Onko tietoa, mistä löytyy ZTEn omat firmwaret ko. laitteelle jos hankkii operaattorivapaan laitteen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä operaattorin firmis? Oma dna on vielä B09:ssä eikä löydä uudempaa.Päivittyi eilen illalla uusi firmware ja ongelmat alkoi.
DNA ja juuri tuohön B09 päivittyi. Viikko sitten ostettu purkki ei aiemmin löytänyt mitään päivityksiä.Minkä operaattorin firmis? Oma dna on vielä B09:ssä eikä löydä uudempaa.
B9 on tullut joskus viime maaliskuussa ja toiminut suhteellisen ongelmitta täällä. Ainahan nämä langattomat pätkii ja tökkii, sille ei voi mitään.DNA ja juuri tuohön B09 päivittyi. Viikko sitten ostettu purkki ei aiemmin löytänyt mitään päivityksiä.
B9 on tullut joskus viime maaliskuussa ja toiminut suhteellisen ongelmitta täällä. Ainahan nämä langattomat pätkii ja tökkii, sille ei voi mitään.
Tais sitten käydä samalla tavalla. Viikon toimi ongelmitta ja dataa valui jatkuvasti täydet. Päivityksen jälkeen illalla ja aamulla ollut yhteydet poikki / hitaalla / 3G:ssä varmaan kymmenen kertaa.Niin ja ittellähän ongelmia alkoi tulla nimenomaan tuon firmiksen kanssa kun taas se edellinen rokkasi todella hyvin.
Tais sitten käydä samalla tavalla. Viikon toimi ongelmitta ja dataa valui jatkuvasti täydet. Päivityksen jälkeen illalla ja aamulla ollut yhteydet poikki / hitaalla / 3G:ssä varmaan kymmenen kertaa.
Nyt tunnin toiminut hyvin, kun lukitsin 5G verkkoon. Seuraillaan.
No jaa, mulla ollut tämä kohta 5kk päivittäisessä tehokäytössä ja netti ei ole tänä aikana katkennut yhden ainutta kertaa, nopeuskin on aina 150-250 ja upload 27-33. Vanha ADSL kyykkäsi vähintään kerran kuukaudessa. Olen käyttänyt sekä reitittävänä että siltaavana, räplännyt about jokaisen mahdollisen asetuksen läpi ja kerran palauttanut tehdasasetuksetkin ilman ainuttakaan ongelmaa.Ainahan nämä langattomat pätkii ja tökkii, sille ei voi mitään.
Eipä auta mitkään poppakonstit. Resetoitu jo moneen kertaan ja buuttailtu sitäkin useammin. Eiliseen asti toimi kuin junan vessa (vanhanmallinen) Nyt on yhtä takkuamista.Teitkös muuten tehdasasetusten pulautuksen? Jos et niin teeppä se vielä varmuudeksi. Ittellä ei ollu vaikutusta mutta mistä sitä tietää. Aspaan jos on yhteyksissä niin tuon ne haluaa suoritettavan.
B09 täälläkin, mutta verkko on ollut tuskasen hidas ja huono, siis tavallista huonompi.
Parastahan näissä langattomissa on että mahdollisia vikakohteita / syitä on niin useita että selvittely menee kivasta harrastuksesta tai työstä.
Eipä auta mitkään poppakonstit. Resetoitu jo moneen kertaan ja buuttailtu sitäkin useammin. Eiliseen asti toimi kuin junan vessa (vanhanmallinen) Nyt on yhtä takkuamista.
Dna:n boksi ja Dna:n liittymä.oliko DNA liittymä myös?
Ei minullakaan itse laitteen kanssa mitään ongelmaa ole. Ongelmat on lähinnä huono verkko ja sen tekniset ominaisuudet, mm. vaihteleva laatu, porttien kiinniolo, jne jne.No jaa, mulla ollut tämä kohta 5kk päivittäisessä tehokäytössä ja netti ei ole tänä aikana katkennut yhden ainutta kertaa, nopeuskin on aina 150-250 ja upload 27-33. Vanha ADSL kyykkäsi vähintään kerran kuukaudessa. Olen käyttänyt sekä reitittävänä että siltaavana, räplännyt about jokaisen mahdollisen asetuksen läpi ja kerran palauttanut tehdasasetuksetkin ilman ainuttakaan ongelmaa.
Kirjoitin munin-plugarin, nykyaikaa olisi varmaan grafana, mutta tuon pieraisi Linuxilla kasaan alle varttiin niin en ole kokenut tarpeelliseksi parantaa. Tuoltahan voi saada inspiraatiota: Internet Speed TestMistä/Millä lailla tuollaista nopeusseurantaa saa?
Ei tuo DNA:n myymäkään mitenkään operaattorilukittu laite ole. En osaa sanoa, onko DNA tuolle muuta tehnyt kuin lyönyt tarrat päälle. Joku muu, ehkä tietäisi enemmän?Satshop myy tätä DNA ulkomokkulaa operaattorivapaana. Ilmeisesti Firmware-ongelmat eivät kuitenkaan tarkoita että toisten operaattoreiden liittymillä ei toimisi?
Ei tuo DNA:n myymäkään mitenkään operaattorilukittu laite ole. En osaa sanoa, onko DNA tuolle muuta tehnyt kuin lyönyt tarrat päälle. Joku muu, ehkä tietäisi enemmän?
Ei tuo DNA:n myymäkään mitenkään operaattorilukittu laite ole. En osaa sanoa, onko DNA tuolle muuta tehnyt kuin lyönyt tarrat päälle. Joku muu, ehkä tietäisi enemmän?
Tuleeko firmikset suoraan siten ZTE kautta?
Tuleeko firmikset suoraan siten ZTE kautta?
Mun käsityksen mukaan tulee.Tuleeko firmikset suoraan siten ZTE kautta?
Mun käsityksen mukaan tulee.
Takavuosina ZTE päivitykset oli seis Trumpin takia.
DNA:n foorumilla antaman oman ilmoituksen mukaan he eivät itse tee fw kehitystä kooditasolla.(en löytänyt viestiä)
Mulla on kutina että ruotsissa ehkä tapahtuu jotain???
Alkaa menemään hermo tähän (telia 5g 400mbps liittymä) ZTE 7010 + telia X2 reitittimen verkon katkeiluun, tänäänkin 2x joutunut boottaamaan vehkeet että toimii. Välillä toimii 4-5 pvää ilman ongelmia, mutta sitten pykäsee. Purkkien hallintoihin pääsee, mutta en huomannut mitään erikoista. Mistä tuota näkee ne logit jos on jotain tuota siltaavan tilan ongelmaa tässäkin purkissa? Tai yleensäkin mistä tuota lähtisi katsomaan, mihin herjaan tuo yhteys kaatuu?
Katso edellinen viestini, siinä on linkki postaukseen josta löytyy kaikki hashtag linkit. Siellä on muistaakseni joku debug_log tai joku hashtag josta näkee mikäli se siltaavan tilan dhcp kuseksii. Ittellä tuli logiin DHCP NAK virhettä joka tarkoittaa että DHCP serverin mielestä osoite on jo käytössä jollain muulla laitteella eikä suostu siksi uusimaan lainaa.
Kävin noi läpi ja äkkiseltään ei pistänyt tuon nimistä silmään, mutta pitää käydä jokainen noista läpi kun tuo jumi ilmenee.
Tais olla toi #sys_log josta näkee
Tolla ei löydy purkin UI:sta mitään, eli ei ole tässä versiossa olemassa tuota sivua.
http://192.168.1.1/index.html#sys_log
Ei toimi tääläkään tuo, DNA3_B09 firmiksenä.
Joo, tietenkin. Palaa vain etusivulle tai edelliselle.Minulla kyllä toimii DNA B09. Kirjauduithan sisään? Onhan ip-osoite oikein?
Päivittyi eilen illalla uusi firmware ja ongelmat alkoi. Tippunut useamman kerran 3G-verkkoon. 5G-verkossakin välillä nopeudet tippuu todella alas.
Käynnistin nyt uudelleen ja lukitsin 5G-verkkoon, niin nyt vaikuttaisi toimivan oikein eli nopeudet palasi. Pitää nyt tarkkailla tilannetta. Kenelläkään muulla vastaavaa?
Oli siinä alempana jo selitys. Eli uusi boksi. Päivittyi siihen kevään versioon.DNAlta oma ja viimeisin päivitys keväältä. Onkohan näissä päivityksissä operaattorikohtaisia eroja?
Aivan sama homma itsellä samalla firmiksellä, mutta Telian liittymällä. Ekan kerran toimi muutaman tunnin, sitten muutaman päivän. Joko tuossa on joku bugi tai sitten tulee mieleen, olisinko tästä tai muusta ketjusta lukenut, että joku operaattori estäisi ihan hallinnan käytön. Täytyy ensi resetillä, jos sellainen tarpeeseen tulee, kokeilla säätää noita TR-069 asetuksia sen verran, ettei saisi DNA:han yhteyttä, jotta saisi tämänkin poissuljettua. Reboottikaan kun ei tosiaan auta, niin selkeästi joku bitti jossain vääntyy eri asentoon.Osaisikohan joku sanoa mikä minun mc7010 vaivaa dna uusin firmis eli toi B09 on sisällä resetin jälkeen hallintaan pääsee normaalisti. mutta seuraavana päivänä hallinta sivulle ei enää pääse mutta modeemi toimii kyllä.. myöskään reboot ei auta siihen että hallintaan enää pääsis ainoa keino on siis aina reset.
Aivan sama homma itsellä samalla firmiksellä, mutta Telian liittymällä. Ekan kerran toimi muutaman tunnin, sitten muutaman päivän. Joko tuossa on joku bugi tai sitten tulee mieleen, olisinko tästä tai muusta ketjusta lukenut, että joku operaattori estäisi ihan hallinnan käytön. Täytyy ensi resetillä, jos sellainen tarpeeseen tulee, kokeilla säätää noita TR-069 asetuksia sen verran, ettei saisi DNA:han yhteyttä, jotta saisi tämänkin poissuljettua. Reboottikaan kun ei tosiaan auta, niin selkeästi joku bitti jossain vääntyy eri asentoon.
Signaaliarvoja onneksi tuosta pystyy tuon Install Helperillä bluetoothin yli silti katsomaan.
Reboottikaan kun ei tosiaan auta, niin selkeästi joku bitti jossain vääntyy eri asentoon.
Ettei nyt olis sisäverkossa se vika ja parilla laitteella sama osoite. Muistelisin että se aiheuttaa juurikin tuollaista että hetken saattaa toimia kunnes lakkaa toimimasta. TR-069 asetuksista se ei kyllä voi olla kiinni kun monella muulla homma toimii.
Noh nyt on DNA:n ZTE mokkula tolpassa Elisan liittymällä. ZTE asennusohjelman avulla katolle, mutta sen mukaan verkon taso medium vaikka miten päin pyörittelee. 4G LTE verkkoon näytti parasta signaalitasoa, eli sinnepäin jäi nyt suuntaus.
Nyt kuitenkin 5G signaalin voimakkuus -100 dBm ja 5G SINR 15 dB, mutta silti ei mitään nettiyhteyttä. Kiinteä IP tilattu ja Elisan APN-yhteysosoitteet vaihdettu. Muuten ei ole juuri asetuksia muuteltu.
Eikö tämän vehkeen nyt pitäisi edes 4G-verkosta antaa jotain dataa?
Nythän se modemin ongelma selkenikin .. eli dna versiossa modemissa on seuraavasti....
kiinnostais tietää onko tälle modemille olemassa "ei operaattori" firmistä ?
Eipä ne muut firmikset putoa noihin ihan helposti, on estetty käyttöliittymän kautta muiden tahojen päivitykset. Lisäksi, jos päivität jonkin ulkomaan version vippaskonstein ei ole takuita siitä toimiiko se edes EU/Suomi versiossa.Nythän se modemin ongelma selkenikin .. eli dna versiossa modemissa on seuraavasti....
Nythän se modemin ongelma selkenikin .. eli dna versiossa modemissa on seuraavasti....
Heh mulla on zyxelin nr7101 joka ei pysy päällä edes vuorokautta (tai siis modemi pysyy päällä mutta yhteys katkee ja ilman uudelleenkäynnistystä se ei palaa)Jossain tän threadin alkupuolella joku mainitsi flashailleensa laitteeseen firmiksiä ja tarpeeksi kun Googlaili, niin itse ainakin löysin foorumin, jossa työkalut flashaamiseen, sekä Elisan firmikset (dunno sit onko tilanne Elisallakaan parempi). Brikkaantumisen vaara oli ilmeisestikin suuri, jos ei noudattanut ohjeita pilkulleen.
Itse en kuitenkaan kokeillut, vaan pistin modeemin myyntiin, kun paloi käpy totaalisesti koko hommaan ja hankin Zyxelin purkin. Nyt ei oo tarkoitus elvistellä tai ivata, semminkin kun ollaan ZTE threadissa, mutta Zyxelin purnukan uptimet huitelee 2kk+ ja on toiminut kuin junan vessa... Ihan vaan että jos joltain muultakin palaa käpy, niin vaihtamalla voi parantua.