Ylinopeus (kameravalvonta)

Onko muut tehnyt havaintoa kehä 3 idässä siinä vantaan ikean lähellä kohtuullisen herkäksi säädetty kamera. Audin digimittari näyttää 86@80 ja väläyttää -3 km/h vähennyksellä siis ~81-82. No kyllähän se poliiseillekkin pitää olla töitä vaikka sitten pasilassa kuvia katsomassa :D
Liekö jotkut tolpat/välillä katsoo turvavyönkäyttöä tms. Viime syksynäkin Hangon tietämillä armeijan vehkeillä koko kolmen letkalle välähti peräkkäin ja liikaa nopeutta Sisuilla ei varmasti ollut. Voihan sieltä varoituskin tulla, tai foliohattu päähän ja räpsivät salamaa ihan vaan peloitellakseen.
 
Joku maalasi Tuusulan uudet peltipoliisit käyttökelvottomiksi – "Typerää yhteiskunnan varojen tuhlausta", kommentoi ylikomisario
Jollain mennyt hermot. :D

13-3-10199743.jpg
Eikös joku poliisi todennut, että olisi hyvä, jotta kamerat olisivat räikeämmän värisiä, niin ne olisivat paremmin näkyvissä. Joku on nyt ajatellut auttaa poliisia tässä. Tuo olisi itseasiassa aikä hyvä väri noille.
 
Viimeksi muokattu:
Liekö jotkut tolpat/välillä katsoo turvavyönkäyttöä tms. Viime syksynäkin Hangon tietämillä armeijan vehkeillä koko kolmen letkalle välähti peräkkäin ja liikaa nopeutta Sisuilla ei varmasti ollut. Voihan sieltä varoituskin tulla, tai foliohattu päähän ja räpsivät salamaa ihan vaan peloitellakseen.
Vaikka katsoisikin, ei ne siitä saa sakottaa. Vain ylinopeudesta.
 
Harmaa on sakkotulojen kannalta hyvä, mutta muuten keltainen olisi huippu. Näkyisi varmasti kaukaa.
Varsinkin jos ne uudemmat kamerat on pienempiä.

SpeedCamera-2 (2).jpg.gallery.jpg
 
Yksi kaveri ajoi viikolla 60km/h alueella 64kmh tutkaan ja poliisi vähensi siitä 3kmh, jolloin ylitykseksi jäi 1kmh. Sakko 140€ :geek:

Alkaa olemaan ajelu melkoista mittarin ja GPS:n kyttäystä...

Siis onko tää nyt jo käytäntö Suomessa?

Tekisi mieli sanoa, että paskapuhetta tämä, että sakon olisi saanut 1km/h ylityksestä. Eiköhän tuossa ole jotain muutakin ollut, jos on sakon saanut esim. valot eivät ole toimineet kunnolla tms.
 
Tekisi mieli sanoa, että paskapuhetta tämä, että sakon olisi saanut 1km/h ylityksestä. Eiköhän tuossa ole jotain muutakin ollut, jos on sakon saanut esim. valot eivät ole toimineet kunnolla tms.

Epäilen kanssa tuota. Viimeviikolla ajelin itse just 60km/h alueella 64km/h kameratolpan ohi. Jotain siinä kohdalla välähti, mutta kotona autokamerasta katsottuna se ei ainakaan kamera ollut vaan todennäköisesti heijastus vastaantulleesta krominhohtoisesta jenkkiautosta.
 
Onko muut tehnyt havaintoa kehä 3 idässä siinä vantaan ikean lähellä kohtuullisen herkäksi säädetty kamera. Audin digimittari näyttää 86@80 ja väläyttää -3 km/h vähennyksellä siis ~81-82. No kyllähän se poliiseillekkin pitää olla töitä vaikka sitten pasilassa kuvia katsomassa :D
Itselleni välkkyi eilen tuo samainen pönttö. Samalla nopeudella ajanut aina tuosta. Suoraan sanottuna en tiedä yhtään paljonko -89 penarissa mittari valehtelee, kun ei ole edes alkuperäinen mittaristo. Ajettiin siinä viitisen autoa letkassa hyvinkin samalla nopeudella ja mulle välähti. Varmaan ajoin juuri sillä hetkellä sen 0,25 km/h kovempaa kuin edessä oleva. Kait sieltä jonkun 50e pikavoiton saa, taas yksi vaarallinen kaahari saatu kiinni ja kuolonkolarilta vältytty.
 
