Itse olen kanssa miettinyt aikaisemmin, että onko mulla joku aistiyliherkkyys tjsp. kun tommonen melu häiritsee niin paljon. Tätä vastaan sotii se, että tykkään kyllä kuunnella musiikkia kovaa ja muutenkaan oman tekemisen äänet ei häiritse. Häiriintyminen tulee enemmän siitä, että melun lähteitä on useita ja ne on päällekkäisiä, kun ihmiset puhuu toisilleen ja telkkari pauhaa taustalla jne.
En ole kyllä huomannut lääkityksestä apua tuohon melun sietämiseen, helposti siirryn esim. ruokkiksella sossutiloista johonkin rauhallisempaan tilaan heti, kun olen saanut ruokani lapioitua.
Tänään väsymys loistaa poissaolollaan ja lääkevastekin parempi kuin edeltävänä parina päivänä. Tiedä sitten mistä johtui. Ehkä mulla sitten oli jotain univelkaa, kun viime yönä tuli nukuttua tavallista paremmin.
Joo nukkuminen on omaan olemiseen kaiken a ja o. Jos nukun hyvin ja otan lääkkeet, niin siitä tulee yleensä hyvä päivä monella tasolla. Siihen samaan ei pääse, mikäli nukkuminen ei ole mennyt putkeen. Lääkkeellä sitä ei voi kompensoida. Ja lääkevaste nimenomaan on mielestäni parempi, kun on nukkunut hyvin.
Musiikkia on tullut kuunneltua lapsuus, nuoruus, aikuisuus. Aina ja koko ajan, joka paikassa. Mutta viime vuodet taasen olen ollut vähän sen suhteen rauhallisemmin, eikä nykyisin jaksa kuunnella edes radiota. Mieluummin yritän olla ilman turhia ääniä autossakin. Mutta mitä tulee tuohon äänten häiriöherkkyyteen, niin sanoisin lääkkeet siihen omalla kohdalla auttaa. Häly ei saa sellaista hermostunutta oloa niin helposti.