Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
548
ainakin monia vuosia sitten kun "tulli" tms oli vieläkin kiinnostuneempi mitä kaikkea postin mukana liikkui ja silloin ei ollut fransbergereitä tms niin "varma keino" oli aina tilata upsilla/fedexilä/dhllä tms kuriirilla ja aina vain max pienen pahvilaatikon verran eli noin 10-15litraa... toki postimaksut oli isommat mutta se ei haitannut kun sai muutenkin ulkomailta sellaisia rommeja/viskejä jne mitä ei edes saanut suomen alkosta tilaamallakaan tms :)
en osaa sanoa kuinka hyvin osaavat nyt jäljittää juurikin budbee/fransberg jne kuljetusliikkeiden paketteja mutta toisaalta jos kaikki liikenne tulee juuri tiettyjen kuljetusten kautta niin silloinhan on teoriassa helppo ottaa sivuun aina ne tietyt juomarekat :D
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 984
Tullille tuon pitäisi olla aika bisnes as usual, ei siihen mitään erillisiä projekteja tai työtiloja tarvita jos tarkistetaan saapuvaa tavaraliikennettä, joka on yksi tullin ydintehtäviä. En tunne tarpeeksi, mutta oletan että postitulli nuo ottaa suoraan sivuun maahan saapuvista lähetyksistä ja lähettää selvityspyynnön myyjälle.
Juuri näin. Logistiikkafirmojen tiloissa nuo hommat hoituu ja isoksi osaksi siinä käytetään myös ko. yrityksen laitteita ja jopa henkilökuntaa apuna. Eihän tuo lopulta ole kovin kummoinen homma. Alkoholi pääosin liikkuu muutaman toimijan lähetysvirroissa esim rahtina (lavat) Suomi - Viro välillä ja esim postilähetyksinä Suomi - Saksa välillä ja kumpikin maa toimii myös hubina lähimaihin.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
782
Oli tarkotus marraskuun lopulla tilata lava, mutta nyt jää tilaamatta. Tällä porukalla kellään ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että rahat menee ja kuivin suin jäädään.
Jos joudut sen rahdin tilaamaan erikseen, niin siinä voi olla mielenkiintoisia vääntöjä edessä, kun myyjä perustelee kuinka tilaus on luovutettu ostajan valtuutuksella kuljetusliikkeelle. Puhumattakaan siitä, jos ajattelit ne rahtikulut saada jotenkin takaisin.

Tilanteissa, joissa maksat myyjälle sekä sisällöstä että toimituksesta, tilanne on tietenkin selkeämpi.
Entä jos tulli päättää että olet verovelvollinen ja juomat tulee normaalisti kotiin mutta viikonpäästä lasku veroista. Kuinkas toimit? Ei paljon luottokortti tai PayPal auta.
Kummassakaan tilanteessa mitä kirjoitatte rahat eivät jää ja jäädä kuivinsuin. Jos olen verovelvollinen niin sitten maksat verot. Halvempaa se on silti kuin alkosta ostaminen.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Juuri näin. Logistiikkafirmojen tiloissa nuo hommat hoituu ja isoksi osaksi siinä käytetään myös ko. yrityksen laitteita ja jopa henkilökuntaa apuna. Eihän tuo lopulta ole kovin kummoinen homma. Alkoholi pääosin liikkuu muutaman toimijan lähetysvirroissa esim rahtina (lavat) Suomi - Viro välillä ja esim postilähetyksinä Suomi - Saksa välillä ja kumpikin maa toimii myös hubina lähimaihin.
No joo, pitää avata lähetykset, yrittää selvittää lähettäjä, tutkia onko etämyyntiä vai -ostoa, luetteloida lähetyksen sisältö (koska lähetyslistaa ei ole), tutkia alkoholiprosentit ja lopulta niiden perusteella päättää veroseuraamuksista, pakata lähetykset uudestaan. Kaiken tämän aikaa tavarat seisovat ja toisesta päästä tulee koko ajan lisää. Ehkä homma ei ole kummoinen, mutta melkoinen kuitenkin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
487
No perkele, pitihän sitä yks iteki tilata täydennystä alks/croatia/nordictrans -combolla että pääsee mukaan jänskäämään... tuolta muutenkaan tilannu koskaan mitään joten yllätyin kun sai maksaa Klarnalla jos sillä nyt mittään merkitystä on. Tietenkin kuumottava toi nordictransu kun ei tullu mitään vahvistusta rahdin tilauksesta niiku muilla mutta jospa se on vaan hitaampi?
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
16
No perkele, pitihän sitä yks iteki tilata täydennystä alks/croatia/nordictrans -combolla että pääsee mukaan jänskäämään... tuolta muutenkaan tilannu koskaan mitään joten yllätyin kun sai maksaa Klarnalla jos sillä nyt mittään merkitystä on. Tietenkin kuumottava toi nordictransu kun ei tullu mitään vahvistusta rahdin tilauksesta niiku muilla mutta jospa se on vaan hitaampi?
Ihmettelin ensin samaa, mutta gmail oli ohjannut sen roskaposti-kansioon omalla kohdalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
590
Jätetään saivartelut sikseen. Jos luit koko tekstin, ymmärsit varmaan missä yhteydessä ei ole enää kauhean mukavaa odotella lähetystä ja mistä syistä.
Lopeta nyt se turha lätinä. Etämyynnissä ja ostossa on ihan samat säännöt kuin aiemminkin. On sitten lokakuu tai marraskuu. Sitä ei yksi tullin pelottelu-uutinen mihinkään muuta.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
24
Tolla summalla saa nelisenkymmentä tullimiestä vuodeksi penkomaan pelkäästään alkoholitilauksia ulkomailta. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
267
No perkele, pitihän sitä yks iteki tilata täydennystä alks/croatia/nordictrans -combolla että pääsee mukaan jänskäämään... tuolta muutenkaan tilannu koskaan mitään joten yllätyin kun sai maksaa Klarnalla jos sillä nyt mittään merkitystä on. Tietenkin kuumottava toi nordictransu kun ei tullu mitään vahvistusta rahdin tilauksesta niiku muilla mutta jospa se on vaan hitaampi?
Mitä tuolla kuljetuksella tilannut, ei koskaan tule vahvistusta. Tulee vain viestiä, kun paketti on lähtenyt matkaan + seurantakoodi. Piti kyllä laittaa tilaus vetämään ihan vain mielenkiinnosta. Kyllä pientä ihmistä kyykytetään.
Olihan ne vahvistuksen minullakin spam kansiossa. En ole vain niitä koskaan osannut kaivata. Hyvin on toimitukset menneet. :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
No perkele, pitihän sitä yks iteki tilata täydennystä alks/croatia/nordictrans -combolla että pääsee mukaan jänskäämään... tuolta muutenkaan tilannu koskaan mitään joten yllätyin kun sai maksaa Klarnalla jos sillä nyt mittään merkitystä on. Tietenkin kuumottava toi nordictransu kun ei tullu mitään vahvistusta rahdin tilauksesta niiku muilla mutta jospa se on vaan hitaampi?
Saatana! Laitoin minäkin yhden laatikon sieltä tulemaan (ensimmäinen kerta)! Meni syteen tai saveen. Jos pitää maksaa veroja niin ei kai nuo silti tule maksamaan enempää kuin Alkosta haettuna?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
Puuttuisvat enemmin matkustajatuontiin, siellä ne matalalla roikkuvat hedelmät on. Aivan nappikauppaan, jota etämyynti lukujenkin puolesta on, puuttuvat jos jää 80 miljoonaa saamatta 1500 miljoonan verokertymästä. Ja sekin täysin ylöspäin pyöristetty hatusta heitetty hihavakio.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 162
Puuttuisvat enemmin matkustajatuontiin, siellä ne matalalla roikkuvat hedelmät on. Aivan nappikauppaan, jota etämyynti lukujenkin puolesta on, puuttuvat jos jää 80 miljoonaa saamatta 1500 miljoonan verokertymästä. Ja sekin täysin ylöspäin pyöristetty hatusta heitetty hihavakio.
ainoa ratkaisu on laskea hinnat keski, itä ja eteläeuroopan tasolle.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
23
Ei, vaan kaikkien kolmen ehdon tulee täyttyä, jotta kyseessä ei olisi etämyynti (ks. lihavointi):

2.3.3 Myyjän verkkosivuilla olevat maininnat kuljetusvaihtoehdoista
Verkkokaupassa tai myyjän internetsivuilla olevat maininnat kuljetusvaihtoehdoista tai linkit kuljetusliikkeiden verkkosivuille eivät välttämättä johda siihen, että myyjän katsotaan osallistuvan myymiensä tuotteiden kuljetuksen järjestämiseen. Myyjän toimintaa ei katsota etämyynniksi, jos
  • myyjä mainitsee sivuillaan useamman kuin yhden kuljetusliikkeen
  • myyjän ja kuljetusliikkeen välillä ei ole minkäänlaista myytyjen tuotteiden kuljetukseen liittyvää sopimusjärjestelyä ja
  • myyjä ei toimillaan saata ostajaa ja kuljetusliikettä tosiasiallisesti yhteen.
Edellä mainittujen ehtojen täyttyessä ei siten ole kysymys etämyynnistä, vaikka myyjä verkkokaupassaan listaa mahdollisia kuljetusliikkeitä. Näitäkin tilanteita Verohallinto arvioi huomioiden yksittäisen tapauksen tosiseikat.

  • Jos myyjä osallistuu kuljetuksen organisointiin, verovelvollisuus on myyjällä. Tällöin kyse on etämyynnistä. Osallistuminen kuljetukseen voi tarkoittaa kuljetuksen järjestämistä tai esimerkiksi kuljetusliikkeen suosittelemista.

Kyllä Hesarikin tulkitsee niin että kun yksikin ehto jää täyttymättä niin osallistuu kuljetukseen.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
235
Tämänhetkinen tilailuhan on ihan puhtaasti veronkiertoa.
Kuinka niin? Mä näen tämän tilailun enemmänkin verosuunnitteluna. Moni meistä tilaa juomansa etämyyntinä, jolloin myyjä on verovelvollinen. Se ei meitä ostajana kiinnosta, hoitaako myyjä veronsa. Enhän mä lähikaupasta kaljaa ostaessakaan voi tietää, onko kauppias hoitanut veronsa, eikä se ole mun asia selvittääkään.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
Teknisesti ottaen kai jos tämä olisi ihan näin mustavalkoista tilaaminen ja kuljetus tapahtuisi samaan tapaan kuin missä tahansa muussakin verkkokaupassa. Nyt tilaaminen on laadittu veronkiertomielessä kahdessa osassa jolloin jää varteenotettava epäily kuka on viimekädessä verovelvollinen. Tiedät varmaan nuo alkoholijuomat tilatessasi, ettei veroja maksa kukaan.
Uskoakseni myyjä maksaa veroja paikallisten vaatimuksien perusteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 785
Jahas, välittömästi lähti tilaus Alkostore24:n kun oli -50% tummaa vehnää tarjolla (Mecklenburger Dunkles Weißbier). Tuolla hinnalla (6,99 eur / 24-pack 0,5L tölkkejä) saa tulli laskuttaa vaikka sen "2,5 kertaisen" hinnan, niin jää silti alle suomen hintojen heittämällä (<2 eur).
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
811
Jahas, välittömästi lähti tilaus Alkostore24:n kun oli -50% tummaa vehnää tarjolla (Mecklenburger Dunkles Weißbier). Tuolla hinnalla (6,99 eur / 24-pack 0,5L tölkkejä) saa tulli laskuttaa vaikka sen "2,5 kertaisen" hinnan, niin jää silti alle suomen hintojen heittämällä (<2 eur).
Tuo on kyllä hyvää ööliä.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
235
Tuo on lainattu Alks.fi sivuston ehdoista. Osaatko avata mikä tässä tekstissä osoittaa sen, ettet teknisesti olisi itse verovelvollinen
Alks.fi ja muut viinakaupat voivat sivuilleen kirjoittaa mitä vaan yrittääkseen välttää verovelvollisuutensa.

Vero.fi -sivuilta löytyy kuitenkin tarkat ohjeet, missä tilanteessa tilaaminen on etämyyntiä, ja niillä tiedoilla alks.fi on edelleen verovelvollinen.


Enempää en näin selvään asiaan palaa.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
10
Oliko tämä nyt tässä sitten tilailun osalta?
Taidankin varata muutaman Tallinnan reissun ja hakea itse oikein kunnon satsit alkoholia, niin ei tarvitse riisto veroja tänne maksella. Viinaralli alkakoon.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
6
Tuli kans pistettyä Alkostore24:n halpaa vehnää ihan kiusallaankin tilaukseen. Lähdin kokeilemaan Shippiin Big Bucksia niin toivotaan, että silläkin nuo perille tulevat.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
717
Onko täällä viimeaikaisia kokemuksia tulivesi.com lafkasta? Löysin joitakin viestejä tästä ketjusta, mutta vähäisessä määrin tältä tai tai viime vuodelta. Ensimmäinen paikka, jossa on suosikkipunkkua halvemmalla kuin Alkossa. :tup:
 
Liittynyt
04.07.2021
Viestejä
15
Kertokaa tyhmälle miten tämä kuriiri palvelun käyttäminen eroaa siitä että itse haen lonkerot virosta?Jos esim.tekisin tilauksen vaikka Tulivesi.com:lle ja valitsen noudon Tallinnasta toimitustavaksi. Hinta on aivan sama noudanko itse vai tilaanko vaikka DHL:n hakemaan lastin. Tullissa minun kuljettamana lasti on O.K mutta DHL:n kuljettamana ei??? Ei vaan nyt mahdu pienen ihmisen järkeen tämä kuvio.
Tällä logiikalla kaikki viina mitä tuodaan Suomeen rajan yli on laitonta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 660
Kertokaa tyhmälle miten tämä kuriiri palvelun käyttäminen eroaa siitä että itse haen lonkerot virosta?Jos esim.tekisin tilauksen vaikka Tulivesi.com:lle ja valitsen noudon Tallinnasta toimitustavaksi. Hinta on aivan sama noudanko itse vai tilaanko vaikka DHL:n hakemaan lastin. Tullissa minun kuljettamana lasti on O.K mutta DHL:n kuljettamana ei??? Ei vaan nyt mahdu pienen ihmisen järkeen tämä kuvio.
Tällä logiikalla kaikki viina mitä tuodaan Suomeen rajan yli on laitonta.
Juuri näin se menee.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
729
Kertokaa tyhmälle miten tämä kuriiri palvelun käyttäminen eroaa siitä että itse haen lonkerot virosta?Jos esim.tekisin tilauksen vaikka Tulivesi.com:lle ja valitsen noudon Tallinnasta toimitustavaksi. Hinta on aivan sama noudanko itse vai tilaanko vaikka DHL:n hakemaan lastin. Tullissa minun kuljettamana lasti on O.K mutta DHL:n kuljettamana ei??? Ei vaan nyt mahdu pienen ihmisen järkeen tämä kuvio.
Tällä logiikalla kaikki viina mitä tuodaan Suomeen rajan yli on laitonta.
liian helppoa ja valtiolle tulee liikaa tappioo.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
414
Asiaton käytös
Teknisesti ottaen kai jos tämä olisi ihan näin mustavalkoista tilaaminen ja kuljetus tapahtuisi samaan tapaan kuin missä tahansa muussakin verkkokaupassa. Nyt tilaaminen on laadittu veronkiertomielessä kahdessa osassa jolloin jää varteenotettava epäily kuka on viimekädessä verovelvollinen. Tiedät varmaan nuo alkoholijuomat tilatessasi, ettei veroja maksa kukaan.
Jaahas, verottajan vasikka näemmä ilmaantunut keskusteluun. :thumbsdown:
 
Liittynyt
09.06.2021
Viestejä
40
Tilaus laitettu ekaa kertaa alks+frans, saksan varastolta, en ole aiemmin tilannut mistään, katsotaan kauan menee. Ostettu Tamula vanake tarjous, lapin kulta ja somersby päärynä.
Paketti olisi lähikaupassa haettavana, ei nyt ihan kahta viikkoa mennyt. Elämäni eka ja näköjään vika tilaus kun tulli ja verottaja haluaa tämänkin ryssiä.

Edit. No laitoinpa menee viel kolmen keissin tilauksen alks+nordic transu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Muistakaa nyt ainakin maksaa noita tilauksia luottokortilla tai jollain muulla tavalla, jossa ainakin teoriassa voi vaatia rahojaan takas jos tavarat jää tulliin.
Mielellään ei olla kusipäitä ja tehdä näin.

Käytännössä sinä tilaat juomat, ja kun tulee lakisääteiset velvoitteet, niin siirrät asiat luottoyhtiön murheeksi ja kieltäydyt maksamasta. Koska siitä tulee sinulle harmia. Tai vähän epäselväähän se on, mikä on lopullinen lain tulkinta, mutta tilaat riskillä ja kun jäät kiinni, niin pistät muut maksamaan. Kyllä sinä tiedät, mitä tässä on tarkoitus tehdä ja miten tulisi toimia.

Käytännössä suuri osa miettii veronkiertoa, ja se on todella harmaalla alueella. Itse lopetan tilaukset, joissa joudun itse järjestelemään kuljetuksen.

--

..ja minäkin toivon ratkaisua, jossa tilailu hoituu nykyisellä tavalla, mutta kannan vastuuni tarvittaessa. Ja eihän minun tarvitse, kun jätän tilaukset tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Mikäs se oli paras pulju+kuljetus tilata trukkilavallinen tavaraa? Aiemmin tilannut vaan laatikoita netprisiltä, alksilta ynnä muilta ja nyt pitäs juhliin tilata isompi setti ennen peloteltua tehotarkkailua. Eli ripeeksi todetut vaihtoehdot kiinnostaa. Pk seudulle tilaisin.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Mielellään ei olla kusipäitä ja tehdä näin.

Käytännössä sinä tilaat juomat, ja kun tulee lakisääteiset velvoitteet, niin siirrät asiat luottoyhtiön murheeksi ja kieltäydyt maksamasta. Koska siitä tulee sinulle harmia. Tai vähän epäselväähän se on, mikä on lopullinen lain tulkinta, mutta tilaat riskillä ja kun jäät kiinni, niin pistät muut maksamaan. Kyllä sinä tiedät, mitä tässä on tarkoitus tehdä ja miten tulisi toimia.

Käytännössä suuri osa miettii veronkiertoa, ja se on todella harmaalla alueella.
Jos etämyyjä jättää verot maksamatta, niin hänhän sen riskin ottaa eikä ostaja. Mutta tosiaan, Luottokunnan osalta tilanne näyttää mielestäni selkeältä vain, jos myyjä on yksiselitteisesti myös järjestänyt kuljetuksen.
 
Liittynyt
04.07.2021
Viestejä
15
Mikäs se oli paras pulju+kuljetus tilata trukkilavallinen tavaraa? Aiemmin tilannut vaan laatikoita netprisiltä, alksilta ynnä muilta ja nyt pitäs juhliin tilata isompi setti ennen peloteltua tehotarkkailua. Eli ripeeksi todetut vaihtoehdot kiinnostaa. Pk seudulle tilaisin.
Tulivedeltä olen tilannut 5 kertaa eurolavan verran janojuomaa ja hyvin ovat perille saapuneet noin viikossa. Nyt tietenkin voi olla ruuhkaa kun nämä uutiset esillä??
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615
Jos etämyyjä jättää verot maksamatta, niin hänhän sen riskin ottaa eikä ostaja. Mutta tosiaan, Luottokunnan osalta tilanne näyttää mielestäni selkeältä vain, jos myyjä on yksiselitteisesti myös järjestänyt kuljetuksen.
Täällä on myös näitä etäostajia.. Itsekin voisin vaikka heti näyttää, miten Tankerilta saa joulukalenterin järjestämällä itse Postin pakettikuljetuksen.. Tulee parissa päivässä ja ei niitä Suomesta saa.

Etämyynnin kanssa on ehkä ongelmia luvassa ja toivotaan, että etäostoihin tarttuvat ekana. Olen tilausansassa, kun tilasin 6kk jäsenyyden olutkerhoon, josta tulee olutboxeja postilla.

--

Lisäksi täytyy katsoa, onko myyjä verovelvollinen Suomeen, jos myynti on vähäistä. Sitten se menee siihen, että täällä on porukalla omia pieniä tilausputiikkeja, joista ei kerrota muille, ettei tilausrajat pauku. Se oli ainakin tietotekniikassa 50k€/vuosi luokkaa (muistaakseni), ja sen alle saa myydä ilman verovelvoitetta. En tiedä, päteekö myös alkoholiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
No nyt meni sitten hommat kusemaan kun hätäpäissäni päivän uutisista menin tilaamaan 10x1L kossupulloa saksan superalkosta. No kaikki hyvin ja maksettu luottokortilla, mutta sitten kun menin shippiin sivuille niin joku pirkuleen Harri oli käyttänyt mun tilausnumeroa hyväkseen, varmaan laskeakseen toimituksen hintaa kuvitteellisella tilausnumerolla. Sillä oli Harrin osoitteet ja puhelinnumeot yms valmiiksi täytettynä.
Eli vaikka nyt syötän shippiin sivuille lähetyksen painon ja omat tiedot Harrin tilalle niin silti shippii tarjoaa 18kg lähetykselle halvimmillaan 79,99€ ups bigbuck$ hintaa, ja lisäksi kalliimpia palletti hintoja. Ja en ole siis valinnut mitään bigbuck$ toimitusta, vaan olin jo katsonut valmiiksi että omaan osoitteeseeni toimitus pitäisi maksaa toi 18kg tilaus 17,99€ budbee kotiin toimituksella.
Mites tätä hommaa sitten koittaa korjata? Shippiin aspa on vissiin pirkuleen hidas, mitä olen lukenut. Ja siten toimitus menisi jo helposti marraskuun puolelle.
Laitoin kyllä jo superalkolle lontooksi viestiä että jos voisivat muuttaa tilausnumeroa jotta saisin sitten tilattua shippiiltä kuljetuksen oikeaan hintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
590
Lainsäädäntö ei ole muuttunut vuoden alusta. Se miten sitä valvotaan muuttuu marraskuussa ja se jatkuu vähintään tuon ensi vuoden ajan. Mikä sinulla on ongelmana, kun keskustelu on tasoa hiekkalaatikko? Mielelläni pysyisin kuitenkin asiassa, kun minulla ei ole mitään tarvetta mennä sinne hiekkalaatikolle enää takaisin, tämän ikäisenä? Jos et kykene keskustelemaan asiallisesti jätä ainakin minut pois laskuista jatkossa.
Missä kohtaa minä olen ollut epäasiallinen, sinultahan ne kommentit tuli muumilimusta ja hiekkalaatikoista? Jotenkin nyt tuntuu että sulla on vaikeuksia ymmärtää etäoston ja etämyynnin ero. Ainakin on hyvin uponnut pelottelu vai oletko itse tullin palkkalistoilla? Vero.fi sivulta löydät selkeän määritelmän etämyynnille ja sitähän suurin osa näistä juomapuljuista tekee. Myyjän ja kuljetusfirman välillä on selkeä puitesopimus kuljetuksen järjestämisestä monella firmalla. Asia on helppo todeta kun käyt vaikka itse esim kuljetus.eu sivulla. Enempää ei voi asiaa rautalangasta vääntää.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Oliko tämä nyt tässä sitten tilailun osalta?
Taidankin varata muutaman Tallinnan reissun ja hakea itse oikein kunnon satsit alkoholia, niin ei tarvitse riisto veroja tänne maksella. Viinaralli alkakoon.
JOS noin kävisi jota en usko tällä istumalla sekuntiakaan niin peräkärryn kanssa esim. Viroon
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Tolla summalla saa nelisenkymmentä tullimiestä vuodeksi penkomaan pelkäästään alkoholitilauksia ulkomailta. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Tuohon kun laskee mitä yhden pahvilaatikon tiedot selvittää alusta loppuun niin ei siitä taida montaa osumaa sanomassasi ajassa tule. Eikös se ole että syytön kunnes toisin todistetaanoikeusvaltiossa vai olenko väärässä...
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
26
Ajattelin tilata ensimmäistä kertaa Berlin Bottlesta Shippiitä käyttäen. Shippiin sivuilla sanotaan, että painoraja on 20kg/laatikko, mutta en saanut selville Berlin Bottlen sivuilta, että kuinka monta pulloa mahtuu laatikkoon. Tuskin kuitenkaan 20/1,2kg = n.16kpl mahtuu? Varmaan 12 kpl kuitenkin uskaltaa tilata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 615

Tuossa tuo uutinen suoraan lähteestä.

Kyllä minä tulkitsen tuota niin, että:
Tulli katsoo lähettäjän tiedot.
Jos niissä on sinun tietosi, tulli päästää lähetyksen läpi ja lasku tulee perässä.
Jos niissä on joku toinen firma, eikä ennakkoilmoitusta ole tehty, niin tulli takavarikoi kaiken, kiristää myyjältä veroja ja tuhoaa ne 6kk jälkeen, jos ei tule rahoja. Tulli ei ole yhteydessä vastaanottajaan.
Jos niissä on joku toinen firma ja ennakkoilmoitus on tehty, kaikki ok, mutta oikeasti, tietääkö kukaan tällaisia firmoja?

En ole tullin kätyri, mutta sukulaisia on verokarhuina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 222
Viestejä
4 299 328
Jäsenet
71 826
Uusin jäsen
cnasse

Hinta.fi

Ylös Bottom