Näinhän se on. 2018 Konalla painoin Turku-Hki -väliä usein ja ensimmäisenä vuonna laturi löytyi Lohjalta( ja tietty Hesan päässä) mutta onneksi latausta ei tarvinnut vastaanottaa kuin viitisen minuuttia niin varmisti kovimmillakin pakkasilla edestakaisen matkan hieman yli nopeusrajoituksen ongelmitta. Pari vuotta myöhemmin olikin tuolla matkalla jo useampi latauspömpeli. On se matka( 320 km) tosin ajettu 26 pakkasasteessa lataamattakin kun en saanut latausta käyntiin mutta silloin piti Salon kohdalla tiputtaa nopeus alle nopeusrajoituksen(, joka oli 80 km/ h Salosta eteenpäin lumimyräkän vuoksi) ja kotona oli noin 4 km toimintasädettä jäljellä.Kesällä liian täyden akun ongelman voi kyllä ratkaista ajamalla vähän kovempaaTurku-Tampere-Helsinki kolmio on kyllä harvinaisen ikävien etäisyyksien päässä nykyautoilla, kun kantama ei talvella pääsääntöisesti riitä edestakaisin, mutta toisaalta ei kovin montaa kWh jää uupumaankaan. Joku vuosi sitten oli vielä sitäkin ongelmaa, että latureita ei ollut ihan ideaaleissa paikoissa. Piti aina katsoa, että mihin asti akku varmasti riittää. Tähän päälle sitten optimointi, että kotiin pääsee (lataamaan) mahdollisimman tyhjällä akulla. Siinä kohtaa, kun tulee auto, jolla pääseeä varmasti millä tahansa lämpötilalla ja kelillä 400 km, niin aikalailla kaikki akkutekniikan murheet poistuu omasta ajamisesta.
Siksi onkin pettymys, että pian vaihtuva auto( XC40) ei enää tuohon kyennyt vaan piti ladata parisenkymmentä minuuttia taittaakseen tuon matkan, ja joskus jopa kahteen kertaan.