- Liittynyt
- 18.06.2018
- Viestejä
- 761
Ymmärrän pointin, mutta ite ajan nykyään kameroilla etuperin sekä peruutusparkkiin, niin näkee kaikista parhaiten miten auto asemoituu ruutuun. Fät-tronilla pitää olla tosi tarkka viivojen kanssa.Toi riippuu varmaan monesta eri seikasta, mutta jos erityisen tarkasti pitää mennä, niin itse kyllä peruutan. Tämä johtuu ihan siitä, että eteenpäin ajaessa ei näe, missä auto liikkuu, eli pitää arvioida, taaksepäin ajaessa näkee "millintarkasti" peileistä. Toki etäisyys takaseinään on ehkä hitusen vaikeampi arvioida kuin eteenpäin.
Mutta siis jos on vaikka vanhan liiton parkkihalli, jossa pienet ruudut ja tolppia ripoteltu sinne tänne, niin kyllä sitä peruuttamalla tarkemmin saa auton ruutuun.
Sit jos on avustimia, niin varmaan aika sama.
Edit. Peruuttaessa näkee siis sivusuunnassa kaiken, eli tyyliin 2,00 m leveän auton saa peruuttamalla 2,05 m leveästä portista ns. heittämällä läpi, mutta etuperin alkaa ahdistaa, kun ei näe, missä kyljet ja etukulmat menevät.
Myös kotipihaan aina etuperin kun voi ajaa käytännössä suoraan tieltä katokseen ja peruuttaa lähtiessä vaikka silmät kiinni oman pihan kautta. Ei tartte turhaan todistella olevansa rattimies joka kerta kotiintullessa. Ja aina muutenki etuperin jos vaan mahollista, ehdottomasti en aio muuttaa tätä tapaa auton myötä riippuen latausluukun sijainnista. Latausluukku takana olisi iso miinus autonvalinnassa.