Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohan on ihan realistinen skenaario, että yli-innokas katsuri laittaa sähköauton hylkyyn kyseenalaisin perustein.Täyskasko. Mutta videon aiheen katsuri on ollu täys paskatalikko.
Tuohan on ihan realistinen skenaario, että yli-innokas katsuri laittaa sähköauton hylkyyn kyseenalaisin perustein.
Korvaako mikään vakuutus akkujen naarmuja/kolhuja?![]()
Jep, mutta pitää pystyä osoittamaan, missä vahinko on tapahtunut. Tämä on siis ongelma, jos esim. ostat auton, jossa jo on akkuvahinko. Tällöin et voi huijaamatta sitä oman kaskon piikkiin laittaa. Moraali voi toki joustaa, mutta se on sitten toinen kysymys.Vai katsottiinko turhaan videota ja kysymys ihan kirjamellinen, korvaako mikää vakuutus akkuvahinkoja. Siihen jo vastattiin, korvaa.
Miten sen nyt ottaa. Etupuskurin korjaus automaalaamolla maksaisi (vakuutusyhtiön hinnalla) noin tonnin. Kertakorvauksena se onkin semmoiset 650eur miinus ov(200eur), eli käteen tulisi 450eur. En suostunut siihen niinpä vein korjaamolle jossa tarjouksena -150eur omavastuusta.Jos on sopiva auto eli ei liian kallis ja uusi, niin näillä kolhuilla alkaa tienaamaan, kun ottaa kertakorvauksena.
Jep, mutta pitää pystyä osoittamaan, missä vahinko on tapahtunut. Tämä on siis ongelma, jos ostat esim. auton, jossa jo on akkuvahinko. Tällöin et voi huijaamatta sitä oman kaskon piikkiin laittaa. Moraali voi toki joustaa, mutta se on sitten toinen kysymys.
Siis jos korjaus naarmun takia maksaa 10 - 20 t€, niin eihän mitään sähköautoa uskalla ostaa tai omistaa.En nyt katsonut minuutti minuutilta vajaan vartin videota että mikä pointti.
Kysytkö nyt sitä että onko vakuutusta joka kattaisi vaivan jos katsastuksessa hylky ja auto pitää käyttää merkin/maahantuoja syynissä, onko vauria vaaraton, vai vaatiiko korjausta. Vai sitä onko vakuutusta joka korvaa pohjanesteettiset naarmut,
En tiedä, ja en tiedä onko sellaiselle kysyntää.
Vai katsottiinko turhaan videota ja kysymys ihan kirjamellinen, korvaako mikää vakuutus akkuvahinkoja. Siihen jo vastattiin, korvaa.
No periaatteessa ongelmaa ei ole, jos varmistaa auton ostotilanteessa, että akku on ok ja sen jälkeen pitää siinä kaskon päällä. Toki sekin maksaa, etenkin siinä vaiheessa, kun auton arvo on niin pieni, ettei siinä enää haluaisi pitää kaskoa.Siis jos korjaus naarmun takia maksaa 10 - 20 t€, niin eihän mitään sähköautoa uskalla ostaa tai omistaa.![]()
Mitenkäpä sen varmistat ostotilanteessa?No periaatteessa ongelmaa ei ole, jos varmistaa auton ostotilanteessa, että akku on ok ja sen jälkeen pitää siinä kaskon päällä.
Joku autotohtori tms. palvelu tarkastaa ja dokumentoi asian kuvin (rahaa vastaan, olisko joku 100-200e).Mitenkäpä sen varmistat ostotilanteessa?
Osta vakavaraisesta luotettavasta liikkeestä, tarkista ostos.Siis jos korjaus naarmun takia maksaa 10 - 20 t€, niin eihän mitään sähköautoa uskalla ostaa tai omistaa.![]()
No tuossa kyseisessä bemarin tapauksessa se korjauslasku varmastikin jäikin lopulta alle 100€ vai mitä nyt kehtaavatkaan tuosta pikku hionnasta veloittaa.Siis jos korjaus naarmun takia maksaa 10 - 20 t€, niin eihän mitään sähköautoa uskalla ostaa tai omistaa.![]()
Oikea on 5mm ja löytyy myös BMWn ohjeistuksesta. Ohjeen versiossa 1mm mutta versiossa 4 on 5mm, mikä lienee uusin.Keskusteluissa nousee vahvaksi mielipiteeksi 5mm.
Upeaa meininkiä että merkkiliikkeessä laitettu hylkyyn vaikka ohjeistus sanoo toisin. Jos ei olisi isommin tutkittu niin olisi mennyt aivan turhaan +10k remppaamiseen.Oikea on 5mm ja löytyy myös BMWn ohjeistuksesta. Ohjeen versiossa 1mm mutta versiossa 4 on 5mm, mikä lienee uusin.
Siis jos videota tarkoitat, niin maahantulokatsastuksessa se oli pompannut, kun oman elämänsä katsastussankari ei ollut osannut edes mitat oikein. Ja ostajatahon edustajakaan ei ilmeisesti mittaamisesta mitään ymmärtänyt, kun kerran virheellisestä mittaustilanteesta oli ihan kuvakin tarjolla.Upeaa meininkiä että merkkiliikkeessä laitettu hylkyyn vaikka ohjeistus sanoo toisin. Jos ei olisi isommin tutkittu niin olisi mennyt aivan turhaan +10k remppaamiseen.
Videon kommenteissa kokkolan autohuolto sanoo, että merkkiliike oli antanut sen hylsyn.Siis jos videota tarkoitat, niin maahantulokatsastuksessa se oli pompannut, kun oman elämänsä katsastussankari ei ollut osannut edes mitat oikein. Ja ostajatahon edustajakaan ei ilmeisesti mittaamisesta mitään ymmärtänyt, kun kerran virheellisestä mittaustilanteesta oli ihan kuvakin tarjolla.
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.Se katsastusinssihän ei mittaa mitään.. Tai jos mittaa, niin vaan yleisenä infona, riittää että se näkee silmällä jotain mistä ei pidä, jolloin se voi pistää sen merkkihuollon tarkastettavaksi, joka kirjoittaa sitten lausunnon jonka mukaan lommo ei haittaa (tai myy uuden akun).
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.
Jotenkin noi kiinanvehkeet mitkä yrittää olla vaikka minkä eurovehkeen kopioita mutta silti niin mitäänsanomattoman näköisiä. Tuotakaan ei ilman todella läheistä tutustumista osaisi sanoa minkä merkkinen mahtaa olla.Norjan kilvissä oleva Nio ES8 tuli bongattua.
Onko millainen auto?
![]()
Johtuisiko siitä, että tuotakaan merkkiä ei ole ikinä aikaisemmin Suomessa tai oikein muuallakaan ole ollut näytillä kuten esimerkiksi jotain perinteisempää merkkiä, joita on ollut katukuvassa jo kymmeniä vuosia.Tuotakaan ei ilman todella läheistä tutustumista osaisi sanoa minkä merkkinen mahtaa olla.
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.
Suomessa on sähkiksi myyty jo useampi vuosi ja niitä varsinkin eteläsuomessa ajettu monta talvea, missä sisäkehän sisällä välillä aika karua kadun varsissa.Ainakin täällä päin on talvisin monenlaista jääpolannetta ja kesällä taas työmaita on vähän väliä. En välttämättä haluaisi joutua lähtemään kokeimaan onnea vakuutusyhtiön pienellä printattujen ehtojen kanssa.
Tuossahan on siis kyse merkkiliikkeen kusetusyrityksestä, jossa ei sinänsä ole mitään uutta.Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.
Ainakin täällä päin on talvisin monenlaista jääpolannetta ja kesällä taas työmaita on vähän väliä. En välttämättä haluaisi joutua lähtemään kokeimaan onnea vakuutusyhtiön pienellä printattujen ehtojen kanssa.