
Varslet om barnelek på farlig elbilbatteri-lager i Spydeberg
Ett år etter er området sperret av og etterforskes av politiet som en straffesak. Det er én eller flere mistenkte i saken.

Jopa 1800 "vialllista" ampera-e akkua taivasalla norjassa

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Range hyvin eri tasoa kuin audissa jossa kesällä 150km teki tiukkaa.
Saa nähdä mitä tämä kiinalaisten autojen varusteyltäkylläisyys aiheuttaa euromerkeille pitkässä juoksussa. Pakkohan heidän on mukaan lähteä tuohon kilpajuoksuun.
Europremiumin on vaikea enään erottua varusteilla, kun kiinanihmeeseen saa samat härvelit ja himmelit. Ehkä se konfiguroitavuus on edelleen europremiumien valtti ? ( tietämättä yhtään kiinalaisten autojen konfiguroitavuudesta )
Mitä tarkoitat konfiguroitavuudella? Jos tarkoitat sitä, että autoon saa valita mieluisia varusteita/paketteja ja jättää osan pois, niin enemmän näen tuon kyllä miinuksena kuin plussana.Saa nähdä mitä tämä kiinalaisten autojen varusteyltäkylläisyys aiheuttaa euromerkeille pitkässä juoksussa. Pakkohan heidän on mukaan lähteä tuohon kilpajuoksuun.
Europremiumin on vaikea enään erottua varusteilla, kun kiinanihmeeseen saa samat härvelit ja himmelit. Ehkä se konfiguroitavuus on edelleen europremiumien valtti ? ( tietämättä yhtään kiinalaisten autojen konfiguroitavuudesta )
Kyllä tuo on hyvä piirre IMO. . Saa just sitä mitä haluaa ( värit, materiaalit, yms ) ja yleensä vaihtoehtoja on paljon. Sen ilon hinta sitten valitettavasti näkyy.Mitä tarkoitat konfiguroitavuudella? Jos tarkoitat sitä, että autoon saa valita mieluisia varusteita/paketteja ja jättää osan pois, niin enemmän näen tuon kyllä miinuksena kuin plussana.
Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.Europremiumi erottuu sillä että keulassa on mersun merkki. Toinen on tehty jossai vinkuintiassa. Menee aika kauan aikaa että tuo mielikuva muuttuu ja joku ostais noita premiumhinnalla. Ite en laittais 70k€ johonki kiinalaiseen ikinä. Tekee temusta 100€ tuote jo tiukkaa.
Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.
Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.Ennen oli yleisesti (riippumatta siis siitä, onko kyse autosta vai jostain pienestä kikkareesta) kiinalaisen softan kanssa ongelmia, mutta aika tehokkaasti on eurooppalaisetkin onnistuneet paskomaan omansa suunnilleen samalle tasolle. Se siitä kilpailuedusta![]()
Eipä se vaadi kuin yhden autoyksilön, jonka kanssa saat vääntää virhevastuista, varsinkin kun niitä tulee liukuhihnalta, hamaan tappiin saakka. Sitten arvostaa pidempää takuuta ihan eri lailla. Toiset tietysti arvostaa eri asioita autossa, itselle mm. suksiluukun puuttuminen on ihan dealbreaker autossa.Eipä ole koskaan ollut auton ostokriterinä takuun pituus.
Hyvin on pärjännyt näillä 2v takuilla + virhevastuulla.
Juuri näin. Täällä tekkipalstalla vaan korostuu ihmisten kiinnostus tällaisiin asioihin.Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.
Totta. Itselleni oleelliset:Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.
Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.Varmaan kirjoitusvirhe tässä?
Tää on ainoa ominaisuus, jota jäänyt kaipailemaan Teslan tabletilta. Spotifyn CarPlay totetutus on aikamoista paskaa, koska tekstihaku ei käytössä.Itse olen tykästynyt Spotify-softaan autossa. Nykyään lähes aina törkkäisen omat musat soimaan jos joudun ajamaan yli 5min.
Edellisessä piti hoitaa puhelimen kautta niin hyvin harvoin jaksoi.
Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
Nykyisessä kun AA vaatii kaapelin kytkennän niin käytän suosiolla auton Spotifyta mutta omalla käyttöprofiililla AA:n versio on muutamalla osa-alueella parempi kuin AAOS:n. Siksi en laittanut minimivaatimuksiin integroitua Spotifyta kun valitsin seuraavan ajokkini ja näin MEB-autokin kelpasi ajokikseni( en kyllä ymmärrä miksi autojen sovelluskanta ei sisällä musiikintoistosovelluksia, tai mitään muutakaan).Itse olen tykästynyt Spotify-softaan autossa. Nykyään lähes aina törkkäisen omat musat soimaan jos joudun ajamaan yli 5min.
Edellisessä piti hoitaa puhelimen kautta niin hyvin harvoin jaksoi.
Vanhemmissa etroneissa on pakko olla vielä yksi sähkömoottori jossain jemmassa, joka pyrkii työskentelemään muita moottoreita vastaan. Sen verran jäätävä oli kulutus omallakin testiajorupeamalla muutama vuosi takaperinEi valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
Itellä sama auto, hyvin pystyin laskettelee 242km Jyväskylästä kotiin viime kesänä ja akkuun jäi 35km. Ajoin puolet matkasta 130km/h vauhtia ja sitten puolet jotain 90-100km/h.Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
tämähän on nyt ihan selkee juttu, kun toinen ajaa kartalla ylöspäin ja toinen alaspäin niin meneehän auto alamäkeen vähemmällä...Itellä sama auto, hyvin pystyin laskettelee 242km Jyväskylästä kotiin viime kesänä ja akkuun jäi 35km. Ajoin puolet matkasta 130km/h vauhtia ja sitten puolet jotain 90-100km/h.
No en tiedä kun bemariin ja audiin ainakin saa halutessaan 5v takuun ja Porscheen 14v.Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.
Ja ilmaiseksi antavat ihan hyvän tahdon eleenä, vai joutuuko noista jotain maksamaankin? Se että lisähinnalla saat ostettua takuuta kuulostaa kyllä parhaimmalta kusetukseltaNo en tiedä kun bemariin ja audiin ainakin saa halutessaan 5v takuun ja Porscheen 14v.
Pitkistä takuista voi tietysti sanoa samaa. Luuleeko joku, että pitkä takuu annetaan hyvän tahdon eleenä vai onko se leivottu auton myyntihintaan.Ja ilmaiseksi antavat ihan hyvän tahdon eleenä, vai joutuuko noista jotain maksamaankin? Se että lisähinnalla saat ostettua takuuta kuulostaa kyllä parhaimmalta kusetukselta![]()
Ei sitä välttämättä myyntihintaan ole leivottu. Voi sen tietysti siihenkin leipoa, mutta yleisemmin mielestäni se on enemmän markkinointikeino myydä autoa ja toisena seikkana esim. oman plugariKian seitsemän vuotta on kuitenkin vain kolme vuotta esim. infotainmentilla. Koko takuu harvoin koskee kaikkia auton palikoita. Vähän kuin Tesla markkinoi omaa autoa huoltamattomuudella ja sitten se on pajalla tai rangerilla kuitenkin useammin kuin normi huoltovälillä moni muu auto olisi.
Eikös Tesla ole sanonut aika suoraan etteivät mitään suosituksia noudattele, että siitä vaan käräjöimään virhevastuusta omalla riskillä.Lisäksi autonvalmistajissa on myös paljon eroa tullaanko virhevastuu -kysymyksissä vastaan vai ei. Tuota ei välttämättä auton ostovaiheessa voi tietää (maahantuojan vaihtuminen yms. muuttuvat seikat), paitsi joidenkin valmistajien kohdalla.
Sanotaanko että mustalla listalla oleminen on ainakin aika selkeä vihje.
Jos on auton ensimmäinen omistaja niin ainakin omien kokemuksien mukaan tehdas tulee aika pitkäänkin takuuajan jälkeen vastaan jos on isompia ongelmia. Lisäksi huomannut että käytetyissä jos ollut jotain niin se että onko myyty uutena suomeen vai ei vaikuttaa aika isosti miten merkkiliike/maahantuoja jaksaa nähdä vaivaa minkään eteen.Lisäksi autonvalmistajissa on myös paljon eroa tullaanko virhevastuu -kysymyksissä vastaan vai ei. Tuota ei välttämättä auton ostovaiheessa voi tietää (maahantuojan vaihtuminen yms. muuttuvat seikat), paitsi joidenkin valmistajien kohdalla.
Sanotaanko että mustalla listalla oleminen on ainakin aika selkeä vihje.
Tietysti se on myyntihintaan leivottu, kaikille merkin ostajille yhteisesti. Jos siitä ei makseta yksittäin lisähintaa niin kaikki maksavat.Ei sitä välttämättä myyntihintaan ole leivottu. Voi sen tietysti siihenkin leipoa, mutta yleisemmin mielestäni se on enemmän markkinointikeino myydä autoa ja toisena seikkana esim. oman plugariKian seitsemän vuotta on kuitenkin vain kolme vuotta esim. infotainmentilla. Koko takuu harvoin koskee kaikkia auton palikoita. Vähän kuin Tesla markkinoi omaa autoa huoltamattomuudella ja sitten se on pajalla tai rangerilla kuitenkin useammin kuin normi huoltovälillä moni muu auto olisi.
Itseänikin kiinnostaa. Aika kova setti kun takuukin 5v ilman km rajaa.Onko kukaan tutustunut Smart #5 mikä on sen juttu? Tuntuu hinta olevan kohdallaan ja saa aika kovaa tekniikkaa myös.
Mikä tämä "merkki" siis on? Muistelin, että joskus smart oli mersu mutta oliko se edes ikinä niinkään?Itseänikin kiinnostaa. Aika kova setti kun takuukin 5v ilman km rajaa.
![]()
Puokkiin omistavat Mersu ja kiinalaiset smartin.Mikä tämä "merkki" siis on? Muistelin, että joskus smart oli mersu mutta oliko se edes ikinä niinkään?
200 000km takuu akullekin, ja tuo 5v ilman kilometrirajaakin näkyy olevan.
Millaiset lienee kaistavahdit/travell assistit tälläisessä?
Mielenkiintoinen tuote ja hinta on kai kilpailukykyinen? Nopeasti katsottuna se on joko täysin perusmalli LFP akulla fiksuin 72kwh akulla, tai sit suoraaan Pulse 4wd ja 55 000e mut 92kwh akkukin NMC:llä.