Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kesällä uudistuva tieliikennelaki poistaa rikesakon jonka seurauksena alle päiväsakon seteistä ei edes mene kortti.Kyllä tätä ketjua lukiessa paistaa monen paska ja lapsellinen asenne "kyllä MINÄ saan ajaa ylinopeutta, kyttä on sika!" Ja sitten kaahataan lipat alhaalla tai väitetään ettei olla oltu kuskeina jne.
No, kertoohan se tietynlaisesta itsekkyydestä ja/tai vajaaälyisyydestä jos ei kykene suunnittelemaan matkojaan niin että ajelisi rajoitusten mukaan. Muutenkin on ihan se ja sama jos ajaa alle 300km matkoja että ajaako 80 vai 90km/h, eikä pidemmilläkään matkoilla käytännössä eroa synny sen vertaa että olisi turhan riskin arvoista.
Jos on sen 5-10min nopeammin perillä niin onhan toi nyt naurettavaa touhua, ja vielä naurettavampaa jos pitää ajaa älyttömiä ylinopeuksia että olisi jokin merkittävä ero matka-ajassa.
Sama sakki on varmaan sitä jotka ohittelee milloin missäkin mutkassa vaikka itse ajaisi sen 2-3km yli rajoituksen, tai tulee vastaan samalla kaistalla kun on pakko ohitella.
Kortti vaan pois kaikilta jotka saa yli kolmet sakot 10v aikana, ei selvästikään kuulu liikenteeseen joko asenteen tai havainnointikykyjensä puolesta.
Itselläkin kortti ollut vuodesta 2000 eikä ole yksiäkään sakkoja tai huomautuksia tullut, kun osaa ajaa rajoitusten ja kelin mukaan järkevää nopeutta.
Vaikea vaan ymmärtää miten voi olla niin kärsimätöntä sakkia ja niin huono asenne ettei voi ajaa rajoitusten mukaan?
No, keskiverto ihminen ei ole mitenkään erityisen älykäs niin kyllähän siihen mahtuu vielä paljon tyhmempääkin sakkia vaikka kuinka ajelemaan ja toheltamaan.
Mm. JKL-HKI -välillä säästyy noin 40min, jos ajaa 90km/h (80km/h sijaan). Tosin suoraa laskelmaa ei voi tehdä näin, kun siellä on välissä muitakin rajoituksia, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen kuitenkin. En tiedä sinusta, mutta kyllä tuo on minun mielestäni aika merkittävä ajallinen säästö.Kyllä tätä ketjua lukiessa paistaa monen paska ja lapsellinen asenne "kyllä MINÄ saan ajaa ylinopeutta, kyttä on sika!" Ja sitten kaahataan lipat alhaalla tai väitetään ettei olla oltu kuskeina jne.
No, kertoohan se tietynlaisesta itsekkyydestä ja/tai vajaaälyisyydestä jos ei kykene suunnittelemaan matkojaan niin että ajelisi rajoitusten mukaan. Muutenkin on ihan se ja sama jos ajaa alle 300km matkoja että ajaako 80 vai 90km/h, eikä pidemmilläkään matkoilla käytännössä eroa synny sen vertaa että olisi turhan riskin arvoista.
Jos on sen 5-10min nopeammin perillä niin onhan toi nyt naurettavaa touhua, ja vielä naurettavampaa jos pitää ajaa älyttömiä ylinopeuksia että olisi jokin merkittävä ero matka-ajassa.
Ei siinä ole kärsimättömyydestä kyse. Rajoitukset ovat nykyisellä autokalustolla ja tiestön kunnolla monin paikoin tarpeettoman alhaisia.Vaikea vaan ymmärtää miten voi olla niin kärsimätöntä sakkia ja niin huono asenne ettei voi ajaa rajoitusten mukaan?
Kesällä uudistuva tieliikennelaki poistaa rikesakon jonka seurauksena alle päiväsakon seteistä ei edes mene kortti.
Itse ainakin autoilen lippa alhaalla, koska esimerkiksi kehä 1 mitä ajan on täysin miinoitettu kameroilla ja pelkän kolmikaistaisen liikenteen seuraaminen on vaativaa enkä halua fokusta laittaa siihen, että tuijotan nopeusmittaria ja riskeeraan vaikkapa kolarin ajamisen. Mun mielestä tolppakameroita voidaan sijoittaa fiksusti ajonopeuksia alentamaan kuten ruotsissa risteyksiin etukäteisilmoituksella tai vaihtoehtoisesti rahankeräys edellä kuten suomessa.
Yksi kaveri sai turunväylällä espoossa kamerapakusta sakun kun satasen rajotukselta vaihtui 80 ja siitä edelleen 60 ja kaveri jo 80 rajotukselle nosti jalan kaasulta. Ei tajunnut että paku on tutkapaku ja moottorijarrulla ei ehtinyt nopeus tippua 60. Toki rikkomus tapahtui mutta kundille joka ajaa rajoitusten mukaan ja järkevästi osuu sitten tollanen. Itse ajelen miten hyvältä tuntuu ja jos vauhtia on yli rajoituksen oon kyllä erityistarkka pakuja kohtaan, mulla on wazet päällä jne. Katos vaan kun ei tule sakkoja lainkaan. -> rahankeräystä koko homma
Pitäisiköhän pitäytyä julkisessa liikenteessä, jotka tuolla Kehä 1 -seutumilla ovat kuitenkin ihan kohtuullisen hyvät?Itse ainakin autoilen lippa alhaalla, koska esimerkiksi kehä 1 mitä ajan on täysin miinoitettu kameroilla ja pelkän kolmikaistaisen liikenteen seuraaminen on vaativaa enkä halua fokusta laittaa siihen, että tuijotan nopeusmittaria ja riskeeraan vaikkapa kolarin ajamisen.
Siis ajoiko se nyt ylinopeutta vai ajoiko se rajoituksen mukaisesti?Yksi kaveri sai turunväylällä espoossa kamerapakusta sakun kun satasen rajotukselta vaihtui 80 ja siitä edelleen 60 ja kaveri jo 80 rajotukselle nosti jalan kaasulta. Ei tajunnut että paku on tutkapaku ja moottorijarrulla ei ehtinyt nopeus tippua 60. Toki rikkomus tapahtui mutta kundille joka ajaa rajoitusten mukaan ja järkevästi osuu sitten tollanen.
Tuo lainmuutos ei vaikuta ajokiellon määräämisen edellytyksiin. Ajokorttilakiin on tehty uuden tieliikennelain voimaantulon vuoksi tarpeelliset muutokset.Kesällä uudistuva tieliikennelaki poistaa rikesakon jonka seurauksena alle päiväsakon seteistä ei edes mene kortti.
Niin noh, poikittaisliikenne on sen verran heikkoa, että autoilu on puolet nopeampaa. Tajusit varmaan itsekin mitä tarkoitin eli mun kaveri ajelee rajoitusten mukaan ja ihan säntillisesti, tossa sattui vaan laskemaan nopeutta moottorijarrulla ilman jarrupoljinta joka ei ollut riittävästi. Sakot siis osuu monesti niille ihan normaalisti ajaville huonon tuurin takia kun taas lähtökohtaisesti kaahailevat ajaa lippa alhaalla, on kännysoftat kertomassa tolpista jne jolloin paljon valppaammin jarrutellaan tolppiin, pakuun jne.Pitäisiköhän pitäytyä julkisessa liikenteessä, jotka tuolla Kehä 1 -seutumilla ovat kuitenkin ihan kohtuullisen hyvät?
Siis ajoiko se nyt ylinopeutta vai ajoiko se rajoituksen mukaisesti?
Kyllä tätä ketjua lukiessa paistaa monen paska ja lapsellinen asenne "kyllä MINÄ saan ajaa ylinopeutta, kyttä on sika!" Ja sitten kaahataan lipat alhaalla tai väitetään ettei olla oltu kuskeina jne.
No, kertoohan se tietynlaisesta itsekkyydestä ja/tai vajaaälyisyydestä jos ei kykene suunnittelemaan matkojaan niin että ajelisi rajoitusten mukaan. Muutenkin on ihan se ja sama jos ajaa alle 300km matkoja että ajaako 80 vai 90km/h, eikä pidemmilläkään matkoilla käytännössä eroa synny sen vertaa että olisi turhan riskin arvoista.
Jos on sen 5-10min nopeammin perillä niin onhan toi nyt naurettavaa touhua, ja vielä naurettavampaa jos pitää ajaa älyttömiä ylinopeuksia että olisi jokin merkittävä ero matka-ajassa.
Sama sakki on varmaan sitä jotka ohittelee milloin missäkin mutkassa vaikka itse ajaisi sen 2-3km yli rajoituksen, tai tulee vastaan samalla kaistalla kun on pakko ohitella.
Kortti vaan pois kaikilta jotka saa yli kolmet sakot 10v aikana, ei selvästikään kuulu liikenteeseen joko asenteen tai havainnointikykyjensä puolesta.
Itselläkin kortti ollut vuodesta 2000 eikä ole yksiäkään sakkoja tai huomautuksia tullut, kun osaa ajaa rajoitusten ja kelin mukaan järkevää nopeutta.
Vaikea vaan ymmärtää miten voi olla niin kärsimätöntä sakkia ja niin huono asenne ettei voi ajaa rajoitusten mukaan?
No, keskiverto ihminen ei ole mitenkään erityisen älykäs niin kyllähän siihen mahtuu vielä paljon tyhmempääkin sakkia vaikka kuinka ajelemaan ja toheltamaan.
mulla ei ainakaan toimi vakkarilla ajelu kehä1 kovin hyvin ruuhkaliikenteessä kun ei ole adaptiivista.
En tiedä, missä todellisuudessa elät. Hki-Jkl noin 260 km. 80km/h tasanopeudella matkaan menisi vajaa 3h20m ja 90km/h noin 2h55m. Todellisuudessa ylinopeuden tuoma etu jäänee vieläkin pienemmäksi.Mm. JKL-HKI -välillä säästyy noin 40min, jos ajaa 90km/h (80km/h sijaan).
Mm. JKL-HKI -välillä säästyy noin 40min, jos ajaa 90km/h (80km/h sijaan). Tosin suoraa laskelmaa ei voi tehdä näin, kun siellä on välissä muitakin rajoituksia, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen kuitenkin..
Mm. JKL-HKI -välillä säästyy noin 40min, jos ajaa 90km/h (80km/h sijaan). Tosin suoraa laskelmaa ei voi tehdä näin, kun siellä on välissä muitakin rajoituksia, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen kuitenkin. En tiedä sinusta, mutta kyllä tuo on minun mielestäni aika merkittävä ajallinen säästö.
Ei siinä ole kärsimättömyydestä kyse. Rajoitukset ovat nykyisellä autokalustolla ja tiestön kunnolla monin paikoin tarpeettoman alhaisia.
Henkilökohtaisesti ajan ajan juuri sallitun verran yli rajoituksen, jolloin en ole tukkona muille, eikä tarvitse stressata tai pelätä sakkoja.
Vaikka koko matka olisi se 80km rajoitus (tai oletettu talvirajoitus keskinopeus), niin 90kmh kaahaamalla säästäisit jopa 22min.
Juurikin näin. Ja kun tuo 10km/h tunnissa 80-alueella ei ole iso ylitys. Mutta 40-alueella homma onkin jo ihan toinen. Silti todella monet ajavat 40-alueella helposti 50km/h. Meidän nurkilla on nyt sellainen siirrettävä, ajat X-nopeutta ja hymynaama, nopeusnäyttö. Vain neljännes ajoi tähän sallitulla nopeudella ja 45% kuljettajista ajoi reipasta ylinopeutta (tiedot löytyi kunnan sivuilta). Ihan näytön lähettyvillä on päiväkoti ja monta suojatietä.Hiukan erikoinen näkemys, että nopeutta 10km/h yli sallitun ajaminen olisi "kaahaamista". Monelta myös unohtuu, että tuntuvasta ylinopeudesta rangaistaan tyypillisesti kovemmin, kuin jonkun hengiltä ajamisesta.
Virheitä sattuu ja ikävää jos rangaistus osuu kohdalle ekasta mokasta.Yksi kaveri sai turunväylällä espoossa kamerapakusta sakun kun satasen rajotukselta vaihtui 80 ja siitä edelleen 60 ja kaveri jo 80 rajotukselle nosti jalan kaasulta. Ei tajunnut että paku on tutkapaku ja moottorijarrulla ei ehtinyt nopeus tippua 60. Toki rikkomus tapahtui mutta kundille joka ajaa rajoitusten mukaan ja järkevästi osuu sitten tollanen.
Se missä kuitenkin ollaan asian ytimessä on se, että autot on parantuneet reilusti turvavarusteiltaan ja nopeudet ei ole nousseet mukana. Toki äkkijarrutus hirvikolarin kohdalla ei välttämättä ole tilanne missä parantuneet autot voivat törmäyksen välttää, mutta kolariturvallisuus on onneksi reilusti parempaa.
Renkaat, abs jarrut, ajonvakautus, automaattinen hätäjarrutus jne on kaikki parannuksia menneeseen, joten erityisesti kesäaikoina voisi olla ihan paikallaan maanteilläkin sallia vähän kovempia nopeuksia eikä se ole mikään yllätys, että hyvällä autolla nopea vauhti tuntuu sopivalta.
Googletin matkalaskuria ja valitsin ensimmäisen vaihtoehdon, jonne laitoin matkaksi 270km ja nopeudeksi 80km/h sekä 90km/h. Eroa noille nopeuksille käytetty palvelu tarjosi 38min (ja tarjoaa edelleen). Kuulostihan se omaankin korvaan aika paljolta, mutta en siinä tilanteessa kuitenkaan alkanut tarkistamaan.Jännä matematiikka sinulla, miten tuo 40min säästö voisi edes olla mahdollista?
Matka HLK-JLK noin 269km. (Kesä?)Rajoitusten mukaan ajaen keskinopeus noin 90 saat matka ajaksi 2h59min.
Nyt väität että kaahaat kokoajan 10km yli rajoutusten, eli 269km/100km=2h41min eli säästöä alle 20min.
Vaikka koko matka olisi se 80km rajoitus (tai oletettu talvirajoitus keskinopeus), niin 90kmh kaahaamalla säästäisit jopa 22min.
Vai niin. Kun argumentit loppuvat, turvaudutaan henkilökohtaisuuksiin. Se vasta on viisaan merkki se.Tyhmät kaahaa kun ei osaa ala-asteen matematiikkaa
Googletin matkalaskuria ja valitsin ensimmäisen vaihtoehdon, jonne laitoin matkaksi 270km ja nopeudeksi 80km/h sekä 90km/h. Eroa noille nopeuksille käytetty palvelu tarjosi 38min (ja tarjoaa edelleen). Kuulostihan se omaankin korvaan aika paljolta, mutta en siinä tilanteessa kuitenkaan alkanut tarkistamaan.
Käytetty laskuri oli tämä:
Matka-Aika Laskuri KM/H Travel Time Calculator
Matka-Aika Laskuri KM/H Travel Time Calculatorwww.pisara.org
Vai niin. Kun argumentit loppuvat, turvaudutaan henkilökohtaisuuksiin. Se vasta on viisaan merkki se.
Joo ja pikaisella vilkaisulla se näyttää niin kuin siinä olisi 3h38min. Virhe oli selvä, ei siinä mitään, mutta kyllä minulle kelpaa se 20 minuuttiakin ylimääräistä aikaa. Ja ei, en kykene luokittelemaan 80km/h alueella ajettaessa 90km/h nopeutta "kaahaamiseksi".Kyseinen laskuri näyttää kulutetuksi ajaksi 80km/h nopeudella 3,38h, eli 202,5min ja 90km/h yllättäen 3h tai 180min. Nopea matematiikka kertoo eroksi 22,5min eli ~0,38h.
Joo ja pikaisella vilkaisulla se näyttää niin kuin siinä olisi 3h38min. Virhe oli selvä, ei siinä mitään, mutta kyllä minulle kelpaa se 20 minuuttiakin ylimääräistä aikaa. Ja ei, en kykene luokittelemaan 80km/h alueella ajettaessa 90km/h nopeutta "kaahaamiseksi".
Itte olen juuri hyppäämässä autoon ja siirtymälle tulee matkaa 426km ja todellakin hyödynnän harmaan alueen. En ole koskaan malttanut ajella kyseistä väliä tasan rajoitusten mukaan, joten en tiedä tarkaan mitä olisi keskinopeus, mutta illalla on tämän päivän keskinopeus tiedossa.
Mun mielestä ihan ok uudistus tuo, kunhan eivät ala suoltamaan virhemaksuja jostain 3kmh ylityksistä. Toivottavasti linja on selkeä. Harmi, että tuo 20kmh raja pysyi päiväsakkorajana. Aika kohtuutonta edelleenkin, kun jää joku kerta hyvissä olosuhteissa 80km/h merkki huomaamatta (esim. auringonheijastus) ja jostain 104 km/h nopeudesta sitten järkkysakko.
Sitä on tullut ajettua 12 vuotta ilman sakkoja, ja nyt olen 4kk aikana ajanut kolme kertaa kameraan
Ja tämä kolmas kerta 5km kotoa.
Ajoin vielä ilman turvavyötä (aika harvoin tulee ajettua ilman) kännykkä kädessä.
Mielenkiinnolla odottamaan postia.
Ei ne niitä kuvia katsele eli jos jostain maksat niin ylinopeudesta. Ei kannata sitten kiistää sakkoja vaikka olisikin kiistettävää, sillon kuvat kaivetaan esiin.Sitä on tullut ajettua 12 vuotta ilman sakkoja, ja nyt olen 4kk aikana ajanut kolme kertaa kameraan
Ja tämä kolmas kerta 5km kotoa.
Ajoin vielä ilman turvavyötä (aika harvoin tulee ajettua ilman) kännykkä kädessä.
Mielenkiinnolla odottamaan postia.
Miten kännykän käyttö tai vyön käyttämättömyys vaikuttaa asian kiistämiseen? Vasta uusi liikennelaki tuo mukanaan mahdollisuuden sakottaa tämän kaltaisista joten sitä ennen ei ole syytä olla kiistämättä jos siihen on syytä.Ei ne niitä kuvia katsele eli jos jostain maksat niin ylinopeudesta. Ei kannata sitten kiistää sakkoja vaikka olisikin kiistettävää, sillon kuvat kaivetaan esiin.
Muutoin kyllä aika vastuutonta ajelua ellei joku kappaleenvaihto ollut sitten menossa.
Tämä sopii oikein mainiosti tähänkin kohtaan. Jos joku sanoo kuvauttaneensa itsensä, varsinkin useasti, on aina suoraan kyse kaahaamisesta ja (törkeästä) liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Kyllä ainakin itseä kiinnostaa, onko tosiaan ajettu taajamassa koulun kohdalla kolmen kympin alueella se +10 vai onko sama ollut pikatiellä keskellä metsää valoisana kesäyönä ilman ainoatakaan muuta autoa missään.Juurikin näin. Ja kun tuo 10km/h tunnissa 80-alueella ei ole iso ylitys. Mutta 40-alueella homma onkin jo ihan toinen. Silti todella monet ajavat 40-alueella helposti 50km/h. Meidän nurkilla on nyt sellainen siirrettävä, ajat X-nopeutta ja hymynaama, nopeusnäyttö. Vain neljännes ajoi tähän sallitulla nopeudella ja 45% kuljettajista ajoi reipasta ylinopeutta (tiedot löytyi kunnan sivuilta). Ihan näytön lähettyvillä on päiväkoti ja monta suojatietä.
Jos poliisit sattuvat kuvaa katsomaan ja sulla on siinä luuri kädessä niin toteavat vaan että jaa a voivoi eipä voida mitään tehdä? Vähän epäilen, mutta jos asia tosiaan on näin niin ok.Miten kännykän käyttö tai vyön käyttämättömyys vaikuttaa asian kiistämiseen? Vasta uusi liikennelaki tuo mukanaan mahdollisuuden sakottaa tämän kaltaisista joten sitä ennen ei ole syytä olla kiistämättä jos siihen on syytä.
Ja kappaleen vaihto siis sallii ylinopeuden? Vyön käyttämättömyyttä nyt ei kuitenkaan salli. Ja toisaalta mielestäni kysyjä ei maininnut mitään käyttämistään nopeuksista. Eikä paikasta, missä ajoi.
Varsinkin "paku tien poskessa" on välillä ilmeisen herkälle säädetty. Ei ole montaa kuukautta aikaa kun kuvautin itseni sellaisessa. Sattui olemaan reitin loggaus päällä ja sen mukaan +2 rajoitukseen pikatiella ja sillä sai kuvan. Syytä en tiedä, tuollainen menee vähennyksen jälkeen jo alle rajoituksen ja jos vaikka gepsin osalta olisikin pieni heitto ollut, silti hieman erikoista kuvaamista. Entä jos kysyjällä oli jotain tällaista? Ei siitä sen ainoan kuvan perusteella rangaistavan, eli nopeuden osalta kovin vastuutonta saa. Tulevaisuudessa vyö ja känny toki tuottaisivat lapun jos niin tarkkaan kuvien katsomiseen resursseja on.
Tämä sopii oikein mainiosti tähänkin kohtaan. Jos joku sanoo kuvauttaneensa itsensä, varsinkin useasti, on aina suoraan kyse kaahaamisesta ja (törkeästä) liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Kyllä ainakin itseä kiinnostaa, onko tosiaan ajettu taajamassa koulun kohdalla kolmen kympin alueella se +10 vai onko sama ollut pikatiellä keskellä metsää valoisana kesäyönä ilman ainoatakaan muuta autoa missään.
Otin pari ensimmäistä linkkiä aiheeseen liittyen:Jos poliisit sattuvat kuvaa katsomaan ja sulla on siinä luuri kädessä niin toteavat vaan että jaa a voivoi eipä voida mitään tehdä? Vähän epäilen, mutta jos asia tosiaan on näin niin ok.
Miksi? Sille on hyvät perusteet. Negaationa ehkä elämämkoululaisten vapautuminen maksuista. Heiltäkin voisi ulosmitata niin, että sosiaaliturvassa olisi osuus, jota voi vähentää oman hölmöilyn takia.
Ei ole mitään perusteita sakottaa 100ke sakkoja.
Se joka muuta väittää on kommari.
Juuri näin, eräs ruotsissa asuva Nordean pankkiiri ei edes uskalla ajaa suomessa autoa, vaan käyttää kuljettajaa koska ei kinosta maksaa mahdollisia järjettömiä sakkoja koska tulot.
Ajaa sen nopeusrajoituksen mukaan, niin ei tule niitä sakkoja.
Yllättävän usein asenne tuntuu kuitenkin olevan "oma vika, noudata rajoituksia niin et saa sakkoja" ja kaikki sakot ovat tottakai automaattisesti kaahaamista ja törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista.No väärin. Aina ei voi tietää sitä rajoitusta koska muuttuvat tekijät ja tuntematon sijainti, lisänä fiskaalisen rahastuksen vuoksi sijoitetut kamerat ilman varoitusta. Eihän kukaan koskaan tee mitään virheitä ikinä
Itse en ole noista sakkoja tai lappuja saanut vaikka kerran pari on räpsähtänyt.
Ajaa sen nopeusrajoituksen mukaan, niin ei tule niitä sakkoja.
Osa kuskeista toivoo enemmänkin (tiheämmin).AA, niin sä oot erehtymätön.
Suomessa nyt on muutenkin ihan vitusta nämä rajoitukset jossa teillä ensin 100 sitten 80 sitten 100 sitten 80 sitten 70 sitten 100
Oikeesti ?Ylinopeuden tapauksessa raja voisi olla 40, sitä ei enää pysty ajamaan vahingossa toisin kuin 20 ylitys onnistuu missaamalla yhden merkin ellet sitten aina aja varmuuden vuoksi 10 alle oletetun rajoituksen.
No totta helvetissä on - jos omaisuuteni lasketaan miljardeissä, niin tonnin sakko ei tunnu yhtään missään eikä opeta yhtään mitään. Päiväsakkojen koko idea on että se kirpaisee ihan samalla tavalla olit sitten KELAn asiakas, normaali työssä käyvä tai "Nalle Waalroossi".Ei ole mitään perusteita sakottaa 100ke sakkoja.
Se joka muuta väittää on kommari.
Otan osaa taloudellisen tilanteesi vuoksi jos tuon suuruisia päiväsakkoja onnistut repimään, toinen vaihtoehto on että et ymmärtänyt lukemaasi - etkä kontekstia johon se oli kirjoitettu - kun onnistuit lainaamaankin siitä vain puolet ja lisäksi puhut rikesakkonopeuksista.20 ylitys.....
Mutta rahalla (200€) ja vaivalla siitä selviää.
Ei näin kuten boldattu, lanssille tehtiin tietenkin tilaa eli taattiin esteetön kulku tieliikennelain mukaisesti hetkellisesti omaa nopeutta nostamalla, tuo kortti siis pelataan pöytään vasta sitten jos "en tiiä/muista kuka ajoi päivänä Y" ei mene läpi ja kuvasta paljastuu että sinä itsehän siinä olet, jolloin luontevasti jatketaan "ai niin juu, tuo oli silloin siellä ja teillä muuten lienee myöskin kameratolppa kuva lanssista tai vähintään häken ilmoitus jonka perusteella voidaan päätellä lanssin olleen samassa kohtaa". Tarpeen vaatiessa sitten asia rosikseen niin saa hupia ihan koko rahalla 'ilmaiseksi', tällöin viimeistään saanet häken tiedot käyttöön jolla voit todistaa että lanssi on ollut hehtaarilla, jolloin syyllisyytesi ylinopeuteen (rangaistavuus mielessä) onkin sitten kaikkea muuta kuin aukoton - hoviin ei kannata lähteä koska kulut.Miten mahtaa tällaisessa tapauksessa käydä kun edelläni ajoi pakettiauto ja lanssi tulee pillit päällä takaa ja jokainen antaa tilaa. Edellä mennyt seuraili peilejä ilmeisesti sen verran tarkkaan, että nappasi kameratolpasta kuvan kuten myös lanssikuski. Voiko tuollaisessa tilanteessa välttyä sakoilta vetoamalla lanssin aiheuttamaan huomion kiinnittymiseen muualle? Tolppa on tyypilliseen suomalaiseen tyyliin laitettu n. 50m rajoitusalueen vaihtumisen jälkeen 80km/h -> 60km/h.
Puheet siitä ettei uskalla ajaa sakkojen takia on huono provo. Jos ajamisen taso on sillä tolalla, että syyllistyy päiväsakkoja annettaviin liikennerikoksiin huomaamattaan kannattaa oikeasti hommata se autonkuljettaja myös sinne Ruotsiin.
Wahlroos kertoi
Hjallikselle pitävänsä nykyäänkin nopeista autoista ja ajavansa joskus vähän liian lujaa. Mutta Suomessa hän ei aja. Hän sanoi kuitenkin ajavansa paljon autoa Ranskassa ja Ruotsissa.
Juuri näin, eräs ruotsissa asuva Nordean pankkiiri ei edes uskalla ajaa suomessa autoa, vaan käyttää kuljettajaa koska ei kinosta maksaa mahdollisia järjettömiä sakkoja koska tulot.