Tuskin täysin korjattua saa muuten, kuin maalaamalla. Myllyttämällä saa luultavasti riittävän siistin paikka huomioiden.Milläs / kuka tälläisen pystyisi fiksaamaan ? Etuhelmassa (muovia ) naarmuja betoniporsaasta. Pystyykö edes ?
pk. seudulla
Maalailuksi menee. Aivan tuosta hopean värisen listan alapuolelta paistaa paljas muovi (kaikkein tummin kohta). Lisäksi nuo naarmut on muutenkin ihan liian syviä että myllyttämällä paranisi. Jos vakuutushinnottelulla menisi, niin maalauskustannukset pk-seutu huomioiden siinä jossain about 700€ johon sisältyy myös hieman muovikorjausta. Tähän toki lisäksi puskurin irrotus/asennus sekä puskurin osien purkaminen ja kasaaminen. Kokonaisarvio reilu tonni. Varmaan joku nevöhööd pikkupaja tekisi halvemmalla mutta työnjälki varmaan jotain ihan kauheaa. Tuossa hopeassa listan alakulmassa näkyy muuten pieni roso.Milläs / kuka tälläisen pystyisi fiksaamaan ? Etuhelmassa (muovia ) naarmuja betoniporsaasta. Pystyykö edes ?
pk. seudulla
Pystyykö huolto tuohon millään tavalla vaikuttamaan? Kesä- ja talvirenkaat ovat mulla saman kokoiset että sillä ei liene merkitystä sittenNo ei ole ainakaan Volvon osalta. Omassa vm. 20 mittarivirhe on 2-3km/h riippumatta nopeudesta.
Monessa kaskossa on ensimmäinen vaurio pelkkien omavastuiden maksulla, ei tipu bonukset. Eli omavastuusta riippuen 200e-500e ja puskuri tulee täyteen kuntoonMilläs / kuka tälläisen pystyisi fiksaamaan ? Etuhelmassa (muovia ) naarmuja betoniporsaasta. Pystyykö edes ?
pk. seudulla
Eipä pystyne huolto mitään tekemään. Hyvä huomio nuo renkaat, mutta nekin kuluu ja sitten tulee virhettä. Kato jollain GPS sovelluksella oikea nopeus ja ulkomuistilla meet sen mukaan.Pystyykö huolto tuohon millään tavalla vaikuttamaan? Kesä- ja talvirenkaat ovat mulla saman kokoiset että sillä ei liene merkitystä sitten
En kuollaksenikaan missä kaikissa noita sai muutettua huollon softilla esim juuri eri rengastuksien vuoksi. Ja ei kyllä kuulosta normi heitolta Fokkeriin tai muihin Fordeihin mitä on ollut. Jokainen ollut GPS:stä max 5kmh heitolla. Yleensä 3kmh-4kmh riippuen onko kesä vai talvinakit.Eipä pystyne huolto mitään tekemään. Hyvä huomio nuo renkaat, mutta nekin kuluu ja sitten tulee virhettä. Kato jollain GPS sovelluksella oikea nopeus ja ulkomuistilla meet sen mukaan.
Joku vuosi sitten kun vaihdoin autoa, niin huomasin että ajopäiväkirjaa täyttäessä kilsat muuttui hmm... muistaakseni pienemmäksi. Enstisessä oli vakio kiokot, seuraavassa oli isommat vanteet jne.Täytynee nyt vähän vielä tarkistaa kunnollisella gps mittarilla. Onko suosituksia luotettavista? Ja juu Volvolla ainakin pitää käyttää piuhan päässä jos vaihtaa rengastuksen kokoa, näin varmaan muillakin.
Vesihionta ja myllytys niin suurinosa lähtee pois, yhdestä kohdasta on maali pois niin se ainakin jää...Milläs / kuka tälläisen pystyisi fiksaamaan ? Etuhelmassa (muovia ) naarmuja betoniporsaasta. Pystyykö edes ?
pk. seudulla
Suberb on isompi kuin s80, jota koon puolesta pitäisi verrata ennemmin Octaviaan? Toki vaikuttaa painottaako enemmän tavaratilaa vai matkustamon tiloja?
Tuttavaperheessä oli 2010 vuoden 1.8tsi Octavia (farkku, neliveto) jolla tuli jonkin verran reissattua. En muista että tuo olisi ikänä kuluttanut yli 7l/100km vaikka auto oli täynnä tavaraa ja ajettiin "reilua" nopeutta Helsingistä pohjoiseen.
180 heppaisena versiona myös ihan riittävä suorituskyky kuormankin kanssa.
Olohan tuossa uutena tosin ne perinteiset ongelmat jakopään kanssa mutta takuu hoiti sen kuntoon, luopuivat tyytyväisinä autosta 250tkm ajettuna vailla suurempia vikoja...
Edit. Vuosiluku sekoilu.
Ei superb ole s80 isompi kuin takapenkki.
Perkeles :llä on ripeään (139 km/h) työmatka-ajoon Volvo S80 mkII 2008 2.5T. Hän kyseli kuinka paljon pienemmällä kulutuksella ripeä ajo onnistuisi vastaavalla muulla autolla, esim. Skoda Superb.Tavaratila on myös isompi jos uskoo Wikipediaa?
Volvo S80 mk1 – AutoWiki
www.autowiki.fiVolvot eivät koskaan ole olleet erityisen tilavia autoja, etenkin jos sisätilat suhteutetaan ulkomittoihin.Škoda Superb (3U) – AutoWiki
www.autowiki.fi
Ps. Litroina mitattuna esim. farmari Fabiassa on isompi tavaratila kuin s80 Volvossa.
Mitähän ihmettä taas? Puhuttiin autojen koosta, ja onhan superb aina ollut sisätiloiltaan (myös tavaratila sedan mallit huomioiden, farmari onkin jo aivan eri sarjassa) isompi kuin vastaavan ikäinen Volvo s80?Siirsin kulutusketjusta tänne. @Jonaz @Perkeles @Pakana
Perkeles :llä on ripeään (139 km/h) työmatka-ajoon Volvo S80 mkII 2008 2.5T. Hän kyseli kuinka paljon pienemmällä kulutuksella ripeä ajo onnistuisi vastaavalla muulla autolla, esim. Skoda Superb.
Jonazin mielestä Superb on suurempi kuin S80, joten pitäisi ennemmin verrata Octaviaan.
Pakana ei ollut ihan samaa mieltä Superbin suuremmuudesta vs. S80. En ole minäkään.
On totta, että Superbissa on mahtavat polvitilat takapenkillä. Myös uusimmissa Octavioissa on kokoisekseen hyvät polvitilat takana. Tavaratilatkin ovat huippuluokkaa molemmissa. Silti S80 on aivan eri luokan auto kuin ehdotettu Octavia.
En tiedä onko uusin Octavia enää C-segmentin (alempi keskiluokka) auto, mutta ainakin TM on vertaillut Octaviat C-segmentin porukassa Astrojen, Corollojen ja Golfien seurassa. Akseliväli ja hinta täsmäävät parhaiten siihen porukkaan, vaikka Octavian tavaratila onkin luokkaa suurempi, jos kyseessä ei ole farmarivertailu.
Nyky-Superb oli alussa 2001-2008 D-segmentin (ylempi keskiluokka) auto. Uudemmat mallit 2008 alkaen ovat olleet E-segmenttiä (edustusauto). Todennäköisiä syitä ylemmälle luokalle olivat noin 5 cm kasvanut leveys ja uuden mallin korkeampi hinta. Amerikassa luokat määritellään selkeästi sisätilavuuden mukaan. Euroopassa C-luokan kokoinen auto voikin olla D-luokkaa, jos kyseessä on premium-merkki korkeine hintoineen.
Volvo S80 on aina ollut E-segmentin auto. Liitteessä vinkkiä millaisessa seurassa sitä vertaillaan. Octavia ei oikein kuulu joukkoon.
Jos kyse olisikin Perkeles:llä vain takapenkin polvitiloista ja tavaratilasta, niin toki uudehko Octavia voisi hyvin korvata S80 mkII 2.5T:n. Hän ei kuitenkaan noista asioista maininnut mitään. Sen sijaan mainittiin 139 km/h ja työmatka-ajo. Rivien välistä voi lukea, että käyttäjä on halunnut/saa hyötyä tietyistä S80:n ominaisuuksista, jotka eivät alemman luokan Octaviassa ole aivan niin hyvällä mallilla:
-pidempi akseliväli, leveys sekä useampi sata kg suurempi massa tuovat lisävakautta ja rauhallisuutta talven pöppyräkeleille kaistanvaihtoihin
-ajovalot ovat erinomaiset
-kuljettajan istuin on parempi
-edessä viihtyy vaikka olisi iso/lihava/pitkä
-isoon Volvoon on haluttu tuoda sellaistakin turvallisuutta, jota ei törmäystesteissä mitata (tavallista vahvempi kattorakenne hirvikolarien varalle)
-rengasmelun määrä ja laatu parempi (esim. nastat eivät kuuluneet matkustamoon ollenkaan 1998-malliin uutena)
Ja onhan se Volvon sivistynyt ja persoonallinen riviviitosen kumea kurnutus jotain ihan muuta kuin Octavian karkeat kolmi- ja nelipyttyiset. Haittapuolena on korkeampi kulutus etenkin kaupungissa. Perkelesin ajossa ero tuskin on juurikaan paria litraa enempää.
-Ja onhan se Volvon sivistynyt ja persoonallinen riviviitosen kumea kurnutus jotain ihan muuta kuin Octavian karkeat kolmi- ja nelipyttyiset.
Vastasit alunperin Perkeles:lle, joka sanoi:Mitähän ihmettä taas? Puhuttiin autojen koosta, ja onhan superb aina ollut sisätiloiltaan (myös tavaratila sedan mallit huomioiden, farmari onkin jo aivan eri sarjassa) isompi kuin vastaavan ikäinen Volvo s80?
Vain aito Volvo fani vääntää tästäkin asiasta.
En ole missään vaiheessa ottanut kantaa auton muihin ominaisuuksiin. Olisikin melko outoa jos uutena lähes kaksi kertaa kalliimpi Volvo ei olisi muilta ominaisuuksiltaan parempi?
Edelleen haluaisin faktoja tuohon erikseen mainittuun "kokoon" koska Volvo on sisätiloiltaan ahdas samankokoisiin kilpailijoihin verrattuna, painoa tuossa on sitten senkin edestä joka tuntuukin ajossa niin hyvässä kuin pahassa.
Anoppi oli siis kanssa kyydissä ns "pelkääjän paikalla", muuten todella selkeä kuvaus ja ymmärrän, että S80 on se valinta. Kuulostaa turvalliselta valinnalta, jos nyt oikein poimin: "Appiukolla sen sijaan oli uutena S80 -98, -02/03 ja -03/04."Vastasit alunperin Perkeles:lle, joka sanoi:
"Mitä muuten joku tsi suberb tms s80 vastaava vie samassa ajossa, siis ei mitään 80km/h säästelyä, vain ihan oikeata työmatkaa muiden seassa vajaa 140km/h. onko ero merkittävä?"
Hän puhui S80 vastaavasta ja sen jälkeen tarkensi, että nopeasta ajosta kyse. Ei hän puhunut koosta, vaan vastaavuudesta. Mielestäni joku >2008 Superb on Skodalta lähin vastaava, eikä sekään nopeassa ympärivuotisessa työmatka-ajossa yllä S80 mkII:n tasolle.
Koosta kuitenkin sen verran, että laitapa samanikäisiin S80:iin ja Superbiin kolme jamppaa takapenkille ja kysy kuinka mukavaa/tukalaa on? Entäs kuskinpaikan istuimen tilat (leveys ja muotoilu) lihavalle? Volvo vie. Auton tilavuus on muutakin kuin takapenkin polvitila, minkä erot suurista autoista puhuttaessa ovat relevantteja lähinnä vain jos perheessä on erittäin pitkäjalkaisia teinejä ja ajetaan koko perheellä monituntisia reissuja säännöllisesti.
Itse en Volvoa ostaisi korkeiden korjauskulujen takia, mutta myönnän isojen Volvojen olevan erinomaisia matka-autoja. Ajan Auris TS hybridillä ja Mii Electricillä. Appiukolla sen sijaan oli uutena S80 -98, -02/03 ja -03/04. Kolmas tuli siksi niin pian, koska keskimmäinen meni lunastukseen Kajaanin ketjukolarissa noin 20 v sitten, jossa oli 8 autoa ja yksi kuorkki. Merkissä ja mallissa pysyttiin, koska kolarista selvittiin pienillä ruhjeilla.
Volvo S80 kampitti (kuskin umpio osui paripyörään) poikittain tietä luisuvan kuorma-auton, jolloin kuorkin kylki litisti Volvon kattoa pelkääjän puolelta 10 cm. Vahinkotarkastaja ihmetteli kuorkin maalia Volvon painuneessa katossa ja totesi, että heikommassa autossa olisi tullut henkilövahinkoja. Lisävarusteiset laminoidut sivuikkunat pysyivät yhtenä kappaleena, mutta pienen pientä sirpaletta tuli lattialle. Anopille tuli turvavyönlevyinen mustelma ylävartaloon. Ennen törmäystä Volvon nopeus oli noin 40 km/h eteenpäin ja kuorkin paripyöräosuman ja kattorusennuksen jälkeen mentiinkin hölkkävauhtia taaksepäin. Kuorkki päätyi kyljelleen lumipenkkaan. Appiukon edellä ajanut naisautoilija joutui sairaalahoitoon, koska hänen autostaan tuli avoauto sen jälkeen kun oli mennyt poikittain luisuvan kuorkin alta akseleiden välistä.
Olen noilla kolmella kasikymppisellä Volvolla ollut ratissa 10-20 tkm lapinreissuja ja mökki-/sukulaismatkoja. Superbissa olen ollut vain kyydissä, mutta tutun Octavialla ajoin useasti ja lisäksi pari koeajoautoa.
Edit. Lisäsin vertailun, jossa S80 mkII sai takapenkistä täyden kympin. Citroen C6 sai ysin. Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E saivat kasin.
Nimenomaan kokoluokissa s80 on pykälän kaksi tuota superbia ylempänä, pituus ja tilavuusmitoissahan eroa ei ole paljoa, lähinnä tuon jatketun takatilan takia.Mitähän ihmettä taas? Puhuttiin autojen koosta, ja onhan superb aina ollut sisätiloiltaan (myös tavaratila sedan mallit huomioiden, farmari onkin jo aivan eri sarjassa) isompi kuin vastaavan ikäinen Volvo s80?
Vain aito Volvo fani vääntää tästäkin asiasta.
En ole missään vaiheessa ottanut kantaa auton muihin ominaisuuksiin. Olisikin melko outoa jos uutena lähes kaksi kertaa kalliimpi Volvo ei olisi muilta ominaisuuksiltaan parempi?
Edelleen haluaisin faktoja tuohon erikseen mainittuun "kokoon" koska Volvo on sisätiloiltaan ahdas samankokoisiin kilpailijoihin verrattuna, painoa tuossa on sitten senkin edestä joka tuntuukin ajossa niin hyvässä kuin pahassa.
Edit. Puhuttiin nimenomaan kokoluokista ja Octavia on kooltaan lähempänä s80 mallia kuin superb. Tämä asettaa sanomasi vielä oudompaan valoon koska octavian ja s80 hintaero alkaa olla jo todella merkittävä.
Ps. Tottakai samankokoinen mutta huomattavasti kalliimpi auto tuntuu paremmalta ja pitääkin tunntua, tuskin kukaan tätä kiistää?
Itseasiassa tuossa viitattiin mielestäni kulutukseen eikä auton muihin ominaisuuksiin? Ja käytännössä kaikki vastaavan kokoiset autot vie vähemmän kuin Volvo.Vastasit alunperin Perkeles:lle, joka sanoi:
"Mitä muuten joku tsi suberb tms s80 vastaava vie samassa ajossa, siis ei mitään 80km/h säästelyä, vain ihan oikeata työmatkaa muiden seassa vajaa 140km/h. onko ero merkittävä?"
Hän puhui S80 vastaavasta ja sen jälkeen tarkensi, että nopeasta ajosta kyse. Ei hän puhunut koosta, vaan vastaavuudesta. Mielestäni joku >2008 Superb on Skodalta lähin vastaava, eikä sekään nopeassa ympärivuotisessa työmatka-ajossa yllä S80 mkII:n tasolle.
Koosta kuitenkin sen verran, että laitapa samanikäisiin S80:iin ja Superbiin kolme jamppaa takapenkille ja kysy kuinka mukavaa/tukalaa on? Entäs kuskinpaikan istuimen tilat (leveys ja muotoilu) lihavalle? Volvo vie. Auton tilavuus on muutakin kuin takapenkin polvitila, minkä erot suurista autoista puhuttaessa ovat relevantteja lähinnä vain jos perheessä on erittäin pitkäjalkaisia teinejä ja ajetaan koko perheellä monituntisia reissuja säännöllisesti.
Itse en Volvoa ostaisi korkeiden korjauskulujen takia, mutta myönnän isojen Volvojen olevan erinomaisia matka-autoja. Ajan Auris TS hybridillä ja Mii Electricillä. Appiukolla sen sijaan oli uutena S80 -98, -02/03 ja -03/04. Kolmas tuli siksi niin pian, koska keskimmäinen meni lunastukseen Kajaanin ketjukolarissa noin 20 v sitten, jossa oli 8 autoa ja yksi kuorkki. Merkissä ja mallissa pysyttiin, koska kolarista selvittiin pienillä ruhjeilla.
Volvo S80 kampitti (kuskin umpio osui paripyörään) poikittain tietä luisuvan kuorma-auton, jolloin kuorkin kylki litisti Volvon kattoa pelkääjän puolelta 10 cm. Vahinkotarkastaja ihmetteli kuorkin maalia Volvon painuneessa katossa ja totesi, että heikommassa autossa olisi tullut henkilövahinkoja. Lisävarusteiset laminoidut sivuikkunat pysyivät yhtenä kappaleena, mutta pienen pientä sirpaletta tuli lattialle. Anopille tuli turvavyönlevyinen mustelma ylävartaloon. Ennen törmäystä Volvon nopeus oli noin 40 km/h eteenpäin ja kuorkin paripyöräosuman ja kattorusennuksen jälkeen mentiinkin hölkkävauhtia taaksepäin. Kuorkki päätyi kyljelleen lumipenkkaan. Appiukon edellä ajanut naisautoilija joutui sairaalahoitoon, koska hänen autostaan tuli avoauto sen jälkeen kun oli mennyt poikittain luisuvan kuorkin alta akseleiden välistä.
Olen noilla kolmella kasikymppisellä Volvolla ollut ratissa 10-20 tkm lapinreissuja ja mökki-/sukulaismatkoja. Superbissa olen ollut vain kyydissä, mutta tutun Octavialla ajoin useasti ja lisäksi pari koeajoautoa.
Edit. Lisäsin vertailun, jossa S80 mkII sai takapenkistä täyden kympin. Citroen C6 sai ysin. Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E saivat kasin.
Asia selvä. Menee autojen vertailu aika mahdottomaksi jos tälle linjalle lähdetään.Käytännössähän se superb on s60 kokoluokassa oleva auto
Soos se suberb on tehty c/d segmentin pohjalevylle, siihen on vaan "hitsattu" 15cm jatkopala keskelle, volvokin tekee tuota markkinoilla joissa sille on kysyntää. Se s60 on samassa c/d segmentissä.Asia selvä. Menee autojen vertailu aika mahdottomaksi jos tälle linjalle lähdetään.
Ps. Pelkkä hinta ei aina määritä auton luokkaa...
Ok. Tässä olisi tietysti oleellista tietää tarkemmin minkä generaation malleista puhutaan minkäkin auton yhteydessä? On hyödytöntä verrata 10 vuotta vanhaa pohjalevyä uuteen.Soos se suberb on tehty c/d segmentin pohjalevylle, siihen on vaan "hitsattu" 15cm jatkopala keskelle, volvokin tekee tuota markkinoilla joissa sille on kysyntää. Se s60 on samassa c/d segmentissä.
Tietysti, superb on pidempi kun siinä on se jatkos. Mutta se on samalla (autowikin mukaan) 5cm kapeampi.
Hieman samaan tyyliinhän skoda on octaviankin kasvattanut mitoiltaan omaa kokoluokkaansa isommaksi, joka on tietysti yleensä kätevää.
Ei 70-luvun 240 volvoakaan kukaan nykyään isona autona pidä. Se on 6cm pidempi kuin tuo superb.
Joo,volvoissa on lähes aina ahdasta takapenkillä, takapenkki on selkeästi suunniteltu lapsille. Jos pitää valita istuuko suberb vai s80 takapenkillä, niin superb ehdottomasti.Ok. Tässä olisi tietysti oleellista tietää tarkemmin minkä generaation malleista puhutaan minkäkin auton yhteydessä? On hyödytöntä verrata 10 vuotta vanhaa pohjalevyä uuteen.
Volvo 240 on pisimmillään (wagon) 4844mm pitkä, vanhin superb (sedan) on 4803mm pitkä. Ei tuosta 6cm tule vaikka kuinka haluaisi. Tuo mainitsemasi leveyserokin on niin ja näin koska esim. S60 (P24) on 1804mm leveä, samaan aikaan valmistettu supeb (3T) on 1817mm leveä.
Kävin jokuaika sitten huvikseni koeajamassa 2014 vuoden V60:n, joka tietääkseni on tehty samalle pohjalevylle kuin s60 malli? Auto on todella ahdas. mk7 Golf (vuodesta 2013 eteenpäin) on sisältä tilavampi vaikka ei ilmeisesti kuulu kriteereilläsi edes samaan luokkaan? Volvossa on lähes klaustrofobinen olo takapenkillä kun sinne vaan sai ensin jalat ahdettua. Autoon kuuluu myös rengasäänet ja etenkin moottorin äänet sisälle todella voimakkaasti (edelleen verrattaan tähän pienempään luokkaan), lisäksi kaikki ovenkahvat, luukut ym natisivat ja nitisivät.
Volvo on aina valmistanut autoja joiden takatilat eivät vastaa auton muuta kokoluokkaa, ehkä Volvonkin kannattaisi tehdä "skodat" ja jatkaa sitä pituutta?
edit. vaihdettu lauseiden paikkaa.
Mulle voitas tsättiautosta etsiä neliveto vetokoukulla mieluiten pakuksi rekisteröity ikiliikkuja ...
On ollut ”kusiainen” eli 600:en ja nytkin tallissa on Fiat 850 sedan. Ei tällä hetkellä ajettavissa, kun remontti kesken. Ollut minulla vuodesta 1992. Joskus toivottavasti vielä ajossa.Laitetaan tähän lankaan yleistä keskustelua autoista ja autoilusta, joille ei ole sopivaa ketjua tai jos ei jaksa sellaista perustaa.
Katoava kansanauto
- HS
Minkä Fiatien kyydissä olette olleet? Omistatteko sellaisen?
Minulla ei ole koskaan ollut Fiatia, mutta olen ollut ainakin 600:sen, 127:n, 128:n ja Ritmon kyydissä.
Kyllä tuon hintaluokan autot liikkuu, jos on asiallinen kunto ym. Oma kokemus on, että tonninpommi hintaluokasta on siirrytty juuri tuohon 2000e luokkaan. Ainakin alkuvuodesta, kun etsin itselleni väliaikaista käyttistä niin tonnilla ei tuntunut saavan mitään fiksua.Minkälainen kysyntä on nykyään ~2000€ autoilla jotka kulkee neljällä pyörällä kunhan vaan muistaa tankata ja välillä lisästä nesteitä? Pitäs kakkosauto vaihtaa, mutta kun en millään jaksas tsättiauton katalysaattorin potkioita..
Eli nyt olisi hyvä aika myydä lataushybridi/sähköauto pois ja ostaa polkuhintaan diesel ja ajaa sillä auringonlaskuun saakka?Onko tässä jutussa perää, että diiselieden sisäänostohinnat ovat tippunet 20-30% ?
Autokauppias paljastaa Yrittäjät.fi:ssä dieselautojen hintaromahdusprosentin – kutsuu nykytilannetta ”sähkökiimaksi”
Monien dieselkäyttöisten henkilöautomallien sisäänostohinnat ovat tippuneet merkittävästi. Mutta kuinka paljon?www.is.fi
Jos totta, niin hurjaa on meno.
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ?
Nettiautossa oli nyt yllättävän fiksun oloisia auton ostajia. Volvo meni siis 520€ hinnalla kaupaksi.Minkälainen kysyntä on nykyään ~2000€ autoilla jotka kulkee neljällä pyörällä kunhan vaan muistaa tankata ja välillä lisästä nesteitä? Pitäs kakkosauto vaihtaa, mutta kun en millään jaksas tsättiauton katalysaattorin potkioita..
Noin kymmenenvuotiaita diesel-passatteja nettiautossa selanneena hinnat näyttäisi nousseen muutaman vuoden takaisesta. Tietysti autoonkin on tullut facelift ja nettiauton hinnat ovat vain pyyntöjä niin kuin artikkelissa sanotaan.Onko tässä jutussa perää, että diiselieden sisäänostohinnat ovat tippunet 20-30% ?
Autokauppias paljastaa Yrittäjät.fi:ssä dieselautojen hintaromahdusprosentin – kutsuu nykytilannetta ”sähkökiimaksi”
Monien dieselkäyttöisten henkilöautomallien sisäänostohinnat ovat tippuneet merkittävästi. Mutta kuinka paljon?www.is.fi
Jos totta, niin hurjaa on meno.
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ?
Joittenkin autojen kohdalla pitää, suurimman osan ei. 3litran myllyillä olevat karvalakit ei liiku mihkään ja näissä hinnat laskeneet.Onko tässä jutussa perää, että diiselieden sisäänostohinnat ovat tippunet 20-30% ?
Autokauppias paljastaa Yrittäjät.fi:ssä dieselautojen hintaromahdusprosentin – kutsuu nykytilannetta ”sähkökiimaksi”
Monien dieselkäyttöisten henkilöautomallien sisäänostohinnat ovat tippuneet merkittävästi. Mutta kuinka paljon?www.is.fi
Jos totta, niin hurjaa on meno.
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ?
Toivottavasti tähän rölliin ei kukaan lähtenyt?Sanattomatksi vetää:
Olen alalla.Onko tässä jutussa perää, että diiselieden sisäänostohinnat ovat tippunet 20-30% ?
Autokauppias paljastaa Yrittäjät.fi:ssä dieselautojen hintaromahdusprosentin – kutsuu nykytilannetta ”sähkökiimaksi”
Monien dieselkäyttöisten henkilöautomallien sisäänostohinnat ovat tippuneet merkittävästi. Mutta kuinka paljon?www.is.fi
Jos totta, niin hurjaa on meno.
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ?
Missäpäin vaikutat ? Ainakin pienemmällä pitäjällä keski-suomessa liikkuu dieselit normaaliin tahtiin.Olen alalla.
Hinnat laskeneet paljon ihan viime kuukausina. Kukaan ei kysele dieseleitä, eivät siis liiku ja esim. monet paikat eivät ota dieseleitä ollenkaan vastaan.
Tällä hetkellä halutuimpia autoja ovat hyrrrrrbidit ja täyssähköt.
Itse en ole alalla, mutta olen pistänyt merkille että esim.paikallinen Kamux on täynnä dieseleitä. Osa on ollut myynnissä jo yli puoli vuotta ja hintaa tiputettu useaan kertaan.Missäpäin vaikutat ? Ainakin pienemmällä pitäjällä keski-suomessa liikkuu dieselit normaaliin tahtiin.
Mutta parasta asuntovaunun vedossa, karavaanari luottaa dieseliin. Vero 580€/a kulutus vaunun kanssa 8-8,5l/100km. Ilman vaunua 4-5L/100km.Melko pitkään jo tainnut olla se, että dieseleitä hyljeksitään.
Tuolla diesel vs. bensa ketjussa laskeskelin jonkin aikaa sitten, että diesel ei ole koskaan ollut yhtä pienillä kilometreillä kannattavaa kuin nyt.E10 ja diesel on hinnoissa niin lähellä toisiaan, että eipä sitä dieseliä ole kovin järkevää enää hankkia. Toki jos dieselauton hinta oikein halvaksi menee, niin sitten voisi kauppa käydä edes jotenkin.
Aika tasaista, kun Tankille sovelluksesta lähimmän vilkaisin:
E10 2.216€
Diesel 2.179€
Melko pitkään jo tainnut olla se, että dieseleitä hyljeksitään.
Näkyykö viime viikkoina tapahtunut polttoaineen hinnan lasku vielä millään tavoin dieseleiden kaupassa? Selailin nettiautoa, ja yritin tehdä sieltä "löytöjä" noin 10 000 euron hintaluokassa, mutta mihin jutussakin viitattiin, näyttää siltä että pyyntihinnat eivät ole kaikkien kohdalla oikein realistisia. Sama päti myös n. 20 000 euron hintaluokan dieseleihin, eli päälle viisi vuotta vanhoista skodista saatetaan pyytää vielä paria kymppiä vaikka autolla olisi jo ajettu dieseleillä tyypillisiä kilometrimääriä.Olen alalla.
Hinnat laskeneet paljon ihan viime kuukausina. Kukaan ei kysele dieseleitä, eivät siis liiku ja esim. monet paikat eivät ota dieseleitä ollenkaan vastaan.
Tällä hetkellä halutuimpia autoja ovat hyrrrrrbidit ja täyssähköt.
Pyyntihinnat monessa paikassa ihan liian korkeita suhteuttettuna menekkiin. Ei varmaan haluta myöntää tappioita ja yritetään saada omat pois.Näkyykö viime viikkoina tapahtunut polttoaineen hinnan lasku vielä millään tavoin dieseleiden kaupassa? Selailin nettiautoa, ja yritin tehdä sieltä "löytöjä" noin 10 000 euron hintaluokassa, mutta mihin jutussakin viitattiin, näyttää siltä että pyyntihinnat eivät ole kaikkien kohdalla oikein realistisia. Sama päti myös n. 20 000 euron hintaluokan dieseleihin, eli päälle viisi vuotta vanhoista skodista saatetaan pyytää vielä paria kymppiä vaikka autolla olisi jo ajettu dieseleillä tyypillisiä kilometrimääriä.
Vaihdoin vuodenvaihteessa (silloin) 20 k€ arvoisen diesel-Audin 55 k€ arvoiseen Teslaan. Nyt reilut puoli vuotta myöhemmin Audin arvosta näyttää sulaneen pari-kolme tonnia pois (n. -10-15 %) kun Teslan arvo on noussut samat pari-kolme tonnia (n. +5 %). Ihan hyvään saumaan tuli vaihdettua.Noin kymmenenvuotiaita diesel-passatteja nettiautossa selanneena hinnat näyttäisi nousseen muutaman vuoden takaisesta. Tietysti autoonkin on tullut facelift ja nettiauton hinnat ovat vain pyyntöjä niin kuin artikkelissa sanotaan.