ID.Buzzista oon lukenut, että se olisi käytännön tasolla aika epäonnistunut kampe (ei lämpene talvella, range todella lyhyt jne). Onko täällä ID.Buzzin omistajia, jotka osaisivat kertoa kokemuksia?
Joitain kommentetja kuullut, lähinnä pakettiautoversion käyttäjiltä, positiivisesti suhtautuneet, kun käyttö tarkoitus ollut tuohon sopiva. Ja pakettiauto puolella aikanaan tuo enemmänkin ollut eduksi kantamassa jne,
Ensimmäinen henkilöautoversio sai Suomessa TM testissä kritiikkiä, no range kai tontilla, mutta haastavissa talvikeleissa eteneminen, pysähtyminen, lämmitys. sai kritiikkiä. Eteneminen/pysähtyminen ymmärtääkseni parantunut paramatri päivityksillä, ja markkinoille tullut mallista päivitettyä versiota (ei tieto, mutta mielikuva että lämpiääkin paremmin), lisäksi uusia akkukokoja, pidempään versiota, nelivetoa.
Automallin hinta pomsahti julkaisussa sitä mitä ensi julkistuksissa arvioitu, pitkän isoakkuisen nelivedon hinnasto hinta menee jo aika kauas perus perhefarkusta.
Nopeella googlauksella ID.7 Tourerin kontti olisi 545 litraa vain. Pitkä range vaan houkuttelisi siinä automallissa.
Lastenrattaa, ym sälä, niin sentin ratkaisee ei litrat. Varsinkin jos hyväksyy sen että osa tavarasta ylittää ikkuna/selkänoja linjan.
Toinen, lastenrattaissa on isoja eroja, ja jos se jää sentistä parista kiinni, niin halvempaa päivittää ne rattaa, mitkä sopii esim pitkittäin (jos ei nyt ole sen suhteen optimit)
Varmaan olisi pakko koeajaa talvella sellanen ID.Buzz niin tietäisi kuinka lämmitysteho riittää. Siinä riittäisi tilaa kyllä perheelle ja roippeille.
Tuosta mallista on aika niukasti juttua netin palstoilla, ilmeisesti ei ole netti aktiivien suosiossa.
Jos edellinen auto polttis, ilman polttoaine lämmitintä, niin sähkiksen kanssa moni käyttää kopin esilämmitystä, mikä antaa paljon anteeksi lämmityksen tehossa, toinen sitten katsoa että ruksittuna ne kaikki lämmittimet, ratti, (etu)penkki, tuulilasi(oliko tuossa?).
Vanha vitsi on polttoaine lämmitin sähkikseen, jos vetää sitä pitkää uudenvuoden lapin reissua...
Mutta auton lämmityksestä yleensä riippuu paljon siitä missä asut, missä liikut, etelä, lounaassa enemmän sitä kuivana pitämistä, pohjoisessa, kainuussa sitten ihan eri tarpeet jos pitkää talvipätkää paitasillaan, tai nyt edes lasit sulana. Ja yhdistettyna pitkään kantamatoiveeseen, niin nousee tärkeäksi sitten se lämmityksen hyötysuhde, jopa eristys, vastuslämmitys, alumiini kuori, tehokkaana tarkoittaa isoa energiankulutusta.