Itse olen kanssa miettinyt aikaisemmin, että onko mulla joku aistiyliherkkyys tjsp. kun tommonen melu häiritsee niin paljon. Tätä vastaan sotii se, että tykkään kyllä kuunnella musiikkia kovaa ja muutenkaan oman tekemisen äänet ei häiritse. Häiriintyminen tulee enemmän siitä, että melun lähteitä on useita ja ne on päällekkäisiä, kun ihmiset puhuu toisilleen ja telkkari pauhaa taustalla jne.Nyt vasta vanhemmiten olen tajunnut mistä se johtuu. Aikaisemmin vain ihmettelin miksi on vaikeaa olla tilassa, jossa on muuten ihan mukavia ihmisiä turisemassa niitä näitä. Tuli aikaisemmin aika paljon hakeuduttua pienempään porukkaan tai itsekseen olemaan. Jollain tavalla koin, että tilassa ei ollut niin mukava olla, vaikka toisaalta mikään ei ollut pielessä. Nyt tietenkin voin arvailla paremmin syitä. Ehkä se kuormitti ja alitajuisesti sen silloin ymmärsin ja siirryin sitten pois. Aikanaan noissa tilanteissa keksin asialle myös toisen syyn, mutta jälki käteen ajateltuna se on voinut olla vääräkin johtopäätös.
En ole kyllä huomannut lääkityksestä apua tuohon melun sietämiseen, helposti siirryn esim. ruokkiksella sossutiloista johonkin rauhallisempaan tilaan heti, kun olen saanut ruokani lapioitua.
Tänään väsymys loistaa poissaolollaan ja lääkevastekin parempi kuin edeltävänä parina päivänä. Tiedä sitten mistä johtui. Ehkä mulla sitten oli jotain univelkaa, kun viime yönä tuli nukuttua tavallista paremmin.Nyt parina päivänä ollut erikoinen sivuvaikutus(?), nimittäin lääke on alkanut väsyttää. Keskittyminen kyllä onnistuu melko hyvin, mutta vaikka herätessäni olen ollut ihan virkeä niin 1-2 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen tullut väsymystä.