Itsekkin olen miettinyt jos vaihtaisi 12900K/AMD leiriin, mutta sitten taas.... Suomessa kuluttajansuoja on kohtalaisen hyvällä tasolla. Jos/kun omaan 14900K:n tulee ongelmia niin luulisi että jälleenmyyjä sen mukisematta vaihtaa, nyt varsinkin kun ongelmista on laajalti raportoitu.
Sitäkin olen tässä miettinyt, että miten esim Jimm's/Verkkokauppa/Datatronic ym. kumppanit nämä "testaa"? Jos randomisti tulee välillä kaatumisia ja "out of video"-erroreita jotka selvästi vihjaavat porsessoriin niin lähettävätkö suoraan uuden prosessorin vai testaavatkohan
oikeasti näitä
Kuitenkin jos kuluttaja kahteen/kolmeen kertaan joutuu RMA prosessesin tekemään selvästä virhevastuuseen menevästä ongelmasta, niin voi olla KKV:lla sanomista asiaan...
Voihan toki myös olla että joku muu osa koneessa näitä ongelmia tuottaa. Mutta onko jälleenmyyjällä haluja/edes aikaa näitä testata päiviä....? Vai lähettävätkö suoraan korvaavan tuotteen kuluttajalle ja tappelevat itse Intelin kanssa. Osassa tapauksissa kun on raportoitu että "noin kerran viikossa" tulee kaatumisia, osassa sitten pidämmälle edenneissä ei boottaa edes Windowsiin. Jälkimmäinen on tietty huomattavasti helpompi diagnisoida, mutta jos 2023 ostettu 14/13gen i9 välillä kaatuilee niin hankalaan paikkaan myös Intel jälleenmyyjät näissä laittaa...
Varsinkin nyt kun ei ole mitään työkalua tullut testata näitä.
Vai, lähettääkö jälleenmyyjä nämä Intelille "testtavaksi", jolloin kuluttajan kannattaa suomessa suoraan ohittaa jälleenmyyjä jotta saisi RMA-prosessin nopeammin maaliin?
Interwebsiä lukeneena Intel (
jos hyväskyvät RMA:n) niin aikalailla suoraan lähettävät uuden prosessorin tilalle.