Ylinopeus (kameravalvonta)

Peltipoliisi taltioi hämmentävän kuvan, jossa näkyy reippaasti paljasta pintaa – ylikomisario: ”Sakkoa tulossa”


– Lähetimme Hämeen poliisille tiedon asiasta, ja partio oli pysäyttänyt ja tunnistanut kuljettajan jo samana iltana.

DvG4i8MX4AAvAPn


Mitähän hemmettiä nyt taas. Ajellaan bimmerillä perse ja tissit näkyvillä ylinopeutta, peltipoliisi ottaa kuvan, ja jotenkin se sitten on noinkin nopeasti jonkun silmillä, sillä vauhdilla että lähettävät partion etsimään autoa, ja vielä löytävät sen samantien. Luulin että ne kuvat menevät johonkin tarkastamoon ajallaan, ja postia tulee sitten jonkun viikon päästä - jos aihetta on.
 
Peltipoliisi taltioi hämmentävän kuvan, jossa näkyy reippaasti paljasta pintaa – ylikomisario: ”Sakkoa tulossa”




DvG4i8MX4AAvAPn


Mitähän hemmettiä nyt taas. Ajellaan bimmerillä perse ja tissit näkyvillä ylinopeutta, peltipoliisi ottaa kuvan, ja jotenkin se sitten on noinkin nopeasti jonkun silmillä, sillä vauhdilla että lähettävät partion etsimään autoa, ja vielä löytävät sen samantien. Luulin että ne kuvat menevät johonkin tarkastamoon ajallaan, ja postia tulee sitten jonkun viikon päästä - jos aihetta on.
Jospa poliisi on käyttänyt aikaansa vakavan rikoksen tutkimiseen ja profiloinut kuskin kaikkien lähiseudun kameroiden avulla. Ei kai ne kilvet olleet koko ajan irti.
 
Lieneeköhän järjestelmä sellainen että kilvettömien autojen kuvat tulevat suoraan käsiteltäväksi, jos vain joku on silloin töissä.

Tavanomaiset kuvat käsitellään ruuhkattomana siten että sakko ehdutään kuitenkin kolmen viikon määräajassa lähettää.
 
Lieneeköhän järjestelmä sellainen että kilvettömien autojen kuvat tulevat suoraan käsiteltäväksi, jos vain joku on silloin töissä.

Tavanomaiset kuvat käsitellään ruuhkattomana siten että sakko ehdutään kuitenkin kolmen viikon määräajassa lähettää.

Tämä olisi kyllä kiva tietää. Välillä tulee liikuttua eräällä kameroilla varustetulla tiellä, ja monta kertaa käynyt mielessä ruuvata ainakin se etukilpi irti. Ei siksi että painasin menemään hirveää ylinopeutta, vaan rajoitukset varsinkin talvella on vähän oudot. Kesällä siellä ei mitään ongelmaa ole, mutta talvella piemeän aikaan menee nopeusmittarin tuijottamiseksi ja pitäis sitä muutakin liikennettä seurata. Tiellä ei ole valaistusta.
 
Tuskin mitään noin hienoa systeemiä on käytössä. Polliisi ottanut vaan haasteen vastaan ja tehnyt tutkintaa aikaleiman perusteella. Ns. oikeaa poliisityötä, mitä ei välttämättä nykyään viitsitä tehdä, ellei ole kyse todella vakavista rikoksista. Ylinopeus, bemari ja vittuilua.. siinähän kynnys on ylittynyt reippaasti ja varmaan SUPOkin antanut resursseja käyttöön.
 
Tuskin mitään noin hienoa systeemiä on käytössä. Polliisi ottanut vaan haasteen vastaan ja tehnyt tutkintaa aikaleiman perusteella. Ns. oikeaa poliisityötä, mitä ei välttämättä nykyään viitsitä tehdä, ellei ole kyse todella vakavista rikoksista. Ylinopeus, bemari ja vittuilua.. siinähän kynnys on ylittynyt reippaasti ja varmaan SUPOkin antanut resursseja käyttöön.

Varmaan noin on käynyt. Olihan sitä vauhtia 38kmh ylimääräistä ja edellämainitut päälle. Joten kyllä ne pystyy, jos viitsivät, näköjään... Tai sitten juttua on vähän väritetty joiltain osin. Jos on kyse jostain Hämeen pikkukylästä. En nyt jaksa lukea uutista uudestaan, oli kaupunkia mainittu, niin varmaaan kilvetön auto herätää huomiota, toisin kun täällä itärajan tuntumassa, kukaan ei edes vilkaise jos kilpiä ei ole.

Mahdollisisesti vielä muuta perseilyä päälle, niin herää mielenkiinto ehkä sen ainoan tai toisen kameran äskettäin ottamiin kuviin. Ihan spekulointia vaan. IS kuitenkin kyseessä ja Dennis jutussa mukana...
 
Varmaan noin on käynyt. Olihan sitä vauhtia 38kmh ylimääräistä ja edellämainitut päälle. Joten kyllä ne pystyy, jos viitsivät, näköjään... Tai sitten juttua on vähän väritetty joiltain osin. Jos on kyse jostain Hämeen pikkukylästä. En nyt jaksa lukea uutista uudestaan, oli kaupunkia mainittu, niin varmaaan kilvetön auto herätää huomiota, toisin kun täällä itärajan tuntumassa, kukaan ei edes vilkaise jos kilpiä ei ole.

Mahdollisisesti vielä muuta perseilyä päälle, niin herää mielenkiinto ehkä sen ainoan tai toisen kameran äskettäin ottamiin kuviin. Ihan spekulointia vaan. IS kuitenkin kyseessä ja Dennis jutussa mukana...
Tossa uutisessa onkin enemmän kerrottu: Peltipoliisi taltioi hämmentävän kuvan, jossa näkyy reippaasti paljasta pintaa – ylikomisario: ”Sakkoa tulossa”

Eli poliisi tunnisti auton (ja pärstän?) perusteella, ties vaikka naapurin nuoriso asialla.

E: siis tuo uutinen on päivitetty siitä kun sen ensiksi luin. Pasterstein on bongannut persekuvat ja lähettänyt paikallispolliisille virka-aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa uutisessa onkin enemmän kerrottu: Peltipoliisi taltioi hämmentävän kuvan, jossa näkyy reippaasti paljasta pintaa – ylikomisario: ”Sakkoa tulossa”

Eli poliisi tunnisti auton (ja pärstän?) perusteella, ties vaikka naapurin nuoriso asialla.

E: siis tuo uutinen on päivitetty siitä kun sen ensiksi luin. Pasterstein on bongannut persekuvat ja lähettänyt paikallispolliisille virka-aikana.

Niinhän se oli, nyt kun luin jutun uudestaan..

Aina, kun tulee kilvetön ajoneuvo, tapaus kirjataan kilvettömänä ja räikeimmät tapaukset lähetetään poliisilaitoksille kyselykierrokselle.

Eli tästä voisi päätellä että niillä on joku systeemi mikä hälyyttää jos jotain outoa tapahtuu. Olihan se nuorisokin mainittu.
 
En nyt löytänyt linkkiä, mutta jostain luin että lähettävään kameraan liitetty ohjelmisto ottaa kuvasta rekkarin ja tekee kuvaan saman tien valmiin raportin, jossa siis kuva, auton tiedot ja haltija. Perussakko on siis vain klikkaus palsternakalta ja dakko on hyväksytty (jos rekisteri oikein tunnistettu ja kuskin sukupuoli täsmää.

Oma teoriointi tuon jutun perusteella on, että "törkeät" ylinopeudet tulee pop uppina käsittelijälle, joka saa muutamassa minuutissa tiedon paikallispoliiseille.
 
No näinhän se on. Meinaa rattiin nukahtaa kun ajelee jossain uiveloletkassa 78km/h. Ei paljoa varmaan reagoida kerkiäisi jos jotain pomppaa tielle auto kääntyy poikittain tms. Sen sijaan esim. 100km/h pysyy paljon paremmin valppaana.

Ja kyllähän sopiva aluekohtainen nopeusrajotus vähentää sitten ohittelua ym. muutaman paikan tiedän missä saa ajaa liian kovaa vs. todellisuus, kuten myöskin paikkoja joissa ajetaan alinopeutta ilman mitään syytä.
 
Pidetään nopeusrajoitukset nykyisessä ja lisätään teille kuoppia, mutkia ja routavaurioita, jotta saadaan kuskit pysymään valppaina. Keinot on ainakin halpoja ja tiestön korjausvelan kasvaminen osoittaa, että toteutus on jo alkanut.
 
Pidetään nopeusrajoitukset nykyisessä ja lisätään teille kuoppia, mutkia ja routavaurioita, jotta saadaan kuskit pysymään valppaina. Keinot on ainakin halpoja ja tiestön korjausvelan kasvaminen osoittaa, että toteutus on jo alkanut.
Autoteollisuus myös kiittää kun vanhat koslat rapisee palasiksi ja saadaan myytyä uusia isoja katumaastureita.
 
Autoteollisuus myös kiittää kun vanhat koslat rapisee palasiksi ja saadaan myytyä uusia isoja katumaastureita.
Ja autoilija kiittää myös, kun saa perustellun syyn hankkiutua vanhasta koslasta eroon. Tietysti uutta autoa maksaessa saattaa kismittää.
 
Ja sitten ajetaan näillä uusilla katumaastureilla kuin sillä vanhalla ruoskalla eli pysähdytään jokaisen hidasteen jne kohdalle, vaikka siitä voisi ajaa 30km/h yli. Takana ajava vanhalla ruoskallansa kiittää ja kuittaa, kumma homma kun ei ole mitään vikaa autoon tullut.
 

Lukema on poliisin automaattivalvonnan kaikkien aikojen ennätys.

:sparty:

Kunnon rahastus, ja eikun lisäänyy:tup:

Täällä on yhdelle tielle laitettu muutama kamera, jotka eivät ole edes toiminnassa vielä. Hyvin uutisoitu kuitenkin, joten ei yllätys paikallisille. Tuloksena kaikki ajaa alinopeutta, tiellä jossa on jo valmiiksi turhan alhainen rajoitus.:darra:
 
:sparty:

Kunnon rahastus, ja eikun lisäänyy:tup:

Autoilijoita voi rahastaa aina vaan enemmän ja enemmän. Mutta luulisi että olisi helpompaa vaan lisätä autoilun verotusta jos rahaa tarvitaan. Kamerat kuitenkin maksavat ja mitä enemmän kamerat räpsyvät sitä varovaisemmin porukka ajaa. Jotta tulot saadaan pidettyä vähintään samassa täytyy kameroita lisätä ja/tai sakotusrajaa laskea.

Väitän että nopeusvalvonta on suurimpia kuskia häiritseviä tekijöitä liikenteessä. Jossain Kehä 1 joutuu tiukasti kyttäämään sitä mittaria kokoajan. Mittarin mukaan 80km/h ajaen olet tien tukkeena. Sopiva mittarin mukainen nopeus on 85-90 jolloin ei ole hidaste, muttei myöskään saa sakkoja. 5km/h marginaali on todella pieni ja siinä pysyminen vaatii että katselee mittaristoa samanverran kuin tietä.
 
Parasta on ajaa sellaisen perässä joka saa kameran väläyttämään 80kmh alueella, varsinkin kun kameran jälkeen rajoitus muuttuu sataseen mutta nopeus laskee siitä 85 sinne 70.
 
Autoilijoita voi rahastaa aina vaan enemmän ja enemmän. Mutta luulisi että olisi helpompaa vaan lisätä autoilun verotusta jos rahaa tarvitaan. Kamerat kuitenkin maksavat ja mitä enemmän kamerat räpsyvät sitä varovaisemmin porukka ajaa. Jotta tulot saadaan pidettyä vähintään samassa täytyy kameroita lisätä ja/tai sakotusrajaa laskea.

Väitän että nopeusvalvonta on suurimpia kuskia häiritseviä tekijöitä liikenteessä. Jossain Kehä 1 joutuu tiukasti kyttäämään sitä mittaria kokoajan. Mittarin mukaan 80km/h ajaen olet tien tukkeena. Sopiva mittarin mukainen nopeus on 85-90 jolloin ei ole hidaste, muttei myöskään saa sakkoja. 5km/h marginaali on todella pieni ja siinä pysyminen vaatii että katselee mittaristoa samanverran kuin tietä.

Marginaali on kuitenkin 9 km/h, joten ei aivan jatkuvaa kyttäämistä tarvitse tehdä. Vasta jos nopeutesi on enemmän kuin 10 km/h yli rajoitusten tulee rikesakko.


Mulla välähti jouluna. Ajelin reilu tuhat kilometriä lomailemaan, koko matka vakkarilla +7- +8 km/h yli nopeuden, mutta sitten välähti kun nopeus oli 66 km/h 60-alueella jonossa. Kellään muulla ei välähtänyt. Ei ole kuulunut mitään, joten mietin että katsoiko nuo satunnaisotannalla turvavöitä (kuullut tällaisen tarinan joskus joltain)? Saattaoi olla myös että itsellä oli juuri huomautusnopeuden ylittävä vauhti ja muilla ei mutta mielestäni ajoin edellä ajavaa hiljempaa. Muutenkin yksikään toinen kamera ei välähtänyt 7 km/h ylityksestä, vaikka niitä matkalle sattuikin.
 
Marginaali on kuitenkin 9 km/h, joten ei aivan jatkuvaa kyttäämistä tarvitse tehdä. Vasta jos nopeutesi on enemmän kuin 10 km/h yli rajoitusten tulee rikesakko.


Mulla välähti jouluna. Ajelin reilu tuhat kilometriä lomailemaan, koko matka vakkarilla +7- +8 km/h yli nopeuden, mutta sitten välähti kun nopeus oli 66 km/h 60-alueella jonossa. Kellään muulla ei välähtänyt. Ei ole kuulunut mitään, joten mietin että katsoiko nuo satunnaisotannalla turvavöitä (kuullut tällaisen tarinan joskus joltain)? Saattaoi olla myös että itsellä oli juuri huomautusnopeuden ylittävä vauhti ja muilla ei mutta mielestäni ajoin edellä ajavaa hiljempaa. Muutenkin yksikään toinen kamera ei välähtänyt 7 km/h ylityksestä, vaikka niitä matkalle sattuikin.

Mullakin välähti, tästä jo muutama vuosi aikaa, exällä välähti samalla tiellä. Ei ylinopeuksia, ei postia. Erikoista oli että minut ohitettiin just ennen tolppaa, ohittaja ei päässyt kuvaan, mä pääsin.
 
Väitän että nopeusvalvonta on suurimpia kuskia häiritseviä tekijöitä liikenteessä.

Ehdottomasti. Ei sille ole mitään muuta järkeenkäypää selitystä kuin yksityisautoiluun yleisesti kohdistuva vaino. Edes usein tarjottu rahastus ei ole uskottava syy, koska samat tuotot saataisiin kerättyä halpommin vain kiristämällä autolusta perittäviä maksuja.

Autoilijat pitäisi jotenkin saada laajemmin ymmärtämään, että autoilijat eivät ole vain lypsylehmiä vaan todellisen, ihmisoikeuksia loukkaavan vainon kohteita. Se voisi synnyttää laajan kapinaliikkeen, joka voisi saada jotain muutostakin aikaiseksi.

Miksi **##¤ autoilijat ylipäänsä on nykyisenlaisia lypsylehmiä? Miksi autoilulta nyt perittäviä tuottoja ei peritä tasavertaisesti ja yhtäläisesti kaikilta veronmaksajilta?
 
Ei liity suoraan kameroihin, mutta

Kohtahan se on vaalit ja Persut ovat antaneet ymmärtää olevansa autoilijan puolella...
 
Oli siinä Pastersteinilla oikeakin ajatus, ettei huomautuslappuja lähetettäisi enää lainkaan. Kameran välähdys on tosiaan riittävä muistutus vauhdin sopivuudesta. Lappu vasta sakkorajan jälkeen. Saisivat tuon turhan muistutuslappujen lähettämisen ihan oikeasti lopettaa.
 
Oli siinä Pastersteinilla oikeakin ajatus, ettei huomautuslappuja lähetettäisi enää lainkaan. Kameran välähdys on tosiaan riittävä muistutus vauhdin sopivuudesta. Lappu vasta sakkorajan jälkeen. Saisivat tuon turhan muistutuslappujen lähettämisen ihan oikeasti lopettaa.

Turha niitä on lähetellä, ei sekään ole ilmaista kun heippalappu kulkee postin ja muun kautta vastaanottajalle. Olihan tuossa joku case missä joku oli urakalla keräillyt huomautuksia ja Patteri ajatteli puuttua kuskin ajotapaan ja miettiä josko kortti pois tjn.. Linkki vissiin tässä keskustelussa. No kyse ei ollut mistään ylityksistä, mistä sakkoa saisi. Sanoohan täälläkin moni että ajaa siinä rajoilla, ettei sakkoa tule. Kuten toki itsekin, tai sitten roikun jonkun rekan perässä enkä jaksa ohittaa, jos ohittaminen vauhdilla ei ole mahdollista.
 
Oli siinä Pastersteinilla oikeakin ajatus, ettei huomautuslappuja lähetettäisi enää lainkaan. Kameran välähdys on tosiaan riittävä muistutus vauhdin sopivuudesta. Lappu vasta sakkorajan jälkeen. Saisivat tuon turhan muistutuslappujen lähettämisen ihan oikeasti lopettaa.
Näin oli joo, ehkä jäi hieman painottamatta tuo näkökulma, ihan oikeaoppista olisi lopettaa kys. laput kokonaan. Verorahoista nekin pois.

Salaman välähdyksen luulisi muistuttavan tarpeeksi, ei sitä omaa vauhtia voi kuitenkaan millilleen tietää, jolloin on syytä pohtia omaakin ajovauhtia jos useammin räpsyttää.
 
Oli siinä Pastersteinilla oikeakin ajatus, ettei huomautuslappuja lähetettäisi enää lainkaan. Kameran välähdys on tosiaan riittävä muistutus vauhdin sopivuudesta. Lappu vasta sakkorajan jälkeen. Saisivat tuon turhan muistutuslappujen lähettämisen ihan oikeasti lopettaa.
Ei tuossa olisi sen enempää järkeä. Tuo toimisi about kuukauden, jonka jälkeen sillä välähdyksellä ei olisi enää merkitystä (olettaen että sakotusraja on selvä). Ylipäätään ihan peffasta, että pitää pahimmillaan kuukauden verran odotella lappua, että voi olla varma tuliko sanktiota vai ei.
 
Ei tuossa olisi sen enempää järkeä. Tuo toimisi about kuukauden, jonka jälkeen sillä välähdyksellä ei olisi enää merkitystä (olettaen että sakotusraja on selvä). Ylipäätään ihan peffasta, että pitää pahimmillaan kuukauden verran odotella lappua, että voi olla varma tuliko sanktiota vai ei.
Ihmiset ajaa silloin ainakin kuukauden tai sen odotusajan hieman hiljempaa, koska eivät ole varmoja tuliko siitä sakko vai ei. Varsinkin, jos alla on jo pari sakkoa ja ei ole varma mitä nopeutta sen kameran ohi tuli ajettua.
 
Ei tuossa olisi sen enempää järkeä. Tuo toimisi about kuukauden, jonka jälkeen sillä välähdyksellä ei olisi enää merkitystä (olettaen että sakotusraja on selvä). Ylipäätään ihan peffasta, että pitää pahimmillaan kuukauden verran odotella lappua, että voi olla varma tuliko sanktiota vai ei.
Eihän sitä sillonkaan tietäisi tuleeko sakko vai ei. Kyllä se täällä ainakin vähän hillitsee sitä vauhtia jos on välähtänyt, vaikka tiedossa onkin, ettei sakkoa pitäisi tulla.
 
Mitä hiljentelyä/hillitsemistä se vaatii jos/kun tiedät autosi nopeuden ja rallattelet sakkorajalla salamat vilkkuen menemään ihan tarkoituksella?

Kamerakuvista menee hylkyyn huomattava osa tai sitten niillä on joku logiikka että jos tarpeeksi räplyttelet lyhyen ajan sisään kameroita niin lähettävät vain 1 lapun.

Hihasta ravistan että yleisesti ottaen alle 1/2 räplyistä tulee lappu. Nytkin joulun/uuden vuoden paikkeilla räpsäytin 1,5 viikon sisään 5 kameraa ja 1 lappu, kesällä 5:stä tuli 2 lappua. Monesti satunnaisesta räpsystä ei tule edes lappua...
 
No miten esimerkiksi varoituslapun tuleminen kotiin eroaisi kameran välähdyksestä kun viestii samasta asiasta? Mulle on tullut kehä 1 kamera-aikana siellä n. 20 räpsystä yhdestä lappu kotiin. Ylipäänsä toi kameravalvonta on nykymuodossaan vastenmielistä sen rahankeruutarkoituksen ilmeisyyden vuoksi. Sakkoja nostettu kohtuuttomasti jne.

Ymmärrettävästi poliisin resurssit liikennevalvontaan poliisien suorittamana ovat rajalliset, mutta eikö ylinopeussakkoja voisi ainakin pienten ylitysten osalta kohtuullistaa aika reilustikin? Kuka mukamas ottaa mieluusti edes 50€ sakon? En minä ainakaan. Jos sakot olisivat pienemmät, tuo turha ylivarovaisuus ehkä karisisi, koska edes köyhemmille tuo 50€ sakko ei kaataisi maailmaa kuten 200€ sakko, mutta jos joskus sitten epähuomiossa ajaisi vahingossa vaikka 10 ylinopeutta niin se sakko olisi kohtuullinen ja rikkeen vakavuuteen soveltuva. Korttihan siitä kuitenkin lähtee jos noita monta sattuu ottamaan.

Ylipäänsä toivoisin, että kameravalvonnalle saataisiin kohtuullisilla sakoilla ja käytännöillä luotua sellainen neutraalimpi mielikuva niiden liikenneturvallisuusvaikutuksista eikä pidettäisi yllä tätä rahastusfiilistä.
 
Pidetään nopeusrajoitukset nykyisessä ja lisätään teille kuoppia, mutkia ja routavaurioita, jotta saadaan kuskit pysymään valppaina. Keinot on ainakin halpoja ja tiestön korjausvelan kasvaminen osoittaa, että toteutus on jo alkanut.
:facepalm: -Ei tarvitse lisätä kuoppia, mutkia tai routavaurioita, niitä on jo ja lisää tulee kun ei ole muka rahaa korjata vanhojakaan.... :shifty:
Tai sitten hankkii Jeepin... :cool:
avatar3037_1.gif
 
:sparty:

Kunnon rahastus, ja eikun lisäänyy:tup:

Täällä on yhdelle tielle laitettu muutama kamera, jotka eivät ole edes toiminnassa vielä. Hyvin uutisoitu kuitenkin, joten ei yllätys paikallisille. Tuloksena kaikki ajaa alinopeutta, tiellä jossa on jo valmiiksi turhan alhainen rajoitus.:darra:
Kameroita varmasti enemmän käytössä, niin sakkotulot kasvaa, vaikkakin keskimäärin ajetaan hiljempaa.
 
Nyt joulun pyhinä ajoin nelostien käytännössä päästä päähän ja olihan se kiva katsella millaisiin paikkoihin arvon saunamajuri pastersten on niitä uusia tutkakameroitaan pystytellyt.
Menomatkan päästelin mm. Hartolan ohi jouluisessa jarruttelevien autistien possujunassa vaikka valitsinkin melko aikaisen (05:00) lähtöajankohdan täältä kehäteiden kupeesta.
Liikenneturvallisuutta parantava vaikutus oli huomattava, kun suoralla tiellä kameroiden kohdalla vedettiin pari kymppiä nopeudesta pois jarruvaloja vilkutellen.
 
:facepalm: -Ei tarvitse lisätä kuoppia, mutkia tai routavaurioita, niitä on jo ja lisää tulee kun ei ole muka rahaa korjata vanhojakaan.... :shifty:
Tai sitten hankkii Jeepin... :cool:
avatar3037_1.gif

Seuraava vaihe: Tiet korjataan vain kameroiden kohdalta, jotta saadaan riittävästi verotuloja. :D
 
Ranskalaisyritysten mukaan kaksi kuukautta jatkuneiden protestien hintalappu on kohonnut 60 miljoonaan euroon.
Tuhottu nopeusvalvontakamera Pariisissa torstaina. (KUVA: PHILIPPE LOPEZ / AFP)
Sara Vainio HS
Julkaistu: 10.1. 20:34


KYMMENITTÄIN autoja on poltettu, kauppoja vandalisoitu ja lähes 60 prosenttia maan 3 200 nopeusvalvontakamerasta tuhottu, listasi Ranskan sisäministeri Cristophe Castaner keltaliivien mielenosoitusten aiheuttamia tuhoja torstaina uutistoimisto AFP:n mukaan.

