Yleistä keskustelua sähköautoista

Mitä merkitystä sillä ylipäätään on? Satelliittipaikannus perustuu vastaanotettuihin signaaleihin eikä minkäänlaista liikennettä ole autosta satelliitteihin päin.
Samaan ihmettelin, sitä ei avattu.

Yritin googlettaakin onko siinä jotain kaksisuuntaista palvelua. Kiinassa jollain toisella nimellä ehkä on tai sitten ei, ja sekin ehkä maanpäällinen.
 
Edit, Kiinaketjun aihetta
Aika sensaatiohakuinen juttu taas yllättäen iltapäivälehdeltä.

Alkuperäisessä NRK:n artikkelissa kerrotaan "Project Cage":n tarkoitus on tutkia lukuisten kiinalaisten ja amerikkalaisten autojen aiheuttamaa yhteiskunnallista riskiä. ...
Tätä artikkelliako tarkoitit nrk.no/innlandet/ekspert-advarer-mot-kinesiske-elbiler-_-forsvaret-har-ingen-begrensninger-1.17138704 , 2024 marraskuussa julkaistu, ilmeisesti tuo tunnelli juttu oli eri.
 
Kansa on puhunut, Teslaa välttelee poliittisista syistä 41% sähköautoilijoista, kiinalaisia autoja 12%, amerikkalaisia autoja 5% :hmm:
1763492699864.png
Lähde:
Ylen artikkeli:
 
Kansa on puhunut, Teslaa välttelee poliittisista syistä 41% sähköautoilijoista, kiinalaisia autoja 12%, amerikkalaisia autoja 5% :hmm:
1763492699864.png
Lähde:
Ylen artikkeli:
Ei taida bonukset laueta.
 
Saako lataa vapaasti? Kuulostaa oudolta koska miksi työnantaja haluaisi antaa ilmaiseksi mitään ellei nyt hyvää hyvyyttään ole tätä tehnyt. Kotona saa ladata miten haluaa ja työpaikalla hoidetaan työhön liittyvät asiat.

Oudompaa tässä on se, että nimenomaan sähköautot nostetaan tikunnokkaan ja niistä tehdään ikäänkuin varoittava esimerkki jossa työnantaja ei saa antaa edulliseen (tai ilmaiseen) hintaan sähköä sähköautoilijoille, mutta muille saa.

Itse tiedän ainakin kaksi työpaikkaa, jossa on lämppäritolpista on saanut sähköautot ladata ilmaiseksi aivan kuten on saaneet polttikset pitää lohkolämppäreitään. No niihinkin on tullut sitten vuosiveloitus, mutta se on ollut nimellinen ja jos vaan töissä on käynyt esim. vähintään kolmena päivänä viikossa niin se on ollut jo kannattavaa. No nyt näillä työpaikoilla joudutaan kieltämään sähköautojen lataus tai ottamaan se latausetu koska muulloin työnantaja joutuisi asentamaan mittaroinnin tolppiin tai hankkimaan jokin typerän ulkopuolisen latausoperaattorin.

Jos sitä autoa lataisi esim. 10A matkalaturilla ja työmaalla käy vain satunnaisesti niin se auto kannattaa ladata työpäivän jälkeen julkisella maksullisella laturilla jos ei kotona ehtinyt. Ja sitten tulee se valvontaongelma, jos parkkipaikan edessä on tolppa niin miten työnantaja hoitaa kyttäämisen ettei se paha sähköautoilija lataa autoaan siinä, vaan ainoastaan polttomoottorikuskit lämmittää lohkoaan ja kabiiniaan.
 
Ei taida bonukset laueta.

Bonuksien laukeamiseen sai muistaakseni automyynti laskeakin nykyisestään vielä. Eli Teslan omistajat (tai enemmistö niistä) ei siis pidä Teslaa autofirmana. Teslan päätuote onkin se osake ja siihen liittyvä hype ja siten bonusten vaikeimmat tavoitteet liittyy osakkeeseen eikä itse liiketoimintaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 378
Viestejä
5 003 913
Jäsenet
80 258
Uusin jäsen
urlpo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom