Mutuna sanoisin, että mikäli ei jaksa/viitsi/kehtoo kaikkea optimoida alusta alkaen, niin linear/pressure advancen säätö ja sliceristä sauman sijainnin muuttaminen randomista johonkin parempaan metodiin ratkaisee suurimman osan ongelmista.
Linear Advance | Prusa Knowledge Base
(Tosin itse en pidä tuosta prusan helpissä olevasta viivatyyppisestä kalibrointimallista, vaan käytän yksiseinämäistä kuutiota, joka tulostetaan kerroksittain kasvavalla linear advancella, josta silmällä katsoo parhaan kohdan ja tönärillä mittaa ko. kerroksen korkeuden ja sitä vastaavan lin. adv. arvon)
E: Jos tosiaan tuolla teachingtechin g-koodi generaattorilla teit kuution, niin se ei "tietenkään" sisällä linear advancen arvoa, vaan se pitää syöttää aloitus g-koodina itse... Jonka teit? Ja pinnan artifakteihin ei tietenkään siten ole slicerin sauman asennolla väliä... Joskus olen nähnyt vastaavia pilkkuja jos on hieman ylipursotusta, mihin voisi lisäksi viitata kirjainten ylä- ja alapuolella olevat paksummat kulmat? Toisaalta yläpinnassa ei välttämättä juurikaan ole ylimääräistä materiaalia, vaan se on keskittynyt tulostuslinjojen päihin??? Eli pressure advance kohdilleen.