Itselleni välkkyi eilen tuo samainen pönttö. Samalla nopeudella ajanut aina tuosta. Suoraan sanottuna en tiedä yhtään paljonko -89 penarissa mittari valehtelee, kun ei ole edes alkuperäinen mittaristo. Ajettiin siinä viitisen autoa letkassa hyvinkin samalla nopeudella ja mulle välähti. Varmaan ajoin juuri sillä hetkellä sen 0,25 km/h kovempaa kuin edessä oleva. Kait sieltä jonkun 50e pikavoiton saa, taas yksi vaarallinen kaahari saatu kiinni ja kuolonkolarilta vältytty.

Eikai nykyään enää noin halvalla selviä?
 
Samaa meinasin kirjoitella, taitaa olla 170e minimiylitys rikesakkona jossen väärin muista, tarkastakoon ken jaksaa.
No helvetti, katotaan jos selviäis jollain ilveellä huomautuksella, ylitys kun oli hyvinkin lievä. Eipä tästäkään mahollisesta sakosta valtion kassa mitään hyötynyt, yhteen mökkireissuun tämän johdosta vähemmän varaa. Ajellaan jatkossa taas inan verran hitaammin niin säästöö muutama tippa bensiiniäkin.
 
No helvetti, katotaan jos selviäis jollain ilveellä huomautuksella, ylitys kun oli hyvinkin lievä. Eipä tästäkään mahollisesta sakosta valtion kassa mitään hyötynyt, yhteen mökkireissuun tämän johdosta vähemmän varaa. Ajellaan jatkossa taas inan verran hitaammin niin säästöö muutama tippa bensiiniäkin.

Jos se oli 80km/h alue, niin pitäisi selvitä vähän halvemmalla. 2 vuotta sitten tuli itelle 42km/h nopeudesta (tekninen vähennys tehtynä) 30km/h alueella tuo 170€ sakko. Toisaalta ymmärtää, että sille 30km/h rajoitukselle on syynsä mutta kyllä se silti *tutti. Varsinkin kun se kamera-auto oli heti bussipysäkin jälkeen pienssä ylämäessä puiden varjossa :D

Tuostahan nuo sakkorajat löytyy: LIIKENNERIKOS: Ylinopeussakko & rikesakko - Määrä & sakotuskäytäntö
Näemmä itellä oli aika lähellä ettei olis tullut 200€ maksettavaa.
 
Jos se oli 80km/h alue, niin pitäisi selvitä vähän halvemmalla. 2 vuotta sitten tuli itelle 42km/h nopeudesta (tekninen vähennys tehtynä) 30km/h alueella tuo 170€ sakko. Toisaalta ymmärtää, että sille 30km/h rajoitukselle on syynsä mutta kyllä se silti *tutti. Varsinkin kun se kamera-auto oli heti bussipysäkin jälkeen pienssä ylämäessä puiden varjossa :D

Tuostahan nuo sakkorajat löytyy: LIIKENNERIKOS: Ylinopeussakko & rikesakko - Määrä & sakotuskäytäntö
Näemmä itellä oli aika lähellä ettei olis tullut 200€ maksettavaa.
Onpas nämäkin taulukot ihan nopalla heitettyjä. 30 alueella ajat 50% sallittua kovempaa niin selviät 170€. Jos ajat 120 alueella alle prosentin ylinopeutta niin köyhdyt 140€.
 
Itselleni välkkyi eilen tuo samainen pönttö. Samalla nopeudella ajanut aina tuosta. Suoraan sanottuna en tiedä yhtään paljonko -89 penarissa mittari valehtelee, kun ei ole edes alkuperäinen mittaristo. Ajettiin siinä viitisen autoa letkassa hyvinkin samalla nopeudella ja mulle välähti. Varmaan ajoin juuri sillä hetkellä sen 0,25 km/h kovempaa kuin edessä oleva. Kait sieltä jonkun 50e pikavoiton saa, taas yksi vaarallinen kaahari saatu kiinni ja kuolonkolarilta vältytty.

Huoli pois, ei sieltä varmaan sakkoa tule jos ei edellisellekään edes välähtänyt.

Vaikka IS:n toimittaja taisi muutaman kameran saada säännöllisesti välähtämään jopa alinopeudella, on se luullakseni harvinaista, ja kuvia saatetaan ottaa muistakin syistä kuin ylinopeudesta. Itsekin olen monesti seurannut adaptiivisella vakkarilla edessä olevaa jolle on välähtänyt, mutta itselleni ei.

Ja yleensä saa olla ihan kunnolla ylinopeutta ennen välähdystä. Tänäänkin ajelin 15 tolpan ohitse jokaiseen 7km/h todellista ylinopeutta, yksikään ei välähtänyt. Ajan aina tolppiin 10km/h yli rajoituksen mittarin mukaan, välähdyksiä kertyy ehkä muutama kuukaudessa. Edes huomautuksia ei ole tullut kotiin asti.
 
Itselleni välkkyi eilen tuo samainen pönttö. Samalla nopeudella ajanut aina tuosta. Suoraan sanottuna en tiedä yhtään paljonko -89 penarissa mittari valehtelee, kun ei ole edes alkuperäinen mittaristo. Ajettiin siinä viitisen autoa letkassa hyvinkin samalla nopeudella ja mulle välähti. Varmaan ajoin juuri sillä hetkellä sen 0,25 km/h kovempaa kuin edessä oleva. Kait sieltä jonkun 50e pikavoiton saa, taas yksi vaarallinen kaahari saatu kiinni ja kuolonkolarilta vältytty.

Meinasin just että laittaneet huomautus herkäksi kyseisen tolpan jos 7 km/h pitää rikesakkoon olla ylinopeutta josta on siis otettu -3 varmuusvähennys, eli 90 km/h ensimmäinen sakotettava nopeus ja 86 mittarivauhdilla jo kuvailee. Tuskin edes kirjeellä muistavat saatika maksullisella sellaisella.
 
Meinasin just että laittaneet huomautus herkäksi kyseisen tolpan jos 7 km/h pitää rikesakkoon olla ylinopeutta josta on siis otettu -3 varmuusvähennys, eli 90 km/h ensimmäinen sakotettava nopeus ja 86 mittarivauhdilla jo kuvailee. Tuskin edes kirjeellä muistavat saatika maksullisella sellaisella.

Useamman huomautuskirjeen saanut kuukauden sisään Kehä ykköseltä 3 kilsan ylinopeudesta. :D Että saattapa hyvinkin tulla huomautus jos sillä päällä ovat xD
 
Ovat ruvenneet Latviastakin lähettelemään lappuja kameratolpista. Aiempina vuosina ei ole tarvinnut niistäkään välittää. Varsin kiusallinen tilanne paljon reissaavalle, mutta toisaalta hinta on 20-40e/lappu riippuen millä alueella ylitys on sattunut ja kuinka paljon. Tämä siis ainakin +20 kmh asti, joten ei paha sinänsä.
 
Ei jäänyt. Jotain pahaa on ilkeä kuski kuitenkin tehnyt. Niin on aina ollut ja on aina oleva.
Joo näinhän se on. Ei varmasti kelpaa selitykseksi että poutapilvisellä säällä tyhjällä motarilla ajaa 21km/h ylinopeutta. Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen selvästi. :facepalm:
 
itellä 14vuotta sitten ajoin 80km/h alueella 36km/h yli tutkaan. maijan kyydissä konstaapeli katteli ikkunasta ja puheli itekseen ääneen, kyllähän tuolla nii nätti ilman aurinkopaistaa selkee keli ja tie aivantyhjää ettet sie vaaraa aiheuttanu. sainvaa huomautuksen.
 
Vain tilaajille... :btooth:
Jahas.. oli se auki kaikille. Näköjään jos kulkee amppareiden kautta niin saa auki ilmaiseksi. :D

Tieliikennelakiesityksessä olevaan ajoneuvokohtaiseen liikennevirhemaksuun sisältyvä ajoneuvon omistajan tai haltijan käänteinen todistustaakka lienee perustuslain vastainen, pääteltiin Tekniikan Maailman uudistuvan tieliikennelain analyysissa. Lakiesitystä täytyy näiltä osin muuttaa.

Liikenneoikeusyhdistyksen puheenjohtaja Risto Tuori on tuonutesiin mielenkiintoisen porsaanreiän. Jos laki vahvistettaisiin ehdotetussa muodossaan, osa yli 20 km/h:n ylinopeuksista saattaa jäädä kokonaan seuraamuksitta.

Tieliikennelaissa ei enää olisi pykälää, jonka perusteella liikennerikkomuksesta voidaan tuomita sakko, koska sakon sijaan ehdotetaan liikennevirhemaksua. Tämä hallinnollinen maksu voitaisiin esityksen mukaan kuitenkin määrätä enintään 20 km/h:n ylinopeudesta. Suuremmat ylitykset käsiteltäisiin rikoslain perusteella.

TÄHÄNASTISEN KÄYTÄNNÖNmukaan liikennerikkomuksesta ei ole kuitenkaan rikoslain perusteella rangaistu, jos tienkäyttäjän menettely on ollut omiaan aiheuttamaan vain vähäistä vaaraa. Suurempi ylinopeus kuin 20 km/h voidaan lievissä tapauksissa hyvinkin tulkita tällaiseksi liikennerikkomukseksi. Silloin siitä ei voitaisi määrätä sen enempää sakkoa kuin liikennevirhemaksuakaan.

Liikenne- ja viestintäministeriöstä kuitenkin täsmennettiin keskiviikkona tämän artikkelin julkaisun jälkeen, että ehdotukseen tieliikennelain uudistamisesta ei sisälly aukkoa ylinopeuksien osalta.

Ministeriön mukaan uutisointi ”perustuu tulkintaan, joka ei vastaa uutta tilannetta”.

Ohessa ministeriön lausunto asiasta:

”Lainsäädännön tulkinnassa oikeusjärjestelmää tarkastellaan kokonaisuutena. Lakiehdotus muuttaa nykyistä kokonaisuutta. Lakiehdotuksen lähtökohta ja tavoite on, että tieliikennelain liikennerikkomuksen ja rikoslain liikenneturvallisuuden vaarantamisen välinen suhde tulee muuttumaan.”

”Tämä tarkoittaa sitä, että toisin kuin nyt, liikennevirhemaksulla rangaistavat teot ja niiden seuraukset on määritelty uudessa tieliikennelaissa. Vakavammat teot on säädetty rangaistaviksi rikoslain perusteella.”

”Käytännössä hallituksen esitys tarkoittaa seuraavaa: Jos henkilö kuljettaa ajoneuvoa yli 20 km/h ylinopeudella ja jää siitä kiinni, hän saa jatkossa sakon rikoslain mukaan liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Alle 20 km/h ylityksestä määrätään kiinteä liikennevirhemaksu.”

”Ongelmaa ei tule myöskään poliisin tulkintaohjeista. On selvää, että ne muutettaisiin vastaamaan uudistuvaa lainsäädäntöä ja uutta tieliikenteen seuraamusjärjestelmää.”

Juttua päivitetty 30. toukokuuta kello 21:14. Lisätty artikkeliin liikenne- ja viestintäministeriön kannanotto aiheeseen sekä muokattu otsikkoa
 
Tuo todistustaakan kääntäminen tuskin menee läpi edellämainituista syistä. Tällöin on mielestäni tuo koko virhemaksusysteemi on tarpeeton, koska voidaan jatkaa ihan sakkoja jakelemalla.
 
Muistan lukeneeni ettei noista kameratolppien kuvista vois jaella moisista sakkoja.
Juuri näin.

Tiesitkö? Peltipoliisin nappaaman kuvan saa maksutta itselle – tätä kaikkea kuviin tallentuu
Voiko kamerakuvan perusteella saada lisäsakon, jos kuski puhuu kännykkään tai ei käytä turvavöitä?

– Tulevaisuudessa luultavasti voi, jos lausuntokierroksella oleva tieliikennelain kokonaisuudistus hyväksytään ehdotetussa muodossa. Nykyään vain ylinopeudesta tai linja-autokaistan noudattamatta jättämisestä voidaan lähettää rikesakko.
 
juu mutta mikä järki on lähetellä turhia lappuja?

itse sain "huomautuksen" ja muistutuksen ylinopeuden vaaroista 53 oli vauhtia 50 alueella.

ei mitään järkeä, ko. tolppa on vielä alamäessä...
 
Rajoituksille on muitakin syitä kuin työmiehet.

Tuo juurikin ihmetyttää. Ei uskalleta ajaa sakon pelossa 100 alueella 120km/h, mutta tietyömaalla 30-50km/h alueilla on ok ajella esim. 25km/h ylinopeutta. Ihan samanlainen rajotus se on kuin kiinteäkin :eek: Taitaa suurin syy olla perään kerääntynyt jono ja "ryhmäpaine" kun ne nopeudet nousee tuollaisissa paikoissa tai ei laske tarpeeksi.
 
Uudet hienot kamerat tulee. :)

Uusi peltipoliisi kykenee seuraamaan autoa jo 150 metrin etäisyydeltä

Poliisi hankkii vuosina 2018–23 ajonopeuksien valvontaan 150 uudentyyppistä kamerajärjestelmää. Uusia kameroita varten pystytetään noin 500 tolppaa.
Vanhanmallisia kameroita on käytössä 135 kappaletta, mutta niitä varten on pystytetty yli 900 tolppaa.

Uusien kameroiden tullessa käyttöön kiinteiden laitteistojen nopeudenmittaustekniikka vaihtuu. Uudet automaattivalvontalaitteistot mittaavat ajoneuvojen
nopeutta kehittyneellä tracking radar -tutkatekniikalla. Tutka seuraa kohteen aikaa, nopeutta, etäisyyttä, suuntaa ja ajokaistaa koko sen ajan, kun kohde on
tutkan kentässä. Uusi tekniikka havaitsee myös moottoripyörien ylinopeudet. Pelkkä kameran edessä olevan anturin kohdalla hidastaminen ei siis jatkossa riitä,
vaan kameran kohdalla pitää hidastaa entistä pidemmällä pätkällä.
 
Eli siis tutkanpaljastin maksaa entistä paremmin hintansa takaisin.. Nehän yltävät reippaasti tuota pidemmälle..
Tomtomilla ja varmaan muillakin on softa, joka hälyttää kameratolpasta 400m ennen tolppaa. Toki tutkanpaljastin auttaa sivuuttamaan tyhjät tolpat, mutta tavanomaisesti tolppia on sen verran harvassa, ettei niistä nyt kauheaa vaivaa jarruttelun suhteen ole.
 
Saapa nähdä muistaako noita riittävän ajoissa. Työmatkalla olevat tolpat muistaa jo kuitenkin hyvin ulkoa missä kohtaa ovat. Eikö nuo kuitenkin näköyhteyden tarvi?
 
Saapa nähdä muistaako noita riittävän ajoissa. Työmatkalla olevat tolpat muistaa jo kuitenkin hyvin ulkoa missä kohtaa ovat. Eikö nuo kuitenkin näköyhteyden tarvi?
Tarvii joo, pitää olla suora yhteys koska tutkaanhan toi perustuu. Poliisihan voi tutkata käsitutkalla paljon kauempaakin, mutta noilla varmaan yleisesti se liikennemäärä + automatiikka pakottaa suht lyhyeen etäisyyteen. En usko, että tollaset toimis välttämättä edes jollain 150m tehokkaalla kantamalla vaikkapa kehä1 liikennemäärillä kun on useempi kaistakin.
 
Tarvii joo, pitää olla suora yhteys koska tutkaanhan toi perustuu. Poliisihan voi tutkata käsitutkalla paljon kauempaakin, mutta noilla varmaan yleisesti se liikennemäärä + automatiikka pakottaa suht lyhyeen etäisyyteen. En usko, että tollaset toimis välttämättä edes jollain 150m tehokkaalla kantamalla vaikkapa kehä1 liikennemäärillä kun on useempi kaistakin.

No sittenhän sellaisen varmaan ehtii vielä huomatakin ennenkuin oppii paikan.
 
Höh, ei ole ne kehä3:n uudet tolpat vielä uuden mallisia vaan jyrsivät anturit asvalttiin.
Eikös ne pitänyt alkuun tulla vain tyyliin 4-tielle testiin ja kokemusten jälkeen laajempaan käyttöön. Etelän kehätie on hieman "huono" testaukseen, vaikka toisaalta mikä sen parempikaan paikka.
 
Eikös ne pitänyt alkuun tulla vain tyyliin 4-tielle testiin ja kokemusten jälkeen laajempaan käyttöön. Etelän kehätie on hieman "huono" testaukseen, vaikka toisaalta mikä sen parempikaan paikka.
Ensimmäinen uuden tekniikan kamera asennettiin toissapäivänä Ouluun Kajaanintien ja Ratakadun risteykseen valvomaan ylinopeuksia ja liikennevalon noudattamista.

Uusi valvontalaitteisto Kajaanintien ja Ratakadun risteykseen – seuraa myös liikennevalojen noudattamista

On vielä testivaiheessa, joten varsinaista valvontakäyttöä ei uutisen mukaan vielä ole.
 
On muuten ohittamisen kannalta harvinaisen persuksista nuo uudet tolpat, nykyisethän ei sakkoa ohittajalle anna, kun eivät vastaantulijan kaistaa valvo.

Toinen mitä mietin on, että meneekö nyt siihen, että joka kyltille pitää jarruttaa, ettei napsahda sakkoa rahoituksen vaihtuessa esim 100->80. Nykyään siinä kuitenkin yleensä on vähän rullausvaraa ennen antureita, tai jos ei olekaan niin tolpan näkee ja tietää jarruttaa.
Rajoituksille on muitakin syitä kuin työmiehet.
Joskus on joskus ei.

Kyllä noita työmaakylttejä usein unohdellaan ilman mitään syytä teille. Ja tämän takia niitä ei myöskään autoilijat eivät niitä aina kunnioita, kun kyltin laittajat eivät oikein kunnioita autoilijoita.
 
Viimeksi muokattu:
Taas haukutaan väärää puuta; 99%
Melusaasteesta kesällä tulee moottoripyöristä. Viriputkea kiinni joka toisessa, joka toinen taas joku helvetin custom...
Hau hau hau. Bussit, rekat ja ratikat onkin hiljaisia.. saatika jatkuvat työkoneet.

Kovaääniset moottoripyörät ei yleensä kauaa samassa kohtaa häiritse. Pakoputkettomat ja tehottomat mopot kylläkin.

Voin myös sanoa että tuon mittarin lukema ei kelpaisi suomessa sakotukseen. Aika tarkkaan säädetty miten pyörän melua tulee mitata, eikä siihen kykene moni katsastusmieskään. ;)

Toki jos tuo mittaisi ja sakottaisi vain yöaikaan niin siitä vain. :)
 
Hau hau hau. Bussit, rekat ja ratikat onkin hiljaisia.. saatika jatkuvat työkoneet.

Kovaääniset moottoripyörät ei yleensä kauaa samassa kohtaa häiritse. Pakoputkettomat ja tehottomat mopot kylläkin
Ei kyllä heti tule mieleen koska viimeksi olisi esim. 2km päästä ajava rekka häirinnyt, tai edes kuulunut.

Hiton usein taas päivässä kuulee reippaasti pidemmällekin kun joku sankari vetää taajamassa kolmoselle täyskiihdytyksen rajoittimelle kyykkärillä, tms.
 
Kovaääniset moottoripyörät ei yleensä kauaa samassa kohtaa häiritse.

Se on totta joo, tossa kun ne vetelee 120+ km/h meidänkin talon ohi 50 km/h alueella, niin ovat kyllä nopeammin pois silmistä kuin mopot. Meteli tosin kuuluu jo pitkän matkan päästä ennen kuin tulevat näkyviin, ja jatkuu vielä pitkään näköpiiristä poistuttuaankin...

Henkilökohtaisesti noille veijareille toivon lähinnä kolaria rekan perävaunun kanssa ja pikaista kuolemaa. Tällä alueella kun esim. bussipysäkeille pitää hyppiä tien yli toisen puolen pientareille, niin tuollaiset sikamaista ylinopeutta muun liikenteen seassa ajavat kusipäät aiheuttaa melko suuria onnettomuusriskejä.
 
On muuten ohittamisen kannalta harvinaisen persuksista nuo uudet tolpat, nykyisethän ei sakkoa ohittajalle anna, kun eivät vastaantulijan kaistaa valvo.

Toinen mitä mietin on, että meneekö nyt siihen, että joka kyltille pitää jarruttaa, ettei napsahda sakkoa rahoituksen vaihtuessa esim 100->80. Nykyään siinä kuitenkin yleensä on vähän rullausvaraa ennen antureita, tai jos ei olekaan niin tolpan näkee ja tietää jarruttaa.

Joskus on joskus ei.

Kyllä noita työmaakylttejä usein unohdellaan ilman mitään syytä teille. Ja tämän takia niitä ei myöskään autoilijat eivät niitä aina kunnioita, kun kyltin laittajat eivät oikein kunnioita autoilijoita.
Saisivat tutkata useammin tietyömaiden kohdalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom