13th/14th Gen K -prossuissa ongelmia?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 867
Se hapettuminen ei mooren lain mukaan ole laaja ongelma. Ainoastaan arizonan tehtailla jotkut vohvelit olleet viallisia, mutta se on saatu kiinni ja korjattu jo aikaa sitten. Suuri ja laaja ongelma on se ylibinnaus.
Ja siitä pääsee taas siihen, että tämän "korjaus" on alikellottaminen ja -voltittaminen. Voisi vähän ottaa päähän, jos yht'äkkiä päivityksen jälkeen suorituskyvystä katosi 10-15% ja sitä ei saa pois, ja se on uusien takuuehtojen mukaan pakollinen.

Itse olen oikeasti Spectreä ja Meltdownia korjaavia patcheja disabloinut käsin joskus, ihan mielenkiinnosta. Ei ole kivaa hommaa. Ja taisi käydä lopulta niin, että jossain puolivuosipäivityksessä MS pakotti ne kuitenkin, eikä voinut enää kieltäytyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
488
Ja siitä pääsee taas siihen, että tämän "korjaus" on alikellottaminen ja -voltittaminen. Voisi vähän ottaa päähän, jos yht'äkkiä päivityksen jälkeen suorituskyvystä katosi 10-15% ja sitä ei saa pois, ja se on uusien takuuehtojen mukaan pakollinen.

Itse olen oikeasti Spectreä ja Meltdownia korjaavia patcheja disabloinut käsin joskus, ihan mielenkiinnosta. Ei ole kivaa hommaa. Ja taisi käydä lopulta niin, että jossain puolivuosipäivityksessä MS pakotti ne kuitenkin, eikä voinut enää kieltäytyä.
Juuri noin. Ongelman juurisyy ei ole missään mikrokoodissa, vaan intelin ahneudessa laittaa piireihin suurempia kelloja ja coremääriä ja hakea suurempaa suorituskykyä kuin mitä ne piirit kestävät.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 883
Viestejä
4 339 961
Jäsenet
72 306
Uusin jäsen
sphinx

Hinta.fi

Ylös Bottom