Yleistä keskustelua sähköautoista

"Hyvää" mainosta VAG ryhmälle, ei Suomi poikkeus ole, muuallakin varmasti roihahtelee ja niistä alkaa joku vetämään tutkimuksia.

Näkyy vakuutusmaksuissa jossain kohtaa.
 
Nyt akkupanssarit useaan merkkiin ja malliin.
Varastossa Tesla, ID, Skoda, Audi, Ford, Cupra, Kia, Hyundai.
Tilattavissa Polestar 2, Volvo, e-Transit

Käy nappaan omasi evguard.fi
Jälkimarkkinat kehittyy, vajaata puoltatoista kiloa näyttäis hintataso olevan.
 
Jälkimarkkinat kehittyy, vajaata puoltatoista kiloa näyttäis hintataso olevan.
Mielenkiintoista olisi nähdä mitä tuo oikeasti vaikuttaa tai millaisissa tilanteissa siitä on hyötyä. Ilmeisesti 3 mm alumiini jonka päällä 8 mm muovia.

Tarviiko toi ruuvata irti katsastukseen vai miten sitten tarkistetaan akkupaketin kunto?
"Olemme olleet aktiivisesti Traficomin kanssa yhteydessä katsastuskäytännönnöistä, ja pyrkineet vaikuttamaan päätöksiin. Olemme saaneet ohjeistuksen Traficomilta, että kun toiminta on luotettavaa, akkusuojaa ei tarvitse irroittaa katsastuksen ajaksi."

Tuolla tavalla ovat asian ilmaisseet. Ei tuosta kyllä ihan käy ilmi että mikä toiminta pitää olla luotettavaa.
 
Kiinassa astuu voimaan säännökset jotka määräävät että sähköautojen akut eivät saa palaa ja valmistajat ovat jo siihen sitoutuneet. Jos asiat menevät järkeni mukaan niin kiinalaisten autojen maahantuojien tulisi hyväksyä vaikka nyrkin kokoiset reiät akuissa. Teoriassa naarmujen hakeminen akkukoteloista tulee loppumaan jollakin aikataululla. En ole ihan varma mutta arvelisin että tämä koteloiden naarmujen metsästys on ihan suomalainen viritys.
 
"Hyvää" mainosta VAG ryhmälle, ei Suomi poikkeus ole, muuallakin varmasti roihahtelee ja niistä alkaa joku vetämään tutkimuksia.

Näkyy vakuutusmaksuissa jossain kohtaa.
Juuri oli uutinen että siirtyvät LFP akkuihin pienistä malleista alkaen eli tähän on reagoitu ja se myös kertoo että tämä on jossain määrin ongelma. Tuskin kuitenkaan niin merkittävä että yksittäisen kuluttajan pitäisi reagoida.
 
Mielenkiintoista olisi nähdä mitä tuo oikeasti vaikuttaa tai millaisissa tilanteissa siitä on hyötyä. Ilmeisesti 3 mm alumiini jonka päällä 8 mm muovia.


"Olemme olleet aktiivisesti Traficomin kanssa yhteydessä katsastuskäytännönnöistä, ja pyrkineet vaikuttamaan päätöksiin. Olemme saaneet ohjeistuksen Traficomilta, että kun toiminta on luotettavaa, akkusuojaa ei tarvitse irroittaa katsastuksen ajaksi."

Tuolla tavalla ovat asian ilmaisseet. Ei tuosta kyllä ihan käy ilmi että mikä toiminta pitää olla luotettavaa.
Jossain mainittiin, että pohja tutkitaan ja dokumentoidaan ennen suojapanssarin asentamista.
 
Juuri oli uutinen että siirtyvät LFP akkuihin pienistä malleista alkaen eli tähän on reagoitu ja se myös kertoo että tämä on jossain määrin ongelma. Tuskin kuitenkaan niin merkittävä että yksittäisen kuluttajan pitäisi reagoida.
Yleisin sähköautoalusta kpl määrissä joten palojakin eniten. LFP akut nimeomaan järkeviä halvimmissa toteutuksissa kustannuksista johtuen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne lfp akutkin palavat, joten onhan se tietty hyvä määrätä että eivät saa palaa mutta ei sille kemialle määräyksillä mitään voi. Räjähtävää paloa niillä ei pitäisi saada aikaan, mutta kyllä nekin sopivissa olosuhteissa palavat (tai vuotavat ja palavat).
 
Kyllä ne lfp akutkin palavat, joten onhan se tietty hyvä määrätä että eivät saa palaa mutta ei sille kemialle määräyksillä mitään voi. Räjähtävää paloa niillä ei pitäisi saada aikaan, mutta kyllä nekin sopivissa olosuhteissa palavat (tai vuotavat ja palavat).

Ja ymmärtääkseni myös akusta lähtöisin olevien kaasujen räjähdyksiä on LFP-akuillakin aiheutunut kun tilan ilmanvaihto on ollut tarpeeksi vähäistä...
 
Keravalla ollut auto oli ID.7 mistä lähti palo. Aika tuore mallikin tuo vielä.

Tässäkin siis taksikäytössä ollut, oletettavasti siis paljon pikaladattu yksilö... kenno todennäköisesti siis vaan vikaantui vähän Jessen korjaamia pahemmalla tavalla.
 
Täytyy olla jotain muutakin vikaa ,kun vain pikalatauksen aiheuttama seuraus? Varsinkin jos omistaja kertoi autossa olleen vikoja, huolimatta että on uusi. Pahimman kerran maanantai yksilö?
Ei kai pikalataus pitäisi olla missään kamppeessa tulipaloriski. Lähinnä vain kuluttaa moduulit aikaisemmin
 
Täytyy olla jotain muutakin vikaa ,kun vain pikalatauksen aiheuttama seuraus? Varsinkin jos omistaja kertoi autossa olleen vikoja, huolimatta että on uusi. Pahimman kerran maanantai yksilö?
Ei kai pikalataus pitäisi olla missään kamppeessa tulipaloriski. Lähinnä vain kuluttaa moduulit aikaisemmin

Joo, toivottavasti tutkimukset paljastaa tarkemmin. Ihan spekulaatiota omalta osalta että liittyisi tämäkin tuohon Jessen spekuloimaan kennon vaurioitumiseen lämmönhallinnan puutteellisuuden takia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 416
Viestejä
4 958 581
Jäsenet
79 625
Uusin jäsen
blunder

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom