Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.
Good day!
Thank you for choosing our company but at the moment we deliver orders only from www.alks.fi and www.alkostar.eu
A refund of 22 EUR has been issued to the credit card used to place this order. Please, note that refunds can take up to 10 working days to show in your account due to varying processing times between payment and providers.
Best regards,
Var Teenuse OÜ
Mistäs nyt sitten kannattaa tilata?
Sen verran noiden jaskanpauhanta pisti potuttamaan, että tilataanpa tästä ennen tuota marraskuuta kasa, vaikka ei aikaisemmin ole tullutkaan tilailtua...
Juu eilen kysyin nordictanssista, ja fransbergista. Molemmat ei toimi AS24 kans.Noniin. Tulipa hätäiltyä ja tilattu AS24 olutta ja kuljetus Nordictrans.eu kautta koska halvin paras. Nämä ei ilmeisesti toimi keskenään. Eilen tein tilauksen ja tänään nordictrans sanoi palauttavansa rahat, pisteet siitä. Älä @Bahti ainakaan sieltä tilaa kuljetusta. En sitte tiedä olisiko minun jostain tämä pitänyt osata lukea.
En tiedä kuin shippii ja norrlog. Ne ainakin toimivat.Juu eilen kysyin nordictanssista, ja fransbergista. Molemmat ei toimi AS24 kans.
Mitä muu yhtiö oisi olla?
Eikä oikeusjärjestelmä toimi niinkuin maalaisjärki sanoo, se toimii niinkuin lakiin on kirjoitettu.
Kyllä tulli ihan itse määrittelee etäoston ja etämyynnin erot.Ei vaan kuinka sitä lakia tulkitaan
Heinäkuun tilauksessa oli.Shippiiltä tuli SuperAlkon tilaukselle UPSn seuranta ja paketti tarra.
Paketti tarrassa näköjään lukee Alcohol. Onko ennen ollut shippiillä näin?
katso liitettä 970893
Ainakin huhtikuusta asti, ehkä kauemminkin on tuo alcohol ollut mainittuna. En sitten tiedä kuka tuosta maininnasta hyötyy.Shippiiltä tuli SuperAlkon tilaukselle UPSn seuranta ja paketti tarra.
Paketti tarrassa näköjään lukee Alcohol. Onko ennen ollut shippiillä näin?
Eli tulkitseeKyllä tulli ihan itse määrittelee etäoston ja etämyynnin erot.
Ja huippuna tulli toteaa, että sinä olet toiminut aivan oikein, mutta myyjäliike
ei heidän mielestään ole ja seurauksena me tuhoamme ostamasi tuotteet.
Olisi aika hauska nähdä samanlainen keissi jonkun autonosan tai muun tarvikkeen osalta.
Sori vietiin sun kamat romunkeräykseen.
Anteeksi jo etukäteen oma tyhmyyteni, mutta en tiedä miten logistiikka/rajavalvonta toimii Suomen satamissa/rajoilla? Ajatuksena vain, että sieltähän tulee jo pakosti ns "rajojen ylittänyttä rekkaa", jotka ovat saaneet hyväksynnän kuormalle jo toisessa EU-maassa? Esimerkkinä vaikka joku DHL/UPS jne alainen kuorma, jonka sisältönä voi olla vaikka mitä, myös osa meidän ruskeista laatikoista.
Kuski haluaisi varmaan kovasti kohti omaa terminaalia, mutta "tulliarmeija" tutkii sun kuormaa/pahvilaatikoita, että onko viinaa ja Suomeen tilattu? Samalla seuraava rekkakuski 2/40 jonossa vaan miettii, että hei kiva olla kakkonen kerrankin.
Selasin reilu 10 sivua eikä löytynyt, viittitkö linkata jutun tähän.Ollut juttua täällä. Selaa taakseppäin.
Itsekin tilasin viinaksia eilen, niin myyjä kyllä otti 24% ALV tuotteista, ihan kuitissa lukee se. Vaikka noihin tulis kaikki mahdolliset lisäverot Suomessa, niin hinta jää silti alle alkon hinnan, tavara kannetaan kotiin, ja valikoima on parempi.
Kertokaa tyhmälle miten tämä kuriiri palvelun käyttäminen eroaa siitä että itse haen lonkerot virosta?Jos esim.tekisin tilauksen vaikka Tulivesi.com:lle ja valitsen noudon Tallinnasta toimitustavaksi. Hinta on aivan sama noudanko itse vai tilaanko vaikka DHL:n hakemaan lastin. Tullissa minun kuljettamana lasti on O.K mutta DHL:n kuljettamana ei??? Ei vaan nyt mahdu pienen ihmisen järkeen tämä kuvio.
Tällä logiikalla kaikki viina mitä tuodaan Suomeen rajan yli on laitonta.
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Eli vaikka nyt syötän shippiin sivuille lähetyksen painon ja omat tiedot Harrin tilalle niin silti shippii tarjoaa 18kg lähetykselle halvimmillaan 79,99€ ups bigbuck$ hintaa, ja lisäksi kalliimpia palletti hintoja. Ja en ole siis valinnut mitään bigbuck$ toimitusta, vaan olin jo katsonut valmiiksi että omaan osoitteeseeni toimitus pitäisi maksaa toi 18kg tilaus 17,99€ budbee kotiin toimituksella.
Mites tätä hommaa sitten koittaa korjata? Shippiin aspa on vissiin pirkuleen hidas, mitä olen lukenut. Ja siten toimitus menisi jo helposti marraskuun puolelle.
Laitoin kyllä jo superalkolle lontooksi viestiä että jos voisivat muuttaa tilausnumeroa jotta saisin sitten tilattua shippiiltä kuljetuksen oikeaan hintaan.
No tämä ongelma oli helposti hoidettu. Superalkolta oli tullut tänään ensin viesti että he ottavat yhteyttä shippii firmaan asian selvittämiseksi. Hiukan myöhemmin tuli viesti missä oli uusi tilausnumero jolla sain sitten tehtyä normi hintaisen toimituksen shippiin kautta.Sulla on ikävä tilanne. Shippii vastaa sähköpostiin viikossa-parissa, superalko ei yleensä ollenkaan. Varmaan helpoin kun tilaa vaan uudestaan, ja pyytää perumaan vanhan tilauksen. Kyllä se Superalko joskus ne rahat palauttaa. Tai sitten tarttua luuriin ja yrittää sitä kautta hoitaa.
Tilaaja omistaa juomat, ei kuski tai kuljetusfirma. Jos tuot ulkomailta kaverille juotavaa ja kaveri antaa vastineeksi rahaa niin lain silmissä myyt juotavaa kaverillesi.Aina on ollut sallittua _itse_ tuoda _itselleen_ juomia ulkomailta. Tosin määrää on rankastikin rajoitettu välillä ja edelleenkin EU:n ulkopuolisista maista tuotuna. Toisaalta koskaan ei ole ollut (Suomessa) sallittua tuoda alkoholijuomia ulkomailta muille kuin itselle. Tuossa on jonkinlainen logiikka. Tosin olen täällä ennenkin ääneen ihmetellyt, että miksi kuljetusfirmat (tark. autokuskit) saavat tuoda alkojuomia muille kuin kuskille itselleen.
En ole tuolta muulla tilannutkaan pitkään aikaan, Aina Big Bucks ja mielellään vähintään 2 (eli 4 laatikkoa) että hinta per laatikko putoaa...
Edit: A24 oli merkannut eilisen tilauksen jo lähetetyksi. Shippiiltähän menee rahtikirjat tuonne automaattisesti tilausnumeron kera.
Mites tuo Big Bucs menee, eikös siihen ainakin niiden mainoksen mukaan pitäis mahtua 3 laatikkoa yhteen? eli kahteen 6 laatikkoa?
Ei taida Budbeellä olla rekkoja, vaan se on erikoistunut kotiinkuljetuksiin eli ketjun viimeiseen vaiheeseen.Netprisillä esimerkiksi homma taitaa toimia niin, että Suomeen tilatut viinakset kerätään erillisiin Budbeen rekkoihin, jotka sitten ajataan Suomeen ja sitten siirretään omaan tai UPS:n jatkokuljetukseen...
Lähettäjä on Shippii eikä myyjä, ja Shippii ei tiedä, mitä pakkauksissa on. Kysely on siis tehtävä Shippiille lähetys kerrallaan, jonka jälkeen voidaan kysyä myyjältä lähetysten sisällöstä. Shippiin tai myyjän intresseissä tuskin on tehdä minkäänlaista yhteistyötä.
Jos haet itse se on poikkeus. Silloin vero maksetaan ostomaahan. Lukee siellä EU-säädöksessä ihan suomeksi.Mistä helvetistä joku kaupanmyyjä vaikka Latviassa tietää jos käyn autolla
hakemassa viinaa, että missä minä sen ajattelin nauttia.
Eihän tämä lakipykälä voi mitenkään toimia oikeesti?
Nope, missä satumaassa ihmiset elävät?Tullille riittää kun avaa yhden/pari lähetystä ja siellä on lähetyslista sisällä myyjän ja ostajan tiedoilla. Näin saadaan etenkin sen myyjän tiedot ja sinne lähtee vaatimus avata heidän toimintaa tutkimuksen aikana. Ei Tullin tarvitse Shippiiiltä välttis kysyä mitään.
Tilannut parisenkymmentä kertaa Netpris/Shippii-combolla ja missään ei ole ollut lähetyslistaa mukana. Paketissa lukee lähettäjänä "Shippii".Nope, missä satumaassa ihmiset elävät?Tullille riittää kun avaa yhden/pari lähetystä ja siellä on lähetyslista sisällä myyjän ja ostajan tiedoilla. Näin saadaan etenkin sen myyjän tiedot ja sinne lähtee vaatimus avata heidän toimintaa tutkimuksen aikana. Ei Tullin tarvitse Shippiiiltä välttis kysyä mitään.
Ei tietenkään ole ainuttakaan joka maksaa verot koska STM pelotteli kaikki siitä kysyvät kauppiaat virheellisesti väittäen toimintaa laittomaksi.Onko olemassa sivustoja, joiden toimeksiantajat tosiasiallisesti maksavat verot Suomeen? Jos haluaa tilata ilman ongelmia niin eikö kannata alkaa käyttämään niitä, jotka varmuudella toimivat viranomaisten (kyseenalaisten) ohjeiden mukaan.
Tilannut parisenkymmentä kertaa Netpris/Shippii-combolla ja missään ei ole ollut lähetyslistaa mukana. Paketissa lukee lähettäjänä "Shippii".
Siis, jotta tulli edes pystyy tekemään työnsä, se saa kaikkien lähetysten lähettäjät ja vastaanottajat kyllä tietoonsa. Ihan avaamatta paketteja.
Sisältöä ei välttämättä ilmoiteta.
Ei taida Budbeellä olla rekkoja, vaan se on erikoistunut kotiinkuljetuksiin eli ketjun viimeiseen vaiheeseen.
Joskus toivoo, että täällä olisi myös alapeukku mahdollisuus. Menee jo melkein trollista tämä sun postaus. Totta kai täällä myös puhutaan alkoholin tuomisesta ja sen ongelmista myös matkalla. Sinun "tilasin ja nyt odotan" viestisi ei palvele ketjua sen enempää, kuin eri skenaariot tulevasta.Enemmän ketjun aiheeseen liittyen: oma paketti olutta lähti tänään liikkeelle. Myyjä maksoi postikulut ja järjesti kuljetuksen.
Nyt on kyllä semmoinen fiilis, että en sano firman nimeä, ennenkuin olut on turvallisesti kädessäni - ettei Tulli vahingossa lue tätä ketjua. Minusta on tullut hieman paranoidi.
Siellä on siis alle 24 olutta ja hinta oli yli 120€.. Ei näiden tölkkien hinta muutu +200% Tullissa, vaikka sinne jäisi.
Tuleeko edullisemmaksi kuin tilata Budbeen toimitus Shippiin kautta?ainoa kenen kanssa teen kuljetussopimuksen on Budbee.
Kyllä ne rekat taitaa kuskata sen Budbeen ensimmäisen mailinkin. Minä en ainakaan muuten ymmärrä miten se viinalasti jostain Netprisin varastolta kulkeutuu Budbeen Suomen jakeluun tai UPS:n jakeluun Suomesssa kun ainoa kenen kanssa teen kuljetussopimuksen on Budbee.
Eli Budbee firma sen rekan järjestää sinne Netprisin varastolle. Tässä on mielestäni se heikoin lenkki mihin tulli tulee iskemään. Eli tulli selvittää ne rekat jotka kuskaavat sitä viinaa Netprisin varastolta Suomeen jaeltavaksi ja keskittyy niiden pysäyttämiseen. Yhden rekan sijasta se rekkalastillisen kuljetus pitäisi hajauttaa vaikka sadan rekan kyytiin muiden rahtien joukkoon. Ja lähettäjän nimeksi saada joku muu siihen kuin joku Netpris tai Budbee.
Sitten kaikki rahtikirjat mitä tullille on velvollisuus toimittaa kuriirifirmojen toimittaa aina kaikki jollakin vaikealla vaihtelevalla CAPTCHA fontilla paperisina lappuina tai faksilla.
En tunne ennakkotapauksia, mutta jos myyjä ilmoittaa lähettäneensä tavarat ja käy ilmi että ne makaa tullissa, niin en usko että Paypal tai luottokorttiyhtiö korvaansa lotkauttaa korvausvaatimuksille.
Meneekö sinulla nyt Budbee ja Shippii sekaisin? Etkö kuitenkin Shippiin kautta tee Budbee-kuljetussopimuksen, joten ei varmaan ole kaukaa haettua, että Shippiin rekka kuljettaisi myös ne ensimmaiset mailit.
Itelle on käynyt niin että tilattu kama tuli n. 5km päähän noutopisteeseen vaikka n.500m päässä on kolme pakettiautomaattia. En koskaan saanut ilmoitusta tuosta kamasta ja se oli lähetetty takaisin myyjälle. Kyse ei ollut alkoholista. Sain rahat takaisin.En tunne ennakkotapauksia, mutta jos myyjä ilmoittaa lähettäneensä tavarat ja käy ilmi että ne makaa tullissa, niin en usko että Paypal tai luottokorttiyhtiö korvaansa lotkauttaa korvausvaatimuksille.
Mutta kun ostajalle ei mitään ilmoitella tullista niin ostaja ei tiedä missä paketti on?Myyjät levittelevät käsiään siinä vaiheessa kun tuote on tullin hallussa. Tilanne ei ole millään tavalla verrattavissa kadonneeseen lähetykseen. Myyjät ovat omissa ehdoissaan tyypillisesti listanneet viranomaiset, tullin ym. oman vastuunsa ulkopuolelle. Kun lähtee pelaamaan epäselvillä korteilla niin kannattaa ainakin varautua siihen, ettei kukaan ole heti korvaamassa mitään.
Onko kukaan käynyt hakemassa itse lastia esimerkiksi Netprisin varastolta? Miten se onnistuu käytännössä vai onnistuuko mitenkään?
Täytyy myöntää etten ole siinä mielessä veteraanein viinan tilaaja mitä tältäkin foorumilta löytyy mutta ei kyllä ikinä ole tarjottu noin yksityiskohtaista seurantaa mun alkoholitilauksille minkään kuljetusliikkeen puolesta.
Millä tiedoilla tai miten nuo tiedot saa kaivettua? Lähetys mulla tulossa niin olisi tuota mukava seurata.
2016 alkaen ollut ohjeelliset tuontimäärät omaan käyttöön. Länsisatamassa näitä toteuttavat. Verotukseen lähtee suht helposti, ja pienillä määrillä.Aina on ollut sallittua _itse_ tuoda _itselleen_ juomia ulkomailta. Tosin määrää on rankastikin rajoitettu välillä ja edelleenkin EU:n ulkopuolisista maista tuotuna. Toisaalta koskaan ei ole ollut (Suomessa) sallittua tuoda alkoholijuomia ulkomailta muille kuin itselle. Tuossa on jonkinlainen logiikka. Tosin olen täällä ennenkin ääneen ihmetellyt, että miksi kuljetusfirmat (tark. autokuskit) saavat tuoda alkojuomia muille kuin kuskille itselleen.
Muuta pohdintaa:
Jos tilaukset syystä tai toisesta estetään, niin tapahtunee vihreä siirtymä itse henkilöautoilla hakemiseen. Just tilasin sata kiloa 80 euron postikuluilla Saksasta. (En olisi vielä tilannu, ellei Tulli noin hoputtaisi.) Jos hakisi 200 kg Latviasta, niin pääsisi lähelle samaa kilohintaa, pelkät polttoainekulut huomioiden, täältä Pohjois-Karjalasta. Toki tuossa pitää yhdistää huvi ja hyöty, eli yhdistetty ostos- ja lomareissu. Mutta jospa näillä varastoilla kuitenkin pahimpien pakkasten yli selviäisi.