ihminen itse voi vaikuttaa asiaan kuullostaa eu-oikeudellisesti hiukan huteralta. Mutta marraskuussa nähdään, itse tilaan nyt isomman satsin ja marraskuusta lähtien säännöllisesti pienempää. Jos tulee verolaput niin riitaa pystyyn