- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 546
Audi ei ehkä ollut paras esimerkki. Mutta eipä se korjaaminen juurikaan halvempaa ole, vaikka sama kone/laatikko porsisi Skoda Octaviassa, jota voi vielä pitää halpana autona. Jokin 1.6 litrainen vaparikone on kuitenkin tänä päivänä paitsiossa oleva voimanlähde. Manuaalivaihteistotkin ovat jääneet vähemmistöön uusissa autoissa, ja automaatti lienee nykyään yleisimmin just tuplakytkimellä toteutettu. No, japsit ehkä saa synninpäästön tässä asiassa.Toki alkujaan kalliin premium polttomoottoriauton huolto on kallista, mutta uutena halvan polttomoottoriauton korjaus on halpaa. Sähköautoissa taas akku ongelma on takuun jälkeen kallis vaikka auto olisi kuinka karvalakki peli muuten. Toki porschen akku on porschen hinnoissa, mutta myös toyotan akku on kallis.
Akkuongelmat ovat käsittääkseni kuitenkin suht harvinaisia, viiden prosentin luokkaa Teslojen omistajille tehdyssä kyselytutkimuksessa. Kotimaisen foorumin galluppiin vastanneista DSG-vaihteiston omistajista noin 30 prosenttia on kohdannut vaihteisto-ongelmia. Luulen, että otan mieluummin riskin akkujen kanssa, jos pitää käytettyä autoa ostaa.