Yleistä keskustelua sähköautoista

Sama homma mullakin. Hankala löytää sopivaa
Nyt ajettu:
BMW i4 M50, pirun hyvä mutta kallis
Polestar 2, ei iskenyt, liian kova rengasmelu
MB CLA, ok mutta takakontti liian pieni mun tarpeisiin
Tesla Y, rouvalle ei kelvannu, enkä itsekkään oikein lämmennyt, ei nyt pahaa sanottavaa kuitenkaan
Perjantaina koeajoon Skoda Elroq RS , Skodalta myös vaihtoehtona Enyaq coupe RS
 
Työsuhdeauto on menossa vaihtoon ensi vuoden aikana ja olen aloittanut vaihtoehtojen tutkimisen tulevaksi autoksi. Nykyinen auto on BMW 330e ja tuleva autoni tulee mitä todennäköisimmin olemaan täyssähkö.

Kriteereinä:
  • Hyvät ajo-ominaisuudet erityisesti maantieajo
  • Neliveto
  • Hyvät ajovalot (Matrix LED tms).
  • Teho 300hp+
  • Tilava, että perhe sopii kyytiin
  • Hyvä latausnopeus
Budjetti on n. 65k ja olen tutustunut/koe-ajanut tähän mennessä:
  • ID7 GTX Tourer
  • Skoda Enyaq RS
  • Tesla Model Y LR AWD

Takuulla ei ole merkitystä, eikä käyttökuluilla.

Ehdotuksia?
Ota Y Perffi, paremmat penkit kuin LR.
 
Teslassa olisi autoedun verotusarvo merkittävästi pienempi kuin esin. ID7. Kia EV6 kiinnostaisi kyllä, erityisesti nopean latauksen ansiosta. CLA mersu vaikuttaa hieman liian pieneltä, tosin heiltäkin tulossa farkku. Bemarilta ei saa oikein mitään järkevää budjettiin IX2 ja IX1 ei kiinnosta.
 
Kävin ajamassa myös Elroq RS joka käytännössä sama auto kuin Enyaq, pl. taka-akselista taaksepäin pienempi. Itse päätyisin ehkä kuitenkin Enyaqiin jos Skodan otan. Pätevä peli tosin tuo Elroqin.
 
Kannattanee ihan rauhassa katsoa ensi vuoteen, esim. ID.4:n päivitys tulossa. ID.7 voi olla ihan soiva peli senkin jälkeen, mutta pientä riskiä ilmassa, että nämä vanhemmat alkaa näyttää nihkeiltä mustien muovien ja nappien puutteen takia. Samalla odottelulla varmaan selviää mihin tuo Teslankin tilanne on menossa, toki etuautona ei paljoa kiinnostele kunhan huolto pysyy toiminnassa. Jos verotusarvo ahdistaa, niin kannatta ID.4 GTX käydä kokeilemassa, ihan ok. Tosin jos budjetti taipuu ID.7:aan, niin en nyt sitten tiedä miksi ottaa 4:n. DCC alusta on ihan no-brainer ruksittava lisä, jos volkkariin päädyt.

e: Volkkarin pyyhkimet, kaistanvahti, valot jne toimii upeasti, hudi on myös valovuoden edellä korealaisia, jotka muutenkin rämisee menemään. Ioniq 5 vs. ID.4 GTX (2025) verrokkeina latausnopeus ja äänentoisto ovat ainoat asiat, jotka korelainen hoitaa. Autona volkkarin tekele on valtavasti parempi kokonaisuus.
 
ID7 on noista sellainen auto, jossa välittömästi autoon istuessa tuli fiilis laadusta. Muissa ei ehkä ihan samalla tavalla ole sykäyttänyt. Ja kyllä - mieluummin otan ID7 kuin ID4.
 
uusi ix3 näyttäisi olevan 69ke eli 50 xdrive jonka pitäisi täyttää kaikki vaatimukset, ehkä käy joku tuuri ja launch editionin tms saisi tuohon 65k hintaan.
 
uusi ix3 näyttäisi olevan 69ke eli 50 xdrive jonka pitäisi täyttää kaikki vaatimukset, ehkä käy joku tuuri ja launch editionin tms saisi tuohon 65k hintaan.
Tämähän se olisi melko varma valinta, jos vain löytyisi budjettiin sopiva. Tuolla 69k hinnalla ei ihan onnistu. Toki sitten jos odottaa, että tulee esittelyautoja, niin niissä hinta yleensä jo hieman laskenut.
 
ID7 on noista sellainen auto, jossa välittömästi autoon istuessa tuli fiilis laadusta. Muissa ei ehkä ihan samalla tavalla ole sykäyttänyt. Ja kyllä - mieluummin otan ID7 kuin ID4.
Jos se laatufiilis on tärkeä, niin kannattaa korealaisen kanssa olla tarkkana. Pintapuolisesti voi vaikuttaa ihan hyvältä, mutta sopivalla lämpötilalla/pinnalla illuusio murenee. Joku kaupan parkkihallin hidastekin on ihan hyvä testi. Volkkarin tuotos on siitä hyvä, että ei sen kanssa paljoa riemua tule, mutta ei sitten myöskään jatkuvaa vitutusta.
 
  • Hyvät ajo-ominaisuudet erityisesti maantieajo
  • Neliveto
  • Hyvät ajovalot (Matrix LED tms).
  • Teho 300hp+
  • Tilava, että perhe sopii kyytiin
  • Hyvä latausnopeus
Budjetti on n. 65k ja olen tutustunut/koe-ajanut tähän mennessä:
  • ID7 GTX Tourer
  • Skoda Enyaq RS
  • Tesla Model Y LR AWD

ID7 on noista sellainen auto, jossa välittömästi autoon istuessa tuli fiilis laadusta. Muissa ei ehkä ihan samalla tavalla ole sykäyttänyt. Ja kyllä - mieluummin otan ID7 kuin ID4.
Tesla nyt ehkä jäisi pois laskuista muuten vaan. Vaikka onkin halvempi, eli sitä hintaakin sopii miettiä.

Ja pitäisin id7 autoa parempana kuin Skodaa. Muistaakseni olen id7 perusmallia koeajanut. Ja neliveto on varmasti vielä parempi.

Audi A6 olisi muuten vaihtoehto myös, mutta on 10k€ liian kallis.
 
Audi A6:ta mietin itsekin, mutta ei silloin ei saisi nelivetoa, joka on itselle tärkeä kun tulee ajettua paljon huonokuntoisilla teillä pitkin maakuntia.
 
Jos se laatufiilis on tärkeä, niin kannattaa korealaisen kanssa olla tarkkana. Pintapuolisesti voi vaikuttaa ihan hyvältä, mutta sopivalla lämpötilalla/pinnalla illuusio murenee. Joku kaupan parkkihallin hidastekin on ihan hyvä testi. Volkkarin tuotos on siitä hyvä, että ei sen kanssa paljoa riemua tule, mutta ei sitten myöskään jatkuvaa vitutusta.
Näinhän se taitaa olla. ID7 voisi olla siinä mielessä "varma" valinta. Enyaqissa kiehtoo ulkonäkö ja se, että olisi vaihteeksi SUV
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 592
Viestejä
4 921 518
Jäsenet
79 220
Uusin jäsen
ksst666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom