Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

No mitä myyjän olisi pitänyt reklamaatioosi vastata? Sait olutta, jota tilasit, oluiden parasta ennen päivämäärä on tulevaisuudessa.

Jos parempaa palvelua kaipaa, niin se on sitten etsittävä verkkokauppa, joka kertoo nettisivuillaan reaaliaikaisesti kyseisen myyntierän pullotuspäivän, tai muun, vaativan asiakkaan tärkeäksi kokeman tiedon.

No ihan vähintään vaikka juuri noin. Ei anna hyvää kuvaa jos viesteihin ei vastata mitään.

IMO minusta se on tärkeää että tuore tuote kuten olut on ei ole juuri menossa parasta ennen päiväys. Näitä parempia oluita kuitenkin ostan pidemmälle aikavälille, eikä tarkoitus ole kitata kaikkia saman tien. Luultavasti olut ei pahan makuiseksi kerkeä muuttumaan, mutta päiväys on kuitenkin valmistajan lupaus että tuote on parhaimmillaan tuohon asti.

E: Nyt kun katson alkostarin sivuja niin eihän siellä ole mitään yhteystietoja tai mitään muutakaan tietoa koko firmasta. Aika hämärää puhhaa

Voi olla että tuo sähköpostiosoite josta sain tilausvahvistuksen ja johon laitoin viestiä ei ole sähköposti jota ihmiset lukevat, vaan jokin automaattijärjestelmä.
 
Kaatuukohan koko projekti? Olisiko jollain laittaa nähtäville Tullin laskuja ja kirjeitä, jos niitä on joku saanut?
No ainakin tää projekti on onnistunut koska aiemmin etämyyntiä harjoittaneet firmat on esimerkiksi poistaneet linkit kuljetusfirmoijen sivuille. Eli todella moni toimija on hieman muuttanut toimintatapojaan jotta asiakkaalle kuuluisi verovelvoite.

Itse mietin sitä että jos oot tilannut 20 krt jostain liikkeestä joka on verovelvollinen etämyyjä (esimerkiksi Netpris). Sitten toimija poistaa linkit kuljetusfirman sivuille ja toiminta muuttuu etäostoksi (?) niin sun pitäisi asiakkaana tietää tästä? Olla selvillä siitä että linkki on poistunut ja toiminta onkin sellaista että verovastuu on sinulla. Ja Tulli rankaisee sinua jollain muistutusmaksulla tästä.
 
Mikälie iski. Jo kolme kuormaa tullut ongelmitta. Yksi oli tosiaan kolme kuukautta jumissa ja saapui heti seuraavana päivänä, kun kolmannen kerran kysyin kuriirilta. Kahteen ekaan viestiin tuli vastaus. Mutta luvattuja laskuja ei ole näkynyt tästä tullin avaamasta. Kaatuukohan koko projekti? Olisiko jollain laittaa nähtäville Tullin laskuja ja kirjeitä, jos niitä on joku saanut?
Eiköhän ne kerää isomman kasan noita verosysteemejä ja aja sitten kerralla enemmän ulos. Kai. En tiiä. Näin voisin kuvitella. Melkonen savotta niillä joka tapauksessa on.
 

OT: siinä vaiheessa kuin mielipiteidensä esittäminen missään mediassa ei ole laillista enää, minä lähden barrikaadeille vaatimaan oikeutta. Tuolla ei mainosteta alkoholia (laitonta alaikäisille), eikä yllytetä "laittomuuksiin" (tämä on laillisesti harmaa alue, jos laki on epäselvä sen suhteen), vaan siellä on yhden miehen ristiretki Suomen hirveää alkoholijärjestelmää vastaan - tai sen muokkaamiseen muiden lakien ja säädösten mukaiseksi ja/tai järkevämmäksi.

Lisäksi edelleen laki on huonosti laadittu, niin se on ristiriidassa tavaroiden vapaan liikkumisen kanssa, eikä ole tätä päivää.

Valitettavasti tuolla on taas asiat kesken, ja byrokratian koneisto toimii hitaasti. Uusin linjaus on se, että etämyynti on laillista, mutta sen kulujen periminen, tuplaverotus ja kuljetuksien järjesteleminen - niihin ei otettu kantaa, ja rangaistusluenteiset, vapaata liikkuvuutta rajoittavat maksut jäävät voimaan ja tämä on semmoinen "voitto", että ei pitäisi edes voitoksi kutsuman. Taisi kuitenkin mennä vielä ylemmälle korkeusasteelle?
 
Tilaus Alkostarilta kotiutui noin viikossa. Kuljetus Fransbergilta, kuusi 24:n oluen pakkausta kahdessa postipaketissa. Yksi tölkki oli hajonnut kuljetuksessa.

Aiemmin Matkahuolto on toimittanut paketit, mutta tällä kertaa Posti toi ne ovelle. Aika outoa. Lähetyslistoja ei myöskään ole laatikoissa eikä jälkiä että niitä olisi ollut. Onkos tässä nyt mahdollista että Fransberg on siirtynyt jonkinlaisiin sähköisiin rahtikirjeisiin vai mitenkä?
 
Beerdomen Zdeňkalta tuli jälleen lupailuviestiä, jossa lupasivat tilaukseni lähtevän matkaan viimeistään 24.3. Saapa nähdä kuinka käy. Tilaus laitettu sisään 29.1.
 
Beerdomen Zdeňkalta tuli jälleen lupailuviestiä, jossa lupasivat tilaukseni lähtevän matkaan viimeistään 24.3. Saapa nähdä kuinka käy. Tilaus laitettu sisään 29.1.
Itse kyselin eilen etukäteen mikä tilanne on kun näistä ongelmista on ollut puhetta Minulle on pari tilausta aiemmin tullut ihan hienosti - laatu olutta.
Ei ole vastattu ainakaan vielä.
 
Beerdomen Zdeňkalta tuli jälleen lupailuviestiä, jossa lupasivat tilaukseni lähtevän matkaan viimeistään 24.3. Saapa nähdä kuinka käy. Tilaus laitettu sisään 29.1.

Kahden kuukauden odotus on kyllä pitkä aika odottaa.

En ole kysellyt mitään, mutta joskus kyllä tilaus menee peruutukseen. Sanotaas nyt alustavasti, että 31.3. annan niille vielä pari viikkoa.
 
Itse kyselin eilen etukäteen mikä tilanne on kun näistä ongelmista on ollut puhetta Minulle on pari tilausta aiemmin tullut ihan hienosti - laatu olutta.
Ei ole vastattu ainakaan vielä.
Kysyvä ei tieltä eksy, mutta mitä luulet tai toivot heidän vastaavan?

Itse olen sitä mieltä, että täällä esitetyt kokemukset kertovat kaiken oleellisen kaupan tämänhetkisestä tilanteesta. Jos firmalta kysyy, että "meneekö teillä huonosti" vastaus tuskin on, että "kyllä menee, älä tilaa".

Oman (tulevan) tilaukseni kanssa odottelen rauhassa pölyn laskeutumista.
 
Kysyvä ei tieltä eksy, mutta mitä luulet tai toivot heidän vastaavan?

Itse olen sitä mieltä, että täällä esitetyt kokemukset kertovat kaiken oleellisen kaupan tämänhetkisestä tilanteesta. Jos firmalta kysyy, että "meneekö teillä huonosti" vastaus tuskin on, että "kyllä menee, älä tilaa".

Oman (tulevan) tilaukseni kanssa odottelen rauhassa pölyn laskeutumista.
Tuollaista vastausta odottaisin, asialliselta myyjältä.
 
Kovin huonolta näyttää Netpris/Shippii - kombolla tilattujen kohtalo.
Itsellä on lähtenyt kuljetukseen 3.2. ja seuranta tosiaan ollut siitä lähtien tilassa "Electronic shipment instructions received".
Onko joku saanut lähetystä, joka olisi lähtenyt tuota myöhemmin?
En oikein jaksa uskoa, että tullilla on tiloja makuuttaa lähetyksiä kuukausitolkulla, kun tavaraa tulee joka päivä lisää.
 
Kovin huonolta näyttää Netpris/Shippii - kombolla tilattujen kohtalo.
Itsellä on lähtenyt kuljetukseen 3.2. ja seuranta tosiaan ollut siitä lähtien tilassa "Electronic shipment instructions received".
Onko joku saanut lähetystä, joka olisi lähtenyt tuota myöhemmin?
En oikein jaksa uskoa, että tullilla on tiloja makuuttaa lähetyksiä kuukausitolkulla, kun tavaraa tulee joka päivä lisää.
Itsellä kateissa 29.1. Shippii/Nielsen -kombon paketti, yksittäinen ja muistaakseni reilu 15 kiloa vain. Shippii ei vastaa ja Nisse sanoo että ota yhteyttä kuljetusliikkeeseen, vaikka sanottu jo useita kertoja että eivät vastaa ja pyydetty kertomaan koska haettu ja onko heillä todisteita että on heiltä edes lähtenyt. Metkaa että vaikka Nisse vielä vastaa vaikka shopin laittoivat kiinni / muuttivat toimintaansa.
 
Itsellä kateissa 29.1. Shippii/Nielsen -kombon paketti, yksittäinen ja muistaakseni reilu 15 kiloa vain. Shippii ei vastaa ja Nisse sanoo että ota yhteyttä kuljetusliikkeeseen, vaikka sanottu jo useita kertoja että eivät vastaa ja pyydetty kertomaan koska haettu ja onko heillä todisteita että on heiltä edes lähtenyt. Metkaa että vaikka Nisse vielä vastaa vaikka shopin laittoivat kiinni / muuttivat toimintaansa.
Loppukusetus ?
 
Minulle tuli tänään suomenkielinen, seuraavanlainen vastaus Netprisiltä liittyen 16.1. tilaukseeni:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Todella ikävä kuulla tilanteesta!

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen

Todennäköisesti tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja. Sinun tulee nyt vain odottaa, että tämä tapahtuu ja tulet sitten vastaanottamaan tilauksesi.

Mikäli tarvitset enemmän tietoa asiasta niin silloin sinun tulee ottaa yhteyttä toimituspalveluun.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
 
S
Beerdomen Zdeňkalta tuli jälleen lupailuviestiä, jossa lupasivat tilaukseni lähtevän matkaan viimeistään 24.3. Saapa nähdä kuinka käy. Tilaus laitettu sisään 29.1.

Sama täällä. Ja siis satunnaiselle lukijalle vielä kerran: Täältä ei ole paketit lähtenyt kohta kahteen kuukauteen. Paketit ei "viivy" jossain. Kalja ei ole faktisesti mennyt edes pakettiin. Joo, joku oli saanut, mutta valtaosan bisset on pariskunnan varastossa hyllyllä.
 
Sama täällä. Ja siis satunnaiselle lukijalle vielä kerran: Täältä ei ole paketit lähtenyt kohta kahteen kuukauteen. Paketit ei "viivy" jossain. Kalja ei ole faktisesti mennyt edes pakettiin. Joo, joku oli saanut, mutta valtaosan bisset on pariskunnan varastossa hyllyllä.

Muuten sama, mutta sain vähemmän viestejä:
22.2. Lähetyksesi on lähtenyt seurantakoodilla JJDrandomnumero
2.3. Lähetyksesi ei olekaan lähtenyt ja olen nyt kipeä (lihasrepeämä). Lähtee ensi viikolla.

En ole kai ollut Zdenkaan yhteydessä kertaakaan.

--

..ja olen saanut vuodenaluntilaukseni.. Se tuli nopeasti ja siellä oli hyvät oluet. Ei vaan olisi pitänyt tehdä toista tilausta.

--

Vieläkin haluan ensijaisesti oluet. Pitää kyllä reagoida, jos ei kohta tule toimivaa lähetystunnusta. Voin ottaa rahat takaisin, mutta mieluummin odotan vielä kuukauden oluitani. Tämän stressin takia kyllä en tilaa mitään sieltä enää tänä vuonna. Tai ehkä, jos luen täältä asioiden toimivan paremmin syksyllä , niin sorrun tilaamaan taas.
 
Minulle tuli tänään suomenkielinen, seuraavanlainen vastaus Netprisiltä liittyen 16.1. tilaukseeni:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Todella ikävä kuulla tilanteesta!

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen

Todennäköisesti tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja. Sinun tulee nyt vain odottaa, että tämä tapahtuu ja tulet sitten vastaanottamaan tilauksesi.

Mikäli tarvitset enemmän tietoa asiasta niin silloin sinun tulee ottaa yhteyttä toimituspalveluun.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany

Edellä oli myös toinen viesti tänään:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Kun teet meidän kaupasta ostoksen on se etäosto ei siis etämyynti. Asiakas tällöin järjestää itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen esimerkiksi kuljetusliikkeen välityksellä ilman, että me myyjänä emme siihen osallistu.

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen. On mahdollista että verohallinto lähettää laskun valmisteverojen maksusta.

Tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg
Commercial register number: HRB 14683 FL
 
Onko porukka tilaillut viime aikoina BerlinBottlesta tavaraa? Viskihammasta alkoi taas kolottamaan ja valikoima tuolla on hyvin mielenkiintoinen, joten ei haittaa, vaikka verottajalta postia sitten jälkeenpäin tulisikin.

Lähinnä kuljetuksen osalta kiinnostaa kokemukset, omasta tilauskesta kohta 2v ja silloin DHL toimitti noustopisteeseen, mutta toimiiko DHL:n kuljetus enää?

Kiinnostelee itseänikin berlin bottle kokemukset, pitäisi pahvilaatikollinen viskiä tilata, alkaa olla hylly aika tyhjä, ja parivuotta itsellänikin viime tilauskesta
 
S


Sama täällä. Ja siis satunnaiselle lukijalle vielä kerran: Täältä ei ole paketit lähtenyt kohta kahteen kuukauteen. Paketit ei "viivy" jossain. Kalja ei ole faktisesti mennyt edes pakettiin. Joo, joku oli saanut, mutta valtaosan bisset on pariskunnan varastossa hyllyllä.
Itse siis sain maanantaina paketin. Se oli viime viikolla tiistaina lähetetty seurantatietojen mukaan, vaikka oli ilmoitettu lähteneeksi jo edellisenä sunnuntaina. Nyt on jo tuotteita vähän maistettukin.
 
Alksille laitettu tilaus, fransun kyyti tilattu.

Drinksut.comin epic 2kk fail vieläkin hyvin muistissa.
Saas nähä jos jaksais ensi viikolla käydä turvallisesti hakemassa tallinnan lautalta viunaa.
 
Mitenkäs näissä nyt menee myyjän ja Tullin linjaukset? Eikös verottajan kanta ollut se, että mikäli myyjän ja kuljetusyrityksen välillä on edes mitään sopimuksia, tulkitaan myös silloin etämyynniksi. Ja kyllähän esim. Shippiin ja myyjän välillä on pakko datan liikkua, kun Shippii tietää suoraan tilausnumerolla tilauksen yksityiskohdat. Ilmeisesti asia pitäisi viedä jonnekin oikeuteen, jolla vakiinnutettaisiin verottajan tulkinta (tai hävittäisiin asia oikeudessa huonoimmassa tapauksessa) ?

Edellä oli myös toinen viesti tänään:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Kun teet meidän kaupasta ostoksen on se etäosto ei siis etämyynti. Asiakas tällöin järjestää itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen esimerkiksi kuljetusliikkeen välityksellä ilman, että me myyjänä emme siihen osallistu.

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen. On mahdollista että verohallinto lähettää laskun valmisteverojen maksusta.

Tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg
Commercial register number: HRB 14683 FL
 
Tänään saapui Postiin Netpris/Shippii tilauksia 2kpl. Ensimmäinen tehty tammikuun lopulla ja toinen helmikuun puolessa välissä. Hieman alkoi jo huolestuttamaan. Paketeissa ei kylläkään ollut tullin tarroja jota odotin kyllä. Saattaa kyllä olla että paketit on aukastu ja uudelleen teipattu.
 
Edellä oli myös toinen viesti tänään:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Kun teet meidän kaupasta ostoksen on se etäosto ei siis etämyynti. Asiakas tällöin järjestää itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen esimerkiksi kuljetusliikkeen välityksellä ilman, että me myyjänä emme siihen osallistu.

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen. On mahdollista että verohallinto lähettää laskun valmisteverojen maksusta.

Tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg
Commercial register number: HRB 14683 FL
Jos en tietäisi, että alunperinkin verottajan/tullin valvontaprojektin tarkoitus oli pelotella ja saada sillä tavalla tilaukset vähenemään, ei tulisi mieleenikään, että viivyttelyssä voisi olla kyse kiusanteosta. Nyt tulee väkisinkin mieleen lapsuuden leikit hiekkalaatikolla.
 
Alksille laitettu tilaus, fransun kyyti tilattu.

Drinksut.comin epic 2kk fail vieläkin hyvin muistissa.
Saas nähä jos jaksais ensi viikolla käydä turvallisesti hakemassa tallinnan lautalta viunaa.


Tuliko sulle Drinksut.comin paketti loppujen lopuksi perille?

Itselle 3.1. tilattua pakettia ei ole vielä kuulunut. Eivät vastaa kyselyihin! Aivan huijareita!
 
Tuliko sulle Drinksut.comin paketti loppujen lopuksi perille?

Itselle 3.1. tilattua pakettia ei ole vielä kuulunut. Eivät vastaa kyselyihin! Aivan huijareita!
Tilasin 22.12.22.
Kuukausi myöhemmin kyselin ja vastattiin että just lähti.
Joskus helmikuun alussa kyselin ja tuli soitto.
Yks lonkerotyyppi loppu, otin toisen tilalle. Tuli väärä tilalle.
Petyin kovasti. Kesti kohtuuttomasti ja paikkokin oli väärä.

On sinne puhelinnumerokin jossain sivuilla, soita sinne.
 
Tuliko sulle Drinksut.comin paketti loppujen lopuksi perille?

Itselle 3.1. tilattua pakettia ei ole vielä kuulunut. Eivät vastaa kyselyihin! Aivan huijareita!
Mä voin myös kertoa oman drinksut tarinan. Helmikuun puolessa välissä tilattu, ei mitään kuulunut viikkoon, eikä tila muuttunut vastaanotettu muuksi. Kysyin sit Whatsapp ja lopulta vastasivat että 28.2 oli lähetetty, tästä päivä tai pari ilmestyi omapostiin kolme pakettia. Ne tuli todella nopeasti sitten. Kaksi yhdeksästä oli vääriä. Laitoin heti viestiä, vastasi saman tien ja kysyi tilausnumeroa. Sen jälkeen hiljaista, pari viestiä laittanut lisää ja pyytänyt joko rahat takaisin tai oikeat tuotteet
 
Edellä oli myös toinen viesti tänään:

Hei,

kiitos yhteydenotosta.

Kun teet meidän kaupasta ostoksen on se etäosto ei siis etämyynti. Asiakas tällöin järjestää itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen esimerkiksi kuljetusliikkeen välityksellä ilman, että me myyjänä emme siihen osallistu.

Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän katsoa tilaus etäostoksi. Tullin ei pitäisi säilyttää tilausta, vaan laittaa se takaisin kuljetukseen selvitysten jälkeen. On mahdollista että verohallinto lähettää laskun valmisteverojen maksusta.

Tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset kestävät todella pitkiä aikoja.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg
Commercial register number: HRB 14683 FL

Alkaa jo epäilyttämään että lähetys olisikin kadonnut. Tänään tuli taas viesti. Tilanne tuntuu junnaavan paikallaan.

Customer service (Kundeservice)
Mar 16, 2023, 08:39 GMT+1

Hei,
kiitos yhteydenotosta.

Tilanne tullin pysäyttämien tilauksien kanssa on hyvin vaikea tällä hetkellä. Heidän uudelleenohjaukset kestävät todella pitkä tovin. Me emme pysty asiaan vaikuttamaan, olemme kyllä yrittäneet.

Ystävällisin terveisin,

Teemu Leino

Customer Service

BrandHouse UG
Apenrader Strasse 41 -45
24939 Flensburg
Germany
Register court : Flensburg
Commercial register number: HRB 14683 FL
 
Toimittaako fransberg myös noutopisteeseen? Välillä muuttu että Matkahuolto toimitti vaan ovelle.
Ja Matkahuoltohan irtisanoi asiamiestoimitukset. Ei ollut vaihtoehtona kuin Matkahuollon terminaali tai kotiinkuljetus.

E: luetun ymmärtäminen :facepalm:
 
Hiukan alkanut keskustelu näivettymään täällä verrattuna viime kesään, no se on ymmärrettävää. Tehovalvonnan pelotevaikutus on ollut kohtuullisen toimiva, monet epäröi, monet jättää tilaamatta.

Itsekkin epäröin ja seurasin tilannetta loppuvuodesta, sitten jatkoin tilaamista ilman ongelmia. Yksikin veromätky toimii pelotteena ja niitä on ollut joitakin ilmeisesti. Ei viitsi enään täällä puhua mitään läpimenneistä tilauksista, niistä tilauksista kertoisin joissa olisi ongelmia ollut. Ei voi tarjota viranomaisille hopealautasella niitä kauppoja joihin ei tämä "teho" valvonta ole viellä viellä vaikuttanut.

Älkää antako näiden pelotteluiden tai linkkien poistamisen estää itseänne, vaikka yksittäinen pahvilaatikko jäisi tulliin ei siitä mitään maailmaa mullistavaa mätkyä tule.
 
Tilaus Alkostarilta kotiutui noin viikossa. Kuljetus Fransbergilta, kuusi 24:n oluen pakkausta kahdessa postipaketissa. Yksi tölkki oli hajonnut kuljetuksessa.

Aiemmin Matkahuolto on toimittanut paketit, mutta tällä kertaa Posti toi ne ovelle. Aika outoa. Lähetyslistoja ei myöskään ole laatikoissa eikä jälkiä että niitä olisi ollut. Onkos tässä nyt mahdollista että Fransberg on siirtynyt jonkinlaisiin sähköisiin rahtikirjeisiin vai mitenkä?
Ei ole outoa. MH lopetti noutopistetoimitukset. Fransu vaihtoi n. kk sitten toimitukset MH:n Postin kautta tapahtuvaksi. Noutopisteet jälleen käytössä. Huonoa ettei pysty valitsemaan mihin noutopisteeseen tilaus toimitetaan vaan automaattisesti lähimpään automaattiin joka ei ole onnistu koskaan vaan viedään mihin sattuu. Onneksi Postin chatissä voi pyytää haluamaansa postiin. Näin ainakin omalla kohdalla.
 
Hiukan alkanut keskustelu näivettymään täällä verrattuna viime kesään, no se on ymmärrettävää. Tehovalvonnan pelotevaikutus on ollut kohtuullisen toimiva, monet epäröi, monet jättää tilaamatta.

Itsekkin epäröin ja seurasin tilannetta loppuvuodesta, sitten jatkoin tilaamista ilman ongelmia. Yksikin veromätky toimii pelotteena ja niitä on ollut joitakin ilmeisesti. Ei viitsi enään täällä puhua mitään läpimenneistä tilauksista, niistä tilauksista kertoisin joissa olisi ongelmia ollut. Ei voi tarjota viranomaisille hopealautasella niitä kauppoja joihin ei tämä "teho" valvonta ole viellä viellä vaikuttanut.

Älkää antako näiden pelotteluiden tai linkkien poistamisen estää itseänne, vaikka yksittäinen pahvilaatikko jäisi tulliin ei siitä mitään maailmaa mullistavaa mätkyä tule.
No, itse panin juuri setin tilaukseen.

Mutta kyllähän siinä mukava paukku tulee jos verojen lisäks pitää maksaa joku satasen "veroseuraamus" vai mikä lienee. Ja jos useampi laatikko jää tulliin niin kyllä siitäkin pottia tulee.
 
No, itse panin juuri setin tilaukseen.

Mutta kyllähän siinä mukava paukku tulee jos verojen lisäks pitää maksaa joku satasen "veroseuraamus" vai mikä lienee. Ja jos useampi laatikko jää tulliin niin kyllä siitäkin pottia tulee.
Tai tulee takautuvasti useamman lähetyksen sanktiot kerralla.
 
No, itse panin juuri setin tilaukseen.

Mutta kyllähän siinä mukava paukku tulee jos verojen lisäks pitää maksaa joku satasen "veroseuraamus" vai mikä lienee. Ja jos useampi laatikko jää tulliin niin kyllä siitäkin pottia tulee.

Useamman laatikon seuraamuksia ei tule yllätyksenä, kyllä niistä teipit löytyy ja seuraamukset pystyy kyllä laskemaan jokainen.
 
Mutta käsittääkseni pitäisi olla "Tullin avaama" -teippi jos on avattu.

Näin juuri. Itse ajattelen niin että kyllä on tarkastettava että paketissa on sitä mitä rahtikirjassa on mainittu. Noin kärjestitysti rahtikirjassa on kerrottu että kissin ruokaa vaikka oikeasti onkin humehia ja luotetaan siihen rahtikirjaan. Ja kait laatikon avaamisen johdosta paketti teipattu uudestaan "tullin avaama" teipillä eikä normiteipillä. Näin itse ajattelisin.

Itse sain marraskuun alussa tekemäni testipaketin "tullin avaama" teipillä. Ei ole kuulunut mitään toistaiseksi...
 
En nyt menisi Suomen verottajasta ja tullista noin sanomaan. Maksutiedot hyvin sattuu niin saatu molemmista päistä, ja sähköiset rahtikirjan tiedot lähettäjän päästä.
Siinä tapauksessa voit kiistää tapauksen ja sanoa että rahtikirjassa oli virhe ja paketissa ei ollut sitä mitä rahtikirja sanoi. Käsittääkseni tässä tapauksessa ainakin pitäisi olla tullilla todistustaakka.
 
Siinä tapauksessa voit kiistää tapauksen ja sanoa että rahtikirjassa oli virhe ja paketissa ei ollut sitä mitä rahtikirja sanoi. Käsittääkseni tässä tapauksessa ainakin pitäisi olla tullilla todistustaakka.

Juuri näin. Veikkaan että loppuisi siihen tuo homma noilta, kun laittaa vain vastaan.
Liian moni vaan alkaa maksamaan kiltisti ilman mitään syytä.
 
Tuotteiden saapumisesta kk meni tuli verottajalta postia. Tulli oli avannut ja tutkinut koko sisällön. Koska en itse ilmoittanut verottajalle tilauksesta tuli 25% veron korotus ja 100e sakko kolmeen kertaan. Juomapakkausverosta virvoitusjuomaverosta ja alkoholiverosta kaikista tuli oma 100e sanktio ja jokainen vero myös 25% korotettu koska en itse ilmoittanut mitään.
 
Tuotteiden saapumisesta kk meni tuli verottajalta postia. Tulli oli avannut ja tutkinut koko sisällön. Koska en itse ilmoittanut verottajalle tilauksesta tuli 25% veron korotus ja 100e sakko kolmeen kertaan. Juomapakkausverosta virvoitusjuomaverosta ja alkoholiverosta kaikista tuli oma 100e sanktio ja jokainen vero myös 25% korotettu koska en itse ilmoittanut mitään.
Eli mitä tilasit ja paljonko nyt tuli kokonaiskustannuksia maksettavaksi?
 
Onko kukaan saanut lippulappuja tuollaisesta yhdestä pakkauslaatikosta jossa on 3x24 laatikkoa ihan perusolutta? Olis mukava tietää miten ne ton on hinnotellut..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 281
Viestejä
4 772 794
Jäsenet
77 589
Uusin jäsen
ruusku91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom