Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

tänään saapui alko24+&norrlog 16.2 tilattu lähetys. yksi pakkauslaatikko. ei tullin teippejä
 
Drinksut tilaus kotiutui (lähetetty 28.2) eilen postiin noudettavaksi. En missään vaiheessa saanut mitään viestiä että ovat lähetetty tai seurantatunnusta. Whatsapp kyselin missä menee, niin sieltä sai lähetys päivän tietää mutta muutoin vasta omapostin herättyä tiesi niiden olevan tulossa.
Kolme laatikkoa, eli 9keissiä. Kaksi tuotetta oli vääriä :confused2: pistin viestiä heti, niin katsotaan mitä vastaavat. Toinen ainakin oli korvattu halvemmalla (hartsun strong->original harmaa) niin jotain rahaa vähintään takaisin
Tuosta strong korvaamisesta pitää tulla kyllä rahat takaisin ja jotain muutakin imo. Karmea virhe
 

Liitteet

  • kanubi-olu.jpg
    kanubi-olu.jpg
    45,7 KB · Luettu: 101
Pistin perjantaina Zdenkalle ja Renelle yhteiskirjeen, että missäs nyt mennään. Renehän lupaili, että kaljat lähtee perjantaihin mennessä. Katsotaan vastaavatko ja jos vastaavat, niin mitä vastaavat. Näköjään 45 päivää on ollut liian tiukka aikataulu laittaa kaksi koria bisseä boksiin ja lähettää se. Laitan disputen vasta siinä kohtaa, jos todella näyttää siltä, että nää ei kesäksi tule.
 
Pistin perjantaina Zdenkalle ja Renelle yhteiskirjeen, että missäs nyt mennään. Renehän lupaili, että kaljat lähtee perjantaihin mennessä. Katsotaan vastaavatko ja jos vastaavat, niin mitä vastaavat. Näköjään 45 päivää on ollut liian tiukka aikataulu laittaa kaksi koria bisseä boksiin ja lähettää se. Laitan disputen vasta siinä kohtaa, jos todella näyttää siltä, että nää ei kesäksi tule.
Tein PayPal disputen viime viikolla, ilmoitin siitä heille myös. Täysi radiohiljaisuus. Laitoin sitten postia että toki puran disputen jos oluet lähtee matkaan. Uusi lupaus että ensi viikolla. Saas nähdä.
 
Enpä tilailisi Beerdomesta juuri nyt. Siellä näyttäisi olevan yli kuukauden lähetykset jumissa.

Tässä voi olla se, että firma on konkurssikypsä ja uudet tilaukset rahoittaa vanhojen tilauksien ostamista tukusta (tms.). Sitten joskus kaatuu, vaikka niin, että palkkakulut on korkeammat kuin tulot myynneistä, niin tuo väli kasvaa ja kasvaa. Ensin lähtee työntekijät, ja Renellä voi oikeasti olla selkä kipeä, kun joutuu itse tekemään manuaalista työtä. Tämä täyttä spekulaatiota. Ja tämä siis vähän katsottu edesmenneen Panimonurkan touhuista.

Toinen teoria on sitten, että tämä on Reneelle sivubisnes ja nyt on jotain tärkeämpää menossa.

Joka tapauksessa, ei hyvältä näytä, vaikka kuinka spekuloi.
 
Plus jos haluu maksimimäärän massia sisään ilman aikomusta lähettää mitään, niin onhan "Postit nyt -50%" hyvä strategia. Jos nyt lähdetään täysin kyyniseksi.
 
Plus jos haluu maksimimäärän massia sisään ilman aikomusta lähettää mitään, niin onhan "Postit nyt -50%" hyvä strategia. Jos nyt lähdetään täysin kyyniseksi.

Tänne tuli hienosti tammikuun kamppiksesta tilattuna. Mutta näköjään on ollut isosti hajontaa...
 
On nyt hetki tullut seurailtua tätä lankaa ja toistuvalla kaavalla Shippii + Saksalaiset kaupat jää tulliin/toimitukset takkuilee. Olen itse Virolaisen nettikaupan perustaja, eikä ole meidän asiakkailla KERTAAKAAN jäänyt mitään tilauksia tulliin tai muutenkaan toimitus takkuillut. Ouluun menee 3 päivässä tilaukset ja asiakkaat ollut pirun tyytyväisiä toimitusaikoihin. Ja kyllä hinnat on hieman korkeammat mutta sentään tulee perille...
 
On nyt hetki tullut seurailtua tätä lankaa ja toistuvalla kaavalla Shippii + Saksalaiset kaupat jää tulliin/toimitukset takkuilee. Olen itse Virolaisen nettikaupan perustaja, eikä ole meidän asiakkailla KERTAAKAAN jäänyt mitään tilauksia tulliin tai muutenkaan toimitus takkuillut. Ouluun menee 3 päivässä tilaukset ja asiakkaat ollut pirun tyytyväisiä toimitusaikoihin. Ja kyllä hinnat on hieman korkeammat mutta sentään tulee perille...

Unohtuiko nyt vaihtaa se oikea promootiotili käyttöön:

Ihan olen pohjanmaalainen kaivurikuski enkä mikään alkoholikaupan tekijä :D :D :D
 
On nyt hetki tullut seurailtua tätä lankaa ja toistuvalla kaavalla Shippii + Saksalaiset kaupat jää tulliin/toimitukset takkuilee. Olen itse Virolaisen nettikaupan perustaja, eikä ole meidän asiakkailla KERTAAKAAN jäänyt mitään tilauksia tulliin tai muutenkaan toimitus takkuillut. Ouluun menee 3 päivässä tilaukset ja asiakkaat ollut pirun tyytyväisiä toimitusaikoihin. Ja kyllä hinnat on hieman korkeammat mutta sentään tulee perille...
No mikä sun kaupan osoite on ja takuu tietysti ettei jää tulliin?
 
No mikä sun kaupan osoite on ja takuu tietysti ettei jää tulliin?

Itse en tuohon firmaan mitenkään liity, joten linkkejäkään en kaiva, mutta tuoltahan se helposti aiemmista viesteistä löytyy. Tuohon "takuuseen" sen sijaan voisin kommentoida että... Ottaen huomioon aiemmissa viesteissä todetun:

Niillä menee jännästi jonkun extra linkin kautta siihen kuljetusyhtiöön. Onks tää nyt joku temppu kans et välttyis etämyynnistä?


+ firman sivuilla mm. ostajan oppaassa todetun:

"Kun ostatte meiltä, emme me toimita teille juomia, vaan valitsette itse toimitukselle oman kuljetusyhtiön, esimerkiksi Klikkaamalla linkistä (ohjaa toiselle sivulle, josta voit valita kuljetusyhtiön). Tämä on siis tällöin kyse alkoholin etäostosta."

Mikäli tulli ja verottaja tulkitsevat tämän samoin etäostoksi, niin eihän lähetys tulliin jää tosiaan. Kalliimpien hintojen lisäksi toki tulee verot maksettavaksi. Sitä en tiedä onko noita sitten tullut läpi ilman jälkiseuraamuksia, enkä ajatellut kokeilla.
 
"Kun ostatte meiltä, emme me toimita teille juomia, vaan valitsette itse toimitukselle oman kuljetusyhtiön, esimerkiksi Klikkaamalla linkistä (ohjaa toiselle sivulle, josta voit valita kuljetusyhtiön). Tämä on siis tällöin kyse alkoholin etäostosta."

Mikäli tulli ja verottaja tulkitsevat tämän samoin etäostoksi, niin eihän lähetys tulliin jää tosiaan. Kalliimpien hintojen lisäksi toki tulee verot maksettavaksi. Sitä en tiedä onko noita sitten tullut läpi ilman jälkiseuraamuksia, enkä ajatellut kokeilla.
Paitsi että taitaa tuo myyjä olla ainoa taho joka olettaa että tuo olisi etäosto? Kaikki muut tahot pitää tuota etämyyntinä jossa myyjätaho on verovelvollinen. Tuossahan selvästi ohjataan käyttämään jotain kuljetusfirmaa ja linkkikin suoraan heidän (myyjän) nettisivuilla.
 
On nyt hetki tullut seurailtua tätä lankaa ja toistuvalla kaavalla Shippii + Saksalaiset kaupat jää tulliin/toimitukset takkuilee. Olen itse Virolaisen nettikaupan perustaja, eikä ole meidän asiakkailla KERTAAKAAN jäänyt mitään tilauksia tulliin tai muutenkaan toimitus takkuillut. Ouluun menee 3 päivässä tilaukset ja asiakkaat ollut pirun tyytyväisiä toimitusaikoihin. Ja kyllä hinnat on hieman korkeammat mutta sentään tulee perille...
Minä olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että Suomessa alkoholivero on jo niin korkea, että käytännössä täällä on voimassa jonkinasteinen kieltolaki. Kieltolakiin, oli kyse sitten alkoholista tai huumeista, liittyy aina salakuljetus. Jos tämä lafka todellakin takaa, että lähetykset eivät jää tulliin, niin kyseessä on jonkinlainen salakuljetus, mikä vain vahvistaa käsitystäni Suomessa vallitsevasta kieltolaista.
 
Onko ketään törmännyt hyviin tai paremminkin halpoihin olut tarjouksiin missään sivustoilla 5e koppa jne? Netpriksellä ei ainakaan nyt ollut superhalpoja oluita tuolla stop food waste osiossa. Ainoastaan roseviinejä 5e/3litraa nuo kyl kelpaa vaimokkeelle..
 

Liitteet

  • Roskuliini.jpg
    Roskuliini.jpg
    83,7 KB · Luettu: 178
Onko ketään törmännyt hyviin tai paremminkin halpoihin olut tarjouksiin missään sivustoilla 5e koppa jne? Netpriksellä ei ainakaan nyt ollut superhalpoja oluita tuolla stop food waste osiossa. Ainoastaan roseviinejä 5e/3litraa nuo kyl kelpaa vaimokkeelle..
UPS poistunut Shippiin kuriinina listalta. En uskaltaisi enää riskeerata jäljelle jäävien (Shippii/Budbee) suhteen. Olisiko muita varteenotettavia, luotettavampia vaihtoehtoja?
 
Pitäisi tilata isompi satsi juotavaa, n. 500 litraa. Koska juomat tarvitaan aika tarkkaan kk päästä, on tuo tullin toiminta ilmeisen arpapeliä? Onko kukaan tilannut juomia esim Viroon josta ne voisi hakea itse? Vai kannattaako suosiolla hakea Latviasta (saksasta/Espanjasta olut ja viini olisi selvästi halvempaa vaikka viroon tilattuna?)
Yksi mahdollisuus olisi tehdä useampi tilaus ja toivoa parasta, mutta en tiedä jaksanko alkaa mihinkään tulliselvittelyihin.
 
Pitäisi tilata isompi satsi juotavaa, n. 500 litraa. Koska juomat tarvitaan aika tarkkaan kk päästä, on tuo tullin toiminta ilmeisen arpapeliä? Onko kukaan tilannut juomia esim Viroon josta ne voisi hakea itse? Vai kannattaako suosiolla hakea Latviasta (saksasta/Espanjasta olut ja viini olisi selvästi halvempaa vaikka viroon tilattuna?)
Yksi mahdollisuus olisi tehdä useampi tilaus ja toivoa parasta, mutta en tiedä jaksanko alkaa mihinkään tulliselvittelyihin.
auto laivaan ja juomat laivasta. Ri se latviaan ajaminenkaa ilmaista ole
 
Rene ja Zdenka saivat viime viikolla tilausta eteenpäin ja siitä päivästä kun linkki aktivoitui, meni 6 päivää ja toimitus perillä.
Sitä ennen toki meni useampi posti ja noin kuukausi yhteensä tilauksesta, että perillä.
 
Mulla täysi radiohiljaisuus. 25.1 tilaus. Laitoin viestin perjantaina, että jos tämän viikon aikana ei liikahda, niin pistän disputen ja onestar review.
 
Alkostar+fransberg postin automaattiin saapui tänään. Tilattu 4.3,seurantakoodi 6.3 ja tänään sai hakea, ei tullin teippejä.
Alks.fi + fransberg, tänään tuli seuranta koodi. Samalla nopeudella olis viikon päästä täällä, toivotaan
 
Laitoinpa äsken alksille saksa/kroatia molemmista tilaukset fransbergilla tulemaan. Edellisiäkin olisi kyllä reilusti jäljellä mutta mutta... käytin itselleni tekosyynä tuota fransun tarjousta:kippis:
 
Otin vielä pelikirjasta whatsappin beerdomeen. Rene vastasi minuutissa vaikka kello oli jo melkein 23. Kovasti tuli taas selitystä ja anteeksipyyntöä. Sanoi, että ne on Zdenkan kanssa siellä kaksistaan ja lihasrevähtymän takia homma kusi. No, alkujaan hommahan kusi kun tuli kahdenkymmenen digitin seurantakoodia paketista, joka ei ollut lähtenyt. Voihan se olla, että tuollaisessa nyrkkipajassa pakka hajoaa totaalisesti, jos tulee ensin x ja sitten y ongelma. Outo keissi. Näillähän on ihan legit historia.

Mutta tosiaan, jos joku haluaa vielä yrittää, niin suora wa viesti Renelle sivuilla olevaan numeroon. Minulle tämä oli nyt NELJÄS kerta, kun bisset luvattiin lähettää.

Seimi
 
Otin vielä pelikirjasta whatsappin beerdomeen. Rene vastasi minuutissa vaikka kello oli jo melkein 23. Kovasti tuli taas selitystä ja anteeksipyyntöä. Sanoi, että ne on Zdenkan kanssa siellä kaksistaan ja lihasrevähtymän takia homma kusi. No, alkujaan hommahan kusi kun tuli kahdenkymmenen digitin seurantakoodia paketista, joka ei ollut lähtenyt. Voihan se olla, että tuollaisessa nyrkkipajassa pakka hajoaa totaalisesti, jos tulee ensin x ja sitten y ongelma. Outo keissi. Näillähän on ihan legit historia.

Mutta tosiaan, jos joku haluaa vielä yrittää, niin suora wa viesti Renelle sivuilla olevaan numeroon. Minulle tämä oli nyt NELJÄS kerta, kun bisset luvattiin lähettää.

Seimi
Se pitkä koodi toimii silloin kun ovat oikeasti saaneet paketin kuljetukseen asti. Itsekin sitä ihmettelin kun ensin ei toiminut ja kesti ja kesti... ja sanoivat, että laittavat uuden paketin ja siitäkin tuli vastaava pitkä koodi, joka sitten lopuksi toimi kun "Rene oli soitellut Dhl:lle ja ilmoitti että alkaa illalla toimimaan". Ja se alkoi toimimaan samana päivänä, tavara oli löytänyt tiensä terminaaliin, joskin merkinnät seurannassa alkoivat vasta siitä päivästä, joka oli viikon päästä siitä kun minulle ilmoittivat sen seurantakoodin alun perin. Ystävällisiä vastauksia, mutta pariskunnan sivubisneksen tunne tuosta tuli. Vähän saisivat varmemmaksi hommaa saada, säästäisivät omaa aikaansakin sillä. Omalta osaltani siis loppu hyvin ja paketti kaappiin purettuna.
 
Ite eskailoin tapauksen paypalille. Netpris vierittää syyn ostajalle/kuljetusyhtiölle. Shippii ei vastaa mihinkään viesteihin.
Ja rahat palautui tänään netprisiltä. Mistäs sitä laittais juomia tiluuseen? Beerdomelta tilasin tuo tarjous laatikon, jossa oli 20 eri bissee. https://shop.beerdome.cz/en/czech-bottled-beer/579-beer-box-20-czech-beers-becherovka-snacks.html
Tuon lisäksi mahtui vielä 12pll 0,5l 22€ posteilla samaan pakettiin.
 
Alkostar.eu + norrlog kombo kotiutettu, ei ongelmia tullin kanssa.

Harmittavasti Hoegaarden laatikon parasta ennen päiväys menee alle kuukauden päästä umpeen. Olut kuitenkin tuoretuote ja kyseinen olut hintavaa sekä tuotteena että kuljetuskustannuksiltaan (vie 8/12 paikkaa paketista) niin kyllähän se harmittaa saada jo parhaan teränsä menettänyttä olutta. Laitoin mailia alkostar.eulle josko hyvitystä saisi, katsotaan mitä vastaavat.

PXL_20230306_153008747.jpg

Palaan tähän sillä mitään ei ole alkostarista kuulunut. En voi siis suositella kenellekään alkostar.eu mikäli haluaa ongelmatilanteissa asiakaspalvelua.
 
Minun kohdallani tilaus 16.1. on ollut varsinainen souvi Shippiin kohdalla. Netprisin avittamana saanut vihdoin jonkinlaista kommunikointia Shippiille lähetettyjen kyselyni jälkeen. Tosin nyt tulleessa viestissä Shippii vasta pyysi suoraan olemaan yhteydessä tulliin (alla koko viestiketju):

Nico (Kundeservice)
Feb 26, 2023, 10:00 GMT+1
Hello,
I hope you are doing fine, thanks for reaching out to us!
I´m deeply sorry to hear about this!
I will assist in reaching out to Shippii in order to get a status
@Shippiii please tell us where the order is right now and how we can get it to the customer ASAP!
NExxxxxxxxx
we are looking forward to hearing from you again
we are here for your help :)
Customer Service
BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg

Nico (Kundeservice)
26. helmikuuta 2023, klo 10.00 GMT+1
Hei,
Toivottavasti sinulla menee hyvin, kiitos yhteydenotostasi!
Olen syvästi pahoillani tästä!
Autan Shippiin yhteydenotossa saadakseni status
@Shippiii, kerro missä tilaus on juuri nyt ja miten saamme sen asiakkaalle ASAP!
NExxxxxxxxxx
odotamme innolla kuulevamme sinusta uudelleen
olemme täällä avuksesi :)
Asiakaspalvelu
BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41-45
24939 Flensburg
Saksa

1.3.2023
Dear customer,
We are very sorry for the late reply!
It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.
All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.
This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.
Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.
We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.
We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.
Please be patient with us...
We apologize for the inconvenience.

Shippii

1.3.2023
Hyvä asiakas,
Olemme erittäin pahoillamme myöhäisestä vastauksesta!
Meidän on vaikea sanoa arvioitua toimitusaikaa, koska Suomen tullissa on pysäytettynä kaikki toimituksemme Suomeen.
Kaikki pakkaukset on avattu ja käyty läpi ja sen jälkeen pakataan uudelleen, merkitään uudelleen, ladataan ja puretaan uudelleen.
Tämä on syy paketin viivästymiseen. Myös nyt, kun lakko on alkanut, se tulee myös aiheuttamaan ylimääräistä viivettä myös meidän puoleltamme.
Valitettavasti Shippiin kädet ovat sidotut, koska emme saa Suomen tullilta ohjetta. Emme siis voi varmuudella ilmoittaa, milloin se toimitetaan.
Tiedämme, että olet odottanut vapautumistasi pitkään ja ymmärrämme hämmennyksen ja turhautumisen tässä asiassa.
Teemme parhaamme, jotta tavarat toimitetaan sinulle mahdollisimman nopeasti.
Ole kärsivällinen kanssamme...
Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä.
Shippii

14.3.2023
As we have informed previously, Shippii can unfortunately not assist you with this query. You must keep the dialog with the customs, as they have seized your order. It is up to the customs to share and provide further information as we unfortunately does not have any further information from them.
We apologies for the circumstances

Shippii

14.3.2023
Kuten olemme aiemmin ilmoittaneet, Shippii ei valitettavasti voi auttaa sinua tässä kyselyssä. Sinun on pidettävä vuoropuhelua tullin kanssa, koska he ovat takavarikoineet tilauksesi. Tullin tehtävänä on jakaa ja toimittaa lisätietoja, koska emme valitettavasti saa niistä lisätietoja.
Pahoittelemme tilannetta

Shippii
 
Pitäisi tilata isompi satsi juotavaa, n. 500 litraa. Koska juomat tarvitaan aika tarkkaan kk päästä, on tuo tullin toiminta ilmeisen arpapeliä? Onko kukaan tilannut juomia esim Viroon josta ne voisi hakea itse? Vai kannattaako suosiolla hakea Latviasta (saksasta/Espanjasta olut ja viini olisi selvästi halvempaa vaikka viroon tilattuna?)
Yksi mahdollisuus olisi tehdä useampi tilaus ja toivoa parasta, mutta en tiedä jaksanko alkaa mihinkään tulliselvittelyihin.

Ajatusleikkinä, olisikohan mahdollista Saksan superalkosta juomat Tallinnan superalkoon, josta noutaa ne itse ja tuoda normaalisti matkustajatuontina? Laillisuus esteitä ei niinkään taida olla, mutta ekana tulee mieleen että kauppahan tossa ampuu vähän kuin omaan jalkaan.
 
Minun kohdallani tilaus 16.1. on ollut varsinainen souvi Shippiin kohdalla. Netprisin avittamana saanut vihdoin jonkinlaista kommunikointia Shippiille lähetettyjen kyselyni jälkeen. Tosin nyt tulleessa viestissä Shippii vasta pyysi suoraan olemaan yhteydessä tulliin (alla koko viestiketju):

Nico (Kundeservice)
Feb 26, 2023, 10:00 GMT+1
Hello,
I hope you are doing fine, thanks for reaching out to us!
I´m deeply sorry to hear about this!
I will assist in reaching out to Shippii in order to get a status
@Shippiii please tell us where the order is right now and how we can get it to the customer ASAP!
NExxxxxxxxx
we are looking forward to hearing from you again
we are here for your help :)
Customer Service
BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg

Nico (Kundeservice)
26. helmikuuta 2023, klo 10.00 GMT+1
Hei,
Toivottavasti sinulla menee hyvin, kiitos yhteydenotostasi!
Olen syvästi pahoillani tästä!
Autan Shippiin yhteydenotossa saadakseni status
@Shippiii, kerro missä tilaus on juuri nyt ja miten saamme sen asiakkaalle ASAP!
NExxxxxxxxxx
odotamme innolla kuulevamme sinusta uudelleen
olemme täällä avuksesi :)
Asiakaspalvelu
BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41-45
24939 Flensburg
Saksa

1.3.2023
Dear customer,
We are very sorry for the late reply!
It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.
All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.
This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.
Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.
We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.
We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.
Please be patient with us...
We apologize for the inconvenience.

Shippii

1.3.2023
Hyvä asiakas,
Olemme erittäin pahoillamme myöhäisestä vastauksesta!
Meidän on vaikea sanoa arvioitua toimitusaikaa, koska Suomen tullissa on pysäytettynä kaikki toimituksemme Suomeen.
Kaikki pakkaukset on avattu ja käyty läpi ja sen jälkeen pakataan uudelleen, merkitään uudelleen, ladataan ja puretaan uudelleen.
Tämä on syy paketin viivästymiseen. Myös nyt, kun lakko on alkanut, se tulee myös aiheuttamaan ylimääräistä viivettä myös meidän puoleltamme.
Valitettavasti Shippiin kädet ovat sidotut, koska emme saa Suomen tullilta ohjetta. Emme siis voi varmuudella ilmoittaa, milloin se toimitetaan.
Tiedämme, että olet odottanut vapautumistasi pitkään ja ymmärrämme hämmennyksen ja turhautumisen tässä asiassa.
Teemme parhaamme, jotta tavarat toimitetaan sinulle mahdollisimman nopeasti.
Ole kärsivällinen kanssamme...
Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä.
Shippii

14.3.2023
As we have informed previously, Shippii can unfortunately not assist you with this query. You must keep the dialog with the customs, as they have seized your order. It is up to the customs to share and provide further information as we unfortunately does not have any further information from them.
We apologies for the circumstances

Shippii

14.3.2023
Kuten olemme aiemmin ilmoittaneet, Shippii ei valitettavasti voi auttaa sinua tässä kyselyssä. Sinun on pidettävä vuoropuhelua tullin kanssa, koska he ovat takavarikoineet tilauksesi. Tullin tehtävänä on jakaa ja toimittaa lisätietoja, koska emme valitettavasti saa niistä lisätietoja.
Pahoittelemme tilannetta

Shippii
Voisiko tuo tulliin jumiutunut tilaukseni tulkittu sittenkin etämyynniksi? Joillakin muilla ovat tulleet perille lisälaskun kanssa. Pitäisikö ensin vain tiedustella tullista lähetysnumeron perusteella. Ei ole tullin kanssa kokemuksia ollut sitten vuoden 1987 yhden älppäritilauksen jälkeen jenkeistä.
 
Voisiko tuo tulliin jumiutunut tilaukseni tulkittu sittenkin etämyynniksi? Joillakin muilla ovat tulleet perille lisälaskun kanssa. Pitäisikö ensin vain tiedustella tullista lähetysnumeron perusteella. Ei ole tullin kanssa kokemuksia ollut sitten vuoden 1987 yhden älppäritilauksen jälkeen jenkeistä.
Tullilla on oikeus pysäyttää kirjeen, paketin tai muun lähetyksen eteneminen maahantuontiedellytysten selvittämiseksi. Saat ilmoituksen, jos lähetyksesi pysäytetään. Jos Tulli ottaa lähetyksen haltuunsa, se toimittaa haltuunottopäätöksen lähettäjälle tai vastaanottajalle.
 
Tullilla on oikeus pysäyttää kirjeen, paketin tai muun lähetyksen eteneminen maahantuontiedellytysten selvittämiseksi. Saat ilmoituksen, jos lähetyksesi pysäytetään. Jos Tulli ottaa lähetyksen haltuunsa, se toimittaa haltuunottopäätöksen lähettäjälle tai vastaanottajalle.
Tulli pysäyttää Suomeen saapuvat alkoholitoimitukset ja selvittää, onko niistä maksettu Verohallinnolle vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset.

Jos ilmoitus ja vakuus ovat hoitamatta ja vastuu veroista kuuluu viranomaistietojen perusteella myyjälle, Verohallinto tekee haltuunottopäätöksen. Tapauksissa, joissa vastuu alkoholitilauksen veroista on ostajalla tilausta ei oteta haltuun, vaan Verohallinto lähettää ostajalle jälkikäteen verotuspäätöksen
 
Tulli pysäyttää Suomeen saapuvat alkoholitoimitukset ja selvittää, onko niistä maksettu Verohallinnolle vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset.

Jos ilmoitus ja vakuus ovat hoitamatta ja vastuu veroista kuuluu viranomaistietojen perusteella myyjälle, Verohallinto tekee haltuunottopäätöksen. Tapauksissa, joissa vastuu alkoholitilauksen veroista on ostajalla tilausta ei oteta haltuun, vaan Verohallinto lähettää ostajalle jälkikäteen verotuspäätöksen
Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia Netprisiltä tilanneita tämän vuoden puolella, jossa myyjä tulkitaan etämyyjäksi? Netprisiltä häipyi sivuiltaan klikkauslinkit jo viime vuoden puolella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 496 875
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom