No eiköhän tuollaisessa 3,5 metrin rimpulapiuhassa jännite 10 ampeerilla tipu pari volttia.Perinteisten atojen 12v linjassa on käytänössä yli 14v auton käydessä. Jos linjassa on 11V niin jotain on pahasti rikki.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No eiköhän tuollaisessa 3,5 metrin rimpulapiuhassa jännite 10 ampeerilla tipu pari volttia.Perinteisten atojen 12v linjassa on käytänössä yli 14v auton käydessä. Jos linjassa on 11V niin jotain on pahasti rikki.
24 ja 43 min meni lämmetä -20 lämpötiloihin +10 ja +20. BYD, KIA ja Hyundai heikompi tästä. Paras i5 ja VW.id.7.Eikös Teslalla ollut edellisessäkin talviautotestissä suuria vaikeuksia lämmetä?
Mazda ei akun lämmitystä, huomio se. TM talvitesti myös kiinnostava sille.Tämän vuoden aikana täytyy itse keksiä korvaava työsuhdeauto, kun tulee 3 v täyteen nykyisellä Tesla Model 3. Otin tuon silloin heti, kun Highland tuli saataville ja ihan perusmallina. Hinnan puolesta tuossa on kyllä mielestäni ollut hyvin autoa ja varsinkin, kun siirtyi itse tuohon suoraan vanhemmista polttiksista, niin ei ole osannut hirveästi mitään ihmeempiä kaivatakaan. En tuolloin käynyt edes juuri muita koeajamassa, kun tuohon päädyin. MG4 kävin mielenkiinnosta kokeilemassa.
Tämän vuoden aikana ajattelin nyt ehkä laittaa hieman enemmän ajatusta tähän ja täytyy käydä testailemassa myös eri vaihtoehtoja. Hinnan puolesta tavoite pysyä tuossa noin 50k, jotta käyttöedun arvo ei nyt älyttömästi tuosta nykyisestä nousisi. Model 3 tai myös Y ovat edelleen varteenotettavia vaihtoehtoja. Muita tällä hetkellä itselläni listoilla olevia ovat Mazda 6e, Byd Seal ja Xpeng P7+. Mazdaan sovittu jo koeajo hiihtolomalle.
Jep tuon testin tuloksia odottelee kyllä ihan mielenkiinnolla. Akun esilämmitys ei omassa käytössä näyttele kovin suurta roolia. Muutamia pidempiä matkoja per talvi, jolloin tarve ladata myös matkan aikana ja toki silloin nopeudesta hyötyä, mutta mahdollista myös pidentää pysähtymistä ja en koe tätä deal-breakerina, ainakaan välttämättä. Toki yksi huomioitava asia, jos muuten ollaan lähes samalla viivalla.Mazda ei akun lämmitystä, huomio se. TM talvitesti myös kiinnostava sille.
i4 myös aivan hemmetin hyvä lämppäri. tai no en missää äärimmäisissä oloissa ole ajanut mutta -27 lämpeni ihan ilman mitään. Yllätyin myös että latasi melkeen 200kw nopeudella noissa lämpötiloissa.Taas Pollen softa sekoili jotain kun kävin äsken liikenteessä, mutta se on sanottava, että kertaakaan ei ole ollut kylmä ajaa. +17 olen säätänyt talvella lämpötilan eikä kyllä ainakaan kauas tuosta ole jäänyt edes -30C lämmöissä.
Byd seal on ihan mukava, vähän kehnot pikalatausominaisuudet mut ei Teslalle juuri häviä. Softasta jos tykkää niin voi olla aika hyvä, ajoasento vähän korkean oloinen, voi kumpa penkkiä sais alemmas. Takatilat BMW i5 kokoluokkaa. Xpeng P7+ paperilla noista objektiivisesti lukuarvoiltaan ihan ylivoimainen.Tämän vuoden aikana täytyy itse keksiä korvaava työsuhdeauto, kun tulee 3 v täyteen nykyisellä Tesla Model 3. Otin tuon silloin heti, kun Highland tuli saataville ja ihan perusmallina. Hinnan puolesta tuossa on kyllä mielestäni ollut hyvin autoa ja varsinkin, kun siirtyi itse tuohon suoraan vanhemmista polttiksista, niin ei ole osannut hirveästi mitään ihmeempiä kaivatakaan. En tuolloin käynyt edes juuri muita koeajamassa, kun tuohon päädyin. MG4 kävin mielenkiinnosta kokeilemassa.
Tämän vuoden aikana ajattelin nyt ehkä laittaa hieman enemmän ajatusta tähän ja täytyy käydä testailemassa myös eri vaihtoehtoja. Hinnan puolesta tavoite pysyä tuossa noin 50k, jotta käyttöedun arvo ei nyt älyttömästi tuosta nykyisestä nousisi. Model 3 tai myös Y ovat edelleen varteenotettavia vaihtoehtoja. Muita tällä hetkellä itselläni listoilla olevia ovat Mazda 6e, Byd Seal ja Xpeng P7+. Mazdaan sovittu jo koeajo hiihtolomalle.
Täytyy nuo kummatkin ainakin käydä kokeilemassa. Ja kyllähän tuo Xpeng vaikuttaa paperilla ainakin todella hyvältä paketilta.Byd seal on ihan mukava, vähän kehnot pikalatausominaisuudet mut ei Teslalle juuri häviä. Softasta jos tykkää niin voi olla aika hyvä, ajoasento vähän korkean oloinen, voi kumpa penkkiä sais alemmas. Takatilat BMW i5 kokoluokkaa. Xpeng P7+ paperilla noista objektiivisesti lukuarvoiltaan ihan ylivoimainen.
Ainoa minkä P7+ itse pelkäisin menettävän vr. Model 3 on se herkkyys, terävyys, ketteryys mikä autolla on, Model 3 yks keveimmistä sähköautoista ja voimapedaali säädetty todella herkäksi voimantuoton osalta. Pelkäisin myös mysteerisiä softabugeja.
Id.7 ei taida tohon budjettiin mennä tai vajaavetoinen CLA shooting break, molemmat hieman yli 50k€.
Itse taas pidän erittäin paljon siitä että saksalaisissa varusteet saa ruksata just niinku haluaa, oispa varaa porscheen missä saa valita tyyliin aurinkolipan tikkauksen väristä lähtien. Erittäin ankeana pidän teslan tyyliä missä sisustan varustelu on tyyliin onko penkit mustat vai valkoiset ja se siitä.Täytyy nuo kummatkin ainakin käydä kokeilemassa. Ja kyllähän tuo Xpeng vaikuttaa paperilla ainakin todella hyvältä paketilta.
Saksalaisetkin kiinnostaisivat kyllä, mutta karkaavat hinnan puolesta kyllä liian ylös, jos vähänkään raksii varusteita mukaan. Siitä olen Teslassa varsinkin tykännyt, että tuohon varusteiden määrittämiseen ei tarvitse lähteä. Ja vaikuttaisi olevan melko sama Bydissä ja Xpengissäkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.