Vanhemmat teslat johonkin 2016 asti oli mahd. tuplalaturiin 22kw. Sen option korvas omastkin löytyvä 17kw laturi.Onko muuten muissa kuin Renault Zoessa 22kW AC-lataus?
Ja tämä kun tulee esim. Model 3:ssa oletuksena, niin en ihmettele että niitä näkyy paljon (itselläkin se). Sopii mukavasti tummennetun lasikaton kanssa. Toki näin talvisin paskan lentäessä sitä aina miettii, että mitäs jos olisi jokin muu kuin valkoinen.Mites helmiäisvalkoinen? Se kun on yleensä se kallein valittavissa oleva väri..
Muistelisin että Mersuihin (ainakin EQS) ja eTroneihin saa 22kw laturin optiona.Vanhemmat teslat johonkin 2016 asti oli mahd. tuplalaturiin 22kw. Sen option korvas omastkin löytyvä 17kw laturi.
Missä autossa (topikissa sähköautoissa)? Ei ainakaan VW/Tesla.Mites helmiäisvalkoinen? Se kun on yleensä se kallein valittavissa oleva väri..
Eikai Teslalla ole helmiäisvalkoinen, eikö se ole helmen valkoinen?Ja tämä kun tulee esim. Model 3:ssa oletuksena, niin en ihmettele että niitä näkyy paljon (itselläkin se). Sopii mukavasti tummennetun lasikaton kanssa. Toki näin talvisin paskan lentäessä sitä aina miettii, että mitäs jos olisi jokin muu kuin valkoinen.
Kai se on sitten miksi tämän tulkitsee. Mut joo, se siitä maali offtopicista.Eikai Teslalla ole helmiäisvalkoinen, eikö se ole helmen valkoinen?
Edit nyt kun asiaa tutkin niin multicoat on metalliväri. Ei helmiäisväri.
Ainakin omassa Peugeot e-208 GT:ssä. Myös aikaisemmassa Tojossa oli helmiäisvalkea kallein väri, mutta se toki oli vain hybridi.Missä autossa (topikissa sähköautoissa)? Ei ainakaan VW/Tesla.
Toyotalla se voi johtua siitä ettei muita helmiäisvärejä ole kuin valkoinen noissa hybrideissä (ainakaan webbisivut eivät anna muita helmiäisvärejä edes valita). Itselläni ei ole helmiäisvärinä ollut kuin Evoquessa helmiäismusta, mutta LR:llä helmiäisvalkoinen on saman hintainen kuin normaali metallivärit, halvempi kuin muutama muu väri.Ainakin omassa Peugeot e-208 GT:ssä. Myös aikaisemmassa Tojossa oli helmiäisvalkea kallein väri, mutta se toki oli vain hybridi.
Ota helppo vari myyda ja sitten kun saat niin teippaa kivan varikseksi.Ankeinta sähköautossa on tuo hankintatuki… Sain välttämättömät tingittyä sen alle niin kynnys mennä yli kasvaa… Eli mulle tulee se semi-ankea Audin harmaa.
Plus suojaa maalipintaa, saat tasan haluamasi värin joka voi olla tavanomaista huomattavasti rohkeampi eikä haittaa jälleenmyyntiä.Ota helppo vari myyda ja sitten kun saat niin teippaa kivan varikseksi.
Pakko kyllä sanoa, että aurovioletti oli rahan arvoinen. Toimi helkkarin hyvin advanced paketin, tummien lasien, sekä panoraamakaton kanssa yhteen eikä yhtään harmita, ettei tullut s-line pakettia ruksittua.Ankeinta sähköautossa on tuo hankintatuki… Sain välttämättömät tingittyä sen alle niin kynnys mennä yli kasvaa… Eli mulle tulee se semi-ankea Audin harmaa.
Helmiäisväriä ja metalliväriä ei pidä sekoittaa keskenään. Helmiäisvärissä on kolme eri kerrosta vs. Metallivärin kahteen kerrokseen.Toyotalla se voi johtua siitä ettei muita helmiäisvärejä ole kuin valkoinen noissa hybrideissä (ainakaan webbisivut eivät anna muita helmiäisvärejä edes valita). Itselläni ei ole helmiäisvärinä ollut kuin Evoquessa helmiäismusta, mutta LR:llä helmiäisvalkoinen on saman hintainen kuin normaali metallivärit, halvempi kuin muutama muu väri.
Tosin, Land Roverillakin helmiäisvalkoinen on halvempi kuin Teslalla perus musta..
Tiedän varsin hyvin. Totesin vain heilläkin helmiäisvalkoisen olevan heillä se halvin helmiäisväri, jota saa metallivärin hinnalla.Helmiäisväriä ja metalliväriä ei pidä sekoittaa keskenään. Helmiäisvärissä on kolme eri kerrosta vs. Metallivärin kahteen kerrokseen.
Hmm. Jos tuollaisen nopeuden saat kunnon pakkaskeleillä pian katuparkista lähdettyä ja ilman pumppaavaa rekuperointia laturille ajaessasi, niin se tarkoittanee että autossasi on jotain uudempaa softaa, jota vanhemmista ID.4 autoista ei vielä löydy. Mikä ei ole ollenkaan mahdotonta. Jos autosi on ollut sinulla vasta kuukauden, niin voi olla että siihen on jo valmistajalla asennettu pikalatausta nopeuttava päivitys jota me muut vielä odotamme.Omalla kohdalla k-lataus antaa sitä 46+kWh nopeutta kyllä poikkeuksetta? Toki oman cittarin laturit on hallissa, mutta auto ajetaan sinne katuparkista (id4 gtx).
Oli Teslassakin alun perin, mutta vaihdettiin 2019/2020 vaihteessa ilmaiseksi perusväriksi. Sitä ennen vajaa 2000 M3:een.Missä autossa (topikissa sähköautoissa)? Ei ainakaan VW/Tesla.
Aika vaihtelevasti tietoa. Viimevuoden uutisissa lukee ettei vetopainoa ole varmistettu, ja taas aika monessa lähteessä lukee 1800kg.Onkos täällä kellään kokemusta Mersun EQB:stä?
Itse kuolannut sitä pidemmän aikaa ja nyt vihdoin viime viikolla pääsin koeajamaan. Upea autohan se ja todella toimiva kokonaisuus omiin tarpeisiin.
Ainoa mikä tuossa jäi hieman harmittamaan oli vetokoukun puute, sitä ei ilmeisesti millään ilveellä saa tehdasasenteisena? Ainakin automyyjä sanoi että tulee kantavuusongelmat vastaan.
Jälkiasenteisistakaan löytyy todella heikosti tietoa, sen verran uusi malli vielä. Alusta toki taitaa olla pitkälti sama kuin GLB:ssä, johon koukun toki saa, joten saisiko sen jälkiasenteisen koukun sitten viriteltyä tuohon, edes pyörätelinettä varten jos kantavuus muuten on ongelma?
Tehdasasenteinen koukku olisi tietysti nätimpi kun ei tarvitsisi puskuria rei'ittää.
Tuosta 7-paikkaisuudesta myyjäkin mainitsi, liekö sitten että nuo tyyppihyväksytyt painot lasketaan 7-paikkaisuuden mukaan ja vaikka ottaisi 5-paikkaisena niin sitä ei erotella?Aika vaihtelevasti tietoa. Viimevuoden uutisissa lukee ettei vetopainoa ole varmistettu, ja taas aika monessa lähteessä lukee 1800kg.
Eiköhän se koukku jossain vaiheessa tule saataville. Itse myös suosisin käännettävää tehdaskoukkua.
Mutta ota nyt näistä arvailuista sitten selvää. Voihan se tosiaan olla, että se koukku on uhrattu 7-paikkaisuuden tähden.
Because even though EQB has a modified version of the platform for EQA, it can not tow a trailer, as EQA can.
Ei se salatiedettä ole ja rohkeasti vaan ajoon. Varaa vain aikaa latauksiin kauppareissuilla yms jos ei kotilaturia ole. Päivääkään en ole sähköön vaihtoa katunut.ID Buzz olis hieno jos siinä olis kaikki mitä on alunperin luvattu.
Itse tuli tänään hypättyä syvään päähän kertalaakista. Paperit on jo tehty, lauantaina vaihtuu Skodan diesel 64kwh Kia e-Souliin, vm. 2020.
Kotilatausta ei vielä ole, niitä tulee taloyhtiöön 6kpl kunhan maa sulaa ja rakennustyöt jatkuu.
Toistaiseksi pitäisi voimavirtaa hyödyntävä 11kw laturi hankkia ja opiskella pikapikaa mitkä kaikki apit on tarpeen
Värijutut on kyllä hyvää businesta tehtaalle kun se maksaa ihan samanverran käytännössä tehtaalle väristä riippumatta ja hintaa otetaan tonneja . Valkoinen ei siis ole yhtään halvempi väri maalata ku mikään muukaan.Vaimolle kun tuossa parisen viikkoa sitten tilattiin Peugeot e-2008, niin siinä oli perusvärinä se (ainakin minun mielestäni) kamalahko oranssi. Valkoisesta autosta siis olisi joutunut maksamaan 250€ enemmän .
Kuvittelin että mulla on aikaa pidemmälle kevääseen jolloin latauspisteet kotonakin on rakennettu.Tosin noista eri ohjelmista, laturikartoista yms voisi joku tehdä päivitetyn quick guiden ensimmäiselle sivulle. Sähköautoilun alkeet. Ensimmäinen pitkä reissu itsellä tehty ja se oli ensimmäinen kerta kun jouduin käyttämään reittisuunnittelijaa ja etsimään latureita sopivin välein.
Olikos tuossa Soulissa edelleen yksivaihelataus? Muutenhan se on kyllä pätevä sähkis.ID Buzz olis hieno jos siinä olis kaikki mitä on alunperin luvattu.
Itse tuli tänään hypättyä syvään päähän kertalaakista. Paperit on jo tehty, lauantaina vaihtuu Skodan diesel 64kwh Kia e-Souliin, vm. 2020.
Kotilatausta ei vielä ole, niitä tulee taloyhtiöön 6kpl kunhan maa sulaa ja rakennustyöt jatkuu.
Toistaiseksi pitäisi voimavirtaa hyödyntävä 11kw laturi hankkia ja opiskella pikapikaa mitkä kaikki apit on tarpeen
Ymmärtääkseni on, sisäinen laturi vaihtui parempaan vasta vuoden myöhemmin tms.Olikos tuossa Soulissa edelleen yksivaihelataus? Muutenhan se on kyllä pätevä sähkis.
Kaivelin tuosta vielä koeajoauton rekisteriotteen, näköjään siellä lukeekin maksimi peräkärryn massana 0kg:Tuosta 7-paikkaisuudesta myyjäkin mainitsi, liekö sitten että nuo tyyppihyväksytyt painot lasketaan 7-paikkaisuuden mukaan ja vaikka ottaisi 5-paikkaisena niin sitä ei erotella?
Myyjä myös listasi samat painot mitkä löytyy netistä, eli nämä:
Olipa tuo hirvi pahassa paikassa valoautomatiikalle. Ei nuo BMW:n lähivalotkaan ole kovin erikoiset.Satuin avaamaan Nallen livestriimin, niin melkein ajoi hirvikolarin äsken. Tässä striimissä noin 3min alusta. Oli varmaan yli satku vauhtia tuossa kohdassa:
Mikäs malli siitä?Q4 sportback viikonlopun kokeilussa, hyvältä kyllä tuntui ainakin tänään.
Pienellä kaivamisella löytyi PDF-hinnasto palvelun nettisivuilta:Paljonkohan nuo artikkelissa mainitut "huomattavan edullista" MercedesMe Charge lataukset suurinpiirtein mahtavat olla? Palvelusta ilmoittavat vaan, että hinta vaihtelee asemittain (doh!)
Päälle 40000 euron on tuon isompiakkuisen hinnat muualla Euroopassa menneet ja kun suomiversiossa on talvivarustus ja kunnon AC-laturi vakiona, en oikein usko että täälläkään alle päästään. Ei siis kovinkaan aggressiivisesti ainakaan alkuun kilpaile hinnalla ID.3:a vastaan. Taitaa olla oletuksena, etteivät mihinkään mahdottomiin valmistusmääriin ainakaan alkuun pääse ja mielummin ottavat kovan hinnan kuin vuoden jonotuslistan.Aika mielenkiintoinen tuo 60kWh versio. Kunhan hinnat ovat kilpailukykyiset esim. ID.3 verrattuna.
Onko näitä 22kwh AC julkisia latureita paljonkin?Tuo 22kW AC tekee tuosta kyllä hyvinkin varteenotettavan vaihtoehdon ilman kotilatausta sähköautoista haaveileville.
Lähes järjestäen kaikki vastaantulevat. Satunnaisesti 11 kW ja 43 kW versioihin olen törmännyt, yleensä vanhempia asennuksia. Uusissa 22 kW vois väittää "vakioksi".Onko näitä 22kwh AC julkisia latureita paljonkin?
Kävinkin vakoilemassa saksan konfiguraattoria ja jos siitä yhtään viitteitä saa, niin taitaakin 60kWh akkuisen hinta mennä yli 45ke. Mikä on kyllä aika paljon tuon kokoisesta ranskiksesta, vaikka mielenkiintoisia ominaisuuksia sisältääkin.Päälle 40000 euron on tuon isompiakkuisen hinnat muualla Euroopassa menneet ja kun suomiversiossa on talvivarustus ja kunnon AC-laturi vakiona, en oikein usko että täälläkään alle päästään.
Väittäisin että suurin osa julkisista AC-latureista on 22kW. Tosin niistä aika monet jakavat kuorman pareittain, joten jos yhden tolpan kaksi liitintä tai joskus vierekkäiset tolpat ovat varattuina, voikin joutua tyytymään 11kW lataukseen. Älkää siis tulko Rellun viereen jos muuallakin on tilaa. Tosin tuon kuormanjaon tarve riippuu täysin paikallisesta sähköliittymästä. Samanlainen tolppa voi jossain muualla tarjoilla 2x22kW ilman mitään ongelmia. Valitettavasti tuosta kuormanjaosta tai sen puutteesta on aika vähän informaatiota latauskartoilla tai operaattoreiden sovelluksissa.Onko näitä 22kwh AC julkisia latureita paljonkin?
Jos tuo on samoissa hinnoissa jonkun Cupra Bornin kanssa ja viimeistely parempi, niin hyvinkin huokutteleva tuote. Kyllä fyysisillä napeilla toimivasta käyttöliittymästä nyt mieluusti pari tonnia extraa maksaa pirkka-volkkariin nähden. Taitaa olla parempi takuukin.Kävinkin vakoilemassa saksan konfiguraattoria ja jos siitä yhtään viitteitä saa, niin taitaakin 60kWh akkuisen hinta mennä yli 45ke. Mikä on kyllä aika paljon tuon kokoisesta ranskiksesta, vaikka mielenkiintoisia ominaisuuksia sisältääkin.
Siis onko noita 22kw AC latauspisteitä jossain vai pointti asentaa kotiin joku tällainen?Tuo 22kW AC tekee tuosta kyllä hyvinkin varteenotettavan vaihtoehdon ilman kotilatausta sähköautoista haaveileville.