Digitalisaatioaikana on helppo eritellä käyttötapaukset "auto on pysähtyneenä" ja "auto on liikkeellä" ja käyttäytyä käsijarrun kanssa eri tavoin. Se, että käsijarru päällä ei voi lähtä liikkeelle ei tarvi mitenkään estää käsijarrun käyttöä auton liikkuessa.Digitalisaatioketjussa oli juttua varajarrujärjestelmästä, jos se on toteutettu seisontajarrulla, ja tai seisontajarrun ohjauksella , niin liikkeellä ollessa se on sitten varajarru, joten jos autossa ei ole estoa lähteä liikkeelle käsijarrupäälle, niin se liikkeessä sitten varajarru.
Se oli syy sen päivän toiseen Ioniq 5 -pyörähdykseen (motarilla kaiteeseen ohitustilanteessa). Peilijääkelillä regen täysillä ajaminen nyt vaan ei ole järkevää. Toki hyvä tietotekniikka osaisi sitäkin vähän haistella ja pudottaa vähintään puoliväkisin regenin pois siltä ajokertaa.Tarina toi mieleen että "kaasupolkimella" jarruvoiman ohjaus.