Castanerin mukaan mielenosoittajat ovat ”neutralisoineet ja tuhonneet” peltipoliiseja. Tahallaan aiheutetut tuhot uhkaavat liikenneturvallisuutta ja ihmishenkiä, Castaner sanoi tiedotteessa.

YLI kaksi kuukautta jatkuneet keltaliivien mielenosoitukset alkoivat vastalauseena polttoaineverolle, mutta ovat laajenneet hallituksenvastaiseksi liikkeeksi.

Britannian yleisradioyhtiön BBC:n mukaan mielenosoittajat ovat kutsuneet nopeusvalvontakameroita rahantekovälineiksi, joilla vain viedään rahaa köyhiltä.


BBC:n Pariisin-toimittajan Hugh Schofieldin mukaan maalilla ja mustalla teipillä peitettyjä kameroita näkyy ympäriinsä Ranskan valtateillä.

PITKÄÄN jatkuneet, usein väkivaltaisiksi yltyneet mielenosoitukset ovat pakottaneet monet kaupat ja turistikohteet sulkemaan ovensa erityisesti viikonloppuisin.

Ranskalaisyritykset ovat arvioineet, että protestit ovat tulleet maksamaan niille noin 60 miljoonaa euroa menetettyinä tuloina, kertoo uutistoimisto Reuters.

Elektroniikan jälleenmyyjä FNAC Darty arvioi menettäneensä noin 45 miljoonaa euroa liikkeidensä sulkemisen ja asiakaskadon takia. Lentoyhtiö Air France KLM puolestaan raportoi 15 miljoonan tappioista. Myös suuri päivittäistavarakauppaketju Carrefour ennakoi tappioita.

”Suurin vaikutus tuntuu kivijalkakaupoissa. Mutta vaikutus ulottuu muihinkin, kuten hotelleihin, koska protestit ovat olleet negatiivisia Pariisin turismille”, arvioi Roche Brune Asset Managementin rahoitusjohtaja Merien Mokdad Reutersille.
Ministeri: Keltaliivit ovat tuhonneet yli puolet Ranskan peltipoliiseista

:D
 
Keltaliivit eivät sitten ole ainakaan mitään ympäristönsuojelijoita, tuhoajia kait enimmäkseen...
 
Samanlainen terrori olisi kyllä suomessakin ihan suotavaa. Eiköhän sekin veronkorotuksiin johtaisi, mutta väliäkös sillä kun ne verot kohoaa joka tapauksessa.
 
Tuo kameroiden tuhoaminen olisi kansalaistottelemattomuutta, joten vaikeahan sitä olisi tuomita. Vihreätkin kunnioittavat toisten oikeutta kansalaistottelemattomuuteen.
 
Nyt joulun pyhinä ajoin nelostien käytännössä päästä päähän ja olihan se kiva katsella millaisiin paikkoihin arvon saunamajuri pastersten on niitä uusia tutkakameroitaan pystytellyt.
Menomatkan päästelin mm. Hartolan ohi jouluisessa jarruttelevien autistien possujunassa vaikka valitsinkin melko aikaisen (05:00) lähtöajankohdan täältä kehäteiden kupeesta.
Liikenneturvallisuutta parantava vaikutus oli huomattava, kun suoralla tiellä kameroiden kohdalla vedettiin pari kymppiä nopeudesta pois jarruvaloja vilkutellen.

Onpa tullut itsekin todistettua näitä paskat housuissa jarruttelijoita Lusi-Vaajakoski -pätkällä. Ei niissä taida vielä olla edes kameroita, ainakaan jouluna ei vielä ollut. Sitten kun alkaa välkkymään, mennään ehkä vielä enemmän alinopeutta. Koko matkalla.
 
Kauppalehti kertoo Kiinan teknologiasta ja tiedonsiirron nopeudesta;
"Siinä missä vaikkapa Suomessa poliisin kameratolpan välähdettyä kuski saa odotella mahdollista sakkolappua postitse, pamahtaa Kiinassa viesti rangaistusmaksusta välittömästi WeChat-pikaviestimeen, josta sen voi myös samantien maksaa."
 
Kauppalehti kertoo Kiinan teknologiasta ja tiedonsiirron nopeudesta;
"Siinä missä vaikkapa Suomessa poliisin kameratolpan välähdettyä kuski saa odotella mahdollista sakkolappua postitse, pamahtaa Kiinassa viesti rangaistusmaksusta välittömästi WeChat-pikaviestimeen, josta sen voi myös samantien maksaa."
Olisi tuo teknisesti mahdollista meilläkin, mutta esteenä on mm. aika monta tietosuojapykälää matkalla, joista kiinalaiset eivät välitä.
 
Onpa tullut itsekin todistettua näitä paskat housuissa jarruttelijoita Lusi-Vaajakoski -pätkällä. Ei niissä taida vielä olla edes kameroita, ainakaan jouluna ei vielä ollut. Sitten kun alkaa välkkymään, mennään ehkä vielä enemmän alinopeutta. Koko matkalla.
Viikonloppuna ajoin Helsingistä Hartolaan ja kamerathan ovat olleet jo pitkään siellä, mutta kameroista varoittavat liikennemerkit puuttuivat, joten eivät varmaan Lusi-Hartola-välillä ole vielä käytössä.

Positiivinen havainto on se, että ainakin tuolla pätkällä kaikki kamerat ovat risteysalueilla eikä yhtäkään ole sijoitettu ohituspätkien kohdille.
 
Viikonloppuna ajoin Helsingistä Hartolaan ja kamerathan ovat olleet jo pitkään siellä, mutta kameroista varoittavat liikennemerkit puuttuivat, joten eivät varmaan Lusi-Hartola-välillä ole vielä käytössä.

Positiivinen havainto on se, että ainakin tuolla pätkällä kaikki kamerat ovat risteysalueilla eikä yhtäkään ole sijoitettu ohituspätkien kohdille.
Joo ei oikeastaan voi sijoituspaikkoja moittia tällä kertaa.

Vaajakoskella etelään päin on muistaakseni jo varoitustaulu. Olikohan niin että jollekin se ensimmäinen tolppa jo välähti?
 
Joo ei oikeastaan voi sijoituspaikkoja moittia tällä kertaa.

Vaajakoskella etelään päin on muistaakseni jo varoitustaulu. Olikohan niin että jollekin se ensimmäinen tolppa jo välähti?
Sellainen huomio noista uusista tolpista, että paljon vaikeampi havaita kuin vanhat, joten voi olla, että näitä missaa helpommin.

Oliko muuten niin, että näissä uusissa on aina kamerat toisin kuin vanhoissa, joissa on vain muutama kamera per x tolppaa ja kameran paikkaa vaihdellaan?
 
Sellainen huomio noista uusista tolpista, että paljon vaikeampi havaita kuin vanhat, joten voi olla, että näitä missaa helpommin.

Oliko muuten niin, että näissä uusissa on aina kamerat toisin kuin vanhoissa, joissa on vain muutama kamera per x tolppaa?
Jos en ihan väärin muista niin ei ole. Sama vaihtosysteemi kuin vanhoissa tolpissa.
 
Jos en ihan väärin muista niin ei ole. Sama vaihtosysteemi kuin vanhoissa tolpissa.
No toi on mun mielestä hyvä, joku todennäköisyyksiin perustuva pelastus, jos lipsahtaa. Eniten tässä tolppahommassa ottaa päähän se, että rangaistusta käytetään budjettirahoitukseen. Jos tolppasakot luovutettaisiin täysimääräisesti väärinpäin olevien kivien kääntämiseen oikeinpäin, niin ei harmittaisi läheskään niin paljon.
 
No toi on mun mielestä hyvä, joku todennäköisyyksiin perustuva pelastus, jos lipsahtaa. Eniten tässä tolppahommassa ottaa päähän se, että rangaistusta käytetään budjettirahoitukseen. Jos tolppasakot luovutettaisiin täysimääräisesti väärinpäin olevien kivien kääntämiseen oikeinpäin, niin ei harmittaisi läheskään niin paljon.
Selkeä tolpasta kertova liikennemerkki ennen joka tolppaa kuten ruotsissa ja tolpat risteysalueille. Liikennemerkki kehoittaa hidastamaan tolppaan ja onnettomuusriskisempi paikka onkin turvallinen.

Ainiin, tolla ei saa sakkotuloja...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom