- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 659
/img-s3.ilcdn.fi/849ab74fc86c6af5f019566220943cb7483db0d6e70ceb0ac8560f4cf99ca2f5.jpg)
Kokonaan uusi automerkki Suomeen – Näyttää millaiseen premiumiin kiinalaiset parhaimmillaan pystyvät
Denza aloittaa Euroopan-valloituksen Z9GT:llä.

BYD:n premium merkki tulossa Suomeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kova kiihtyvyys kun ottaa huomioon painon. Joko Suomessa on sähköautojen massapoikkeus käytössä, eiköhän se pian realisoidu kun tulee joku tuota vastaava SUV..![]()
Kokonaan uusi automerkki Suomeen – Näyttää millaiseen premiumiin kiinalaiset parhaimmillaan pystyvät
Denza aloittaa Euroopan-valloituksen Z9GT:llä.www.iltalehti.fi
BYD:n premium merkki tulossa Suomeen.
Thomas jutteli mukavia, mutta ei kulutuksia noin saa selville.
Pohjalla oli hidasta ajelua 40,0 km ennen motariajoa, eikä kulutusta nollattu.
0-40,0 km@22,7 kWh/100 km (hidasta ajoa, 35 km/h)
40,0-40,3 km, 0-40,3 km@23,1 kWh/100 km (kiihdytys 67 -> 121 km/h)
40,3-43,6 km, 0-43,6 km@23,7 kWh/100 km (antoi hiipua 121:stä 115:een, sitten pudotti 40:een ja kiihdytti 125:een, jonka jälkeen himmasi 91:een, jolloin "motaria" oli ajettu 3,3 km)
0-40,3 km:
23,1 * 0,403 = 9,31 kWh
0-43,6 km:
23,7 * 0,436 = 10,33 kWh
40,3-43,6 km (eli kun saavutettu 121 km/h ja lopussa 91 km/h):
Erotus 1,0239 kWh
/ 0,033 = 31,03 kWh/100 km
Eipä olekaan 23-24, mitä Thomas huolettomasti puheli motarikulutukseksi@120 km/h. Ei se kuitenkaan ole tuo 31:kään. Takana oli juuri kiihdytys 67-121 ja keskikulutusmittarissa on viivettä. Siksi oikea lukema oli luultavasti jo yli 23,1, mikä kutistaa erotusta -> 3,3 km:n kulutus oli luultavasti alle 31 kWh/100 km.
Ajotietokoneesta pitää ensin nollata se 40,0 km hissuttelua pois, ja sitten lennosta ajaa tyyntä tasamaamotaria tasaisemmin kuin toimittajan pumppailu tietullien läpi, jos haluaa selvittää edes ajotietokoneen tarkkuudella kulutuksen.
Näköjään kuvat vähän pehmeitä, mutta liikkuvasta kuvasta näki numeroiden vaihtuessa missä mennään. Kuvat kohdista 29:41, 29:54 ja 31:53.
Edit. TLDR Ei se 40,3 kilometrin hissuttelun 22,7 kWh/100 km kerkeä nousta motarilla kuin 23,7:ään, jos ajetaan vaivaiset 3,3 km uudella kulutuksella. Ajotietokone pitäisi nollata välissä.
Eipä silti, tuskin kulutus noin hyvissä olosuhteissa (+19 C) paljon tuota korkeampi olisi, jos ajaisi tasanopeutta 120, eikä olisi tuulista, mutta testaustapa oli totaalisen amatöörimäinen (tai tarkoitushakuinen).
![]()
![]()
![]()
Joo iPhone tekee taikojaan ratin kans, livenähän se ratti on tosi pieni verrattuna muihin autoihin ja kulmikas että joillekkin saattaa vaatia totuttelua, mut juu ei ole käsivarren paksuinenAinoa vika näissä puhejuituissa on se, että sillä aikaa kun puhut , olisit jo käsin säätänyt asiat kuntoon. Itse en tykkää puhua autolle vaikka se puhetta ymmärtääkin. Spotify ja navi on ainoa jolle puhun.
Katsotaanko tuota pösön mittaristoa oikeasti ratin yläpuolelta ? Perinteisestihän mittaristoa kukistellaan sieltä ratin kehän alta. Pakosti tulee ajatus että ratin on pakko olla tosi alhaalla tuossa jotta tuo järjestely toimii. Vai onko kuvakulma jotenkin vääristänyt asiat ?
Kuvaa kun ekan kerran katsoi, ajattelin että ompas pösön ratti paksu ja MUHKEA, vasemmalta puolelta se näyttisi olevan käsivarenpaksuinen. Optiikkavirhe oletan![]()
Vaihtui työsuhdeauto Audi etronista Byd Haniin ja onhan tossa sisustan laatu huomattavasti laadukkaampi kuin 3 vuotta vanhassa audissa. Aikaisemmin ollut audi a5, mb c, volvo s60, vw passattia yms. ja hakkaa kyllä kaikki edeltäjät. Hanissa kaikki härpäkkeet oletuksena, kattoikkunasta ilmastoituihin penkkeihin edessä ja takana, rattilämmitykseen yms.Kävin koeistumassa Xpengin G9 sähköauton ja fiilis oli kyllä erittäin laadukas. Toisessa oli sisätilanpaketti joka tuo takapenkille hieronnan ja ilmastoidut penkit. Fiilis oli kuin S Mersussa.
Range hyvin eri tasoa kuin audissa jossa kesällä 150km teki tiukkaa.
Saa nähdä mitä tämä kiinalaisten autojen varusteyltäkylläisyys aiheuttaa euromerkeille pitkässä juoksussa. Pakkohan heidän on mukaan lähteä tuohon kilpajuoksuun.
Europremiumin on vaikea enään erottua varusteilla, kun kiinanihmeeseen saa samat härvelit ja himmelit. Ehkä se konfiguroitavuus on edelleen europremiumien valtti ? ( tietämättä yhtään kiinalaisten autojen konfiguroitavuudesta )
Mitä tarkoitat konfiguroitavuudella? Jos tarkoitat sitä, että autoon saa valita mieluisia varusteita/paketteja ja jättää osan pois, niin enemmän näen tuon kyllä miinuksena kuin plussana.Saa nähdä mitä tämä kiinalaisten autojen varusteyltäkylläisyys aiheuttaa euromerkeille pitkässä juoksussa. Pakkohan heidän on mukaan lähteä tuohon kilpajuoksuun.
Europremiumin on vaikea enään erottua varusteilla, kun kiinanihmeeseen saa samat härvelit ja himmelit. Ehkä se konfiguroitavuus on edelleen europremiumien valtti ? ( tietämättä yhtään kiinalaisten autojen konfiguroitavuudesta )
Kyllä tuo on hyvä piirre IMO. . Saa just sitä mitä haluaa ( värit, materiaalit, yms ) ja yleensä vaihtoehtoja on paljon. Sen ilon hinta sitten valitettavasti näkyy.Mitä tarkoitat konfiguroitavuudella? Jos tarkoitat sitä, että autoon saa valita mieluisia varusteita/paketteja ja jättää osan pois, niin enemmän näen tuon kyllä miinuksena kuin plussana.
Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.Europremiumi erottuu sillä että keulassa on mersun merkki. Toinen on tehty jossai vinkuintiassa. Menee aika kauan aikaa että tuo mielikuva muuttuu ja joku ostais noita premiumhinnalla. Ite en laittais 70k€ johonki kiinalaiseen ikinä. Tekee temusta 100€ tuote jo tiukkaa.
Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.
Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.Ennen oli yleisesti (riippumatta siis siitä, onko kyse autosta vai jostain pienestä kikkareesta) kiinalaisen softan kanssa ongelmia, mutta aika tehokkaasti on eurooppalaisetkin onnistuneet paskomaan omansa suunnilleen samalle tasolle. Se siitä kilpailuedusta![]()
Eipä se vaadi kuin yhden autoyksilön, jonka kanssa saat vääntää virhevastuista, varsinkin kun niitä tulee liukuhihnalta, hamaan tappiin saakka. Sitten arvostaa pidempää takuuta ihan eri lailla. Toiset tietysti arvostaa eri asioita autossa, itselle mm. suksiluukun puuttuminen on ihan dealbreaker autossa.Eipä ole koskaan ollut auton ostokriterinä takuun pituus.
Hyvin on pärjännyt näillä 2v takuilla + virhevastuulla.
Juuri näin. Täällä tekkipalstalla vaan korostuu ihmisten kiinnostus tällaisiin asioihin.Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.
Totta. Itselleni oleelliset:Ottamatta kantaa softan laatuun tai laaduttomuuteen, niin kyllä tämä koko softakeskustelu on lähinnä sähköautohörhöjen keskenään käymää miekkailua. Suurin osa autoilijoista on tottunut siihen mitä keskimääräinen polttisauton softa tarjoaa ja pärjää ihan samoilla seteillä sen ostamansa sähköauton kanssakin. Lämmöt/ilmastointi etänä päälle, akun esillämmitys (kylmissä maissa) ja joku soittopeli + puhelimen integroitavuus. Siinä aika lailla tiivistettynä ne käyttäjien perusvaatimukset auton softalle. Nuo kriteerit taitavat täyttyä jo kaikissa +30k autoissa.
Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.Varmaan kirjoitusvirhe tässä?
Tää on ainoa ominaisuus, jota jäänyt kaipailemaan Teslan tabletilta. Spotifyn CarPlay totetutus on aikamoista paskaa, koska tekstihaku ei käytössä.Itse olen tykästynyt Spotify-softaan autossa. Nykyään lähes aina törkkäisen omat musat soimaan jos joudun ajamaan yli 5min.
Edellisessä piti hoitaa puhelimen kautta niin hyvin harvoin jaksoi.
Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
Nykyisessä kun AA vaatii kaapelin kytkennän niin käytän suosiolla auton Spotifyta mutta omalla käyttöprofiililla AA:n versio on muutamalla osa-alueella parempi kuin AAOS:n. Siksi en laittanut minimivaatimuksiin integroitua Spotifyta kun valitsin seuraavan ajokkini ja näin MEB-autokin kelpasi ajokikseni( en kyllä ymmärrä miksi autojen sovelluskanta ei sisällä musiikintoistosovelluksia, tai mitään muutakaan).Itse olen tykästynyt Spotify-softaan autossa. Nykyään lähes aina törkkäisen omat musat soimaan jos joudun ajamaan yli 5min.
Edellisessä piti hoitaa puhelimen kautta niin hyvin harvoin jaksoi.
Vanhemmissa etroneissa on pakko olla vielä yksi sähkömoottori jossain jemmassa, joka pyrkii työskentelemään muita moottoreita vastaan. Sen verran jäätävä oli kulutus omallakin testiajorupeamalla muutama vuosi takaperinEi valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
Itellä sama auto, hyvin pystyin laskettelee 242km Jyväskylästä kotiin viime kesänä ja akkuun jäi 35km. Ajoin puolet matkasta 130km/h vauhtia ja sitten puolet jotain 90-100km/h.Ei valitettavasti, helsinki-tampere välillä oli pakko pysähtyä lataamaan. Audi etron 50 2019-2022 mallista kyse.
tämähän on nyt ihan selkee juttu, kun toinen ajaa kartalla ylöspäin ja toinen alaspäin niin meneehän auto alamäkeen vähemmällä...Itellä sama auto, hyvin pystyin laskettelee 242km Jyväskylästä kotiin viime kesänä ja akkuun jäi 35km. Ajoin puolet matkasta 130km/h vauhtia ja sitten puolet jotain 90-100km/h.
No en tiedä kun bemariin ja audiin ainakin saa halutessaan 5v takuun ja Porscheen 14v.Mikähän näitä europremiumin valmistajia sitten pelottaa, kun eivät uskalla laittaa tuotteilleen kuin hikisen 2 vuoden takuun, joillain saa lisähinnalla kolme? Akkutakuut tietty erikseen.