Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 032
No kirjoitit "koska sähkärikauppa ei käy" joka ei vastaa sitä miksi VW:n täytyy karsia tehtaita.
Ehkä ennemminkin se viesti näyttäisi olevan, että se ei kenelläkään käy kuten ovat uskoneet sen käyvän ja siksi niitä tuotantoja täytyy alkaa viilailemaan. Odotukset ovat olleet epärealistiset, tai sitten markkinassa on muuttunut jokin ja homma sakkaa joka puolella sen vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 250
Ehkä ennemminkin se viesti näyttäisi olevan, että se ei kenellekään käy kuten ovat uskoneet sen käyvän ja siksi niitä tuotantoja täytyy alkaa viilailemaan. Odotukset ovat olleet epärealistiset, tai sitten markkinassa on muuttunut jokin ja homma sakkaa joka puolella sen vuoksi.
Markkinasuhtanteet vaihtuu ja minusta sinä nyt yrität tuijottaa koko autoalan tilannetta jonkun EV-suurennuslasin läpi. Esim. katsoo VW:n 2023 uutista:

Ei ehkä ihan näytä siltä, että firma menee just nurin vaikka EV:t kokee pientä takkuilua? Kohta syklit muuttuu ja taas mennään (koko EV-ala).
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 032
Ei ehkä ihan näytä siltä, että firma menee just nurin vaikka EV:t kokee pientä takkuilua? Kohta syklit muuttuu ja taas mennään (koko EV-ala).
Missähän mä olen sanonut, että VW on menossa nurin. Ottaa pään pois perseestä ja lukee niitä viestejä. Tässä on koko ajan puhuttu sähkärimarkkinasta, koska se keskustelun aloittajana toiminut Kempower paskoiksi haukuttuine fundamentteineen liittyy kohtalaisen vahvasti nimenomaan ev-markkinaan ja sen kasvuun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 250
Missähän mä olen sanonut, että VW on menossa nurin. Ottaa pään pois perseestä ja lukee niitä viestejä. Tässä on koko ajan puhuttu sähkärimarkkinasta, koska se keskustelun aloittajana toiminut Kempower paskoiksi haukuttuine fundamentteineen liittyy kohtalaisen vahvasti nimenomaan ev-markkinaan ja sen kasvuun
No ottaa itse sen pään pois perseestä ja lakkaa yhdistelemästä EV ja ei-EV uutisia. Se, että Kempower uutisoi jotain ja VW sattuu haluamaan samana päivänä lakkauttamaan vanhentuneita tehtaita (yrityskerta nro x), ei liittynyt toisiinsa kuin etäisesti (kuten jo totesin). Aivan täysin mahdoton tietää mistä "markkinasta" sä puhut, jos sotket asioita päässäsi.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 032
No ottaa itse sen pään pois perseestä ja lakkaa yhdistelemästä EV ja ei-EV uutisia. Se, että Kempower uutisoi jotain ja VW sattuu haluamaan samana päivänä lakkauttamaan vanhentuneita tehtaita (yrityskerta nro x), ei liittynyt toisiinsa kuin etäisesti (kuten jo totesin). Aivan täysin mahdoton tietää mistä "markkinasta" sä puhut, jos sotket asioita päässäsi.
Kauppalehden uutisesta:

Volkswagenia kiusaavat nousseet materiaalikustannukset sekä toisaalta kuluttajien varovaisuus. Volkswagenille tärkeät Yhdysvaltain markkinat eivät vedä entiseen malliin, ja sähköautojen voittomarginaalit ovat liian pienet, yhtiöstä kerrotaan.

Lisäksi VW:n myyntiä painavat aasialaisten automerkkien kasvava suosio niin Kiinassa kuin Euroopassa.

Kyllä tästä nyt itseäsi tyhmemmät lukijat saavat käsityksen, että liittyy ev-asioihin myös, vai ootko kuinka paljon törmännyt vaikkapa kiinalaisiin polttiksiin euroopan reissuillasi. En jaksanut kopioida kohtaa, jossa kerrottiin sen maasturiev:n tuotannon joutuneen jonoon tehdään sit joskus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 250
Kauppalehden uutisesta:

Volkswagenia kiusaavat nousseet materiaalikustannukset sekä toisaalta kuluttajien varovaisuus. Volkswagenille tärkeät Yhdysvaltain markkinat eivät vedä entiseen malliin, ja sähköautojen voittomarginaalit ovat liian pienet, yhtiöstä kerrotaan.

Lisäksi VW:n myyntiä painavat aasialaisten automerkkien kasvava suosio niin Kiinassa kuin Euroopassa.

Kyllä tästä nyt itseäsi tyhmemmät lukijat saavat käsityksen, että liittyy ev-asioihin myös, vai ootko kuinka paljon törmännyt vaikkapa kiinalaisiin polttiksiin euroopan reissuillasi. En jaksanut kopioida kohtaa, jossa kerrottiin sen maasturiev:n tuotannon joutuneen jonoon tehdään sit joskus.
Lukisit edes sen faktalaatikon ennen kuin vedät mutkat suoriksi. Edes tuo lainauksesi ei kerro mitään ev:stä marginaaleja lukuun ottamatta. Reutersin uutisesta tuokin juttu varmaan kopsattu ja siinä sanotaan vielä selvemmin mistä on kyse. Firman rakennetta täytyy muuttaa sähköisen siirtymän takia, mutta sillä ei ole ev-myynnin kanssa tekemistä kuten virheellisesti väitit.
Volkswagenin säästökurssi ei pure
Euroopan suurin autovalmistaja Volkswagen harkitsee yhden autotehtaan ja yhden komponenttitehtaan sulkemista Saksassa.
Saksan ulkopuolella Belgian Brysselissä Volkswagenin tytäryhtiö Audi harkitsee tehtaansa lopettamista.
Yhtiön mukaan lisäsäästöt ovat tarpeen koko yhtiön kustannusten painamiseksi siirtymässä kokonaan sähköiseen ajoneuvotuotantoon.
Yhtiön johto puntaroi myös työpaikkatakuuohjelman lopettamista.
Työntekijäpuoli vastustaa suunniteltuja leikkauksia. Ammattiliitto IG Metall on viimeksi 2022 onnistunut torppaamaan yhtiön leikkaussuunnitelmia.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 032
Lukisit edes sen faktalaatikon ennen kuin vedät mutkat suoriksi. Edes tuo lainauksesi ei kerro mitään ev:stä marginaaleja lukuun ottamatta. Reutersin uutisesta tuokin juttu varmaan kopsattu ja siinä sanotaan vielä selvemmin mistä on kyse. Firman rakennetta täytyy muuttaa sähköisen siirtymän takia, mutta sillä ei ole ev-myynnin kanssa tekemistä kuten virheellisesti väitit.
En tiedä onko Reutersilta kopsattu kun en oo duunissa Kauppalehdessä.
Materiaalikustannuksista- ja vielä erikseen akkuihin liittyen - ovat puhuneet useammissakin lehijutuissa kuluneen vuoden aikana. Kustannuksia pitää saada painettua alas, jos kinuskien kanssa mielii kilpailla. Ja tietysti samalla saada ne marginaalit paremmiksi.

En mä oo tässä mitään mutkia vedellyt suoriksi. Totesin vain, että läskejä leikellään jonkun lähteen mukaan ensimmäistä kertaa 77:ään vuoteen ja ihan ajankuvaa katsomallakin voisi ajatella, että ev:llä on ihan merkittävä rooli jokaisessa bisnespäätöksessä joita siellä tehdään. Jos mitään ongelmia sillä puolella ei olisi, niin ei kai niiden huolissaan tarttisi tämän hetken marginaaleista tai markkinaosuuksista olla kun ei ne japanilaisetkaan ole vielä hengittelemässä niskaan.

Toisekseen vaikka VW mainittiin nimeltä, niin lähinnä pohdikselin koko ev-markkinan tilaa, josta on aika vaikea löytää tällä hetkellä toimijaa jolla menisi siellä kovin hyvin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 782
Viestejä
4 384 991
Jäsenet
72 852
Uusin jäsen
Vuoristo

Hinta.fi

Ylös Bottom